Berta Sándor

Virtuális valóság startupot vett az Apple

A felvásárolt cég a látásirányt követő rendszerekre specializálta magát.

Az Apple megvette a SensoMotoric Instruments nevű vállalkozást és ezzel alátámasztotta, hogy igenis vannak ambíciói a virtuális és kiterjesztett valóság (VR, illetve AR) területén. A SensoMotoric Instruments korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével követni lehet azt, hogy valaki milyen irányba néz. Ezt az eljárást például virtuális valóság szemüvegekben használják, ahol a szemmozgásokat kis méretű kamerákkal figyelik meg.

Ez egyrészt hozzájárul ahhoz, hogy erőforrásokat lehessen megtakarítani, mert elegendő csak azokat a helyeket magas minőségben megmutatni, ahová a felhasználó éppen néz. Emellett a számítógépek is vezérelhetők szemmozgásokkal és a technológiát akár egészségügyi eszközökben is alkalmazhatják. A technológia segítségével az is meghatározható, hogy a felhasználó melyik virtuális elemmel akar kapcsolatba lépni.


Az Apple a médiaértesülésekre a megszokott mondattal reagált: időről időre kisebb technológiai vállalatokat vesz és alapvetően nem nyilatkozik a céljaival vagy a terveivel kapcsolatban. A konszern képviselője ugyanakkor megerősítette az üzletkötést, míg Ali Sahin, a SensoMotoric Instruments ügyvezetője szintén nem cáfolta a hírt.

A startupot egyébként nem az Apple vette át, hanem a Vineyard Capital Corporation nevű vállalat, amely a Macrumors értesülései alapján a kaliforniai társaságnak dolgozik. A portál arról számolt be, hogy Gene Levoff, az Apple alelnöke május elején megbízta a német Heuking Kühn Lüer Wojtek Ügyvédi Irodát a felvásárlás lebonyolításával. A német cégnyilvántartáshoz június 16-án benyújtott iratokból ismertté vált az is, hogy Eberhard Schmidt ügyvezetőt dr. Ali Sahin, az ügyvédi iroda egyik munkatársa váltotta a posztján.

Tavaly októberben Tim Cook, az Apple vezérigazgatója azzal magyarázta, hogy miért nem foglalkoznak igazán a virtuális valósággal, mert semmi sem válthatja ki vagy helyettesítheti egy ember megérintését, ezért az olyan technológiákra összpontosítanak, amelyek ezt lehetővé teszik. Az egyik ilyen technológia a kiterjesztett, illetve a vegyes valóság. Az Apple már fejleszt kiterjesztett valóság szemüveget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #15
    ...szóval azért minecraftosdi a dolog, mert sima 3D-ben az elmúlt tizenévet screen space-ezéssel töltötték a jóemberek, VR-es megfelelője egy rakás megszokott vizuális effektnek ígypediglen gyakorlatilag nincs .
  • Sir Cryalot #14
    Ha kijön a Doom VFR , érdemes lesz összevetni képernyős verzióval,

    mert elég sok screen space effekt fut az utóbbin, ami VR-ben nem fog menni.
  • M2 #13
    Nem. Azért jellemeztem mint látványosság, mert pár órára kipróbálja az ember, nagy élmény meg jópofa, de aztán nem szeretne otthonra egyet az ember. Évente pár óra VR móka bőven elég.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2017.07.05. 16:15:00
  • Sir Cryalot #12
    Jelenleg max. az a jó benne hogy az szoftverek tudnak hagyatkozni rá hogy nincs sokféle display meg sokféle látószög.
    Cserébe olyan gyermekbetegségei vannak hogy (...), nameg amilyen lapítás megy , uhh .

    https://uploadvr.com/hands-on-with-emagins-2k-prototype-hmd/

    "The current prototype hardware was originally developed for Air Force pilot training " nem túl hihető hogy ez volna a gen2.
  • zola2000 #11
    "csak egy érdekes látványosság"

    miért, egy mai akármilyen videojáték nem az?

    (Jó lenne kipróbálható formában látni egy VRt, aki próbálta az dícsérni szokta fórumokon, nekem meg fogalmam sincs)
  • Sir Cryalot #10
    "Kijelző (néhány telefon már rég tudja a 4Kt)"

    20as FOV -hoz az overkill, 100-ashoz meg szemenként meg talán elég lenne, de most épp a pixelek nagyrésze elmegy arra hogy torzít az optika és azt akarják visszatorzítani úgy hogy beáldozzák az áhított pixeleket :D

    nem torzítós optika ,meg olyan microdisplay ami tehermentesítené a fejedet is az meg sok sok sok USA dárör (x2) .
  • M2 #9
    A VR még nagyon sokáig nem fog elterjedni, mert jelen formájában csak egy érdekes látványosság.

    Az AR viszont pár éven belül a hétköznapjaink része lesz, mert valóban hasznos a mindennapi életben. Nem szemüvegen, hanem telefonon keresztül.
    Lásd például:
    - Ikea alkalmazás, ahol a lakásodba berakhatsz egy bútort, körbenézheted, hogyan illeszkedik, hogyan néz ki stb.
    - bolti navigáció: a bevásárlólista mutatja, hogy mit hol találsz, a keresett termék akár messziről integethet is neked a polcról...
  • zola2000 #8
    De mi kell a VRhez?

    Kijelző (néhány telefon már rég tudja a 4Kt) pontos giroszkóp az van bennük, teljesítmény amit a folyamatos hardverfejlődés elhoz ... csak szoknának le az emberek arról hogy telefonra minden játék ingyen kell, mert az ölte meg az epic citadel és real racing 2 megjelenésének idején vizionált minőségi mobiljátékokat is.

    Egy vr kabin ami megfelelően mozog velünk, párásít meg mozgatja a levegőt a kabinban mint egy 4K mozikban? Az sem rossz ötlet a japán tecmo-koeitől, egyelőre az ott még létező arcade játéktermekbe szánják, mondjuk amilyen drága technológia lehet hogy jó ötlet lenne nyugaton is visszaállítani a játéktermeket (de lehetőleg úgy megoldva hogy ne csak nyugati játékok legyenek elérhetőek ha már globalizmus : )
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2017.07.05. 10:55:09
  • Sir Cryalot #7
    Ebből így semmi nem lesz hogy a következő smartphonet akarják a kezed helyett a fejedbenyomni, párévenkénti revizióval, úgyhogy még a köztes időt is remegéssel töltik a következő feature-nek álcázott hiányosság pótlásáért .

  • asgh #6
    Az Oculus Rift és a Vive már bőven megütik a használhatóság szintjét az otthoni felhasználásban, ettől függetlenül az otthoni VR most kb. a 80-as évek home computing korszakának szintjén áll. A technológia még drága, tele van kompromisszumokkal, viszont aki már használja, annál több, mint múló hóbort, így a VR felhasználók száma lassan de biztosan el fogja érni a kritikus tömeget, amikor is a VR komolyan vehető célplatformmá válik.
    Azért tűnik most a VR lufinak, mert a nagy IT cégek nem szeretnék elkövetni azt a hibát, amit a 80-as években a HP vagy a Xerox, hogy ott volt a kezükben a jövő nagy lehetősége és hagyták elúszni, így a nagy IT cégek a VR startupokat a valódi értékük többszöröséért vásárolják fel, ami automatikusan buborékhoz vezet, mint ahogy anno az internet korszak elején is történt.