SG.hu

Hearthstone: Heroes of Warcraft

A Blizzard is szeretne betörni a gyűjtögetős kártyajátékok piacára, a Hearthstone: Heroes of Warcraft alapján pedig ez a tervük is sikerrel jár, hiszen újfent képesek voltak megalkotni egy izgalmas, változatos és egyben függőséget okozó videojátékot, ami hosszú évekig beszédtéma lehet.

Kiadó: Blizzard
Fejlesztő: Blizzard
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium D vagy AMD Athlon 64 X2 processzor, Nvidia GeForce 6800 vagy ATI Radeon X1600 Pro grafikus kártya, 2 GB RAM, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6600 vagy AMD Athlon 64 X2 5000+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 4850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Magic: The Gathering
Kategória: kártyajáték

A Blizzardra az utóbbi évek teljesítménye alapján számtalan jelzőt lehetne aggatni, de azt semmiképpen sem, hogy a legendás kaliforniai csapat merészen nyúlna új ötletekhez. Ennek köszönhetően már évek, sőt kis híján évtizedek óta csak a Warcraft, a Starcraft és a Diablo triumvirátusának bűvkörében él a cég, és a rejtélyes Titan MMO kivételével semmi jelét sem mutatják annak, hogy ki akarnak törni kényelmi zónájukból. Habár első ránézésre a Hearthstone: Heroes of Warcraft valami igazán nagy újdonságnak tekinthető a stúdió részéről, ami a játékstílust és az üzleti modellt tekintve igaz is, de a koncepció és a háttérnek felhasznált világ tekintetében viszont a fejlesztők ezúttal sem merték szabadjára engedni kreatív ötleteiket.

Összességében ugyanis a csapathoz mérten garázsprojektnek tekinthető alkotást hiába előzte meg óriási várakozás, a végeredmény nem lett más, mint egy, a World of Warcraft világát és sajátosságait felhasználó kártyajáték, ami egy végletekig egyszerű szabályrendszert alkalmaz, de mégis képes szó szerint bárkit a képernyő elé szegezni akár hosszú-hosszú órákra. Hogy miben rejlik ez a nagy bűverő? Az alábbiakban erre próbálunk meg választ adni nektek a bétában szerzett tapasztalatok alapján!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A Hearthstone: Heroes of Warcraft stílusát már fentebb meghatároztuk, amit alaposabban csak a játékmenet jellemzőinek kifejtésével lehet körülírni. A kártyaalapú akciókat a középpontba állító alkotásban egy hőst személyesítünk meg, és egy bizonyos kaszt - például harcos, mágus, druida és a többi - jeles képviselőjeként szállunk ringbe másokkal azért, hogy egyre magasabb szintekre, és egyre jobb kártyákhoz juthassunk hozzá. Saját kártyapaklinkat természetesen magunk is összeállíthatjuk, illetve módosíthatjuk, ami egy bizonyos szint után ajánlatos is lesz, hiszen már most közel 400 kártyalap található a játékban, amelyeket nem csak megismerni, hanem alkalmazni sem lesz mindennapi feladat. A Hearthstone tehát alapesetben rengeteg tanulást igényel, és nagyon sok kudarc vár ránk a mesterré válás rögös útján, ami nem feltétlenül a túlbonyolított játékmenetnek, inkább a jelenleg még fennálló egyensúlybéli problémáknak, illetve - javarészt - a sokszínű, egymástól nagymértékben különböző kártyalapoknak tulajdonítható.

Szerencsére a kártyák felépítését a Blizzard nem bonyolította túl, így általában három, rosszabb esetben négy tényezőt kell figyelembe vennünk a kijátszásuk során. Minden egyes karakter ugyanis rendelkezik támadó és védekező pontszámokkal, amelyek az összecsapások alatt mondhatni a legfontosabb értékek. A kártyákon ezenkívül feltüntették még, hogy pontosan hány manapont ellenében tudjuk csatába küldeni őket, de a legtöbb harcosnak különleges tulajdonságai is vannak: speciális támadások, varázslatok és egyebek. Természetesen nem csak támadólapok, hanem varázskártyák is gazdagon megtalálhatók lesznek minden egyes pakliban, sőt mi több, nagyon sok játékos ezekre építi fel a győzelmét.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Általánosságban kijelenthető, hogy hosszú napok, bizonyos esetekben hetek munkája, hogy kiismerjük adott kasztunk legjobb kártyáit, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy ne csak vaktában, hanem konkrét taktikával szálljunk szembe ellenfeleinkkel. Habár tény, hogy nagyon gyakran kell majd rögtönöznünk is a csatamezőn - pláne, mivel hús-vér játékosokkal mérjük össze tudásunkat minden esetben -, de lapjaink alapos ismerete, és legalább alapvető stratégiák nélkül biztosan esélyünk sem lesz másokkal szemben.

