4738

civilizationbanner.jpg

Sid Meier's Civilization
  • ChuckYeager
    #4738
    Üdv.
    Civ 5 Kérdésem lenne Monarchy social policies-nél miért nem adja meg a + hapinesst?Meg a + Gold-ot?
    Ki van kutatva a Monarchy és mégsem kapom mega pluszokat!
  • Botond #4737
    Mai naptól van new frontier pass az ios verzióban is. 6999 magyar pénz.
  • AnuluWork
    #4736
    Köszi.
  • Botond #4735
    Utóbbi.
  • AnuluWork
    #4734
    A VI. részben a kormányzók úgy működnek, hogy odarakom őket egy város élére, és ők vesznek át minden építést, fejlesztést, vagy csak extra képességeket adnak a sajátjaikból a városhoz, a város irányítása marad nálam?
  • Mabi
    #4733
    Én a IV-et bírtam a legjobban, de a VI is bejön, csak az AI idegesítően béna benne. V-tel nem játszottam.

    De pl. öcsém a mai napig az I. résszel nyomja (ennek részben gépi erőforrás okai is vannak), és jól elvan vele.
  • BladeW
    #4732
    Japp, rég láttam, emlékezetből írtam, most megnéztem újra, mindkettőnknek igaza van: az az 1/3 a change, user feedbackek alapján.
    Utoljára szerkesztette: BladeW, 2020.06.21. 11:12:18
  • Botond #4731
    Igen, ezt a videót láttam én is annakidején, amikor kijött. A hármat kivéve mindegyik résszel sokszáz, de inkább 1000 környéki órát játszottam, és ez alapján nekem a szubjektív megélésem, és ez alapján a saját véleményem az amit írtam, persze a tévedés jogát fenntartva. A hárommal is játszottam azért bőségesen, de ott szerintem ~200 óránál több nem csúszott bele, ami azért szintén nem kevés. :)
  • Carmang
    #4730
    Szerintem rosszul írtad le a 3/3-as szabályt, a második és a harmadik pont ugyan az :) Ez eddig csak 2/3 rész.
    Én így tudom:
    - 1/3 rész (ami eleve jól működik) változatlanul átemelve az előző részből
    - 1/3 rész átemelve, de módosítva (javítva)
    - 1/3 rész vadiúj tartalom.
  • BladeW
    #4729
    Az I-IV-ben ugyanazt a mechanikát csiszoltak

    https://www.youtube.com/watch?v=Vk_dBZ0HGYY
    Fun fact, de ez nem teljesen így van. Sid Meiernek elég konkrét szabályai vannak hogyan kell folytatásokat csinálni.
    1: a játék fődesignerének mindig új embernek kell lennie
    2: 1/3 arányban kell a következőknek teljesülnie a mindenkori előző részhez képest:
    - a játék 1/3-a nem változhat
    - a játék 1/3-a kidobásra kerül
    - a maradék 1/3 teljesen új kell legyen

    V. részben az 1UPT mondjuk azért tényleg elég szembetűnő változás volt.
    Utoljára szerkesztette: BladeW, 2020.06.21. 08:10:37
  • PetruZ
    #4728
    Szerintem az ES2 UI-ja (pár apróságtól eltekintve) a legjobb 4X kezelőfelület volt, nekem nagyon kézreállt. Az EL, vagy az ES1 esetén viszont sokszor nem tudtam, mi az UI része és mi a dekoráció, vagy popup ablak. :)
  • Botond #4727
    Pont most tolták el a megjelenést 2020-ról 2021-re.
  • Botond #4726
    Általában (esetek 3/4-e) king-en tolom, egyébként felette, éppen milyen hangulatom van, hogy csak élvezni akarom a birodalomépítést, mint a legozást, vagy küzdeni akarok keményen. :)
  • Toxigen
    #4725
    Nehéz fokozatban játszod?
  • zorrobomber
    #4724
    Szerintem UI-ban nem annyira jók mint a Firaxis, de a Humankind-ot életük fő művének tartják, a korábbi 4X játékokkal pedig állításuk szerint mindig erre készültek igazán :)
  • PetruZ
    #4723
    Mivel az Old World volt már itt említve és szó van/volt egyéb Civ-szerű játékokról, itt egy újabb kihívó is: Humankind. Nem most jelentették be, de végre vannak már (nem végleges) ingame videók is. Zakh-nak volt alkalma 2 órát játszania vele, és bár a harcrendszert nem mutathatta (még) meg valódi kinézetében (csak egy pálcikaemberes magyarázó videóval), a gameplay-ból van már egy bemutatható kb. negyedóra.
    Az Amplitude a készítő, szóval az Endless Legend-es hasonlóságok nem véletlenek (bár az EL-től eltérően nem fantasy a helyszín és jóval szélesebb az időskála), a harcrendszernél sem. Remélhetőleg hamarosan megmutathatja majd a két óra hosszú videót is, addig be kell érnünk ennyivel.

