68
A térhatású zene létjogosultsága napjainkban és a jövőben.
-
cprod #68 Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
-
cprod #67 Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
Ceki Productions
Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül színes palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Érdeklődés : [email protected] email címen!
-
#66 hawer. ha időm engedi, bármikor.
hisz tudod: a legjobb és leghasznosabb dolgok mögött, mindíg találsz egy magyar koponyát ;)
észért hál' isten nekem sem kell sorba állnom..
már rendeltem a neten :D -
#65 http://smileemusic.forumx.hu/ nyugodtan használjátok a fórumot is :)
itt a hívatalos oldal minden nap új mixekkel,zenékkel frissül
http://smileemusic.blogspot.com/ <----- :P:) -
3Dj #64 Az igazság az,hogy tárgyalunk pár zárt terület üzemeltetőivel,mert egy fix épület jóval több időt engedne a "kisérletezésre".....
A hangfogókat mi régebben a dekorációs elemekkel akartuk ötvözni,hogy senkinek se tűnjenek föl a tánctér körülötti méretes szivacsfalak....de kalkulációk szerint ekkora területre 8-12 darab "paraván" nyújtana érezhető akusztikai változást ami igényesen kivitelezve nagyon zsebbenyúlós számunkra.
ZR ha az új nagyszobám elkészül a 3D-s motyóval várlak egy Brainstorming-ra ! -
#63 nem a szakterületem, de javaslatom az van.
zsanéros, keretes összecsukható zártszelvény vattapaplan, vagy gyapot töltéssel valami dróthálóxerűséggel biztosítva
tűzbiztonsági okokból akár üveggyapot is lehet.
létező legminimálisabb vastagságban a mobilitás érdekében.
kisteherautón xállítható. vagy...
olyan helyszín kiválasztása, mint pl. régebbi katonai lőterek.
úgy tudom, lehet velük alkudni ilyen téren is (pl. bérlés)
én inkább ilyesmiben gondolkodnék.
ha ügyesek vagytok, a belépő fedezi minden költségeteket..
ez csak 1 5let, talán ebben is mások okosabbak nálam
ők is okosat javasolnak katt:) bár ez olyan neszesemmifogd+jól -
#62 nem tudom kik a célközönség, de javaslom rengeteg alkohol helyszínen való kiosztását..
biztosíthatlak, a kutyát sem fogja érdekelni, hogy elmászott-é a center valamerre, vagy sem
talán csak két fülelő alakot leszámítva:
az egyik te vagy, a másik egy energy drinkes palackot szorongatva
maga a nagymester: zr
(nem vaok benne egészes biztos, de mintha a tömegben láttam volna diókát (kedvenc kis tanítványomat) is feltűnni.. vagy csak my hallucination -
#61 hi balu!
javarészt, sőt xinte teljesen egyetértek a véleményeddel..
kivéve egyvalamit.
a dts (digital theater systems) bemutatása és nyilvános tesztelése
1993-ban volt. spielberg jurassic park-ja volt a teszt tárgya.
az előadás zárt térben történt a dekódolásra alkalmas hangrendszer felállítása után, felülmúlt minden addigi hangról alkotott elképzelést.
mára, 18 év elteltével már mindenki xámára otthonra is elérhető ez a technológia. persze senki sehol sem említi, hogy szabadtérben nem alkalmazható. (lásd. általad említett szabadtéri mozik.)
csupán az a gond, hogy a fejlesztésnél figyelembe vették a mozitermek akusztikáját. hiszen az volt az ideiglenes cél, hogy elsősorban ott szolgáljon a nagyfelbontású képek mellé extraként.
sehol sem volt akkor még otthoni felhasználás, vagy éppen xabadtéri..
mellesleg ez utóbbi 18 év alatt sem tétlenkedtek a fejlesztők (bár az átlagember azt gondolná, ezt hová kell már fejleszteni tovább..)
