15
  • Sir Cryalot
    #15
    ...szóval azért minecraftosdi a dolog, mert sima 3D-ben az elmúlt tizenévet screen space-ezéssel töltötték a jóemberek, VR-es megfelelője egy rakás megszokott vizuális effektnek ígypediglen gyakorlatilag nincs .
  • Sir Cryalot
    #14
    Ha kijön a Doom VFR , érdemes lesz összevetni képernyős verzióval,

    mert elég sok screen space effekt fut az utóbbin, ami VR-ben nem fog menni.
  • M2 #13
    Nem. Azért jellemeztem mint látványosság, mert pár órára kipróbálja az ember, nagy élmény meg jópofa, de aztán nem szeretne otthonra egyet az ember. Évente pár óra VR móka bőven elég.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2017.07.05. 16:15:00
  • Sir Cryalot
    #12
    Jelenleg max. az a jó benne hogy az szoftverek tudnak hagyatkozni rá hogy nincs sokféle display meg sokféle látószög.
    Cserébe olyan gyermekbetegségei vannak hogy (...), nameg amilyen lapítás megy , uhh .

    https://uploadvr.com/hands-on-with-emagins-2k-prototype-hmd/

    "The current prototype hardware was originally developed for Air Force pilot training " nem túl hihető hogy ez volna a gen2.
  • zola2000
    #11
    "csak egy érdekes látványosság"

    miért, egy mai akármilyen videojáték nem az?

    (Jó lenne kipróbálható formában látni egy VRt, aki próbálta az dícsérni szokta fórumokon, nekem meg fogalmam sincs)
  • Sir Cryalot
    #10
    "Kijelző (néhány telefon már rég tudja a 4Kt)"

    20as FOV -hoz az overkill, 100-ashoz meg szemenként meg talán elég lenne, de most épp a pixelek nagyrésze elmegy arra hogy torzít az optika és azt akarják visszatorzítani úgy hogy beáldozzák az áhított pixeleket :D

    nem torzítós optika ,meg olyan microdisplay ami tehermentesítené a fejedet is az meg sok sok sok USA dárör (x2) .
  • M2 #9
    A VR még nagyon sokáig nem fog elterjedni, mert jelen formájában csak egy érdekes látványosság.

    Az AR viszont pár éven belül a hétköznapjaink része lesz, mert valóban hasznos a mindennapi életben. Nem szemüvegen, hanem telefonon keresztül.
    Lásd például:
    - Ikea alkalmazás, ahol a lakásodba berakhatsz egy bútort, körbenézheted, hogyan illeszkedik, hogyan néz ki stb.
    - bolti navigáció: a bevásárlólista mutatja, hogy mit hol találsz, a keresett termék akár messziről integethet is neked a polcról...
  • zola2000
    #8
    De mi kell a VRhez?

    Kijelző (néhány telefon már rég tudja a 4Kt) pontos giroszkóp az van bennük, teljesítmény amit a folyamatos hardverfejlődés elhoz ... csak szoknának le az emberek arról hogy telefonra minden játék ingyen kell, mert az ölte meg az epic citadel és real racing 2 megjelenésének idején vizionált minőségi mobiljátékokat is.

    Egy vr kabin ami megfelelően mozog velünk, párásít meg mozgatja a levegőt a kabinban mint egy 4K mozikban? Az sem rossz ötlet a japán tecmo-koeitől, egyelőre az ott még létező arcade játéktermekbe szánják, mondjuk amilyen drága technológia lehet hogy jó ötlet lenne nyugaton is visszaállítani a játéktermeket (de lehetőleg úgy megoldva hogy ne csak nyugati játékok legyenek elérhetőek ha már globalizmus : )
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2017.07.05. 10:55:09
  • Sir Cryalot
    #7
    Ebből így semmi nem lesz hogy a következő smartphonet akarják a kezed helyett a fejedbenyomni, párévenkénti revizióval, úgyhogy még a köztes időt is remegéssel töltik a következő feature-nek álcázott hiányosság pótlásáért .

