455
Régitől az újabbakig, körökre osztottaktól a valós idejűekig!
-
Lysandus #455 75 százalékos leárazás van a Stars in Shadowra a Steamen 2-ig. -
#454 Ebben tenyleg nincs ez a regimodi kampany mod?
Mas a Stars in Shadow megvan valakinek? Ranezesre tetszik, kicsit emlekeztet az ig.re, de erdekelne velemeny elso kezbol is. -
Renegade #453 szörnyű ez az az online világ, lehet nem is fogok vele játszani, de megvettem, mert csak egy Euró :D -
#452 Sziasztok!
Off, hátha érdekel valakit:
Az Endless Space Collection (Endless Space és Endless Space - Disharmony) 97%-os akcióban 1Eur-ért vásárolható meg a Steam-en, április 17-ig. -
lammaer #451 Te kis troll, teeee :P -
Ninju #450 Sejtettem, hogy valakinél betalál majd. :)
Az a helyzet, hogy sajna télleg így van. Nagyon hangulatos, de még sok hiányzik belőle. -
lammaer #449 Használtad A kifejezést amit a legjobban gyűlölök manapság a játékokkal kapcsolatban... a "van benne potenciál"-tól falra tudok mászni... :) -
Lysandus #448 Én is így találtam. -
Ninju #447 Na még annyi kiegészítés, h több hiányzik a játékból, mint gondoltam.
Szóval csak óvatosan a vásárlással. Van benne potenciál, de ez így még nagyon hiányos. :( -
lammaer #446 Csak titkon reméltem hogyha felhozom a játék nevét a topikban akkor valaki ír majd róla élménybeszámolót :)
Köszi a részletes értékelést... ez a játék is megy a listára az egyszer nézzük majd meg, csak most teljes egészébnen rákattantam az Ark Survival evolved-re :D -
Ninju #445 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Ha veszel tőlük rabszolgát és felszabadítod őket, akkor bedob egy új techet a rabszolga nyakörv alapján. Ha kifejleszted te is tudsz kolonistákat rabolni (új küldi). Szóval nem csere, csak közvetve "ötletet ad". :) -
Lysandus #444 Megnéztem én is, szerintem se rossz. Mondjuk a kiegyensúlyozáson még lehet javítani, nálam a legerősebbek a kalózok voltak eddig, akik ugye minor frakció(k). Nekiálltak legyalulni az egyik major fajt is, és majdnem kiütötték.
Torpedók tényleg nagyon erősek, a beam vagy mass driver szekció később veszi fel velük a versenyt.
Te hogy tudtál techet cserélni a kalózokkal? -
TokraFan #443 Ez kell nekem! 2D csata Rulez! -
Ninju #442 Naszóval.
A játék igen sokban emlékeztet a MOO2-re, de mégis más.
Nem játszottam még vele sokat, csak a második játékom megy. Az elsőnél középre kerültem és amint kolonizáltam egy Gaia bolygót, szinte mindenki nekem esett. Utána már csak az volt a kérdés, h mennyi idő alatt darálnak be. A második játékom (ami még tart), sokkal könnyebb lett. Ha jól értelmezem a dolgokat én vagyok a legerősebb és mindenki a kegyeimet keresi. :)
Sajnos picit érződik rajta a kis költségvetés, de ez számomra nem volt zavaró.
Kezdem a negatívumokkal. Na nem azért mert annyira gáz, csak érdemes ezekkel tisztában lenni az elején. :)
Sajnos elég sok minden még hiányzik a játékból vagy nem működik megfelelően, de már így is majdnem ki vagyok vele békülve. Területek ahol ráfél a fejlesztés:
-AI: Simán beküldi a kolonizáló hajóját a rendszerembe fedezet nélkül időnként. Az autóbuild nem épít bolygóvédelmet.