és létrehozták a dts-es (extended surround) rendszert, ami xintén
a xokásos elemekből áll..
l (bal), c (center), r (jobb), ls (bal surround), rs (jobb surround),
valamint lfe (alacsony frekvenciájú effekt) azaz röviden: 5.1
..de ez esetben már kapott egy hátsó center sugárzót is, sb (surround hátsó) hogy még pontosabbá tegyék a leképezést, a hangok (effektek) precíz pozícionálását. ezt nevezzük "mátrix" kódolásnak. jelölése: dts-es 6.1 matrix. csahogy itt jön a svédcsavar
természetesen hozzám hasonlóan léteznek a tökéletes hangzás úttörői külhonban is. ezért létrejött a dts-es 6.1 discrete. ami nem más, mint
a teljes frekvenciaátfogás jelölése..
alapesetben, ha a perceptuális mód ki van iktatva (mind itt, mind az 5.1-nél) akkor van ugye 5 db hangcsatornánk teljes frekvenciaátfogással, és 1 külön a mélyhangoknak ami a fekete bárány
ez az, no meg a perceptuális mód állításának lehetősége, ami miatt páran nem a losslesshez sorolják ezt a formátumot.
viszont akkor a pcm-et is ide kell sorolni, hiszen az is behatárol egy bizonyos frekvenciasávot (emberi hallástartomány +/- 2000 hz) akárcsak ez.
egyelőre ennyi. azt már meg sem említem, hogy ma már léteznek még ettől is profibb akusztikai hangrendszerek
két okom is van rá, hogy ne tegyem:
1, krónikus időhiányban xenvedek mostanában
2, még mindíg nem látom a szalagcímben a "powered by zr" logócskát
ígyhát..
-
3Dj #60 ZR véleményed szerint milyen anyagokban lenne érdemes gondolkodni hangelnyelő "nagyüzemi" paravánok kialakítására.....és ez zárt téren kb hány százalék akusztika javulást okozna....
Ezeket a paravánokat univerzális kivitelben gondolod vagy helyspecifikusan ???
Valamint költséghatékonyság és a mobilitás is fontos tényező... -
3Dj #59 A mi esetünkben úgy próbáljuk elérni az ideális hangzást ,hogy a hangfalakat 6 szögben fejmagasság fölé a nyitási szögből kikalkulálva olyan magasságra tesszük,hogy egy 18 M es tánctéren a teljes lesugárzás kb. a tánctér felénél érkezzen meg ....tehát középen.
Ez elviekben azért jó mert ha a tánctér szélei felé haladunk,tehát közeledünk az egyik hangforrási ponthoz akkor a közelebb eső hangfal átsugároz a fejünk fölött úgy ,hogy a távolabb eső hangfalakból érkező jelet nem nyomja el.
Sok sok beállítással igy egy közel egyenletes decibel értéket lehet elérni az egész kör alakú tánctéren.
Sok-sok kérdésünk volt ,van... és még lesz is hisz nem egy adott területre optimalizáljuk a hangtechnikát,hanem egy mobil hangrendszerről beszélünk ami alkalmilag itt-ott felépül egy rendezvény kedvéért.Sajnos akusztikailag rontó tényező egy diszkó,egy rendezvényterem,vagy gyárépület stb.,hisz alapvetően egy sztereó hangrendszert ideálisan belőni sem könnyű ezekben az épületekben ...egy több csatornás hangrendszer alkalmi telepítése pedig voltaképp lehetetlen alkalmilag......
A további kérdések amikkel harcoltunk.....
Egy zenei hang ugyanazon hangerőn de több hangforrási ponton megszólalva nagyobb decibelt eredményez,és értelem szerüen 1 adott hang megjelenhet csak 1 ponton...vagy 2 ponton...vagy mind a 6 ponton akár...de ezt kompenzálnia kell a softwarenek automatikusan,hogy a kész zene hangérzete ne hullámozzon....
Ha a hangrendszert egy dome-ba építjük fel a dome fókuszpontja miatt dől az egész beállítás.... . "imagomundi"
stb.....stb...stb....
3dj pont hu-n foglalkozunk bővebben a témával....
-
#58 A szabadtéri koncertek valóban nem a térhatásról szólnak, hanem arról, hogy a szinpadon történő eseményeket mindenki hallja, sőt majdhogynem megsüketüljön tőle.