Egy átlagos meccs egyébiránt rendkívül sportszerűen kezdődik a Hearthstone: Heroes of Warcraft keretein belül. A szemben álló felek egy feldobott pénzérmével döntenek arról, hogy ki kezd, illetve ki kap egy extra lapot a meccs első eseményeként. Alapesetben mindkét hősnek 30 életereje van, célunk pedig, hogy bármi áron a nullára csökkentsük a szemben álló fél kérdéses pontszámát. Az ütközetek körökre osztottan zajlanak, és minden kör után egy-egy manaponttal leszünk gazdagabbak, ami azért fontos, mert egy adott fordulóban csak annyi és csak olyan kártyát játszhatunk ki, amire elegendő manakristályunk van. Értelemszerűen minél többe kerül egy-egy karakter illetve varázslat előhívása, annál értékesebb társunk is lesz a csatamezőn. Mivel a Blizzard gondosan ügyelt arra, hogy még az ezredik összecsapás se legyen unalmas és egysíkú, ezért a csatákról konkrétan nagyon nehéz lenne átfogóan írni, hiszen a véletlenszerűen leosztott lapokon, az ellenfélen, valamint az aktuális taktikán is rengeteg minden múlik, így akár még a legutolsó pillanatban is megfordulhat a kocka.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Lehívott harcosaink mindemellett megtámadhatják egymást, vagy közvetlenül az ellenfél hősét is, aki privát varázslatokkal védekezhet, vagy vághat vissza az agresszív fellépésre. A kártyák esetében a támadó és a védekező pontok számítanak abban, hogy melyik harcos pusztul el, vagy csak veszít pontjaiból, de mivel a támadás során sérülnek saját karaktereink, ezért gyakran áldozatokat is kell vállalnunk a cél érdekében. A játékmenetet tovább bonyolítja, hogy egyes harcosok hatással vannak egymásra - értelemszerűen pozitív értelemben -, de varázskártyákkal is segíthetünk nekik támadó- vagy védekezőértékeik feljebb tornázásában. A legtöbb csata általában nem tart tovább 10-15 percnél, és a nagyszerű, ám elsőre kissé bonyolult játékmenetnek köszönhetően sokadik alkalommal is számolhatunk meglepetésekkel. A folyamatos jutalmaknak, valamint feloldható új lapoknak köszönhetően pedig már néhány csata után is előkerül a "csak még egy kört" szindróma, ami arra utal, hogy a Blizzard még az egyszerűség és reformáció hiányának ellenére is újfent nagyszerűt alkotott.

Bár a Hearthstone: Heroes of Warcraft egyelőre még csak bétaállapotban van, néhány alapvető problémája így is megmutatkozott már, amelyeket fontos kiemelni. Az egyik ilyen a kiegyensúlyozatlanság, amire fentebb már több ízben is utaltunk. Akadnak ugyanis olyan kártyák, de sokkal inkább kombinációk, amelyek bevehetetlen védelmet eredményeznek egyes kasztok számára, és bármit is teszünk ellene, a veszteség garantált. Szintén frusztráló, hogy bár hús-vér játékosokkal mérjük össze a tudásunkat minden esetben, azonban semmilyen kommunikációt sem tudunk folytatni velük, pedig nem csak a közösségi élmények, hanem a tanulás miatt is hasznos lenne gyakran beszélgetni másokkal.