-Diplomácia: Vannak benne nagyon ötletes dolgok, de az egész jelen pillanatban úgy működik, h ha valamire van befolyási pontod, akkor azt a gép el is fogadja. Értem ez alatt, h hadat üzen nekem. Érkezik a hatalmas flottája, amivel nem tudok mit kezdeni. Érkezés előtt 1 körrel megkérem, h kössünk békét, elfogadja. El is megy. Már azt hittem megúsztam, erre a következő körben ismét hadat üzen. O.o
-Kezelőfelület: Néha nagyon nem intuitív. Vannak tutorial üzenetek, de nem jön le belőle sok minden. Főleg nem a kezeléssel és az irányítással kapcsolatban. Picit olyan mintha a MOO2-t kéne most megtanulni minden segítség nélkül. Ez nem égbekiáltó probléma, csak mostanában szokatlan. Hiányzik jó pár infó ablak. A csaták során a hajók irányításán kellett agyalnom, mire kiismertem.
-Zene: Bár alapvetően nem a technó a kedvenc műfajom, de nem is kapok tőle sikítófrászt. Viszont itt nem sikerült. Szerintem nem is nagyon illik a stílushoz, de ez ízlés dolga. Én elég hamar lehalkítottam, mert nem aláfestő zeneként szól.
-Balance: Nem tudom, h a tapasztalatlanságomnak tudható e be a dolog, vagy tényleg ekkora különbség van e a fajok között, de az első játékomban volt rombolóm, könnyű cirkálóm, nehéz cirkálóm, stb. amíg a fő ellenfelemnek romboló, nehéz romboló, fejlett romboló, torpedó romboló, cirkálók, stb. Ez nem lenen akkora para, ha pl a torpedók nem lennének olyan rohadtul erősek. Az első fajomnak nem voltak torpedó fegyverei. A honlapon írják is, h dolgoznak egy kiegyensúlyozó frissítésen, szóval lehet benne valami.
Nagyjából ennyi ami így eszembe jutott, mint negatívum. Az tuti, hogy a manual elolvasása sokat segítene.
Most Jöjjenek a pozitívumok.
Elég jól visszajön a MOO hangulat. Ennek ellenére nem éreztem úgy, hogy egy remake-el játszom. Érezhetően más akar lenni a játék, de a bevállt recepteket nem akarja minden áron kidobni. Minden fajnak külön háttértörténete van, meg talán a galaxisnak is. Vannak kisebb frakciók. Velük is lehet üzletelni, meg talán beolvasztani is (ez nekem nem sikerült, de feltételezem aztért nem, mert nem az én fajomhoz tartoztak). A kalózokat ha békén hagyod lehet velük egész jó üzletet kötni. Rabszolgákat vagy zsoldosokat venni. Érdekesség, hogy a rabszolgákat fel lehet szabadítani és utána már, mint rendes polgárok teszik a dolgukat. Aztán ez még kutatást is ad, de nem spoilerezek. Nagyon jól eltalálták a hajók tervezését. Szerintem nem lesz mindent verő design, aztán majd kiderül. :) A lényeg az, hogy vannak hard pointok (ahova fegyverek mennek) több méretben. Értelem szerűen ide jönnek a különféle fegyverek illetve 1-2 speciális modul. Ezen kívül van még system, armor és meghajtás slot. Érdekesség, h egy armor és egy meghajtás minden hajón van. Oda nem lehet mást tenni. Viszont a systembe raksz reaktort, pajzsot tengerészgyalogosokat, belső válaszfalakat, extra szenzorokat, stb. Külön piros pont, hogy most már te tervezheted meg a bolygóvédelmet is. Te döntöd el, hogy rakéták, ágyuk vagy vadászok legyenek rajta. Illetve vegyesen valamelyik.
A bolygómenedzsment nem rossz. Nem mondom, hogy megszoktam, de együtt lehet vele élni. Összesen 5 fajta épület van (farm, bánya, gyár, labor, piac). Ezek a számuk, fejlettségük és a népesség száma alapján adják a különböző erőforrásokat (azért a farmnál és a bányáknál a bolygó is tulajdonságai is számítanak). Picit még furcsa, de megszokható.
