Gyurkity Péter

Jövőre jön a jóval olcsóbb Tesla

Megfelezik az árat, eközben viszont a vásárlók egy része a luxusmárkák felé fordul.

A Tesla igencsak gyakran bukkan fel az autózással (és az egyéb területekkel) kapcsolatos hírekben, Elon Musk cége továbbra is az elemzők és vásárlók széles körét foglalkoztatja. A jelek szerint jövőre pótolnák be az eddigi nagy hiányosságot, hiszen egy sokkal olcsóbb modellt mutatnának be, eközben azonban már újabb figyelmeztető jelek futnak be, többnyire Kínából.

Külsős forrás számolt be arról, hogy a jelek szerint jövőre mutatkozna be, majd pedig 2023 során jelenne meg a piacon a Tesla olcsóbb fejlesztése, amely jó eséllyel a Tesla 2, illetve Tesla Model 2 nevet kaphatja meg. Ezzel már a kompakt autók szegmensébe lépnének be, mégpedig egy, a Model 3 külalakjára emlékeztető dizájnnal, a legolcsóbb változat esetében is 400 km körüli hatótávval, valamint a saját fejlesztésű, immár nem hasáb alakú akkumulátorral, amely a nagy energiasűrűség és az egyéb kedvező jellemzők révén durván 50 százalékkal mérsékelné a gyártási költséget. A méret a megszokottnál jóval kisebb lesz, ezzel az olyan típusok ellen indulnának harcba, mint a Volkswagen ID.3, ám a kedvező ár révén a még kisebb autók, így például a Honda e is legyőzhetőnek tűnik.

A gyártási költségek említett drasztikus csökkenése révén gyakorlatilag megfeleznék az eddigi legalacsonyabb árat, vagyis az új rekordtartó a Model 3 helyett az új fejlesztés lenne. Az ár a tengerentúlon 25 ezer dollár körül lenne, az európai piacon viszont ennél picit drágábban, 23 ezer eurótól indulna a legolcsóbb ajánlat, vagyis durván 8 millió forintot kellene kifizetnünk egy-egy példányért. A sorozatgyártást valószínűleg az új berlini helyszínen végeznék, többek között emiatt csúszna a piaci megjelenés 2023-ra – könnyen lehet azonban, hogy időközben több rivális is olcsóbb megoldásokat mutat majd be.

A Bernstein eközben friss felmérésben figyelmeztet arra, hogy a kínai tulajdonosok egy része már egyre erősebben érdeklődik a különböző európai luxusmárkák iránt, annak ellenére, hogy továbbra is támogatják a Tesla törekvéseit. Emiatt az elkövetkező években visszaeshet az amerikai gyártó ottani népszerűsége (és forgalma), ami nagyon kedvezőtlen fejlemény lenne számukra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #11
    "Ahogy Karacsony mondana: Menjenek az emberek biciklivel.."
    az emberek szoktak hülyeségeket mondogatni. Ha dízelek ki lesznek tiltva (én is olvastam a dolgot), akkor jön a nagy cumi a városiaknak.
    Mert ugye akkor a dízel megy a levesbe. De másik autót nem tud venni, mert ugye most szálltak el qurvára az autóárak (egy kib@szott Clio 9 misi felett van! Egy Clio!!!) Tehát aki ezt meglépi az addig volt a városban főpolgi + a pártja is nagyon sz@rúl fog járni vélhetően.

    Szép dolog a fantáziálás, de amit a Kari Geri mondott annak semmiféle racionális alapja nincs. Ez kb. egyenlő a körúti bicaj sávval. Ennyit tud a csávó. Ő bicajos ezért minden a bicajnak vet alá, a Viktorunk meg focista azért mindent annak vet alá. Ez amolyan idióta magyar betegség, hogy állami pénzen a racionalitást félre rúgva a saját hobbiját valósítja meg. (mind a kettő)

    Nem lesz semmi ebből.
  • kvp #10
    "Én is szeretem s szájensz fiksönt! ;)"

    Es akkor a science fiction megkerkezett Budapestre:
    https://444.hu/2021/07/16/karacsony-meg-iden-kituzik-a-celdatumot-a-dizel-autok-kitiltasara

    Kozben a benzinesek is felkeszulthetnek. Ahogy Karacsony mondana: Menjenek az emberek biciklivel... (marmint ha nem futja nekik uj elektromos autora)
  • asgh #9
    "A cégnek így is már 25-30 MRD $ körüli adóssága van, amit kb soha az életben nem fog a profitjából visszatermelni."

