31
  • dez
    #31
    (Akarom mondani elágazás-becslés, LOL.)
  • dez
    #30
    Na ja, de az ilyen sok-részecskés dolog inkább ilyen rátett effekt, amit pl. a GPU-s gyorsítású HavokFX is tud. A Physixszal inkább a meglévő objektumok mozgatását (pl. lengő zászló), darabokra esését érdemes csinálni, ami csak kisebb mértékben növeli meg a poligonszámot.

    A Cell SPE-i (v. SPU-i, ha nem vesszük bele a kiegészítő cuccokat) utasítás ISA szempontjából teljes értékű PowerPC procimagok (csak nincs bennük pl. utasítás-becslés, viszont van helyette hozzá nagyon gyors embedded ram), azaz sima általános, skalár kódot is tudnak futtatni (int és fp).

    A másik kettőt nem is nagyon akarja senki másra használni. Épp elég, ha 3D grafikára és sokféle számításra nagyon gyors... Lehetetlent ne kívánjunk tőle. :) Mint ahogy a CPU-tól sem lehet várni, hogy táltosodjon meg, 100x-os sebességre. (Csak ha majd mellé lesz integrálva egy GPU-féleség is, mint pl. Fusion.)

    A G80-ban, és a hozzá kötődő CUDA-ban újdonság, hogy nem vektor-számításokra épül, hanem sok+nagyongyors skalár számításra, ami közelebb áll az általánosabb CPU-s számításokhoz (nem SIMD).
  • dara
    #29
    A lassulást az okozza, hogy a GPU nem képes megfelelő sebességgel megjeleníteni a rengeteg kiszámolt részecskét. Magyarán a PPU GPU limitet okoz.

    A Cell-lel (pontosabban annak SPE-ivel), az Aegia PPU-val és a GPGPU/CUDA-val is az a probléma, hogy mocsok nehezen programozható általános feladatokra. Mindet csak arra könnyű, amire kitalálták. Egy CPU-t meg egy dologra sem nehezebb, mint a másikra.
  • dez
    #28
    (És ezzel nem 4x-es, hanem 100x-os gyorsulást elérve.)
  • dez
    #27
    Szerintem hamarosan GPGPU/CUDA/CTM alapú lesz a renderelés is. Magyarán a GPU-t fogja kihasználni.
  • dez
    #26
    Lehet, hogy PC-n sosem fog elterjedni, legalábbis mai formájában, de...
    1. X360-on és PS3-on is megvan, szoftveres megvalósításban (a két konzol procikja sokkal jobb floating-pointban, mint akár ez a négymagos Intel proci...), jópár majdani játék használja/használni fogja.
    2. A kiterjedt fizikai szimuláció nem értelmetlen dolog.
    3. Nem ugyanazokkal a beállításokkal lassulnak (már ha tényleg lassulnak egy megfelelő konfigon), hanem magasabb beállítással, (több) fizikával, mert azért a procinak is van vele dolga.
    4. Hát, egy kicsit azért messze van az 1250 dollártól...
    5. Az x86 CPU-kban, a mai formájukban legalábbis, nincs túl sok FLOPS, pedig egy igazán jó fizikához, vagy megvalósítástól függően AI-hoz igencsak elkél. Mint ahogy 3D-grafikához is GPU-kat használunk, amikhez képest ez a 4-magos is elbújhat.
  • scorpeeon
    #25
    Egy ilyen procit amúgy elfogadnék, pl renderekre qrvajól jönne, de ennyi pénzt én nem adok ki prociért.
  • scorpeeon
    #24
    Az Ageia egy totális csőd, sosem fog elterjedni. Az értelme nulla, a teljesítménye is nulla és ahhoz képest h fizikai gyorsítókártya elméletleg, a játékok lelassulnak tőle, amik kihasználják. Másrészt meg közel olyan ára van, amiből egy ilyen QX6800 is kijönne. ha meg a sok mag valamire jó játék közben, az pontosan a fizikai számítás és az ai.
  • Stiff
    #23
    Aki megveszi annak úgy kell, ugyanis az ilyen öblitőagyú nagypénzes majmokból lesz végül pénze az Intelnek is!Ez az egész egy ki-be***-ott marketing...Nem egyéb,mint értelmetlen versenyfutás az idővel,természetesen óra nélkül!
  • turul16
    #22
    Mennyi buzz word..
  • feamatar
    #21
    elméletileg valóban nőtt a sebesség, de gyakorlatban ezt nehéz kihasználni. Mert bizony párhuzamosítani egymástól függő feladatokat nehéz... szal öjömbódottá hogy ott van az a nyomorult Cell is,de hogy egy játékot összhangolni nyolcmagra, optimálisan, hogy 100 % ban kihasználjuk az kicsit nehéz; az AMD féle proci-videokártya kombó sztem ígéretesebbnek tűnik. Meg ha elteredne az Ageia; akkor még egy tehertől lenne megszabadítva proci; jó MIhez jó programozó és sok idő kell; tehát céges szempontból ezen "kell" spórolni... és sajnos kevés játékfejlesztő az aki 100%rendezkedik a programja felett
  • Alexease
    #20
    PR cikk?!
  • formatuq
    #19
    pontosan!
    nekem is van: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=161755
    szoval ha jol nezem, ez a qx6800 csak gyrosabb mint az eredeti qx6700.....