A kutatás fejlesztés máshogy néz ki, de alapvetően ugyanaz mint a MOO-ban. Egyszerre csak egyet fejleszthetsz. Viszont mindegyik technika valamelyik "csoportba" tartozik (pl: fizika, mérnöki, stb). Vannak fajok amik bónuszt kapnak bizonyos területre. Nagyon tetszett, hogy a fegyver fejlesztések (páncéltörő AP, kiterjesztett lőtáv LR) külön fejlesztések. A lézereknél pl. a röntgen (X-Ray) lézer az ami "átvilágít" a páncélon. :)
Ami nekem hiányzott azok a random események (bár lehet, h ezzel csak nem találkoztam), meg egy picit élőbb galaxis.
Összefoglalva: Nekem tetszik. Van pár hiányossága, de remélem ezek javítva lesznek. Mondjuk a kiadó az Iceberg, szóval ez még némi aggodalomra is adhat okot (khmmm.. Stardrive 1-2). Meglátásom szerint sokkal jobb, mint a WG-s MOO. Tegnap 5300 ft volt stemen. Aki érdeklődik, de nem akarja kockáztatni a pénzét az sztem nyugodtan szerezze be kedvenc virágboltjából. Egy próbát mindenképpen megér.
-
Renegade #441 az jöhet :) -
Ninju #440 Shipyardban, starbase-ben (ebben nem vagyok biztos), ill. Fleet HQ-ban van.
(majd rittyentek egy rövid összefoglalót valamikor, beletettem már 6 órát) -
Lysandus #439 Hogy a csudába tudok construction module-t feljuttatni bolygó körüli pályára? Az kellene a könnyűcirkálóhoz... -
Lysandus #438 El se hiszem! :-D Egyből kész játékkal állnak a közönség elé? Ilyet se látni mostanában, hogy nem a user fizet azért, hogy alfa vagy béta teszter lehessen! :-)
Meglesem majd. Nyilván először kipróbálom.
Ja, és köszi a hírt!
Utoljára szerkesztette: Lysandus, 2017.01.20. 12:54:59 -
lammaer #437 Megdöbbentő, de sehol egy early accessre utaló felirat, ez már release. Sőt még béta tesztje is volt a cikkek szerint... -
Lysandus #436 Én még nem. Milyen stádiumban van? Alpa, béta, gamma? :-) -
lammaer #435 Na, csak nem megjött végre egy igazi MOO2 remake, a Stars in Shadow Próbálta már vki?
Utoljára szerkesztette: lammaer, 2017.01.20. 08:48:48 -
lammaer #434 "Azért ez így nem igaz, a Stellaris tényszerűen számos olyan újítást hozott, amit korábban 4X játékban nem láttunk."
Mire gondolsz konkrétan? -
Lysandus #433 Stellaris engem nem érdekel. Europa Universalis IV sci-fi környezetben. EU IV-ben meg majdnem ezer órám van. :-) -
Renegade #432 holnap jön az atom patch + tuti kis DLC Stellarishoz, már alig várom :)
Utoljára szerkesztette: Renegade, 2016.10.19. 10:27:21 -
TokraFan #431 Azért ez így nem igaz, a Stellaris tényszerűen számos olyan újítást hozott, amit korábban 4X játékban nem láttunk. Persze mint minden programnak ennek is vannak hiányosságai bőven, de jelenleg nem ismerek jobbat, beleértve a vérszegény új Master of Orion-t is. Vagy ott van a Galactic Civilization 3 ami az előző részhez képest kvázi nem hozott újítást, pedig nagyon vártam valami fejlődést a grafikán kívül is.