De nem egy helyen van pl. szabadtéri mozi, ahol viszont ugyanúgy fontos a térhatás. Nyilván a teremnek van egy előnye, hogy egyrészt be nem hallatszik zaj (így csak az hallatszik, ami kell), másrészt lehet hangerőt ráadni, mert kifele sem hallatszik, ami belül szól (és ugye ritka az olyan hely, ahol nem zavarna senkit). De, teremben is a legtöbbet gyakorlatilag arra költünk, hogy a visszaverődést lecsillapítsuk (külön probléma, hogy egyenletesen, tehát különböző hangelnyelők kellenek), illetve a süket szoba sem túl jó, úgyhogy még difúzorok is kellenek különböző frekvenciákra, amik nem direktbe verik vissza a hangot, hanem random mindenfele.
Ilyen szempontból előnyösebb is lehet a szabadtér, csakhát általában kifele nem érdekel senkit az ami kiszűrödik, a benntlévőket meg az ami akkor éppen kinnt szól.
De az, hogy "térhangzás eredetileg teremre (mozi) lett kifejlesztve", ez baromság volt akárhogy is nézzük. Voltam már szabadtéri moziban a Balatonnál, és nem volt az olyan rossz. -
#57 ..and still one moment..
a szabadtéri koncertek erősítése
nem a térhatásról szól. ill. nem az 5.1 féle térhangzás élményindexéről.
ott ugyanis a hangfalak dőlésszöge egy fókuszpontra van pozícionálva. konkrétan az arénára (küzdőtérre).
a sztereó, vagy 5.1 térhangzást ott "kint" csak 1 műszerrel mérheti bármilyen hangmérnök:
a saját fülével :D
ehhez jön még a tapasztalat.
ami xintén nem tanítható..
ezzel lehet vitába xállni. csak épp felesleges :P -
#56 oksa. továbbra sem tudok minden részletet, és így nehéz, de..
mindenképpen javaslok valamilyen hangelnyelő vagy hangvisszaverő paravánt felállítani. csekkolni kell, melyik xól jobban az adott zenével, hiszen másként szól egy rock és másként egy elektronikus pop is azonos hangkörnyezetben.
és ha már szabadtér és kb.16 kw akkor mindenképpen az aktív hangfalrendszert ajánlom, hangfalankénti külön erősítéssel.
ki kell tapasztalni a hangfalak pontos helyeit is. (fent v. lent, egymástól a távolság), etc...
vagy ezek már mind adottak? -
3Dj #55 Hmmmm...már látom,hogy ez egy érdekes párbeszéd lesz a jövőben....
Én úgy vélem,elég részletesen és átfogólag tanulmányoztuk a térhatású hang működését hisz közel 5 éve épül a project és sok esetben szabadtéren teszteltünk ...és mivel nem volt "visszhang" sokkal intenzívebb és letisztultabb volt a hangélmény számunkra 16 kw-hangtechnikával.
Zárt téren sajnos az a tapasztalatunk,hogy nem lehet kalkulálni a beérkező tömeg akusztikai romboló hatásával és az adott épület vagy terület külön hangelnyelőket és akusztikai szigetelést igényelne az ideális hangzás eléréséhez.
Én senkinek nem kérdőjelezem meg a szakmai tudását de a tesztelések,mérések egy térhatású elektronikus zenei koncert esetén a szabadteret részesítik előnyben.. hisz kevesebb körülményt kell figyelembe vennünk.
A hang fiziológiáról nyithatunk egy következő beszélgetést..... elhiheted ,hogy tanulmányoztunk sok szakvéleményt és xy "nem a reklám helye" cég hangmérnökei is megosztották már velünk szakmai meglátásaikat.
De légyszives ne kritizálj,hanem mond el az álláspontod! -
#54 a térhangzás eredetileg teremre (mozi) lett kifejlesztve. nem írtad, de gondolom a 18 m-es terület szabadtérre vonatkozik.
márpedig ha így van, akkor viszont nem vagy tisztában a hang fiziológiájával. igaz, mondtad, nem is érdekel.
tudod, ha bemegyek egy étterembe, én xeretem tudni, hogy miből készült az étel.
