Berta Sándor
Reklámokkal támogatnák a segélyprojekteket
Július eleje óta egy új szolgáltatás érhető el a világhálón. A Sei Sozial.Net keretében bárki, aki online vásárol, támogathatja a legkülönbözőbb segélyprogramokat.
A hivatalos oldalon bárki kikeresheti a számára szimpatikus internetes boltot vagy áruházláncot, majd meghatározhatja, hogy a befolyó reklámbevételekből melyik nonprofit szervezetet vagy segélyprojektet támogassák. "A nagy szervezeteknek általában megvannak a maguk jól bevált koncepciói. Ugyanez azonban gyakran nem mondható el a kisebb nonprofit kezdeményezésekről, ahol sokszor hiányzik a megfelelő mértékű támogatás. Gyakran előfordul, hogy sokan támogatnának egy adott programot, de nem tudják, hogy ezt hogyan tehetik meg" - jelentette ki Max Bolliger, a sei-sozial.net elnöke.
A honlap egyedülálló abban a tekintetben, hogy minden nonprofit szervezetet egyenlőként kezelnek, nincsenek például olyan alapítványok, amelyekkel kivételeznek. De ugyanígy nem tesznek különbséget abból a szempontból sem a partnerek között, hogy mit tekintenek feladatuknak vagy hogy a világ hány országában vannak jelen és mennyi segítőjük van.
"Fontos elmondani, hogy mi nem az emberek pénzét, hanem csupán a figyelmét és az idejét kérjük. Abból is csak pár másodpercet és egyetlen kattintást. Ők döntik el, hogy a pénzből melyik szervezetet támogassuk" - tette hozzá Max Bolliger. A cél nem a nagy projektek népszerűsítése, sokkal inkább célzott segítségnyújtásról van szó. Ilyen lehet egy gyermekklinikán a különleges járókák vásárlása vagy vak és gyengénlátó emberek tájékozását segítő Braille-írású táblák készíttetése.
Korábban Németországban az idei Húsvét közeledtével indítottak egy új közhasznú honlapot. A Helpedia lehetővé teszi a segélyszervezetek számára, hogy megjelenjenek az interneten, tájékoztassák az embereket a feladataikról és sikereikről, valamint segít abban, hogy az bárki felfigyelhessen ezekre a kezdeményezésekre. A legfontosabb ezekben a programokban, hogy senkinek sem kell egyetlen eurót sem kiadnia, hanem már azzal is sokat segíthet, hogy ha csak azt teszi, amit általában szokott: szörföl a világhálón.
A hivatalos oldalon bárki kikeresheti a számára szimpatikus internetes boltot vagy áruházláncot, majd meghatározhatja, hogy a befolyó reklámbevételekből melyik nonprofit szervezetet vagy segélyprojektet támogassák. "A nagy szervezeteknek általában megvannak a maguk jól bevált koncepciói. Ugyanez azonban gyakran nem mondható el a kisebb nonprofit kezdeményezésekről, ahol sokszor hiányzik a megfelelő mértékű támogatás. Gyakran előfordul, hogy sokan támogatnának egy adott programot, de nem tudják, hogy ezt hogyan tehetik meg" - jelentette ki Max Bolliger, a sei-sozial.net elnöke.
A honlap egyedülálló abban a tekintetben, hogy minden nonprofit szervezetet egyenlőként kezelnek, nincsenek például olyan alapítványok, amelyekkel kivételeznek. De ugyanígy nem tesznek különbséget abból a szempontból sem a partnerek között, hogy mit tekintenek feladatuknak vagy hogy a világ hány országában vannak jelen és mennyi segítőjük van.
"Fontos elmondani, hogy mi nem az emberek pénzét, hanem csupán a figyelmét és az idejét kérjük. Abból is csak pár másodpercet és egyetlen kattintást. Ők döntik el, hogy a pénzből melyik szervezetet támogassuk" - tette hozzá Max Bolliger. A cél nem a nagy projektek népszerűsítése, sokkal inkább célzott segítségnyújtásról van szó. Ilyen lehet egy gyermekklinikán a különleges járókák vásárlása vagy vak és gyengénlátó emberek tájékozását segítő Braille-írású táblák készíttetése.
Korábban Németországban az idei Húsvét közeledtével indítottak egy új közhasznú honlapot. A Helpedia lehetővé teszi a segélyszervezetek számára, hogy megjelenjenek az interneten, tájékoztassák az embereket a feladataikról és sikereikről, valamint segít abban, hogy az bárki felfigyelhessen ezekre a kezdeményezésekre. A legfontosabb ezekben a programokban, hogy senkinek sem kell egyetlen eurót sem kiadnia, hanem már azzal is sokat segíthet, hogy ha csak azt teszi, amit általában szokott: szörföl a világhálón.