• kvp
    #7
    A varosokbol egyszeruen ki fogjak tiltani a belsoegesu jarmuveket. Viszont ezzel egy idoben a villanyautok es foleg az automata jarmuvek sokkal tobb embernek teszik majd lehetove, hogy autoval jarjanak. Legfeljebb nem a sajatjukkal, hanem taxikent vagy idoszakosan berelttel. Ha mar a lakasat/hazat is berli valaki, akkor semmi ertelme sajat autot birtokolni. Igazabol ez a cegeknek is jobb, mert egysegesebb flottakat tudnak kiszolgalni es biztosabb, folyamatos beveteluk is lesz.

    A tolteseket nem ugy kell elkepzelni, mint ma a benzinkutakat. Az lenne a cel, hogy minden parkolohelyen legyen automatikus lassu tolto. Tehat ha megall egy jarmu egy parkoloban, akkor automatikusan radokkol a toltore es toltokabelen at azonositott jarmu szamlajara terhelve mar el is kezd tolteni. Igy igazabol az orszaguti pihenoket leszamitva nem is lenne szukseg gyorstoltesre. Ez egyebkent a veletlen tilosban parkolast is megoldana, mert ahol nincs parkolo kijelolve, ott nem lenne dokkolo fej es jol latszik, hogy tilosban all a kocsi. Raadasul a kozponti rendszer meg tudna mutatni az osszes eppen ures parkolot, sot az auto be se hajthatna az adott zonaba parkolasi szandekkal, ha nem tud parkolot talalni. (a rendszer azonnal jelezne ha szabalyos parkolas nelkul kiszall a sofor es bezarja a kocsit)

    Ugyanigy tuntetne el az utdijfizetesi app-okat a folyamatos jarmukovetes, amikor az allam es az autot berbeado/lizingelo ceg es a biztosito is folyamatosan latja, hogy merre jar a jarmu es milyen gyorsan halad. Igy a bejart utak tipusa szerint (x km varos, y kilomter mellekut, z kilomter autopalya) meg tudja mondani, hogy abban a honapban mennyi kilometeradot kell fizetni a jarmu utan, amit automatikusan ki tudnak szamlazni az uzembentarto/berlo szamlajara. Ezt a megoldast egyebkent az EU mar kotelezove tette, csak a galileo rendszer kesese miatt elhalasztottak.