31
-
dez #31 (Akarom mondani elágazás-becslés, LOL.) -
dez #30 Na ja, de az ilyen sok-részecskés dolog inkább ilyen rátett effekt, amit pl. a GPU-s gyorsítású HavokFX is tud. A Physixszal inkább a meglévő objektumok mozgatását (pl. lengő zászló), darabokra esését érdemes csinálni, ami csak kisebb mértékben növeli meg a poligonszámot.
A Cell SPE-i (v. SPU-i, ha nem vesszük bele a kiegészítő cuccokat) utasítás ISA szempontjából teljes értékű PowerPC procimagok (csak nincs bennük pl. utasítás-becslés, viszont van helyette hozzá nagyon gyors embedded ram), azaz sima általános, skalár kódot is tudnak futtatni (int és fp).
A másik kettőt nem is nagyon akarja senki másra használni. Épp elég, ha 3D grafikára és sokféle számításra nagyon gyors... Lehetetlent ne kívánjunk tőle. :) Mint ahogy a CPU-tól sem lehet várni, hogy táltosodjon meg, 100x-os sebességre. (Csak ha majd mellé lesz integrálva egy GPU-féleség is, mint pl. Fusion.)
A G80-ban, és a hozzá kötődő CUDA-ban újdonság, hogy nem vektor-számításokra épül, hanem sok+nagyongyors skalár számításra, ami közelebb áll az általánosabb CPU-s számításokhoz (nem SIMD). -
dara #29 A lassulást az okozza, hogy a GPU nem képes megfelelő sebességgel megjeleníteni a rengeteg kiszámolt részecskét. Magyarán a PPU GPU limitet okoz.
A Cell-lel (pontosabban annak SPE-ivel), az Aegia PPU-val és a GPGPU/CUDA-val is az a probléma, hogy mocsok nehezen programozható általános feladatokra. Mindet csak arra könnyű, amire kitalálták. Egy CPU-t meg egy dologra sem nehezebb, mint a másikra. -
dez #28 (És ezzel nem 4x-es, hanem 100x-os gyorsulást elérve.) -
dez #27 Szerintem hamarosan GPGPU/CUDA/CTM alapú lesz a renderelés is. Magyarán a GPU-t fogja kihasználni. -
dez #26 Lehet, hogy PC-n sosem fog elterjedni, legalábbis mai formájában, de...
1. X360-on és PS3-on is megvan, szoftveres megvalósításban (a két konzol procikja sokkal jobb floating-pointban, mint akár ez a négymagos Intel proci...), jópár majdani játék használja/használni fogja.
2. A kiterjedt fizikai szimuláció nem értelmetlen dolog.
3. Nem ugyanazokkal a beállításokkal lassulnak (már ha tényleg lassulnak egy megfelelő konfigon), hanem magasabb beállítással, (több) fizikával, mert azért a procinak is van vele dolga.
4. Hát, egy kicsit azért messze van az 1250 dollártól...
5. Az x86 CPU-kban, a mai formájukban legalábbis, nincs túl sok FLOPS, pedig egy igazán jó fizikához, vagy megvalósítástól függően AI-hoz igencsak elkél. Mint ahogy 3D-grafikához is GPU-kat használunk, amikhez képest ez a 4-magos is elbújhat. -
#25 Egy ilyen procit amúgy elfogadnék, pl renderekre qrvajól jönne, de ennyi pénzt én nem adok ki prociért. -
#24 Az Ageia egy totális csőd, sosem fog elterjedni. Az értelme nulla, a teljesítménye is nulla és ahhoz képest h fizikai gyorsítókártya elméletleg, a játékok lelassulnak tőle, amik kihasználják. Másrészt meg közel olyan ára van, amiből egy ilyen QX6800 is kijönne. ha meg a sok mag valamire jó játék közben, az pontosan a fizikai számítás és az ai. -
Stiff #23 Aki megveszi annak úgy kell, ugyanis az ilyen öblitőagyú nagypénzes majmokból lesz végül pénze az Intelnek is!Ez az egész egy ki-be***-ott marketing...Nem egyéb,mint értelmetlen versenyfutás az idővel,természetesen óra nélkül! -
turul16 #22 Mennyi buzz word.. -
feamatar #21 elméletileg valóban nőtt a sebesség, de gyakorlatban ezt nehéz kihasználni. Mert bizony párhuzamosítani egymástól függő feladatokat nehéz... szal öjömbódottá hogy ott van az a nyomorult Cell is,de hogy egy játékot összhangolni nyolcmagra, optimálisan, hogy 100 % ban kihasználjuk az kicsit nehéz; az AMD féle proci-videokártya kombó sztem ígéretesebbnek tűnik. Meg ha elteredne az Ageia; akkor még egy tehertől lenne megszabadítva proci; jó MIhez jó programozó és sok idő kell; tehát céges szempontból ezen "kell" spórolni... és sajnos kevés játékfejlesztő az aki 100%rendezkedik a programja felett -
#20 PR cikk?! -
#19 pontosan!
nekem is van: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=161755
szoval ha jol nezem, ez a qx6800 csak gyrosabb mint az eredeti qx6700.....
