Berta Sándor
Hamburgban betiltanák az Ubert
A német város vezetői azt kifogásolják, hogy az önkénteseknek nincs személyszállítási engedélyük.
Az Uberhez kapcsolódó alkalmazás már a világ 150 városában érhető el. Az ajánlat keretében magánszemélyek kínálhatnak személyszállítási szolgáltatást, amely okostelefonon keresztül egyszerűen megrendelhető. Egyre többen élnek is a lehetőséggel, ezzel párhuzamosan pedig nő a megoldást támadók száma is. A legújabb ütközőzóna Hamburg. A város közlekedési hivatala már elküldte azt a levelet, amelyben arra szólítja fel a kaliforniai cég vezetőit, hogy azonnali hatállyal hagyjanak fel a tevékenységükkel.
Németországban az Uber először Berlinben és Münchenben jelent meg, majd Hamburgban és Frankfurt am Mainban. Ahogy Magyarországon is, aki személyeket akar szállítani annak itt is engedélyre van szüksége. Az Uber-vezetők többsége egyszerű magánszemély, tehát nincs ilyen engedélye. A hamburgi közlekedési hivatal ezt kifogásolja. A hivatal szóvivője közölte, hogy az Uber ezért illegálisan működik és engedély nélküli személyszállítást támogat. Az önkéntes vezetők a jövőben jogsértésenként 1000 eurót lesznek kötelesek fizetni, ha a tiltás ellenére folytatják a tevékenységüket.
Az Über Budapesten is toboroz, úgyhogy csak idő kérdése, és nálunk is hasonló taxis tüntetések lesznek
Pierre-Dimitri Gore Coty, az Uber európai vezetője azt mondta, hogy Hamburg egy progresszív és ambíciózus város, ahol virágoznak az innovációk. Tiszteletben tartják a jogi kereteket, de nem állítják le a szolgáltatásukat. Az Uber minden bizonnyal átvállalja majd a vezetők büntetését, a vita így alighanem a bíróságon folytatódhat, ahogy azt Hamburg vezetői eleve valószínűsítették is. Gore Coty ugyanakkor úgy véli, a vita rávilágított arra, hogy a városi előírásokat az okostelefon-korszakhoz kellene igazítani.
Június közepén a világ számos városában több ezer taxis tüntetett az Uber és más okostelefonról használható platformok ellen. Az akcióra azért került sor, mert a taxisok az állásukat féltik.
Az Uberhez kapcsolódó alkalmazás már a világ 150 városában érhető el. Az ajánlat keretében magánszemélyek kínálhatnak személyszállítási szolgáltatást, amely okostelefonon keresztül egyszerűen megrendelhető. Egyre többen élnek is a lehetőséggel, ezzel párhuzamosan pedig nő a megoldást támadók száma is. A legújabb ütközőzóna Hamburg. A város közlekedési hivatala már elküldte azt a levelet, amelyben arra szólítja fel a kaliforniai cég vezetőit, hogy azonnali hatállyal hagyjanak fel a tevékenységükkel.
Németországban az Uber először Berlinben és Münchenben jelent meg, majd Hamburgban és Frankfurt am Mainban. Ahogy Magyarországon is, aki személyeket akar szállítani annak itt is engedélyre van szüksége. Az Uber-vezetők többsége egyszerű magánszemély, tehát nincs ilyen engedélye. A hamburgi közlekedési hivatal ezt kifogásolja. A hivatal szóvivője közölte, hogy az Uber ezért illegálisan működik és engedély nélküli személyszállítást támogat. Az önkéntes vezetők a jövőben jogsértésenként 1000 eurót lesznek kötelesek fizetni, ha a tiltás ellenére folytatják a tevékenységüket.
Az Über Budapesten is toboroz, úgyhogy csak idő kérdése, és nálunk is hasonló taxis tüntetések lesznek
Pierre-Dimitri Gore Coty, az Uber európai vezetője azt mondta, hogy Hamburg egy progresszív és ambíciózus város, ahol virágoznak az innovációk. Tiszteletben tartják a jogi kereteket, de nem állítják le a szolgáltatásukat. Az Uber minden bizonnyal átvállalja majd a vezetők büntetését, a vita így alighanem a bíróságon folytatódhat, ahogy azt Hamburg vezetői eleve valószínűsítették is. Gore Coty ugyanakkor úgy véli, a vita rávilágított arra, hogy a városi előírásokat az okostelefon-korszakhoz kellene igazítani.
Június közepén a világ számos városában több ezer taxis tüntetett az Uber és más okostelefonról használható platformok ellen. Az akcióra azért került sor, mert a taxisok az állásukat féltik.