Berta Sándor

Hamburgban betiltanák az Ubert

A német város vezetői azt kifogásolják, hogy az önkénteseknek nincs személyszállítási engedélyük.

Az Uberhez kapcsolódó alkalmazás már a világ 150 városában érhető el. Az ajánlat keretében magánszemélyek kínálhatnak személyszállítási szolgáltatást, amely okostelefonon keresztül egyszerűen megrendelhető. Egyre többen élnek is a lehetőséggel, ezzel párhuzamosan pedig nő a megoldást támadók száma is. A legújabb ütközőzóna Hamburg. A város közlekedési hivatala már elküldte azt a levelet, amelyben arra szólítja fel a kaliforniai cég vezetőit, hogy azonnali hatállyal hagyjanak fel a tevékenységükkel.

Németországban az Uber először Berlinben és Münchenben jelent meg, majd Hamburgban és Frankfurt am Mainban. Ahogy Magyarországon is, aki személyeket akar szállítani annak itt is engedélyre van szüksége. Az Uber-vezetők többsége egyszerű magánszemély, tehát nincs ilyen engedélye. A hamburgi közlekedési hivatal ezt kifogásolja. A hivatal szóvivője közölte, hogy az Uber ezért illegálisan működik és engedély nélküli személyszállítást támogat. Az önkéntes vezetők a jövőben jogsértésenként 1000 eurót lesznek kötelesek fizetni, ha a tiltás ellenére folytatják a tevékenységüket.


Az Über Budapesten is toboroz, úgyhogy csak idő kérdése, és nálunk is hasonló taxis tüntetések lesznek

Pierre-Dimitri Gore Coty, az Uber európai vezetője azt mondta, hogy Hamburg egy progresszív és ambíciózus város, ahol virágoznak az innovációk. Tiszteletben tartják a jogi kereteket, de nem állítják le a szolgáltatásukat. Az Uber minden bizonnyal átvállalja majd a vezetők büntetését, a vita így alighanem a bíróságon folytatódhat, ahogy azt Hamburg vezetői eleve valószínűsítették is. Gore Coty ugyanakkor úgy véli, a vita rávilágított arra, hogy a városi előírásokat az okostelefon-korszakhoz kellene igazítani.

Június közepén a világ számos városában több ezer taxis tüntetett az Uber és más okostelefonról használható platformok ellen. Az akcióra azért került sor, mert a taxisok az állásukat féltik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merwenus #30
    Szóval nekem engedély kellene ez alapján, hogy haveromat felvigyem BP-re repülőtérre vidékről benzinpénzért? O.o
  • DontKillMe #29
    Ugye, nem kötelező taxizni, el lehet menni más, tisztességes kétkezi melósnak is. Ja, hogy az derogál..
  • DontKillMe #28
    Minden normális embernek van SAJÁT életbiztosítása.
  • DontKillMe #27
    -Alapdíj:450 Ft
    -Km díj: 250 Ft/km
    -70 ft/perc.
    Köszbazdmeg.
    Plusz az érzés, hogy 10 taxisból 9 a három km-re megkocsikáztat 8 km-et, megfizethetetlen. Ott basznak át, ahol csak tudnak. Ha meg lebuktatod őket, még neki áll feljebb és úgy beszél veled, mint a kutyával. Ha ilyenkor pofán baszod, akkor meg téged csuknak le. Taxis akárkiből lehet, sajnos. Látszik is. Olyan kevés a normális, tisztességes taxis, mint a fehér holló. A töredéke is elég lenne, ha szűrnék a majmokat.
  • slickboy #26
    Valószínűleg némi szigorúbb szabályozás ráférne az Uber-re, mert az adHAT némi biztonságot, nagyobb felelősségre sarkallHAT, de ne áltassuk már magunkat azzal, hogy a hagyományos taxiban mindig kifogástalan, abszolút tökéletes és biztonságos szolgáltatást kapok. Pedig az aztán agyon van szabályozva, mindenféle engedély meg külön vizsga. Aztán ennek ellenére pár hónapja egyik este volt szerencsém olyan budapesti taxit kifogni, amelynek nem volt műszerfalvilágítása, a kuplung az utolsókat rúgta és a fuvardíjról nem kaptam blokkot... Ja és közben elpanaszolta, hogy elkapta a NAV, mert elfelejtett befizetni úgy 400000 forint jövedelemadót. Úgyhogy nekem ne képmutatóskodjon senki, hogy a sok előírás értem van és az nekem jó, mert lám, mégis taxizik így valaki, hogy szarik az előírásokra és kikerüli. Akkor meg aztán sokat ér az egész kóceráj. Emlékezünk még a reptéri taxis hiénákra? Most is kint vannak a reptéren a táblák, hogy mire ügyeljen a gyanútlan idetévedő turista, nagyszerű országimázs. Lehet mégse működnek azok a fogyasztót védő nagyszerű szabályok, engedélyek meg előírások? Ellenben kényelmes bevételforrás az államnak/önkorinak? Csak nem olyan biznisz ez is mint a parkolás? Jöjjön csak az Uber és forgassa fel a piacot...
  • RAZOR27 #25
    Ennek semmi értelme. Az orvos nem véletlenül tanul annyi évet, hogy értse a szakmáját, őt nemtudod leváltani bárkivel. Ellenben a taxis... pár km-t elvezet neked bárki akinek van jogsija, legyen az hentes vagy porszívóügynök.
  • Sir Quno Jedi #24
    Ember, az automata járművekre SOKKAL durvább szabályok vonatkoznak majd (már most is), mint most akár a taxikra. Ott a legkisebb műszaki hiba is emberéletekbe kerülhet, mert nincs egy ember, aki azonnal felül tudja őket bírálni és a gép számára már lehetetlen helyezetekből is ki tud így keveredni.
  • EnxTheOne #23
    Tiltsuk be a szövőgépeket is meg a gőzgépeket is, meg a jövőben majd az automata járműveket is. Géprombolás szagot érzek.
  • Meridian #22
    Amúgy aki diszkóból részegen kitántorgó drogosokat akar szállítani, na azok hajrá, nyitott a piac.
    Ezeket az illetőket épeszű taxis nem szokta elvinni semmi pénzért, ugyanis kifejezetten balesetveszélyesek. Nem mellesleg a kocsit összehányják, és ritkán szokták az ezzel járó plusz költségeket megtéríteni a, mi akár 20-25ezer Ft is lehet (itt nem szimpla autómosásról van szó, hanem belső takarításról, fertőtlenítésről, és esetleg tönkrement belső kárpit cseréjéről is...)
  • Meridian #21
    Annyi a probléma ezzel, ha történik egy baleset, nincs biztosításod a szállított személyekre... míg a taxisoknak ez is kötelező. ahogyan a buszon is ha váltasz jegyet, van baleseti biztosításod arra az utazásra.

    Ugyanígy a Hot-Dog árusok engedélyeztetése, és ellenőrzése azt a cél szolgálják, hogy mindenféle szarral ne etethessenek meg (persze korrupt magyarországon azért ez mégis tud működni).