58
  • zsibi
    #58
    megintallunkvazze.blog.hu
    ennyi
  • pimplike
    #57
    "a lényeg,hogy a MÁV nem profitorientált vállalat, hanem közszolgálatot lát el, ezért nem figyel arra, hogy bevételt szerezzen ilyen tevékenységekből."

    Szóval amíg más f*szával verik a csalánt, addig nem érdekli őket....
  • BaliBoy
    #56
    Faby: http://www.sg.hu/cikkek/42888

    Itt nem szoktak cenzúrázni!
  • BaliBoy
    #55
    Kaadi: Nem sokat utaztál még IC-n mondjuk Db-Bp viszonylatban. Van oylan járat amire egy héttel (7 napnal) elfogy az összes jegy. Abban igazad van, hogy vannak olyan járatok amik nem teljes kihasználtságon vannak, de az megoldhatatlan dolog, hogy egy-egy járat kevesebb ill. több kocsival menjen. Vagy, hogy a délelőtti járatokat ritkítják a délutániakat meg sűritik! Ez sem igazán kivitelezhető a differenciák miatt (pl:utas szám különbség ide-oda)!

    Más:
    "a lényeg,hogy a MÁV nem profitorientált vállalat, hanem közszolgálatot lát el, ezért nem figyel arra, hogy bevételt szerezzen ilyen tevékenységekből."

    Csak azt nem értem, hogy akkor miért sír állandóan a politikusok szája, hogy ennyi meg annyi az államháztartási hiány, amikor nem is törekednek azzal, hogy valahonnan kompenzálják. Gondolom a többi non profit állami cégeknél is ugyanez a helyzet!
    Nehogy már jó legyen nekünk!
  • Faby
    #54
    Akkor még1x: Miért nem találom a cikket? Meg akartam mutatni egy ismerősnek, de "A keresett cikk nem található" üzenetet kaptam, a tegnapi hírek közül is kikerült, a kereső sem találja.
    Cikk url: http://www.sg.hu/cikk.php?cid=42763

    Csak nem felütötte a fejét a cenzúra?

    Egyszer már írtam, hogy nem található, de az a hozzászólásom is elveszett!
  • pimplike
    #53
    Az állam rossz tulajdonos. Pontosan azért, mert a döntései politikai jellegűek, és nem gazdaságiak vagy szakmaiak. Ráadásul nagy a fluktuáció is.
    Jártál már privatizált gyógyintézményben? Ég és föld! Ugyanazért a TAJ kártyáért minőségi szolgáltatást kapsz. Az tény, hogy maga a privatizáció folyamata sok buktatót hordoz magában, amivel vissza is szoktak élni, dehát mi várható a politikusoktól? Pont ezért kell a kezükből kivenni a dolgokat.

    Teddybear: A két háború között elengedhetetlen volt az államnak az infrastruktúra fejlesztése, nem csoda hogy akkor jól ment a szerelvény:). Most már csak fejőstehén. Kiváncsi lennék hogy a kertészetek és egyéb MÁV érdekeltségű vállalatok mennyi haszonnal zárják az évet.

    Más. Szerintetek a prémium miért jár? Nem a siker jutalmazása? Hol van a siker? Merthogy prémium az van, nem is kevés! Miért is?

    Laci: Van neked valami fogalmad az emelt szintű szolgáltatásról? Ez (Intercity) nem az! Hollandiában voltam kb 10 éve, és utaztam ott egy faluközti ingázó vonatjáraton, 15 menetidővel. Tudod, ez a magyar kis piros megfelelője. Azt kell hogy mondjam, a színvonal jóval a mai legkultúráltabb IC-k felett volt! Annak kéne lenni Európában az alapszintű szolgáltatásnak, és innen lehet emelni!
  • Kaadi
    #52
    Mellesleg gyanítom hogy az optikai háló kihasználatlanságáért a Pantel és a Siemens a felelős, valszeg tejelnek a MÁV biz. emberkéinek hogy ne csináljanak konkurenciát nekik állami finanszírozásból. Ők biztos jól elvannak a saját kábelpárjaikkal a MÁV meg legyen elégedett a saját szolgáltatásaival.
  • Kaadi
    #51
    Nekem a színvonal azt jelenti hogy gépkocsinál olcsobban, időveszteség nélkül utazom olyan kocsikban amelyekben légkondi van, szól a zene (kellemes hangulatot adva), az illemhely kifogástalan, az ülés kényelmes és tiszta. A vezeték nélküli net nekem is álmom de őszintén szólva az elmúlt néhány évben csak 1x láttam rajtam kívül valakit notesszal dolgozni a vonaton. én sem biztos hogy nekifognék navigálni, inkább szoktam elektronikus könyveket olvasni, vagy filmet nézni, ha épp nem hagytam otthon a fülhallgatót. Mellesleg szerintem Magyarországon a vonatjáratok túl sűrűn járnak. Nagyon kihasználatlannak találtam a MÁV napközbeni járatait. 9 és 16 óra között bizony fújdogált a szellő a kocsikban. így nem csoda hogy az állampolgár fizeti a szolgáltatást az utazó helyett.
  • Cat #50
    egyetértek. Ez kb. olyan, mint a BKV "márkázott járatai", a plusz szolgáltatás az, hogy a buszok naponta vannak takarítva, betartják a menetrendet és a buszvezető bemondja hogy milyen megálló jön. Ez az emelt szint???!