    "...mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora."
    pffff hirhajhasz


  • oneman
    #18
    bazz... fogok egy tetves virtexet belenyomok 50 picoblaze-t, azt' lesz 50 magos cpum...
    ebredjetek mar fel... a marketingesek szethulyitik az almuvelt agyatok
  • kacsi01
    #17
    Lesz ez még 8000+fa a dohány utca valamelyik sufni-bontójában ;)
  • dez
    #16
    1250 dollártért nekem is drága kicsit. :)
  • kacsi01
    #15
    Játékra nem igazán vennék ilyen procit, de a lightwave-nek tetszene az a plusz két mag... meg nekem is.
  • edios
    #14
    Nyilván, csak a processzor nyitja meg a kapukat a fejlesztők számára a minél összetettebb PROGRAMkód megírásához:)
    Vagyis a procik fejlődésével tudnak(tudunk?) minél komplexebb progikat írni.
    Bár nem tudom, hogy pontosan mi is a vita tárgya.. Én csak azon horkantam fel, ahogy vki írta lejjebb, h a procinak semmi köze az ellenfelek gondolkodásához. Hát azért egy pici talán mégis van:)
  • Su0my
    #13
    arra próbált célózni, hogy a kódtól(gyengébbek kedvéért: PROGRAMkód...) függ a dolog
  • dez
    #12
    (Talán már akkor is meg lesz opcióként, ha a gamerek 10-20%-ának quad-core-ja lesz.)
  • dez
    #11
    Attól függ, hogy írták meg, és milyen konfigot vettek alapnak. Szép is lenne, ha minden konfigon más lenne az ellenfelek IQ-ja is. :)
    Így szól a közlemény: "This increased performance can help deliver smoother gameplay, more realistic game effects and more lifelike artificial intelligence." - Tehát ez lehetővé teszi a dolgot, ha a programozók is úgy akarják. És majd akkor akarják úgy, ha a piac nagy része quad-core-os procikkal lesz beborítva. :D A maradék meg dual-core.
  • dez
    #10
    Ezen nincs is mit érteni, egyszerűen nem igaz az állítás, tavaly óta van ilyen proci: Desktop processor specifications - Q6600 8 MB L2 2.40 GHz 1066 MHz
    És persze az előd is ez.
  • Inquisitor
    #9
    "... a QX6800-as jelű négymagos Intel Core 2 Extreme-et, mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora."
    Miért is? Kenstfiel alapú procit nemhivatalosan 2006 április/májustól, hivatalosan ősztől lehetett kapni, és mivel ez extreme verzió, még drágább is azoknál. Akkor mitől első?

    A rendszer az Intel 975X Express Chipset-el működik együtt.
    Szerintem meg bármilyen alaplappal megy ami tud 1066-os FSB-t, meg VRM11 vagy 11.1 szabványú fesz.átalakítója van. Ez lehet egy tizenpárezer forintos viás deszka, vagy egy jól felszerelt I965-ös lap.
  • edios
    #8
    Nálad az ai-t a hangkártya számolja?

    Egyébként minden attól függ, hogy mire van optimalizálva:)
  • mikloss
    #7
    Na végre nem fog akadni a vadiúj Super Mario-m
  • atomka91
    #6
    "mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora"
    Már amugy is volt 4 magos proci a !quadcore! szal nem vágom én se miért ijen nagy hir ez.
  • Magnetic
    #5
    "A simábban futó játékokban inteligensebb számítógépes ellenfelek lesznek"

    Nem szokásom idézni, de a procinak semmi köze nincs ehez.
    Hiába, a tanult ember is mondhat badarságokat
  • Magnetic
    #4
  • asysoft
    #3
    Miért van ez a processzor úgy beharangozva, mintha egy gyökeresen új dolog lenne? Azok a megoldások, amelyekkel az új processzorok vannak felszerelve, már a Core2-esekben benne voltak. Ráadásul nem ez az első Kentsfield magos processzor az inteléktől, ez csupán egy magasabb órajelű változat. Azért elfogadnám:)
  • NEXUS6
    #2
    Ja!

    cell-powa'-rulez-4ever!!!

  • Keldor
    #1
    Na megy a flame mingyárt...