Berta Sándor

Több tízezer programozó kell a BMW-nek

A gyártó szeretne meghatározó lenni az önállóan közlekedő közúti járművek fejlesztésében.

A BMW nem akar lemaradni a Google és az Apple mögött. Klaus Fröhlich, a konszern fejlesztési vezetője azt mondta, hogy azt akarják, hogy az övék legyen a legintelligensebb gépkocsi. Meg szeretnék tartani a saját üzleti modelljüket anélkül, hogy az általuk birtokolt adatokat bármelyik internetes társaságnak kiadják, különben olyanok lennének, mint a Foxconn, egy bérgyártó, amely csak a hardvert szállítja az Apple számára. A BMW vetélytársai közé manapság már nem csupán az Apple és a Google tartozik, hanem az olyan közösségi autómegosztó vállalkozások is, mint az Uber vagy a Truecar.

Fröhlich elismerte, hogy bőven van még tennivalójuk, elsősorban a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia területén kell még fejlődniük. A gyártó kutatási és fejlesztési részlegénél 30 000 alkalmazott, szerződéses partner és beszállító dolgozik, de ezek alig 20 százaléka programozó. Amennyiben öt éven belül ezt az arányt fel akarják emelni 50 százalékra, akkor további 15-20 000 programozóra lesz szükségük. A német főiskolák azonban nem képeznek elegendő informatikust. A manapság zajló folyamatok, miszerint a lóerők helyett az autó tudása válik fontossá, nagy veszélyt jelentenek a BMW számára, mivel előfordulhat, hogy a szakértők Németország helyett a Szilicíum-völgyben vagy Kínában próbálnak szerencsét.

Ahogy a szoftverek ugyanolyan fontossá válnak mint a hardver, egy kulturális változásra is szükség van a cégnél, miszerint az általuk létrehozott, az elektronikus és a hibrid járművekkel kapcsolatos technológiákat licenceljék más vállalatoknak is. "A kisebb gyártók nem tudnak hibrideket kifejleszteni." A vállalat felhőszolgáltatásokhoz is partnert is keres. Ezzel kapcsolatban elsősorban arról van szó, hogy a tervek szerint az autókba épített szenzorok adatait 5G mobilhálózaton át továbbítanák szervereikre, majd vegyítve azokat egyéb információkkal (időjárás, közlekedési információk) a járművek között megosszák.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #14
    Amint lesz jól működő cucc, az elsők a kamionok lesznek, ahol leváltják a sofőröket. Ott éri meg legjobban.
  • who am I 7 #13
    jo lenne, ha a kamionosokellen is hadakoznanak ennyire. rengeteg halalos balesetet okoznak, ha mast nem a kamionokat automatizalnam fullba. mert azt latom,h keptelenek a férgek vasutra atalllni es csak 100-200kmes lokalis tranzitra szorulni.

    ha az autokat automatizaljak, megszunik letezni a szabadsag,amit a kocsival is kapsz. ennyi erovel tomegkozlekedhetsz is, nem lenne szukseg autokra (a jelenlegi infrastruktura alapjan).

    balesetet csokkenteni leghatekonyabban ugy lehetne hogy: kamionokat betiltani, uthalozatot es berendezeseket felujitani, nemminden majomnak jogsit adni plusz az elsö 5 evben ellenorizni a tanulo vezetőt.
  • who am I 7 #12
    :D ja kb .
    meg hat nem most lesz meg belole jol kiforrott napi rutin. sztem.meg odebb van, hamarabb lesz haboru, ami lenullaz, mint az autonom jovo
  • Ahoy #11
    Annak fényében, hogy ismerősöm teljes családja irtódott ki egy ilyen barom miatt, ő pedig kómába került... ki kell iktatni az emberi tényezőt.

    Ráadásul minél több automatizált jármű lesz, annál könnyebb a feladat. Konvojokban haladni a legésszerűbb dolog. Valaki ki akar kanyarodni, akkor az egész konvoj alkalmazkodik hozzá. Feltéve hogyha rendszerben működnek.

    Hamarosan a szenzorok és a vezérléstechnika eljut oda, hogy sokkal optimálisabban fogja elkerülni a nem várt akadályokat, mint az ember (rárántja a bringásra, bosszúfékez stb...) Szerintem a technika már most is itt tart, maximum a neural net még AI nem eléggé képzett hozzá.

    Ja és hány összetorlódó baleset lehetne megakadályozható így... Az automata mindig betartja a követési távolságot és a sebességkorlátokat (amik egyébként jóval magasabbak is lehetnek automatán) fékezéskor az egész konvoj egyszerre értesül és vészfékez.

    Johnny Taxi jöhet :D Hallom a fejemben a hangját, ahogy szétüti a fejét :D
    Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2016.03.08. 15:47:06
  • MuldR #10
    Most ment Németországba egymilló mérnök. Megoldják. :)
    Viccet félretéve. Én örülnék ha terjednének a robotautók. Baromira idegesítő, hogy 4 évente jön egy marha, aki épp elaludt, vagy csak bebambult, vagy épp matt részeg volt, és lenullázza az autóm. A biztosító persze kifizeti, de nem vagyok előrébb, ha én veszek egy új autót, szervizeltetem, vigyázok rá majd egy marha miatt ad a biztosító érte 800 000 ft-ot.
    Éljenek a robotok. Ja és végre a sok paraszt taxis is éhen döglik és lesz helyettük Johny Taxi :) (na ki nem emlékszik az Emlékmásra?)
  • M2 #9
    Ezek is olyan gondok, amik a robotautókkal gyorsan megoldódhatnak. Mert kell nekik pár jeladó és onnan kezdve számukra felesleges az útfestés, tábla, lámpa stb.

    A döccenőkön az ember meg áthajt, anyázik és ennyi. Robotautó meg mindegyik küldi központba a jelet, koordinátával, dokumentáltan, perelhetően.
  • NEXUS6 #8
    OK. Tegyük biztonságossá az utakat. De ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak a robotsofőrök is menni, az útviszonyokat is biztonságosabbá kell tenni. Utak állapota, felfestések, táblák, kerszteződések, problémás forgalmi szituációk ésszerűsítése (pl bicajos sávot nem rakok közvetlenül a nagyforgalmú út mellé).
    Ez is emberi tényező, mert béna közlekedési mérnökök csinálják, vagy hanyagságból nem végzik el a karbantartást, vagy pénzhiány miatt stb.

    Ha ezeket megtennék már most, sokkal kevesebb lenne a baleset még emberi sofőrökkel is.
    Miért nem teszik? Ez itt a kérdés.
  • M2 #7
    A programozókkal egy nagy baj van: nem lehet mennyiséggel kiváltani a minőséget.

    Apple még semmit nem mutatott fel a témában, nem is értem az említését. Talán inkább a Mercedes (mint igazi konkurens) vagy mondjuk a Tesla.

    Az Uber meg egyértelműen a robotautók világára készül, amint kapható lesz, azonnal elköszönnek a lelkes sofőröktől. Igazi trójai fa ló.
  • lammaer #6
    Pedig előbb utóbb el fogunk oda jutni. Hiszel benne vagy sem az irreleváns, logikus dolog hogy előbb-utóbb kiiktatják az emberi tényezőt ezekről a területekről.
  • lammaer #5
    Nyugi, nem is ide a balkánra fejlesztenek, nem miattunk fejlődik a technika...