Kruza Richárd

Szupergyors négymagos az Inteltől

Az Intel bejelentette eddigi leggyorsabb processzorát, a QX6800-as jelű négymagos Intel Core 2 Extreme-et, mely a világ legnagyobb teljesítményű asztali gépekbe szánt négymagos processzora.

A hardverekkel szemben a követelmények egyre csak növekszenek, mivel a folyamatosan fejlődő tevezői és 3D programok, merevlemezes felvételeken alapuló digitális hangstúdiók, a játékprogramok, videoszerkesztő valamint bonyolult multitaszkos alkalmazások támasztotta igények egyre komolyabbak. Emiatt a felhasználók nyilván értékelni fogják az új négymagos Intel processzor nyújtotta megnövelt számítási sebességet.

Az Intel Core 2 Extreme-nek 2,93 GHz-es órajelen fut, ami a decemberben megjelent négymagos, 2,66 GHz-es processzorokhoz képest minimális sebességnövekedést jelent. A rendszer az Intel 975X Express Chipset-el működik együtt. A QX6800-as jelű processzorokba 8 MB L2 cache memória és 1066-os FSB van integrálva, azaz a leginkább fontos sávszélesség nem változott.


Az előd, a kétmagos Intel Core 2 Extreme sem volt éppen lassú - 4 MB L2 cache-sel és 1066-os FSB-vel a világ legnagyobb teljesítményű PC-s játékokhoz való processzorának nevezték. Az új verzióban viszont egyetlen processzorban már 4 darab mag foglal helyet, emiatt a gyártó szerint 65%-al gyorsabb mint kétmagos elődje - eddig nem látott teljesítményt ígér az asztali számítógépek világában.

Az új processzorok az alábbi megoldásokkal vannak felszerelve:
Intel Wide Dynamic Execution, melynek köszönhetően egyetlen órajel alatt több számítást végez el a processzor, ezáltal időt és energiát spórol meg,
Intel Intelligent Power Capability - az energiatakarékosságért,
Intel Smart Memory Access - a teljesítmény növelése a sávszélesség teljes kihasználásának optimalizálása által,
Intel Advanced Smart Cache - továbbfejlesztett, nagyobb teljesítményű és hatásfokú cache rendszer, és az
Intel Advanced Digital Media Boost, mely alapvetően gyorsítja a különféle digitális média-alkalmazásokat, grafikákat, mesterséges intelligenciákat és hasonló műveleteket.

Az ígéretek szerint a QX6800-as processzorral szerelt számítógépek minden szempontból jobban lesznek mint a korábbiak. "A teljesítmény és a technológia ilyen fejlődése a felhasználók hasznára fog válni. A simábban futó játékokban inteligensebb számítógépes ellenfelek lesznek, és kevesebb időre lesz szükség a HD videoanyagok szerkesztésénél is" - mondta Eric Kim, a Intel Digital Home Group vezérigazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #31
    (Akarom mondani elágazás-becslés, LOL.)
  • dez #30
    Na ja, de az ilyen sok-részecskés dolog inkább ilyen rátett effekt, amit pl. a GPU-s gyorsítású HavokFX is tud. A Physixszal inkább a meglévő objektumok mozgatását (pl. lengő zászló), darabokra esését érdemes csinálni, ami csak kisebb mértékben növeli meg a poligonszámot.

    A Cell SPE-i (v. SPU-i, ha nem vesszük bele a kiegészítő cuccokat) utasítás ISA szempontjából teljes értékű PowerPC procimagok (csak nincs bennük pl. utasítás-becslés, viszont van helyette hozzá nagyon gyors embedded ram), azaz sima általános, skalár kódot is tudnak futtatni (int és fp).

    A másik kettőt nem is nagyon akarja senki másra használni. Épp elég, ha 3D grafikára és sokféle számításra nagyon gyors... Lehetetlent ne kívánjunk tőle. :) Mint ahogy a CPU-tól sem lehet várni, hogy táltosodjon meg, 100x-os sebességre. (Csak ha majd mellé lesz integrálva egy GPU-féleség is, mint pl. Fusion.)

    A G80-ban, és a hozzá kötődő CUDA-ban újdonság, hogy nem vektor-számításokra épül, hanem sok+nagyongyors skalár számításra, ami közelebb áll az általánosabb CPU-s számításokhoz (nem SIMD).
  • dara #29
    A lassulást az okozza, hogy a GPU nem képes megfelelő sebességgel megjeleníteni a rengeteg kiszámolt részecskét. Magyarán a PPU GPU limitet okoz.

    A Cell-lel (pontosabban annak SPE-ivel), az Aegia PPU-val és a GPGPU/CUDA-val is az a probléma, hogy mocsok nehezen programozható általános feladatokra. Mindet csak arra könnyű, amire kitalálták. Egy CPU-t meg egy dologra sem nehezebb, mint a másikra.
  • dez #28
    (És ezzel nem 4x-es, hanem 100x-os gyorsulást elérve.)
  • dez #27
    Szerintem hamarosan GPGPU/CUDA/CTM alapú lesz a renderelés is. Magyarán a GPU-t fogja kihasználni.
  • dez #26
    Lehet, hogy PC-n sosem fog elterjedni, legalábbis mai formájában, de...
    1. X360-on és PS3-on is megvan, szoftveres megvalósításban (a két konzol procikja sokkal jobb floating-pointban, mint akár ez a négymagos Intel proci...), jópár majdani játék használja/használni fogja.
    2. A kiterjedt fizikai szimuláció nem értelmetlen dolog.
    3. Nem ugyanazokkal a beállításokkal lassulnak (már ha tényleg lassulnak egy megfelelő konfigon), hanem magasabb beállítással, (több) fizikával, mert azért a procinak is van vele dolga.
    4. Hát, egy kicsit azért messze van az 1250 dollártól...
    5. Az x86 CPU-kban, a mai formájukban legalábbis, nincs túl sok FLOPS, pedig egy igazán jó fizikához, vagy megvalósítástól függően AI-hoz igencsak elkél. Mint ahogy 3D-grafikához is GPU-kat használunk, amikhez képest ez a 4-magos is elbújhat.
  • scorpeeon #25
    Egy ilyen procit amúgy elfogadnék, pl renderekre qrvajól jönne, de ennyi pénzt én nem adok ki prociért.
  • scorpeeon #24
    Az Ageia egy totális csőd, sosem fog elterjedni. Az értelme nulla, a teljesítménye is nulla és ahhoz képest h fizikai gyorsítókártya elméletleg, a játékok lelassulnak tőle, amik kihasználják. Másrészt meg közel olyan ára van, amiből egy ilyen QX6800 is kijönne. ha meg a sok mag valamire jó játék közben, az pontosan a fizikai számítás és az ai.
  • Stiff #23
    Aki megveszi annak úgy kell, ugyanis az ilyen öblitőagyú nagypénzes majmokból lesz végül pénze az Intelnek is!Ez az egész egy ki-be***-ott marketing...Nem egyéb,mint értelmetlen versenyfutás az idővel,természetesen óra nélkül!
  • turul16 #22
    Mennyi buzz word..