    Szerk.: Van egy harmadik videó is az érákról.

    Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2020.06.18. 20:28:33
  • Botond #4722
    Ezek ilyen költői túlzások. :) Az 1-2-3-4-ben volt egy fejlődési íve az AI-nak, de mikor az 5. résznél dobták a négyzethálót a hatszögekért, és az egy mezőn lehet végtelen egység koncepciót az egy mezőn csak egy (katonai) egység lehet koncepciót hozták be, akkor ehhez nyilván alapjaiban új AI-t kellett építeni. Ez még nem sikerült, se az 5, se a 6 nem tartalmaz annyira hatékony AI-t, mint amennyire a 4 AI-je volt hatékony a régi módszerrel. Szóval ja, még fejleszteni kell az AI-t. Mondjuk a 4 is inkább csalásra volt kihegyezve, mint komplex dolgokra, szóval azért viszonylag homogén a dolog, úgyhogy ez inkább olyan féligazság.
    Most töprengve rajta, nekem inkább az rémlik, hogy maga a katonai hadműveletek megszervezése és koordinálása csapnivaló volt mindig is az AI részéről, nem volt jól felállított ostromtaktika, mélységi odacsapás vagy ilyesmi. A régi AI még viszonylag jól fel tudta vonultatni ennek ellenére is a seregeit és le tudott zergelni, de az új rendszerben 1-2 védekező katona is fel tud tartani óriási ellenséges sereget, és az utánpótlás küldése is ímmel-ámmal megy az AI-nak. Emellett lényegi különbség, hogy a 4-ben csinált az AI megelőzőcsapást, vagyis ha látta, hogy erősödsz akkor gyorsan összeakasztotta veled a bajszát, mielőtt túlnövöd. Az 5-6ban semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Hacsak direkt érdekeit nem sérted, vagy nem vagy látványosabb gyengébb katonai fronton, akkor nem ront rád, inkább kultúra és vallás vonalon vegzál meg kémekkel, bár ez utóbbival nem túl hatékonyan. Ez mondjuk annak is betudható, hogy az Ai támadó háborúi nem túl hatékonyak, ahogy írtam.
    Mindegy, olyan az AI amilyen, reméljük javul idővel.
  • jocika
    #4721
    A civ1 jobb volt MI-ben? Nem változott annyit, mint ahogy írtátok is, hogy ez a része is "felnőttesebb" lett?
  • willtex
    #4720
    Az AI kritika jogos, de a grafika ízlés kérdése, nekem speciel tetszik.
  • Running
    #4719
    Aki megszeret egy stratégia játékot egy ostoba buta AI-val és döbbenet szar grafikával, annak teljesen mindegy mivel játszik. Mondjuk a grafikai mod az orvosolja valamennyire a problémát, de az AI-ra nincs mentségük. A civ1-ben okosabb volt a gép mint ebben.
  • willtex
    #4718
    IV egy jó kis Realism Invictus moddal feljavítva. A VI tele van érdekes ötletekkel, de az egy egység per mező mechanika időnként idegtépő. Jobb, mint az V-ben, de mesze van a tökéletestől.
  • Botond #4717
    IV-V-VI között elég nagy váltások vannak játékmechanikában. Én mostanában csak a VI-al játszok, mert az van meg tabletre, pc-re és nintendo switchre is, így bárhol bármikor tudok játszani, de az V-öt jobban szerettem, a IV-et meg mégjobban. Ennek ellenére nem sírom vissza őket és elégedett vagyok a VI-al is, csak az nagyon másfajta játék az előző kettőhöz képest. Az I-IV-ben ugyanazt a mechanikát csiszoltak, az V-ben volt egy nagy váltás, így az is nagyon megosztó volt, amikor kijött, aztán megszerették az emberek, a VI-nál most ugyanez figyelhető meg szerintem. Majd ha 10 éves lesz és a VII megint újít, akkor a VI-ot is szeretni fogják.
  • Yossi
    #4716
    Én az V-ös mellett teszem le a voksom. Nekem a játékmenet, grafika is jobban bejön. (De megjegyzem, VI-tal még "keveset" játszottam)
  • Toxigen
    #4715
    Én V-öst használok, mert a gépem "kicsi" a VI-hoz.
  • jocika
    #4714
    MI? Grafika? Összetettség?
  • mooo
    #4713
    Én az 5. részt annak ellenére, hogy a 6.-ban is van 273 óra
  • jocika
    #4712
    Melyik Civ-et tartják a legjobbnak? Visszaolvasva elég vegyes a 6-os megítélése, ezért vagyok kíváncsi.
  • Mabi
    #4711
    Na tegnap végre befejeztem a "Minden típusú győzelmet húzzunk be Mátyással" projektet. Fokozat: King volt mindegyiknél. A Domination ugye adta magát, a városállamokkal nagyon OP lett Mátyás. Utána - már magam sem emlékszem, hogy, mert nem nagyon szoktam Holy Site-ot építeni, talán Stonehenge-et húzhattam fel - kaptam egy Nagy Prófétát, úgyhogy rámentem a Religious-re. Persze a velem egy kontinensen lévő 4 civ-et itt is lezúztam először. Utána jött a Diplomacy. Ez nehezített pálya volt, mert eldöntöttem, hogy egyáltalán nem fogok háborúzni, és valóban, egy kardcsapás sem esett a többiekkel. A következőben jött a Science, majd egy kicsit "csaltam", mert nem volt türelmem ismét nekifutni az elejétől (Epic sebességen nyomtam a többséget a hadakozás miatt, kivéve a Diplo győzelem mentést). Ezért a Science győzelem egy korábbi állását visszatöltöttem, és onnan toltam ismét, de ezúttal a Culture győzelemre hajtva. Oda kellett tenni magamat, pedig a végén a 25 városom többsége már csak a "Theater Square Festival" projectet nyomatta, volt egy rakás szépművészeti meg régészeti műzeumom, kultúr csodám, rockzenekarom, az összes lehetséges policy-ben csak a turizmust és a kultúrát nyomattam, és mégis elég lassan lett meg.