"...mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora."
pffff hirhajhasz
-
oneman #18 bazz... fogok egy tetves virtexet belenyomok 50 picoblaze-t, azt' lesz 50 magos cpum...
ebredjetek mar fel... a marketingesek szethulyitik az almuvelt agyatok -
kacsi01 #17 Lesz ez még 8000+fa a dohány utca valamelyik sufni-bontójában ;) -
dez #16 1250 dollártért nekem is drága kicsit. :) -
kacsi01 #15 Játékra nem igazán vennék ilyen procit, de a lightwave-nek tetszene az a plusz két mag... meg nekem is. -
#14 Nyilván, csak a processzor nyitja meg a kapukat a fejlesztők számára a minél összetettebb PROGRAMkód megírásához:)
Vagyis a procik fejlődésével tudnak(tudunk?) minél komplexebb progikat írni.
Bár nem tudom, hogy pontosan mi is a vita tárgya.. Én csak azon horkantam fel, ahogy vki írta lejjebb, h a procinak semmi köze az ellenfelek gondolkodásához. Hát azért egy pici talán mégis van:) -
Su0my #13 arra próbált célózni, hogy a kódtól(gyengébbek kedvéért: PROGRAMkód...) függ a dolog -
dez #12 (Talán már akkor is meg lesz opcióként, ha a gamerek 10-20%-ának quad-core-ja lesz.) -
dez #11 Attól függ, hogy írták meg, és milyen konfigot vettek alapnak. Szép is lenne, ha minden konfigon más lenne az ellenfelek IQ-ja is. :)
Így szól a közlemény: "This increased performance can help deliver smoother gameplay, more realistic game effects and more lifelike artificial intelligence." - Tehát ez lehetővé teszi a dolgot, ha a programozók is úgy akarják. És majd akkor akarják úgy, ha a piac nagy része quad-core-os procikkal lesz beborítva. :D A maradék meg dual-core. -
dez #10 Ezen nincs is mit érteni, egyszerűen nem igaz az állítás, tavaly óta van ilyen proci: Desktop processor specifications - Q6600 8 MB L2 2.40 GHz 1066 MHz
És persze az előd is ez. -
Inquisitor #9 "... a QX6800-as jelű négymagos Intel Core 2 Extreme-et, mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora."
Miért is? Kenstfiel alapú procit nemhivatalosan 2006 április/májustól, hivatalosan ősztől lehetett kapni, és mivel ez extreme verzió, még drágább is azoknál. Akkor mitől első?
A rendszer az Intel 975X Express Chipset-el működik együtt.
Szerintem meg bármilyen alaplappal megy ami tud 1066-os FSB-t, meg VRM11 vagy 11.1 szabványú fesz.átalakítója van. Ez lehet egy tizenpárezer forintos viás deszka, vagy egy jól felszerelt I965-ös lap. -
#8 Nálad az ai-t a hangkártya számolja?
Egyébként minden attól függ, hogy mire van optimalizálva:) -
#7 Na végre nem fog akadni a vadiúj Super Mario-m -
atomka91 #6 "mely lényegében a világ első asztali gépekbe szánt négymagos processzora"
Már amugy is volt 4 magos proci a !quadcore! szal nem vágom én se miért ijen nagy hir ez. -
#5 "A simábban futó játékokban inteligensebb számítógépes ellenfelek lesznek"
Nem szokásom idézni, de a procinak semmi köze nincs ehez.
Hiába, a tanult ember is mondhat badarságokat -
#4 -
#3 Miért van ez a processzor úgy beharangozva, mintha egy gyökeresen új dolog lenne? Azok a megoldások, amelyekkel az új processzorok vannak felszerelve, már a Core2-esekben benne voltak. Ráadásul nem ez az első Kentsfield magos processzor az inteléktől, ez csupán egy magasabb órajelű változat. Azért elfogadnám:) -
#2 Ja!
cell-powa'-rulez-4ever!!!
-
Keldor #1 Na megy a flame mingyárt...