Gyurkity Péter

Nagyot javultak az Intel Arc-kártyák

Régebbi játékoknál, a DirectX 9 jobb támogatásával gyorsulnak a kártyák, ám nem egységes módon.

Az Intel az elmúlt hetekben többször szerepelt híreinkben, elsősorban a soron következő fejlesztések részletei kapcsán. A saját grafikus kártyák témáján belül legutóbb a leggyengébb változat bemutatkozásáról írtunk, most azonban egy komoly, jelentős frissítéssel jelentkeztek, a fontosabb eredményeket egy videóban mutatva meg nekünk.

Az említett videóban, amely alább beágyazva is megtekinthető, az Intel jól ismert arcai részletezik a régebbi API-ra épülő játékoknál elért gyorsulást, annak főbb számait. Ebből kiderül, hogy az eddig alkalmazott D3D9on12-megoldást váltották le egy natív változattal, ez azonban nem minden játék esetében elérhető, a cég mérnökei ugyanis a jól ismert címekre koncentráltak, azokra hegyezték ki az új változatot. Ennek eredményeként a CS:GO, a Guild Wars 2, a Payday 2, a League of Legends, a Starcraft 2, valamint a Stellaris futtatása esetén látunk majd nagy javulást a friss meghajtó telepítésével, ami elsősorban a jóval magasabb fps elérésén látszik.


Az univerzális megoldás egyelőre még várat magára, vagyis az Arc-kártyák nem minden régebbi, még a DirectX 9-re épülő játékot futtatnak natív módon, jóval nagyobb sebességgel. Ez nem feltétlenül katasztrófa, hiszen az fps eleve kellően magas az ilyen és hasonló fejlesztéseknél, bár nyilván jóval ideálisabb lenne, ha a cég elérhetővé tenné a teljes, natív támogatást. A DX9 ilyen, meglehetősen öszvér módon történő kezelése természetesen megosztja a felhasználókat, ám a cég részéről további lépésekre számíthatunk, hiszen nem engedhetik meg maguknak, hogy a vadonatúj család szoftveres oldalán csak felemás megoldásokat tegyenek elérhetővé.

A további előrelépéseket nyilván szintén a hivatalos blogban osztják majd meg velünk, kíváncsian várjuk, hogy mennyiben sikerül behozniuk a lemaradást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ENVE #6
    Neked mi bajod van tulajdonképpen? Persze, adjanak 60ezerért 3060 teljesítményt, hogyne
  • Dodo55 #5
    Na ezaz, plusz ugye mindvégig ott voltak az IGP-k is, még ha más is némileg az architektúrális felépítés az integrált jelleg miatt, de drivereket tekintve ugyanúgy folyamatosan dolgoztak a különböző API-k támogatásán, tehát semennyire sem kellene, hogy ismeretlen vagy ne teljesen naprakész legyen számukra a terep.
  • kvp #4
    "Nem szimpla temakor. Elso generaciojukkal versengenek olyanokkal, mint Nvidia, akik a kb 22. generaciojukat tapossak."

    A intel mar kiadott egy rakat kartyat sok-sok evvel ezelott is, csak a teljesitmenyuk mindig elmaradt a versenytarsaiktol vagy az ar-ertek aranyuk nem volt idealis. Par pelda:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Graphics_Controller
    https://www.computer.org/publications/tech-news/chasing-pixels/Famous-Graphics-Chips-Intels-82786-Intels-First-Discrete-Graphics-Coprocessor
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_i750
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel740
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_graphics_processing_units

    Ezek kozzul az 1984-es PGA volt a vilag egyik elso teljes mertekben programozhato 3D shader-es videokartyaja, intel 8088-as kozponti egyseggel, akar 16 Mhz-es orajellel. A mai nagy gyartok kozzul az Array Technology Inc. (ATI) 1985-ben alakult, mig az Nvidia-t csak 1993-ban alapitottak volt SGI-s mernokok. Az intel sokkal regebben benne van mar a videokartya uzletben, csak eddig minden probalkozasuk vagy kiszorult a piacrol vagy egy ido utan bekerult a chipset-be (vagy ujabban mar a processzorba). Nem mintha az Apple sajat uj megoldasai nem ebbe az iranyba mutatnanak.
  • Gabbbbbbbbbbbb #3
    "Rettentően nagyot javultak! Szenzáció!"

    Így van, maximálisan egyetértek ezzel a kijelentéssel.

    "Sikerült tíz 10+ éves játék alá drivert gyúrni, micsoda innováció!"
    Nvidia és AMD-nek 20 éve volt DirectX 9-es driver-t írni és mégsem működik mindig hibátlanul a dolog. Előfordul, hogy egy egy frissítéssel -rövid időre- elbarmolják a dolgokat.

    Szerintem az is logikus, hogy csak pár címet támogatnak natívan. Legtöbb öregebb játék emulációval is 200+ fps-el fut. Időtálló, hardverigényesebb online címből viszont nincs olyan sok, hogy ne érje meg egyesével foglalkozni velük. Ezt az Nvidia és az Amd is megteszi, csak nincs nagydobra verve. Persze tény, hogy nekik általános meghajtójuk is van, de gondolom Intel-nek is, csak nem stabil.
  • Zsoltee_a_bator #2
    Nem szimpla temakor. Elso generaciojukkal versengenek olyanokkal, mint Nvidia, akik a kb 22. generaciojukat tapossak.
  • Ellaberin #1
    Rettentően nagyot javultak! Szenzáció!
    Sikerült tíz 10+ éves játék alá drivert gyúrni, micsoda innováció!
    Már csak az árakat kellene megfelezni egy mai csúcskártyákhoz képest és akkor csak kétszer annyiért adnák, mint egy mai középkategóriás kártyát.