Sokaknak szemet szúrhat majd, hogy bár alapvetően egy ingyenes alkotásról beszélünk, a mikrotranzakciók megjelenésével mégis azonnal érzékeljük majd, amennyiben egy olyan játékossal hozott össze minket a sors, akinek volt pénze kártyacsomagokat venni, hiszen így több olyan erős lapot is fel tud vonultatni velünk szemben, amit mi garantáltan csak kemény hónapok munkájával tudnánk összeszedni magunknak. Ezek a problémák azonban a végleges változat megjelenéséig még megoldódhatnak, így összességében kijelenthető, hogy a Blizzard valószínűleg újfent egy felejthetetlen, és óriási tömegeket megmozgató videojátékot tett le az asztalra, amire szinte lehetetlen ráunni.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Grafika: Az ingyenes játékokhoz mérten a Hearthstone: Heroes of Warcraft grafikája hozza a stúdiótól elvárható minőséget, így színes, a Warcraft világához illeszkedő környezet és kellemes animációk várnak ránk. Nyilván egy tripla-A kategóriás címhez képest a grafika értékelhetetlen lenne, de hangsúlyozandó, hogy ezúttal az ingyenes, és stílusban alkalmazkodó játékokhoz hasonlítjuk a végeredményt.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A Hearthstone: Heroes of Warcraft a letisztult kezelőfelület egyik tökéletes mintapéldája lehetne, hiszen minden könnyedén megtalálható a program keretein belül, és természetesen az irányítással sem lesz problémája senkinek sem, lévén mindössze egy egér szükségeltetik ahhoz, hogy hadvezérek módjára vezényeljük le a csatákat.

Játszhatóság: Rengeteg kártyajáték elvérzett már a múltban azon, hogy képtelenek voltak hosszabb távon is újdonságokkal szolgálni. A Hearthstone: Heroes of Warcraft azonban olyan sokszínű kezdőkínálattal és játékmenettel rendelkezik, hogy szó szerint képes függőséget okozni, és biztosítani, hogy még gyakorlott szinten is felfedezhessünk újabb lapokat, taktikákat és stratégiákat. Mivel valódi játékosok ellen mérjük össze tudásunkat, ezért akár a századik meccs után is érhet minket meglepetés, és bár a jelenlegi kártyák kiismerhetőek 1-2 hónap alatt, azonban a Blizzard a későbbiekben bizonyára erre is gyógyírt talál majd újabb lapok megálmodásával.

Intelligencia, nehézség: Ez az egyetlen kategória, amiben a Blizzard jelenleg nem igazán tudott túl kiemelkedőt nyújtani, sőt mi több, mondhatni elváráson alul teljesített. Az intelligencia az élő ellenfelek miatt nem mérvadó szempont, a nehézség azonban nagyon lerontja az összképet, így szó szerint rengeteg kudarc ér majd minket az első meccsek során, a mikrotranzakció miatt pedig gyakorlott harcosokként is összefuthatunk olyan ellenfelekkel, akiktől csúfos vereséget szenvedhetünk. Ezen a téren tehát van fejlődni valója a játéknak, de a végleges változat érkezéséig történhetnek még csodák.

Hangok, zene: A kellemes dallamok mellett a Hearthstone: Heroes of Warcraft szinkronjai - a kommentátorok és a kommentárok - a Warcraft-stratégiák hőskorát idézik meg nekünk az alkotás keretein belül, így ezen a téren szó szerint klasszikus élmények várnak ránk.

Összegzés: Korántsem tekinthető még tökéletesnek a Blizzard legújabb alkotása, azonban alapvető hibái ellenére is képes megmutatni nagyszerű mivoltát, így a Hearthstone: Heroes of Warcraft egy újabb remekműként írhatja be magát a legendás stúdió történelemkönyvébe. Ha te is imádod a Warcraft univerzumát, valamint a gyűjtögetős kártyajátékokat, akkor biztosan megkedveled majd a végeredményt, amelynek hibáit könnyedén elfeledteti majd a Blizzard alkotásaira jellemző sajátos és ellenállhatatlan báj.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lollerka #14
    aki jelentkezett szerintem nagy esellyel kapott betakulcsot, en mar vagy 2 honapja kaptam, teny h v 4 honapja jelentkeztem. a jatekeleg jo, de persze mindig van egy uberbuild ami jelen pillanatban freezes mage spvel aztan raddob ketto fireblastot:D

    egyetlen problemam van vele, meghoza az, ha valaki nem kolt ra eleg lassan jon a penz benne, es nehez akrtyakat venni.