    Na mindegy, jó móka volt azért Mátyással zúzni, főleg a mentések elején, amikor a saját kontinens többi hatalmát kebeleztem be. Egyedül Rómával kínlódtam meg egy kicsit az egyik mentésben, mert sikerült kifejlesztenie a légióst és a városfalat, mire rákerült a sor, na azért így elég szívós volt Trajanus. Amúgy borzasztó béna sajnos az AI a hadviselésben (is).

    Nem tudom, próbáltátok-e sivatagban a Petra + Nazca-lines kombinációt, valami brutális tud lenni. Egyik játékomban összehoztam, utána mindig rámentem erre. És az utolsó mentésben meglett a 18 suzerain városállam, az is elég ütős volt :-)
  • Carmang
    #4710
    Ezzel ne foglalkozz, ez a random leosztás a játék egyik lényege.
  • Mozes
    #4709
    Köszi, sajnos ez tényleg így van, de lehet csak engem zavar....
  • Mozes
    #4708
    Köszönöm, ezt megtaláltam, de nekem attól még mellettem a két szomszédos város Kabul és Stockholm :(
  • Piko888
    #4707
    vizsont a szomszédos népeket nem tudod kiválasztani, azt random osztja el a gép
  • lacuska51
    #4706
    A térkép beállításainál lehet kiválasztani:

    Utoljára szerkesztette: lacuska51, 2020.05.30. 11:31:47
  • Mozes
    #4705
    Sziasztok!

    Bocs a hülye kérdésért, de lehet valahogy úgy játszani vele, hogy a térkép az élethű legyen? Nyomom a magyarokkal, Mátyás királlya, de a szomszédos nemzetek Hong Kong, Svédország meg valamelyik afrikai ország, már nem emlékszem. Rohadt zavaró ez így. A TotalWar szériában ezt mindig is szerettem, hogy megpróbált a való élethez igazodó térképet larakni.

    Én vagyok csak béna és valamit szarul állítottam be, vagy ilyen mindig a térkép, hogy semmi köze a valósághoz.

    köszönöm,

    Csaba
  • Running
    #4704
    Butább a gép mint a 10 évvel ezelőtti játékaikban, cserébe legalább ötöd annyit se tölt. :)
  • trigorin
    #4703
    De hogy annyira ne legyen képes még mindig, hogy a generálisát egy egységhez rendelje. Még mindig szabadon kószál, odamegyek, azt leszedem, kész :)
  • Kmarha
    #4702
    Hát városokat lehet veszíteni ellene, de pusztán csak a létszám fölény miatt. Nagyon könnyen kijátszható, kb nulla taktikát használó AI-ról van szó továbbra is, ezen már patch nem fog segíteni.
  • zorrobomber
    #4701
    persze
  • trigorin
    #4700
    Létezik, hogy a combat AI még mindig tökhülye a Civ VI-ban? :)
  • molnibalage83
    #4699
    Anno csak 3 játék erejéig próbáltam ki. Nagyon könnyű és elég OP stratégia volt az, hogy az aztékokkal az utolsó lehetőség előbb districbe áldoztad be őket.

    A többi nemzettel csak simán add el őket pénzért. Nem éri meg azt felhasználni. Legalábbis kiadás táján ezzel elég durván lehetett kaszálni.