érthetőbben:
térhatású hangokat csak zárt térben érdemes hallgatni.
ott viszont több, mint elég az 5.1 is. -
3Dj #53 "Dolby processzorok KIHAGYÁSÁVAL" ..... az utolsó mondatban..... -
3Dj #52 Köszönjük az interpellációt...
De ezzel nem jutottunk közelebb a válaszhoz csak felületesen.
A következő dolgokban kérném a véleményed ami engem foglalkoztat.
Véleményed szerint az 5.1,6.1,7.1-es szabvány alkalmas-e térhatású zene írására??
Tapasztalatunk szerint csak szobai körülmények között működik "valahogy."
Egy valós 18-m es területen kiesik a center.... voltaképp használhatatlan és javarészt a 60-40 százalékos front és back közötti teljesítmény elosztás miatt a hangkép is csak koncert "feeling" imitálására használható.
A számunkra ideális összeállítás 6 egyenértékű sáv,hisz így minden hangszer,hangsáv és minden tartomány bárhol megszólaltatható.
A sub-ok szét voltak rakva 6 pontra de így természetesen megjelentek a kioltási pontok a 6 szög csillagpontjaiban.....mégsem volt túlzottan zavaró szabadtéren.
Frontra végigrakva eltűnnek a kioltási pontok de a tánctér hátsó részén már nem túl nagy a sub tartomány.....
Tehát a ma használatos szabvány azért ideális csak,mert elterjedt,de zenei szemszögből egy új szabvány piacra kerülése lenne az igazi megoldás.Olyan dj eszközök amiből ténylegesen 6 sáv jön ki és az aktív akár bipoláris hangrendszerhez kapcsolódik dolby processzorok az egyszerűség jegyében hibalehetőségek nélkül... -
#51 az intelligencia szinteteken sajna nem változtathatok :P
amúgy is csak 1 5let volt..
az előadás érdeklődés hiányában elmarad :D
helyette mást mondok:
van létjogosultsága a térhatású zenének most, és a jövőben is.
most, hogy ezt is kitárgyaltuk,
akár jöhet a következő témakör is :P -
#50 csak a rend kedvéért:
anyanyelvem a magyar.
úgy írok, ahogy, és azt, ami nekem tetszik.
ha ez neked gondot okoz, vagy netán idegesít, akkor javaslom szakorvos felkeresését.
ma már faxa kis nyugtatókat lehet kapni :P
viccet félretéve:
ha akusztikai kérdésben lehetek a segítségedre, szólj, és segítek.
de ne szabd + nekem, hogy hogyan tegyem ezt.
ez 1 ilyen korszak. ha zavar, javaslom kerüld a médiát ;)
de a zenei totyikokat mindenképp, hiszen ehhez a témakörhöz 1 mukkot sem szóltál eddig..
dejazér réjszemrő nincs harag hawer :) -
3Dj #49 Nos.....
Én úgy vélem,hogy ez egy nyílt beszélgetés.
Ez egy felület ahol mindenki megoszthatja a jóindulatú tapasztalatait bántó kritika nélkül.
Azért indítottam ezt "topicot".....,hogy kapjunk egy általános képet arról kinek mit jelent a térhatású zenei hangzás szakmai háttérképzés nélkül......hisz javarészt a közönségünk nem "hangmérnökökből" tevődik össze.
Én úgy vélem,hogy nem tisztem itt bárkit is oktatni vagy kioktatni,hisz ha az egyén érdeklődési köre kiterjed a "hangtanra",akkor az általad leírt fogalmakkal már rég tisztában van,ha meg laikus akkor csak a végeredményre és a hangzásbeli különbségekre kíváncsi.
Mindenki úgy ír itt ahogy jólesik számára,hisz én feltételezem,hogy a netes beírások esetén javarészt a tartalomból lehet leszűrni az intelligencia szintet....és ha mégis valaki nem rendelkezik megfelelő nyelvtani tudással,de tapasztalatait és kérdéseit szeretné megosztani ebben a témában.....mi örömmel olvassuk.
