Berta Sándor
A biztosítók is az Ubert támadják
Alaposan felkavarta a taxisok világát az Uber megjelenése és a vita egyre élesebb.
Június közepén a világ számos városában több ezer taxis tüntetett az Uber és más okostelefonról használható platformok ellen. Az akcióra azért került sor, mert a taxisok az állásukat féltik. Néhány nappal ezelőtt pedig kiderült, hogy Hamburgban betiltanák a szolgáltatást. Nos, a kikötőváros közlekedési hivatala jelezte, hogy megvárja az ügyben indítandó per kimenetelét, viszont időközben Berlinben, Münchenben és Frankfurtban is hasonló tilalom bevezetésére készülnek.
Az Ubert mindez nem zavarja és együttműködésre törekszik a Facebookkal. Erről már tárgyalt is Mark Zuckerberg, a közösségi platform és Travis Kalanick, az Uber vezetője. Az elképzelések alapján a szolgáltatást integrálnák a Facebook Messengerbe.
A cégnek ugyanakkor újabb támadással kellett szembenéznie. A német biztosítási ágazati szövetség (GDV) ugyanis rámutatott, hogy a jelenleg hatályos előírások alapján az összes helyi autós köteles jelenteni, hogy magán vagy üzleti célokra használja a gépkocsiját. Az Uber esetében egyértelműen üzleti célú tevékenységről van szó. Továbbá az sem mindegy, hogy egy baleset esetén milyen megítélés alá esnének a járművek és a vezetőik. Eddig ezzel a kérdéssel a programban résztvevők többsége alig foglalkozott.
További problémát jelent, hogy az önkéntesek nem munkavállalók, ugyanakkor minden esetben kötelesek adózni a bevételük után. Emellett, ha balesetet vagy kárt okoznak, akkor kártérítési kötelezettségük is van. A szállítási díj a városokon belüli rövid szakaszok esetén minimum 4 euró. A feltelepített alkalmazás minden esetben kiszámolja az optimális útvonalat és a várható díjat, amit hitelkártyával vagy a PayPal rendszerén keresztül lehet kifizetni, a számla pedig utólag, e-mailben érkezik. Aki ottfelejti az autóban a dzsekijét vagy valamelyik értéktárgyát, az közvetlenül kapcsolatba léphet a sofőrrel.
Június közepén a világ számos városában több ezer taxis tüntetett az Uber és más okostelefonról használható platformok ellen. Az akcióra azért került sor, mert a taxisok az állásukat féltik. Néhány nappal ezelőtt pedig kiderült, hogy Hamburgban betiltanák a szolgáltatást. Nos, a kikötőváros közlekedési hivatala jelezte, hogy megvárja az ügyben indítandó per kimenetelét, viszont időközben Berlinben, Münchenben és Frankfurtban is hasonló tilalom bevezetésére készülnek.
Az Ubert mindez nem zavarja és együttműködésre törekszik a Facebookkal. Erről már tárgyalt is Mark Zuckerberg, a közösségi platform és Travis Kalanick, az Uber vezetője. Az elképzelések alapján a szolgáltatást integrálnák a Facebook Messengerbe.
A cégnek ugyanakkor újabb támadással kellett szembenéznie. A német biztosítási ágazati szövetség (GDV) ugyanis rámutatott, hogy a jelenleg hatályos előírások alapján az összes helyi autós köteles jelenteni, hogy magán vagy üzleti célokra használja a gépkocsiját. Az Uber esetében egyértelműen üzleti célú tevékenységről van szó. Továbbá az sem mindegy, hogy egy baleset esetén milyen megítélés alá esnének a járművek és a vezetőik. Eddig ezzel a kérdéssel a programban résztvevők többsége alig foglalkozott.
További problémát jelent, hogy az önkéntesek nem munkavállalók, ugyanakkor minden esetben kötelesek adózni a bevételük után. Emellett, ha balesetet vagy kárt okoznak, akkor kártérítési kötelezettségük is van. A szállítási díj a városokon belüli rövid szakaszok esetén minimum 4 euró. A feltelepített alkalmazás minden esetben kiszámolja az optimális útvonalat és a várható díjat, amit hitelkártyával vagy a PayPal rendszerén keresztül lehet kifizetni, a számla pedig utólag, e-mailben érkezik. Aki ottfelejti az autóban a dzsekijét vagy valamelyik értéktárgyát, az közvetlenül kapcsolatba léphet a sofőrrel.