Gyurkity Péter
A Napster mellett döntött az AOL
A feltámadást jelentheti a Napster számára az AOL, amely úgy döntött, hogy dobja saját zenei szolgáltatását, és rövid időn belül partnere platformjára áll át. A két vegetáló portálból egy egészséges jöhet létre.
A Napster közleményben jelentette be, hogy új partnerük révén óriási lehetőség nyílik meg előttük, amely elsősorban az előfizetői tábor méretének gyors növekedésében mutatkozhat majd meg. Az AOL ugyanis új döntött, hogy a 2005 végén útnak indított MusicNow szolgáltatást bezárja, helyette pedig a Napster hasonló megoldásához terelik át az előfizetőket. Egyik kezdeményezés sem bizonyult túlságosan sikeresnek az elmúlt időszakban, de együtt talán van esélyük egy komoly szerepre.
A MusicNow a legutolsó adatok szerint mintegy 350 ezres táborral bír, míg egy évvel korábban ez a szám még elérte a 450 ezret. A visszaesés legfőbb okaként a reklámok elmaradását említik, a cég ugyanis tavaly nyáron felhagyott a folyamatos népszerűsítéssel, amelyben igyekeztek kihangsúlyozni az ingyenes letöltési lehetőségeket. A Napster nagyjából 560 ezres felhasználói táborra támaszkodik, ezek jó része azonban a különböző oktatási intézményekkel kötött megállapodásokhoz, valamint a japán leánycég eredményeihez köthető, így a mostani megállapodás nagy előrelépésnek számít az internetes zene egykori úttörőjének.
Ezért hajlandóak fizetni is: az AOL egészen pontosan 15 millió dollárhoz jut az exkluzív megbízásért cserébe, amelytől egyébként azt várják, hogy a felhasználók túlnyomó többsége továbbra is hűséges marad, és nem száll ki a tranzakció során. A Napster - amely az utóbbi években pénzügyi és stratégiai problémákkal küzdött - pedig újult erőre kaphat, és legalábbis biztosíthatja fennmaradását az iTunes uralta szegmensben. Terjeszkedésükben komoly állomást jelent a Napster Mobil megjelenése Európában, amelytől újabb bevételeket várnak.
A Napster közleményben jelentette be, hogy új partnerük révén óriási lehetőség nyílik meg előttük, amely elsősorban az előfizetői tábor méretének gyors növekedésében mutatkozhat majd meg. Az AOL ugyanis új döntött, hogy a 2005 végén útnak indított MusicNow szolgáltatást bezárja, helyette pedig a Napster hasonló megoldásához terelik át az előfizetőket. Egyik kezdeményezés sem bizonyult túlságosan sikeresnek az elmúlt időszakban, de együtt talán van esélyük egy komoly szerepre.
A MusicNow a legutolsó adatok szerint mintegy 350 ezres táborral bír, míg egy évvel korábban ez a szám még elérte a 450 ezret. A visszaesés legfőbb okaként a reklámok elmaradását említik, a cég ugyanis tavaly nyáron felhagyott a folyamatos népszerűsítéssel, amelyben igyekeztek kihangsúlyozni az ingyenes letöltési lehetőségeket. A Napster nagyjából 560 ezres felhasználói táborra támaszkodik, ezek jó része azonban a különböző oktatási intézményekkel kötött megállapodásokhoz, valamint a japán leánycég eredményeihez köthető, így a mostani megállapodás nagy előrelépésnek számít az internetes zene egykori úttörőjének.
Ezért hajlandóak fizetni is: az AOL egészen pontosan 15 millió dollárhoz jut az exkluzív megbízásért cserébe, amelytől egyébként azt várják, hogy a felhasználók túlnyomó többsége továbbra is hűséges marad, és nem száll ki a tranzakció során. A Napster - amely az utóbbi években pénzügyi és stratégiai problémákkal küzdött - pedig újult erőre kaphat, és legalábbis biztosíthatja fennmaradását az iTunes uralta szegmensben. Terjeszkedésükben komoly állomást jelent a Napster Mobil megjelenése Európában, amelytől újabb bevételeket várnak.