UI : érthető nyelv lehet számomra Német,Angol,Francia és a kedves barátnőm révén Szerb anyanyelv is ha gondolod .... ! -
#48 az lehet hogy a hangban jártas vagy , de a Magyar nyelv használatában nagyon nem.
Nem szeretem én sem ha minden betübe belekötnek,de ahogyan te irsz az már tényleg nagyon durva, ahogy te is irod ez egy forum és nem chat ahol röviditéseket használnak, bár ott sem kéne.
Ugyhogy ha lehet tiszteld megy annyival az anyanyelvedet(már ha az ) hogy nem degradálod le ilyen szintre
. köszönöm. -
#47 hi three deejay!
ez sem fedi teljesen a valóságot, hiszen a sztereó keverésnek (vagy kódolásnak, ha úgy tetszik) semmi köze sincs a valós időben történő úsztatáshoz..
a helyzet a következő cimbi..
a legtöbb laikusnak (amatőrnek) semmit sem mondanak ezek a kifejezések.
nem tudom miért is hoztad pontosan létre ezt a totyikot, de ha valóban csak a létjogosultsága érdekel a témának, ahoz elég lett volna csupán egy szavazótotyikot nyitni
két dolgot javaslok:
1. mielőtt bármibe is fox, kérek egy "powered by zr" logócskát a címszalagba
(ezt csak egy társtotyik mikéntjeként hoztam fel. persze nem kötelező..
de azért jól esne mesteri lelkemnek)
2. xerintem kezdjük az alapoknál..
hang, hangnyomás, hangerő, kompresszió, zajszűrés, masztering, etc...
közben egy kis hangtechnika:
zenei alapfogalmak, zeneelmélet, zenei stílusok.
valahol itt következhetne egy kis hangeffekt tan..
ha ezekkel tisztában vagyunk, jöhet a többcsatornás besorolás.
nagyjából ezek kellenének ahhoz, hogy eljussunk a térhatású zene birodalmába, hiszen (lássuk be) sokan egyáltalán nincsenek tisztában ezekkel a dolgokkal.
ritkán érek rá, (úgy nagyjából bármikor, mióta androidos lettem) de ha gondolod, érthető nyelven, párbeszéd alapon (hiszen ez lenne maga a fórum) belevághatunk..
nem vaok isten, mindent én sem tudhatok.
de kétségtelenül jártas vaok a témában.
(csak a régebbi kollégák kedvéért még egy apróság: 3dj sem azonos velem)
elöljáróban:
mi is a hang valójában? csak fizika, vagy az egyik legintenzívebb inger?
mi az intervallum? mi a frekvencia? mi az amplitúdó? mi a hangszín?
a térhatású hang fogalmáig hosszú és rögös az út.
de közben vicces és naon tanulságos is.
vagy ahogy egy "tanult" kollégám mondta egyszer:
"mi is a hq valójában?"
szewavsztok
-
3Dj #46 Nos az olvasottak alapján mi is okosabbak lettünk,de az alapvető probléma számunkra a dts ben,hogy sztereóban kódolódik tehát real time panningelés nem lehetséges....
A mi esetünkben több vst modul került legyártásra amit a zene irás folyamatának a végén alkalmazunk,mint afféle utólagos master....
Természetesen mindent át kell kalibrálni egy sztereó darabhoz képest,hogy a tér ki legyen töltve körülöttünk és a 6 sáv bődületes adatmennyiséget eredményez.
Az első 3 órás szett közel 350 Giga volt.....
Nézzétek meg az oldalunkat és jöhetnek az ötletelések : 3dj pont hu. -
#45 torrentről: dvd-audio/sacd ripek, általában 5.1 flac-ba "tömöritve"
sajna szinte csak komolyzene és jazz a választék, hiába szól jól, ha egyszer nem tetszik igazán :/ -
#44 már nem tudom pontosan, de valamelyik magyar torrent oldalrol.
DE a googleval megtalálni most is ha jol tudom az once 2004es albuma az.
Nekem menüvel dolby digital 2.0 és dts5.1 verziot is lehet választani plusz egy bonus klip.
