Gyurkity Péter
Bemutatkozott a Tegra K1
Az nVidia a CES előtt mutatta be új mobil chipjét, amely grafikus vezérlője révén erősít.
Az Apple A7 óta a nevesebb gyártók is igyekeznek bemutatni saját 64 bites mobil chipjeiket, hiszen a jelek szerint (az asztali és a noteszgépek szegmensének mintájára) itt is ez lesz a következő hívószó. Az nVidia most a Tegra K1 ismertetésével válaszol a kihívásra, bár ők leginkább a grafikus vezérlő erejét emelik ki.
A Tegra K1 tulajdonképpen a család ötödik generációját jelenti, amely az idei évben terjedhet el, alapvetően két eltérő változatban. A 32 bites példányok a már jól ismert 4+1 felállásra építenek, A15 magokra támaszkodva, míg a 64 bites verzió (a Project Denver eredményeként) ikermagos kivitelben, 2,5 GHz-es órajelen futva jelenik meg. Legalább ilyen fontos azonban, hogy ezek a chipek megkapják a 192 feldolgozóegységet tartalmazó új grafikus vezérlőt, amely az eredetileg az asztali vonalra szánt Kepler architektúrán alapszik, ezzel pedig vizuális téren lesz leginkább észrevehető a gyorsulás.
A cég természetesen ezúttal is egy saját demóval egészítette ki a bemutatót, amelyben elsősorban azt igyekeztek kihangsúlyozni, hogy milyen kicsi a különbség az újgenerációs konzolokon és a Tegra K1 chipen futó játékok sebessége között. A támogatott technológiák között ott szerepel a DirectX 11, az OpenGL 4.4, de az Unreal Engine 4 is megfelelő módon kezeli majd az új processzorokat, így egészen új, mutatós játékokat is futtathatunk majd azokon.
Az Apple, a Qualcomm és a Samsung után tehát az nVidia is bejelentette 64 bites megoldását, az idei évben meglátjuk, ezek mennyiben hoznak valódi váltást a piacon.
Az Apple A7 óta a nevesebb gyártók is igyekeznek bemutatni saját 64 bites mobil chipjeiket, hiszen a jelek szerint (az asztali és a noteszgépek szegmensének mintájára) itt is ez lesz a következő hívószó. Az nVidia most a Tegra K1 ismertetésével válaszol a kihívásra, bár ők leginkább a grafikus vezérlő erejét emelik ki.
A Tegra K1 tulajdonképpen a család ötödik generációját jelenti, amely az idei évben terjedhet el, alapvetően két eltérő változatban. A 32 bites példányok a már jól ismert 4+1 felállásra építenek, A15 magokra támaszkodva, míg a 64 bites verzió (a Project Denver eredményeként) ikermagos kivitelben, 2,5 GHz-es órajelen futva jelenik meg. Legalább ilyen fontos azonban, hogy ezek a chipek megkapják a 192 feldolgozóegységet tartalmazó új grafikus vezérlőt, amely az eredetileg az asztali vonalra szánt Kepler architektúrán alapszik, ezzel pedig vizuális téren lesz leginkább észrevehető a gyorsulás.
A cég természetesen ezúttal is egy saját demóval egészítette ki a bemutatót, amelyben elsősorban azt igyekeztek kihangsúlyozni, hogy milyen kicsi a különbség az újgenerációs konzolokon és a Tegra K1 chipen futó játékok sebessége között. A támogatott technológiák között ott szerepel a DirectX 11, az OpenGL 4.4, de az Unreal Engine 4 is megfelelő módon kezeli majd az új processzorokat, így egészen új, mutatós játékokat is futtathatunk majd azokon.
Az Apple, a Qualcomm és a Samsung után tehát az nVidia is bejelentette 64 bites megoldását, az idei évben meglátjuk, ezek mennyiben hoznak valódi váltást a piacon.