A térhatású zene létjogosultsága napjainkban és a jövőben.
-
3Dj #59 A mi esetünkben úgy próbáljuk elérni az ideális hangzást ,hogy a hangfalakat 6 szögben fejmagasság fölé a nyitási szögből kikalkulálva olyan magasságra tesszük,hogy egy 18 M es tánctéren a teljes lesugárzás kb. a tánctér felénél érkezzen meg ....tehát középen.
Ez elviekben azért jó mert ha a tánctér szélei felé haladunk,tehát közeledünk az egyik hangforrási ponthoz akkor a közelebb eső hangfal átsugároz a fejünk fölött úgy ,hogy a távolabb eső hangfalakból érkező jelet nem nyomja el.
Sok sok beállítással igy egy közel egyenletes decibel értéket lehet elérni az egész kör alakú tánctéren.
Sok-sok kérdésünk volt ,van... és még lesz is hisz nem egy adott területre optimalizáljuk a hangtechnikát,hanem egy mobil hangrendszerről beszélünk ami alkalmilag itt-ott felépül egy rendezvény kedvéért.Sajnos akusztikailag rontó tényező egy diszkó,egy rendezvényterem,vagy gyárépület stb.,hisz alapvetően egy sztereó hangrendszert ideálisan belőni sem könnyű ezekben az épületekben ...egy több csatornás hangrendszer alkalmi telepítése pedig voltaképp lehetetlen alkalmilag......
A további kérdések amikkel harcoltunk.....
Egy zenei hang ugyanazon hangerőn de több hangforrási ponton megszólalva nagyobb decibelt eredményez,és értelem szerüen 1 adott hang megjelenhet csak 1 ponton...vagy 2 ponton...vagy mind a 6 ponton akár...de ezt kompenzálnia kell a softwarenek automatikusan,hogy a kész zene hangérzete ne hullámozzon....
Ha a hangrendszert egy dome-ba építjük fel a dome fókuszpontja miatt dől az egész beállítás.... . "imagomundi"
stb.....stb...stb....
3dj pont hu-n foglalkozunk bővebben a témával....