Esetleg aki még tud valami hasonlo zenét dts-be az tehetne be elérhetöséget hozzá, trance ,eurodance stilusokat vagy még nightwisht.. -
#43 Ezt az albumot honnan töltötted le?(Nightwish) -
#42 Nos nem olvastam végig az összes hsz-edet,de a tiedig még eljutottam,szóval bocs,ha már megkaptad a kérdésedre a választ:)!
ajánlom figyelmedbe a .dts formátumú zenéket.Én a Foobar nevű,egyszerű de nagyszerű programot használom a lejátszáshoz.
Innen le tudod tölteni magát a programot,innen pedig a plugint hozzá (foo_input_dts).Azt hiszem,csak be kell másolni a könyvtárba,vagy ilyesmi!
Torrentről le tudsz tölteni egy csomó dts zenét.nagyon durva élményben lesz részed,hogy jó a hangcuccod,meg ha nem akkor is szerintem!:)nekem meg van Michael Jackson-Thriller-je full dts-ben,meg Eagles - Hotel Califormia-ja is,nagyon jól szól!Nem késik semmi,nem visszhangzik.Egy szóval: MÁSZTSZÍ! -
#41 valszeg ezek is, + az is problemó lehet, hogy sok filmet (esetünkben zenét, vagy hangot) sztereóban szereznek be (ne adj isten lossyban) majd ebből az alapanyagból konvertálnak különböző progikkal pl. dts-t, avagy éppen 7.1-et.
kísérletképpen, és mert érdekelt a téma, fogtam egy kitűnő hangminőségű sztereó hangfelvételt (vinyl alapanyag, hi-fi vinylpörgető, hq tű etc..) 48 khz 16 bit wavos adatmentés, és indult a buli. kedvenc kis progimmal átlőttem 96 khz 24 bit-es 5.1 dts-be.
meg sem lepődtem az eredményen, hisz ilyesmit is vártam. természeresen mind fülre, mind a checker progijaim xerint full lossless az eredmény!
a végső próba (visszagurítás 44.1 khz 16 bit sztereóba) is ezt az eredményt hozta.
ugyanez a teszt mp3-as kódolásból is elkészült, és a végeredmény ugyanazt a lossyt eredményezte, mint amivel indultam..
persze ez mind csak bizonyítási eljárás volt a részemről, hiszen a tesztek elején már tudtam a végeredményt :D
de azért jó móka volt végigcsinálni. a lossless féle térhangzás létrehozása utáni eredmény füleimnek elhozta a földi mennyországot :P
én tudom, hogy kedvenc zenéinket profi szinten maszterelve meghallgatni minden kincsnél többet ér, mert tapasztaltam. de azt is tudom, hogy ehhez a szinthez kell a profi minőségű, legalább 44.1 khz és 16 bites sávszélességű sztereó lossless hang is.
és most, hallgatom a véleményeteket..
-
sanyicks #40 inkább annyi lehet a különbség hogy többcsatornás zenéket nem úgy masterelik mint ma a stereo kiadások 90%-át: durva dinamika kompresszió, és egy -3db-s levágás, majd normalizálás 0db-re.
Én is szoktam hallani, hogy pl a filmek sávjaiban nagyon durván tudnak dübörögni a dolgok, erős különbségek vannak, mert ott még nem terjedt el a loudness war. -
sanyicks #39 Ez így van, de akkor sem lehet kijelenteni hogy a dts jobb lenne. Max annyit hogy ugyanolyannak hallatszik. -
#38 üdv.
látom szakmabeli vagy, vagy csak érdekel a téma. nem is fontos. a lényeget leírtad. talán csak annyival tudnám kiegészíteni, hogy dts alatt 24 biten akár 8 csatornás hangzás is lehetséges teljes frekvenciaátfogással.
ezek pedig tények ;)
ugyanúgy, mint a hangspektrum sávokra osztása és optimalizálása..