  • asgh
    #6
    Az Oculus Rift és a Vive már bőven megütik a használhatóság szintjét az otthoni felhasználásban, ettől függetlenül az otthoni VR most kb. a 80-as évek home computing korszakának szintjén áll. A technológia még drága, tele van kompromisszumokkal, viszont aki már használja, annál több, mint múló hóbort, így a VR felhasználók száma lassan de biztosan el fogja érni a kritikus tömeget, amikor is a VR komolyan vehető célplatformmá válik.
    Azért tűnik most a VR lufinak, mert a nagy IT cégek nem szeretnék elkövetni azt a hibát, amit a 80-as években a HP vagy a Xerox, hogy ott volt a kezükben a jövő nagy lehetősége és hagyták elúszni, így a nagy IT cégek a VR startupokat a valódi értékük többszöröséért vásárolják fel, ami automatikusan buborékhoz vezet, mint ahogy anno az internet korszak elején is történt.
  • Sir Cryalot
    #5
    Én már ott elakadtam hogy ha export korlátozás alá esnek bizonyos katonai felhasználásra alkalmas dolgok , éjjellátó , stb,, akkor hogy lehet elvárni hogy pont ezek a kommersz izékék legyenek használhatóak. Főleg a lagtalanság feszegetős VR cucc.

    Amúgymeg maga a gondolat is nevetséges hogy upgradelhetős , használható hardwaret kapsz a tervezett elavulást + konzumerkedést csúcsrajáratóktól :D .
    Pedig
    úgy TALÁN beférne a 2x 300dolláros microdisplay , NORMÁLIS optika, ami úgy még mindig nem lenne "retina display" ,vagy időtálló, és nem igazán lehet redundanciát tervezni 8 megapixelbe.
  • kvp
    #4
    A VR es AR technologia is letezik es jo ideje hasznaljak mar. Az egyetlen nagy gond a technologia ara. Egy rendes AR sisak amilyet a vadaszpilotak hordanak eleg draga, de ha valaha elindulna a tomegtermeles, akkor viszonylag olcsova valhatna. Kisebb problema a meret, ugyanis a civil felhasznalast zavarja ha R2D2 meretu dobozt kell magunk utan huzni, hogy mukodjon a kijelzo, ezert meg kell oldani a miniaturizalast ugy hogy a teljesitmeny azaz az ebbol kovetkezo minoseg ne romoljon. Ez a szamitogepek terfogat es fogyasztasaranyosa novekvo teljesitmenyenek koszonhetoen nagyjabol ma mar rendelkezesre is all.

    Igazabol minden fontos komponens megvan egy jo AR vagy VR rendszer legyartasahoz, csak az eloallitas arat nem sikerult meg levinni elfogadhato szintre. Amig viszont nincs olcso szemuveg, addig nem fognak az emberek vasarolni, viszont amig nem adnak el eleget, addig nem lesz eleg tartalom, viszont ez visszafogja a vasarlasokat. Egyszeruen van egy kritikus pont ahonnan olcsova es elterjedte valhat, de nem biztos hogy van eleg toke es akarat, hogy ezt elerjek, leginkabb az elso fejleszto cegek nagy veszesegei, majd az utannuk jovo, mar csak masolok piacletarolo hatasa miatt.

    ps: Viszonylag olcso AR szemuveget gyart pl. az Epson, ami ugyan ipari celokra keszul elsosorban, de alapvetoen ott van meg a penz a technologia megfizetesere es ipari felhasznalasnal nem igenyel a piac media tartalmat sem.

    A minecraft szint az meg a 90-es evekben volt es jatszani mar jo volt, csak nagy, nehez es draga volt a technolgia, de maga a hasznalhato minoseg es az alapelvek mar akkor megvoltak. Ma egy par millios megveheto szemuveg tokeletesen megfelel otthoni felhasznalasra es a kepminoseggel es a vezerlessel sem lesz gond. Az ar az amiert nem terjed elegge a jatekosok, mig az ar _es_ a tartalomhiany az amiert nem terjed a mediafogyasztok koreben.
  • Sir Cryalot
    #3
    VR az most azért van, mert páran már annyira remegtek érte , hogy nem zavarja őket hogy olyan szinten mozog a téma , mint a 3d enginek közt a minecraft . 10 év is kevés lesz oda,az AR szemüveg meg még 10 év múlva is sci-fi.
  • Sir Cryalot
    #2
    -srácok nem arról szólnak a hírek hogy nektek eldobhatós ar szemüvegetek lesz :D

    hanem hogy a mammutcégek bekebelezik egymás elől az emberanyagot :D

    emberanyag van, technológia, alkatrész NINCS !
  • Sir Cryalot
    #1
    Végülis se nem ar , se nem vr cég , meg még csak nem is start up ,
    viszont nagyon
    szeretik magukat becsapni emberek, a kröpli meg örül hogy asszisztálhat az ingyenreklámhoz :D