    Ehhez képest a valóság:



    net-debt = adósság - készpénzállomány

    Azaz jelenleg a Tesla-nak több a készpénze, mint amennyi az adóssága.
  • NEXUS6 #8
    Én is szeretem s szájensz fiksönt! ;)
  • kvp #7
    A varosokbol egyszeruen ki fogjak tiltani a belsoegesu jarmuveket. Viszont ezzel egy idoben a villanyautok es foleg az automata jarmuvek sokkal tobb embernek teszik majd lehetove, hogy autoval jarjanak. Legfeljebb nem a sajatjukkal, hanem taxikent vagy idoszakosan berelttel. Ha mar a lakasat/hazat is berli valaki, akkor semmi ertelme sajat autot birtokolni. Igazabol ez a cegeknek is jobb, mert egysegesebb flottakat tudnak kiszolgalni es biztosabb, folyamatos beveteluk is lesz.

    A tolteseket nem ugy kell elkepzelni, mint ma a benzinkutakat. Az lenne a cel, hogy minden parkolohelyen legyen automatikus lassu tolto. Tehat ha megall egy jarmu egy parkoloban, akkor automatikusan radokkol a toltore es toltokabelen at azonositott jarmu szamlajara terhelve mar el is kezd tolteni. Igy igazabol az orszaguti pihenoket leszamitva nem is lenne szukseg gyorstoltesre. Ez egyebkent a veletlen tilosban parkolast is megoldana, mert ahol nincs parkolo kijelolve, ott nem lenne dokkolo fej es jol latszik, hogy tilosban all a kocsi. Raadasul a kozponti rendszer meg tudna mutatni az osszes eppen ures parkolot, sot az auto be se hajthatna az adott zonaba parkolasi szandekkal, ha nem tud parkolot talalni. (a rendszer azonnal jelezne ha szabalyos parkolas nelkul kiszall a sofor es bezarja a kocsit)

