Berta Sándor

Megosztja a közlekedési adatait a BMW

A német autógyártó az első európai semleges szerverprojektnek továbbítja az információkat.

A BMW úgy döntött, hogy a közlekedésbiztonság erősítése érdekében minden fontosabb közlekedési adatot átad az első európai semleges szerverprojektnek. Az információkat július 1-től a Creative Commons Licenc hatálya alatt is elérhetővé fog tenni.

A program keretében a szenzorok által valós időben generált és más fontos információkat egy szabványosított interfészen keresztül teszik hozzáférhetővé minden piaci szereplő számára. Az első autógyártó, amely így cselekszik a BMW lesz. A lépéssel a cél egy nyitott ökorendszer megalkotása az európai közlekedésbiztonság javítására. A továbbított adatok között lesznek az útátfolyásokkal, a jeges útfelületekkel és a rossz látási viszonyokkal kapcsolatos információk, valamint az egyes sávokban vagy az utak szélén álló járművekkel kapcsolatos tájékoztatások. Az adatok a HERE Open Location Plattform rendszerén keresztül lesznek elérhetők.

Christoph Grote, a BMW csoport elektronikai dolgokért felelős alelnöke kiemelte, hogy a semleges szerverprojekt az első ilyen jellegű kezdeményezés és a partnereikkel együtt rendkívül büszkék arra, hogy részt vehetnek a programban. Hozzátette, hogy a közlekedésbiztonság területén nincsenek vetélytársak, csak partnerek. A közlekedési adatok megosztása és a gépkocsik hálózatba kötése minden közlekedési résztvevő számára növelheti a biztonságot.

A projektben a BMW partnere az EU Data Task Force nevű egység, a Daimler, a Ford, a Volvo, a HERE Technologies és a TomTom. A kezdeményezést támogatják még Hollandia, Spanyolország, Finnország, Luxemburg és Németország is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #2
    A biztosítók ölnének egy ilyen adatbázisért ha be tudják azonosítani belőle az embereket.
  • kvp #1
    Ha ez publikus lesz az eleg problemas, ugyanis nem csak a szemelyi adatokbol lehet beazonositani barkit, hanem a vezetesi stilusabol is, ami lokacios adatokkal kombinalva alkalmas az illeto terkepen torteno kovetesere es meg sok minden masra is. Leginkabb az adatbazisban szereplo emberek nevesitesere.