SG.hu

A Battlefield 6 megjelenésére készül az EA

Az Electronic Arts reményei szerint a legújabb Battlefield cím megvalósítja azt, amit az előző nem tudott: helyreállítja a franchise hírnevét és meggyengíti a Call of Duty dominanciáját az első személyű lövöldözős játékok műfajában.

A pénteken megjelenő Battlefield 6 megmutatja mennyire képes az EA szellemi tulajdona bevonzani a játékosokat alig néhány héttel azután, hogy a vezetés 55 milliárd dolláros eladásról állapodott meg egy szaúdi támogatást élvező befektetői csoporttal, egy olyan üzlet keretében, amelyet a cég értékes játékportfóliója ösztönzött. Az EA többi lövöldözős játéka, köztük az Apex Legends, a Titanfall és a Star Wars Battlefront már elvesztette lendületét, így a cégnek az egyik legismertebb franchise-ára kell támaszkodnia. "A Battlefield 6 sorsdöntő kiadás” - mondta Joost van Dreunen, a New York-i Stern School of Business professzora. "Ahhoz, hogy az EA túljusson a következő időszakon, egyértelmű győzelemre van szüksége, és a Battlefield 6-nak az iparág egy nehéz időszakában és egy nagyon zsúfolt kategóriában kell jól teljesítenie."

A cím augusztusi bétatesztje során több mint 521 000 egyidejű PC-játékost vonzott - ez rekord a franchise-nál, és meghaladta a Call of Duty minden idők legmagasabb, körülbelül 491 000 játékosból álló csúcsát a Steam adatai szerint. A teszt átlagosan 10,6 millió napi aktív felhasználót vonzott, az első hétvégén pedig 12 millióra emelkedett a csúcs a Newzoo platformok közötti adatai szerint. A játékosokat a Battlefield 6 modern kori helyszíne, nagyszabású nyílt harcai és fejlett grafikája vonzotta. A címet négy házon belüli stúdió fejlesztette, Vince Zampella és Byron Beede, a Call of Duty veteránjai vezetésével.


A fejlesztés során nagyon el akarták kerülni azokat a hibákat, amelyek a Battlefield 2042 bukásához vezettek, amelyről az EA elismeri, hogy alulteljesített. A 2021-es játék technikai problémákkal indult, ami néhány hónapon belül a játékosok számának csökkenéséhez vezetett. A kritikusok szerint a játék túlságosan eltávolodott a franchise identitásától: eltávolították az egyjátékos kampányt és a hagyományos négyosztályos rendszert, amelyben a szakemberek bármilyen fegyvert vagy eszközt használhattak, ami eltüntette a csapatok egyértelmű szerepeit és egyensúlyát. A Battlefield 6 visszahozta az osztályrendszert. "A legnagyobb panasz éppen a speciális karakterrendszerrel kapcsolatos volt, ami egyszerűen nem volt Battlefield-szerű, és a magját képező játékosok nem tudtak azonosulni vele” - mondta Alicia Reese, a Wedbush Securities elemzője.

Az EA-t az is segíti, hogy a játékosok kezdik megunni a Call of Duty-t, miután 21 fő epizód és közel két évtizednyi éves megjelenés áll mögötte. A Microsoft tulajdonában lévő Activision-Blizzard által kiadott franchise több mint félmilliárd példányban kelt el, de a játékbeli bevételszerzésre való egyre nagyobb összpontosítás sok rajongót bosszantott. A Call of Duty bevételi stratégiája a kozmetikai csomagok eladására és a popkultúra kapcsolódó termékeinek licencelésére támaszkodik, Snoop Doggtól és Nicki Minajtól kezdve Beavis és Butt-Head skinjeiig, ami sokak szerint gyengíti a sorozat nyers realizmusát.

A sorozat legújabb, novemberben megjelenő címe, a Black Ops 7 heves reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Az augusztus 19-én bemutatott első előzetes trailer több mint 534 000 nem tetszik jelölést kapott a YouTube-on, és csak 69 000 tetszik jelölést. Ezzel szemben a júliusban bemutatott Battlefield 6 előzetes trailer több mint 543 000 tetszik jelölést és 5000 nem tetszik jelölést kapott.

"Van néhány nagyon fontos kérdés a Call of Duty-val kapcsolatban: vajon túl messzire ment-e a fikció és a sci-fi világába?” - mondta Chris Hewish, az Activision korábbi vezetője, aki jelenleg a Xsolla játékfintech cég elnöke. Bár népszerűsége valószínűleg garantálja, hogy több millió példányban fogják eladni, és több ezer játékost vonz a Microsoft Xbox szolgáltatására, fejlesztői augusztusi bejegyzésükben elismerték a kritikát: "Néhányan azt mondták, hogy eltávolodtunk attól, ami a Call of Duty-t eredetileg egyedivé tette. Meghallgatjuk önöket.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AcsMarci #2
    Rombolhatóság? Ha a fal bal oldalát lövöd ki, akkor kidől a bal oldala, ha jobbat, akkor is a bal oldala dől ki. Ami megmarad, az elpusztíthatatlan, tehát semmi sem rombolható, csak amire van script, az azon az egy módon össze tud dőlni.
    Persze ez nem lenne gond, ha lehetne játszani, de vagy el sem indul, vagy nincs hely a szerveren esetleg, menet közben kidob.
    Sikerült újraalkotni a 2042 megjelenéskori hibáit és megint ugyan olyan szar állapotban kiadni.
    Utoljára szerkesztette: AcsMarci, 2025.10.14. 15:36:28
  • NEXUS6 #1
    A mostani CoD úgy tűnik megismétli a BF2042 hibáit: idegenszerű futurisztikus környezet, azonosulásra alkalmatlan karakterek és szkinek, defficit a környezet rombolhatóságában.

    A BF6 már az open bétában is olyan képet mutatott, ami egy kiadásra abban a formában is alkalmas, ha nem is tökéletes játékot mutatott. A rombolhatóság, roppant élvezetes bár már már unreális szintre emelkedett. Ugyanakkor a klasszkus katonai karaktereket, osztályokat és fegyvereket kapunk, ami egyfajta otthonosságot is jelent. A játékmenet pörgőssége hasonló, mint a BF2042-é, vagy a CoD játékoké, de mégis megmarad egy olyan szinten, amit a taktikázósabb, régebbi BF játékosok is el tudnak fogadni.

    Nálam ez egy előrendelést érdemelt ki, talán életemben először.