    100 gold egy pakli 150 az arena amiben kapsz egy paklit, van benne 5 kartya, vannak napi kuldik amibol kaphatsz aranyat, de lehetne olyan, hogy minden win utan kapsz valamennyit, beraktak a ranglistat, amit ugy csinaltak h nem veszthetsz bizonyos szintig csillagot, viszont ha win streaked van akkor egyszerre 2ot kaphatsz

    jo jatek, de nem hinnem, hogy olyan sok ember fogja tolni mint a wowot, bar ezt konnyebb atportolni androidra:D
  • Etinger #13
    Intelligencia, nehézség résznél leírtak meg szerintem komolytalanok... :) Nyilván akik beta kulcsot kapnak nem zöldfülűek. A cikk ráért volna 2 hét múlva kb.
  • Etinger #12
    Teljesen jók az alapok, a balanszon azért még lesz mit csiszolni, de nem rossz. Az Arena módban egészen jól kijönnek azért a tudás alapján a különbségek. Őszintén szólva sokkal jobban leköt mint azt előtte sejtettem,ez mindenképpen piros pont. 400 kártya van, ami nyilván még kevés, de lesz ez több is.

    Amit még hiányolok, és remélem lesz majd...:
    - új asztalok
    - visszajátszás lehetősége (replay mentése)
    - observer mód

    cateran - január 7-től 'open beta' lesz :)
  • sárkánylovag #11
    Miért az a jobb mint a HKK online ahol bemész és veszel 20 ezerért lapokat és menő lehetsz vele? :)
    Meg egyesek ott élik le az életüket és ettől egy kezdőnek semmi esélye?
    Szerintem kezdésnek teljesen jó egy egyszerű játékmenet, majd ha akarják és a közösség megvan akkor idővel bonyolítsák.
    Az összes kártyajátéknak az a rákfenéje hogy ha egy intelligens emberke bemegy és logikusan játszik de űbertáp paklikkal áll szembe akkor semmi esélye és egy idő után abbahagyja mert joggal igazságtalannak tartja.
  • cateran #10
    Tudnam mit ajanlgat a cikk, meg zart betaban van a jatek (a link is a beta sign-upra mutat) Masreszt meg nem sikerult rosszul. jo moka (mas kerdes, hogy miota WS betaba is kaptam invet, a kozelebe sem szagoltam :D)
    2 napja volt blue post :
    "Quote from Zeriyah
    During today’s Hearthstone closed beta maintenance (Thursday, January 2nd), we’ve discovered some pesky sprites that are currently preventing us from properly transitioning from Test Season 1 to Test Season 2. Due to these issues, we are extending the duration of Test Season 1 until we can ensure a smooth transition.

    When the servers come back up from maintenance today, player ranks will not have changed, and Test Season 1 will continue until further notice.

    Thank you for your understanding as we continue the beta testing phase of Hearthstone."
  • Inquisitor #9
    Jól megijedtem, mert összekevertem a Stone Hearth c. stratégiai városépítő cuccal. :D
  • zetortraktor #8
    "Szerencs az összes kártyajátékhoz kell. A"

    hahh. Próbáld ki a Mage Wars-t. Te állítod össze a paklidat, de az összes laphoz hozzáférsz. Oké, van kockadobás is, e az mechanika.
  • TomecK #7
    Igen, valóban egyszerű, de szerintem ez nem feltétlen hátrány. Legalább egy olyan kezdő mint én is érdeklődök iránta és a műfaj iránt, pont emiatt.
  • Archenemy #6
    Gyak. aki játszott bármilyen bonyolultabb kártyajátékkal (Magic the Gathering pl.), annak ez kicsit primkó lesz. Ha már tud az ember ilyen fogalmakat, hogy mi az a lapelőny, tempo meg mana curve, akkor elég hamar elrongyolhat a masters besorolásig. Összességében nem rossz, nem rossz, csak olyan kis egyszerűcske szegényke.
  • a.carkey #5
    2008-ban az Sony-LA a saját játékán belül hozta ue szintet a saját SWG trading cardjával ...