MTI

Zsír előadás a turbó generációról

A fiatal magyar fogyasztókról, a fiatalok nyelvhasználatáról rendeztek konferenciát a Magyar Telekom székházában.

Az eseményen neves szakemberek, többek között a Magyar Telekom, a GfK Hungária, a Music Television, a Converse, a Bravo, a Google és az Est Media Group munkatársai mondták el a fiatalok elérése közben szerzett tapasztalataikat. Az Értjük-e, miről beszélnek a fiatalok? alcímet viselő konferencia egyik előadója gyors, és tömör választ adott a kérdésre: nem. Sas István reklámszakember, pszichológus a "turbógenerációt" mutatta be, azaz azokat a fiatalokat, akik a reklámokat alakítják.

A reklámszakember szerint a 3-6 év közötti kisgyermekeket védeni kell az ártalmas befolyástól, hiszen ez a korosztály még nem tud különbséget tenni média és valóság között. A 6-12 éveseket segíteni kell, hogy megtanulják mit jelent a reklámból jövő információ. A 12-18 éves korosztályt pedig figyelni érdemes, hiszen ők diktálnak. "A turbógeneráció másképp appercipiál, disztingvál és szocializálódik. Értjük miről beszélnek? Nem" - tette hozzá Sas István. Példának szlengeket sorolt fel: király, sirály, kúl, állat, zsír, beteg - mindezeket a fiatalok használják arra, ha valami jó, nagyon jó. A szlengek sorrendje is fontos, hiszen fokozatot jelöl.

A beteg az a legjobb. Olyasmit is jelent, hogy a megszokottól annyira eltérő, szokatlan, hogy már jó. Erre is láthatott példát a közönség. Egy reklámfilmet mutatott az előadó, amelyben egy fiatal lány érzékien megnyal egy kanalat, majd más konyhai eszközöket is, utána bevonul a fürdőszobába és megízleli a vécéülőkét és a vécécsészét is. Sas István megkérdezte a jelenlévőket mire tippelnek, miről szól a reklám. A válaszok között felmerült, hogy talán fertőtlenítőszerről, esetleg óvszerről, mire kiderült, hogy egy szállodaláncról szól, amely a legtisztábbnak hirdeti magát. Állítólag ez az egyik internetről legtöbbször letöltött reklám, amit a fiatalok "betegnek", azaz igen jónak tartanak.

Az előadáson számos érdekes, színes, sokszor szórakoztató reklámfilmet láthattak a jelenlévők és rádöbbenhettek: reklámeltérítés folyik, ma már a fogyasztó is beleszól a marketingbe. Ezt támasztotta alá a következő előadás is. Illés Csaba, a Ringier-Bauer Teen Network főszerkesztője szerint a mai fiatalok sok mindenben különböznek a 20 évvel ezelőtti tiniktől. Kitárult számukra a világ, megváltozott a kommunikáció, egyszerűbben hozzájutnak dolgokhoz és korábban válnak felnőtté. Egy 11 éves olvasójuk például megmutatta, mi lapul a táskájában. A legnagyobb természetességgel beszélt arról, hogy bankkártyája van, amely a digitális fényképezőgép, az mp3-lejátszó és a mobiltelefon mellett lapul. Hozzá kell tenni, hogy az átlag fiatalokra nem ez a jellemző, de mindenképpen jelzi, hogy ez a generáció életstílusával, kedvenc márkáival, zenéivel, médiahasználati szokásaival igenis meghatározó preferenciák nyomán fogyaszt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Esco #31
    Hát én nem tudom...
    A csajszinak tudnék adni egy-két jó tippet, mit nyaljon, de szerintem a "beteg" egy olyan kifejezés, ami nem feltétlen a jót (vagy annak bármely fokozott alakját) jelenti.
    Meg hova már konferencia, elég lenne, ha nem ragaszkodnának (nem mindenki teszi egyébként) olyan erősen ehhez a "főnökömmelbeszélgetekwáámitismondjak" stílushoz és kész.
    Mit kell ezt túldramatizálni, az ősember rámorgott egyet a másikra azt mindenki tudta, hogy mi van, csináljuk mi is ezt, vagy elfogadjuk, hogy változnak a dolgok...
  • kartacs #30
    Lehet csak én vagyok eltávolodva, de a reklámok 90%ban egy szót nem beszél senki. Lényeg az hogy le legyen szopva a Magnum, te legyél a telibevert superman a rágótól meg a fogkrémtől, meg kiszárítsa a csendes óceánt a tampon.
    Ami változik, hogy a faszi néha anry tipusú kell legyen néha meg kőgizda.
    Nem hiszem, hogy van jelentősége, hogy a száloda végig nyalós nőt betegnek, hülyének, vagy lol-nak mondom. Lényeg, hogy tudatt alatt akarjak venni, hol itt a lingvisztika ?
  • god25 #29
    Hja, ezek az érzelemzavaros emósok, akik még azt sem tudják eldönteni, hogy fiuk-e vagy lányok... ...mert a szüleik konferenciát rendeznek a gyermekeik nyelvhasználatáról.... pfff...
  • slickboy #28
    Én nem tudom, ezeknek nincsenek gyerekeik? Miért nem őket kérdezik meg, ha valamit nem értenek? Ehelyett ott májerkodnak a konferencián.
  • Macc #27
    szoval hogy a jobb kulfoldi reklamokat sem ertik. En is elvesztettem a fonalat ugylatszik...
  • Macc #26
    Az a baj, hogy akik itt okoskodnak, azert nem ertenek semmit, mert mindigis looser-ek voltak. Az iskolaban altalaban nem voltak barataik vagy vertek oket, a szlengrol fingjuk sincsen. Most hogy mar kozepkoruak lettek, mar azt a vekonyka fonalat is elvesztettek, es probalnak okoskodni. Inkabb huzzak le magukat azon a wc-n. Vicces hogy nemcsak a fiatalokat, de a kulfoldi a jobb kulfoldi reklamokat sem. Nem veletlen hogy a magyar reklam ott tart ahol.
  • NEXUS6 #25
    A reggel úgy felbaxta az idegrndszeremet a Bocskor a Bumerángban!