reggelig folytathatnám :P -
80sDisco #37 Ez érdekes kérdés,mert van egy tonna zenei DVD-m,és bizony igazad van,mert a legtöbb valóban nagyobb zenei élményt nyújt 5.1-ben mint PCM-ben.DVD Audió-im is vannak amik 24/96-os DVD-k,valami állat,ahogyan szólnak,sokkal szebben,mint a normál kétcsatornás hanggal.Szerintem csak az mondhatja,hogy jobb egy zenei DVD-n a sima két csatorna,aki még nem hallott jó 5.1-et.Mondom jót,mert nekem is megvolt a Pink Floyd-tól a Pulse,és ha azt mondom,hogy a többcsatornás hangja kaki volt,akkor csak szépítem a dolgot.Viszont pont a lejjebb említett Yanni DVD az,ami hatalmas élményt nyújt DTS-ben,mindegy milyen hangerőre tekerjük is a potmétert. -
80sDisco #36 Hali
Lehet,hogy félreértettelek,de ha nem ,akkor az amit írtál nem egészen igaz.A DTS valóban egy tömörítési eljárással előállított formátum,legfeljebb 48 kHz-es mintavételezéssel, 24 bites felbontással.De!Az adatátvitel DTS esetében elérheti az 1536kbps-ot,ami 60%-al több,mint a normál Dolby Digital esetében,ergo igen közel áll a PCM-hez,ezt viszont kár tagadni.Valóban nem lossless,de hidd el nekem,hogy nem mondanád meg a különbséget egy lossless stereo és egy sztereóban megszólaltatott DTS között.Azért írtam,az elején amit írtam,mert ez nem attól függ,hogy valaki el akarja-e hinni hogy jobb vagy sem.Az emberek 90%-ának a füle nem tud megkülönboztetni egy jó encoderrel készült 320-as mp3-at a losslesstől.Ha nem látod a kijelzőn,hogy éppen milyen formátumot ír ki,biztos vagyok benne,hogy Te sem különböztetnéd meg a DTS-t a losslesstől.Nekem nem gyenge erősítőm van,hallgatok rajta True-HD-t is (JBL falakon),de hidd el ,én sem mondanám meg,ha nem tudnám,hogy DTS vagy True-HD szól-e.Sajnos a fül lehetőségei végesek,csak ezt sokan nem látják be.Én sem,ezért vettem ilyen erősítőt :)
-
sanyicks #35 Az mp3 is hasonlítható, még sem az :D. Egyszerűen egy dts bitrátába nem fér bele 6 csatornányi veszteségmentes hang, tehát veszteséges, így nem lehet jobb mint egy lossless stereo, max akkor ha valaki el akarja hinni hogy jobb... -
#34 hali.
a dts, ami a coherent acoustic eljáráson alapul, készítői xerint inkább a losslesshez (veszteségmentes formátumhoz) hasonlítható.
igaz, a perceptuális mód opcionálisan ugyan elérhető.
ez téveszt + sokakat.. -
#33 főleg, hogy a DTS A mély hangokat hozza ki a legjobban.. -
sanyicks #32 mi sűrűbb? A dts rosszabb mint egy stereo flac, ugyanis a dts veszteséges, flac meg nem. -
#31 mert ugye az DTS...az már elárulja a minőséget.eleve "sűrűbb"
nem győzöm hangsúlyozni,hogy az édes kevés,hogy van egy jó minőségű zenénk...nagyon nem mindegy az,hogy min hallgatjuk -
#30 én hallottam a nightwish albumát 5.1-es DTS hanggal és az nagyon jol szolt.Sokkal szebbek a hangok mint a sztereoval. -
#29 A filmek térhatásúak, hiszen több dimenzióban történnek az események - lásd az elsuhanó gyolyó, a kamera mögött élő világ, stb. Viszont a zenekar előtted van minden esetben, ergo bőven elég a szereo. A basszgitáros vagy a dobos sosem lesz melletted, vagy mögötted.
Egyébként van egy pár 3D-s muzsika, többnyire chill stílusban.
Én itthon OpenAL pluginnal duplikálom a szereót (stereo expand), de csak hogy jobban betöltse a teret a zene. Persze ehhez normális sorround hangfalakra van szükség, mert a bundle hátsó dobozok nem adnak ki normális hangot. Nálam a hátsó hangfalak is két utasak (110W), míg az elsők sztenderd 3 (250W)