    Ugyanigy tuntetne el az utdijfizetesi app-okat a folyamatos jarmukovetes, amikor az allam es az autot berbeado/lizingelo ceg es a biztosito is folyamatosan latja, hogy merre jar a jarmu es milyen gyorsan halad. Igy a bejart utak tipusa szerint (x km varos, y kilomter mellekut, z kilomter autopalya) meg tudja mondani, hogy abban a honapban mennyi kilometeradot kell fizetni a jarmu utan, amit automatikusan ki tudnak szamlazni az uzembentarto/berlo szamlajara. Ezt a megoldast egyebkent az EU mar kotelezove tette, csak a galileo rendszer kesese miatt elhalasztottak.
  • defiant9 #6
    2025-ig kb 10%-os market share-el lehet számolni (idén 8,5%)
    Akkor jön egy keményebb(-15%) CO2 emissziós vágás, ami ekkor fog egy nagyobb ugrást hozni a sales-ben. A 100% az nagyon távlati cél, de a benzinest is egyre drágábban fogod megvenni mert az autógyártóknak is büntit kell fizetni ha szar a flottájuk, amit természetesen végül a vevő fog megfizetni.
  • NEXUS6 #5
    Musk valami mostani tvítjében hangot adott annak, hogy kicsit túl optimista volt az önvezetéssel kapcsolatban. Már csak a velllanyverdákkal kapcsolatban kéne leszállnia a földre. Minden egyes eladott kocsiját gyak jelentősen dotálják az államok (vagy is mi) valamint a befektetők. A cégnek így is már 25-30 MRD $ körüli adóssága van, amit kb soha az életben nem fog a profitjából visszatermelni. Persze jó lenne, ha a jóárasított Teslából nagyságrendileg több pénz jönne be, de amíg feleárért jobb kisautót veszel hagyományosból, addig ez leányálom és nem piaci realitás.
  • Macropus Rufus #4
    én azért nem vagyok abban 100%-ban biztos, hogy vagy villany vagy semmi. Az autógyártóknak nem ez a célja. Nekik a pénz kell. Ha csak a felső 1% fogja tudni megfizetni akkor gyak. az összes autógyár csődbe fog menni. Ez rántja magával a beszállítókat és minden hozzá kapcsolódó iparágat. Több százezer ember veszti el az állását. A felső 1%-k nagy része is érdekelt az autógyártásban. Nekik nem lesz bevételük. Egy szép lefelé tartó spirált. + a politikusok szeretnének jó sokáig hatalmon lenni. Egy ilyen autómegvonási dolog, kb. egy harakirinek felel meg a kormány részéről.
    A zöldek akarják. De senki más nem. Nincs mögötte se gazdasági érdek, se társadalmi. És akkor még a technológiai részéről nem is tettünk említést. Ugye a töltő állomások. Jó pár új erőmű fog kelleni annak érdekében, hogy a kocsik pikk-pakk fel legyenek töltve, egy időben akár 6-an is (standart kút esetében 6 autó képes tankolni egyidőben, most)
    Én nem félek attól, hogy a villany vas belátható időn belül komoly konkurenciája lenne a hagyományos motorral szerelt járműveknek. Marha drágák (a Lajta másik oldalán is ;). Csak ők meg tudják fizetni, de ott is drágább mint egy azonos kategóriájú belsőégéses),
    sz@r infrastruktúra + eléggé macerás a töltése is. Ahány cég annyi app. a telómra...
    Erősen korlátozott hatótáv (ez mondjuk változni fog a jövőben vélhetően) stb..
    Sztem lesz egy egyensúly a villany vas és a hagyományos autók között. De olyan nem lesz, hogy vagy ez vagy semmi. Akár mennyire is szeretnék a méregzöldek. Sokkal több kárt okozz szerintem a villany mindenek feletti preferálása mint amekkora hasznot hoz.
  • kvp #3
    A korabbi Y eseten nem erte meg a legolcsobbat gyartani, mert ugyanannyibol tudtak jobbat es azok is elkeltek. (akkor az olcsositott valtozat a kisse hibas aksicsomaguakbol jott volna ki, de nem lett eleg selejt)

    Itt egy nyugati mercevel nezve mar relativ olcso jarmurol van szo. Csak a Lajtatol keletre arerzekenyek annyira az emberek, hogy nem tudjak kifizetni. Viszont nem sok olcsobb elektromos auto lesz az europai gyartoktol sem. Mast viszont egy ido utan mar nem fog tudni hasznalni az aki nyugaton el es be akar hajtani a varosokba is. Tehat egyelore meg van olcsobb, de mar nem sokaig. Aztan akinek nem lesz penze draga elektromos autora az vagy vesz hasznaltat 50%-os aksi kapacitassal vagy nem jar tobbet sajat tulajdonu autoval. Amugy is ezt javasoljak a nagyokosok az emberiseg also 99.99%-anak.
  • Macropus Rufus #2
    talán egy éve volt, hogy leállították a nagyon olcsó Model Y gyártását. Most itt van ez.
    Aztán majd ennek is leállítják. De jön helyette az olyan olcsó, hogy már a Tesla fizet neked, hogy vidd el... :)

    Ez nálunk soha nem lesz 8 misis. Csak a 27%-os áfa 10 misi fölé fogja nyomni az árát. Aztán ott van még a regadó. Meg a kereskedő haszna. Sztem simán 12 fölé fög menni az ára. 12 milliós kategóriában meg már olyan autót vehetek ami 400km-nél azért többet fog elmenni.