Esetleg nézz rá az Endless Space 2-re, állítólag nem rossz. Én még nem próbáltam. Az első résszel sokat toltam és szerettem is, kivéve a kő/papír/olló harcrendszerét, amitől a víz kivert. -
BladeW #430 Nálam az adja a nagy pluszt, hogy realtime. Jó, persze nagyrészt havi bontásban frissülnek a dolgok, meg pause-olható, de én így is több órát öltem bele, mint a többi 4x TBS játékba, ami az elmúlt ~2 évben megjelent. -
lammaer #429 Nekem azért kicsit szomorú hogy a Stellarist lehet jelenlegi etalonnak nevezni. Mert igazából jelenlegi állapotában számomra csak egy félkész csontváz, ő se mutat fel semmi áttörést vagy nagy dolgot, viszont sok helyen igen vérszegényes.
Persze megértem a rajiongást, mert mindenki belelátja azt hogy jön hozzá sok DLC é akkor majdmilyen jó lesz. CSak hogy az nem most van :) -
Renegade #428 Project Space Sector -
#427 nem az h nem tetszik, hanem inkább az hogy a konkurenciához képest rengeteg dolog hiányzik belőle, szegényes szegénykém. Az elég szembetűnő, hogy a dizájn alapja a civilization V volt, de még ahhoz mérten is keveset nyújt, Civ V-nek volt mélysége meg a Beyond Earthnek is - ez sajnos csak karcolja a felszínt. Ilyen űrstratégiákban pedig pont az lenne a jó, hogy nincsenek határok és kötöttségek a fix történelem által, itt nem lett kihasználva eléggé.
Utoljára szerkesztette: nyirog, 2016.09.14. 22:09:29 -
Renegade #426 huh, nem hittem volna, hogy ekkora nemtetszést fog kiváltani, bár tény, én felé sem voltam hajlandó nézni, csak gondolta hátha érdekli a népeket a review :) -
#425 az a helyzet h a jelenlegi etalon a Stellaris, jön hozzá az új patch is nem sokára, meg az új DLC amiben a fallen empire-ek jutnak nagyobb és meghatározóbb szerephez. Új MOO arra jó, hogy az alsó tagozatosoknak megmutassák ilyen is van. -
Ninju #424 És még bugos is mint az állat. -
TokraFan #423 Ezzel a játékkal az a baj, hogy semmi új, semmi forradalmi nincs benne. És persze butább mint a klasszikus verzió, amit mondjuk már megszoktunk. -
#422 Akkor nem csak én vettem észre azokat az angol kifacsart szövegeket...! Még fordítani is nehezebb kissé őket. -
Renegade #421 MOO review -
jindesign0100 #420 Nincs tech-tree a klasszikus értelemben. Úgy kell inkább elképzelni mintha a technológiák kártyák lennének amiket random bekever neked a gép. Az ide vonatkozó hivatalos wiki: stellaris tech wiki -
#419 még az elején vagyok, hajó design szerintem jó - nem pont túl szöszölős és nem pont lebutított, elég jól be lett lőve, kinézetet sajnos az alapjátékban nem változtathatod csak a modulokat, azt még nem tudom h ezeknek van e grafikus megjelenése is, de feltételezem igen. Technológiák is jók, csak ahogy előttem is írták a tech tree -t még nem lehet látni, lehet tényleg van rá gomb, csak még én nem vettem észre. Szerintem jó játék, mivel eredeti steamen keresztül biztos élvezet lesz multizni :) Majd szervezhetnénk egyet innen a topikból. -
Renegade #418 gyere Stellaris topikba :) -
lammaer #417 No, meggyütt a stellaris, van mr vkinek tapasztalata? Leginkábba hajódesign meg a technológiák érdekelnének, hogy mennyire változatos és mennyire van jelentősége annak hogy az ember milyen hajókat lapátol össze.
Nézegettem bemutatókat, de az űrcsata az elég kiforratlannak tűnik (kb annyi hogy a flottáknak van egy számmal jelképezett ereje, aztán amelyik a nagyobb az nyer), ez alapján tartok tőle hogy a hajók fegyverzete is kb csak annyit jelent, hogy a végén a hajó mekkora számmal járul hozzá a flotta haderejéhez... -
TokraFan #416 Az animáció brutál jó, de az ódivatú rockzene iszonyat rossz alatta és egyáltalán nem illik a képi világhoz.