    Azon kezdtek el vitatkozni a Borossal, hogy a nyelv hogy alakul, változik, és hogy a tudósok vajon alkotják a szabályokat, vagy csak detektálják a szabályszerűségeket, a változásokat.

    A vitában egyszercsak a Bocskor nekiáltt keménykedni, hogy dehogy a nyelv tisztasága, meg ilyenek (mintha neki sok köze lenne hozzá), a Boros (aki nekem eleve szimpatikusabb, hiszen egy népszerű üdítőitalt is elneveztek róla - Boroskóla) meg azon az állásponton volt, hogy a nyelv alakulását a tudorok max megállapíthatják, de hogy ez miképp történjen akármilyen meggondolások miatt is, ahhoz semmi közük, mert ez egy tőlük független organikus valami.

    Na erre a Bocskor elkezdett személyeskedni, hogy a Boros azért mondja ezt mert neki ez a jobb, hiszen beszédhibás, és aztán nagyon dúrván percekig ezen lovagolt.

    Hát majdnem beírtam a büszke "első magyar rádióspilótának", hogy pályafutása és értelmi képességei alapján valszeg közeli rokonságban van az első amerikai űrhajóssal, aki történetesen egy majom volt.
  • NEXUS6 #24
    Hát ez nekem is szigetetütőtt az agyamba, hogy ez mi a fax lehet!!!???

    Pedig a főiskolán direkt gyűjtöttük a latin szavakat, hogy azzal káromkodjunk (ha mánegyszer főiskolások vagyunk, vazze!), meg szopassuk a kevésbé felkészült, mezőgazdasági orientáltságú szorványtelepülésekről jött hátrányos helyzetűeket.
  • Lame #23
    Eleg lamer egy banda akkor ez. Az alabbi szavakat (király, sirály, kúl, állat, zsír, beteg) kb csak 10 eve hasznalja a fiatalabb korosztaly.
    Jo nagy gyikok, ha, ez csak most tunt fel nekik ...
  • Dany007 #22
    Hahaha, hát mondok én is egy példát erre a beteg dologra. :D

    Amikor pl. az ember gajj betépve jáccik a Prey-jel, és meglátja, hogy a kicsi indián figurával, egy idegen űrhajón kell e.t.ket írtani, ahol ánusz kapu a bejárat, és gombnyomásra változik a gravitáció... hol fennt vagy hol lennt, a végén már asse tudod merre az arra, csak írtani kell a sok szörnyet, naaa az az ami nagyon beteeeg játék :D