A térhatású zene létjogosultsága napjainkban és a jövőben.
-
#41
valszeg ezek is, + az is problemó lehet, hogy sok filmet (esetünkben zenét, vagy hangot) sztereóban szereznek be (ne adj isten lossyban) majd ebből az alapanyagból konvertálnak különböző progikkal pl. dts-t, avagy éppen 7.1-et.
kísérletképpen, és mert érdekelt a téma, fogtam egy kitűnő hangminőségű sztereó hangfelvételt (vinyl alapanyag, hi-fi vinylpörgető, hq tű etc..) 48 khz 16 bit wavos adatmentés, és indult a buli. kedvenc kis progimmal átlőttem 96 khz 24 bit-es 5.1 dts-be.
meg sem lepődtem az eredményen, hisz ilyesmit is vártam. természeresen mind fülre, mind a checker progijaim xerint full lossless az eredmény!
a végső próba (visszagurítás 44.1 khz 16 bit sztereóba) is ezt az eredményt hozta.
ugyanez a teszt mp3-as kódolásból is elkészült, és a végeredmény ugyanazt a lossyt eredményezte, mint amivel indultam..
persze ez mind csak bizonyítási eljárás volt a részemről, hiszen a tesztek elején már tudtam a végeredményt :D
de azért jó móka volt végigcsinálni. a lossless féle térhangzás létrehozása utáni eredmény füleimnek elhozta a földi mennyországot :P
én tudom, hogy kedvenc zenéinket profi szinten maszterelve meghallgatni minden kincsnél többet ér, mert tapasztaltam. de azt is tudom, hogy ehhez a szinthez kell a profi minőségű, legalább 44.1 khz és 16 bites sávszélességű sztereó lossless hang is.
és most, hallgatom a véleményeteket..