    http://www.bkv.hu/bkvplusz/index.html
  • Garfield
    #49
    Emelt színvonalú - és jóval drágább - személyszállítás mint pl. InterCity van Magyarországon is régóta.

    Túrót.
    Mi abban emelt szintű, hogy tiszta a kocsi, az ablakokon ki lehet látni és nem ragadsz oda az üléshez? Úgy fogalmaznék inkább, hogy emelt áron normál szolgáltatást kapsz.

    Az emelt szint nálam tartósan 140 km/h-s sebességnél és olyan luxusszolgáltatásoknál kezdődik, mint pl. vezeték nélküli net.
  • HUmanEmber41st
    #48
    Hát ja. A románok jóval fejlettebbek a MÁV nál..

    Ha azt veszed, h egy Szergej 1 nap alatt ~2 ezer liter gázolajat elfüstöl...persze , h nem marad pénz a villamosításra..
  • Laci73
    #47
    Kaadi: Emelt színvonalú - és jóval drágább - személyszállítás mint pl. InterCity van Magyarországon is régóta. Kicsit erős a román állapotokat a magyarhoz hasonlítani.
  • teddybear
    #46
    Szerintem is igazad van, a privatizáció napjaink varázs-szava, mögöttes varázserő nélkül.

    Ha visszatekintek, azt kell mondanom, a magyar vasutak virágkora a két Világháború közötti, ill a Második Világháború alatti időtartamban volt.
    És ekkor, ellenkezőleg minden mostani fiókzseni meglátásával, állami tulajdonba vettek minden stratégiai jellegű szolgáltatást: vasutat, postát, távbeszélőt, műsorszórást(rádió), stb,stb.

    Megkövetelték a hatékonyságot, pontosságot, de adtak is, pl. a MÁV saját egészségügyi szervezettel rendelkezett, ill. a dolgozók tisztes fizetést kaptak. És jogosultak nyugdíjra is. Ez abban az időben igen nagy szó volt, hisz a háború előtt csak a népesség hatodának volt nyugdíja, a többi meg élhetett vénségére abból, amiből tudott.
    Betegnek lenni sem volt jó üzlet, gyakran az orvossághoz postázták a felmondást is. Végkielégítésről meg szó sem esett. Ingyen gyógyellátásról sem, fizethettek mindenért.

    Ami a mostani állami vállalatokat illeti, nem tudnak megszabadulni a nem odavaló vezetőrétegtől, ezért egyszerűen nincs rendesen megszervezve semmi. Túl sok a fejes, meg a slepp, nem akarnak annak fizetni, aki dolgozik.
    Kitaláltak egy csomó alvállalatot, ami szipolyozza a fő céget, de semmilyen plusszt nem ad azon kívül, hogy megcsapolja a pénzforrást.
  • Komolytalan
    #45
    "a lényeg,hogy a MÁV nem profitorientált vállalat, hanem közszolgálatot lát el, ezért nem figyel arra, hogy bevételt szerezzen ilyen tevékenységekből."
    Ez így hülyeség ahogy le van írva. Egyetlen cég se veszteségorientált, akár állami, akár magáncég, de beszélhetnénk alapítványról is. Legalább nullszaldóra mindegyik törekszik. Első melóhelyem állami cég volt, ahonnan szintén kiszervezéssel (pl. a karbantartói munkálatokat a vezér családtagjának a cége végezte horror pénzért) tolták kifelé a pénzt, mégis a cég évesz szinten 300MFt nyereséget termelt akkor, amikor a cég teljes értéke 3.5MrdFt volt (tehát közel 10% profitot). Szóval nem kell a duma, hogy a MÁV azért veszteséges mert nem érdeke hogy nyereséges legyen - azért veszteséges mert _balf.szok_ a vezetői - ennyi. A privatizáció nem világmegváltó dolog. Egy céget úgy privatizálnak, hogy első lépésként _szándékosan_ lerontják a mutatóit (nyereség, piaci részesedés, stb), majd így, csökkentett piaci értéken adják el. A piaci értékbe ugyebár nem csak az eszközállomány számít bele, hanem ettől sokkal vastagabban beleszámít a várható profit, illetve hogy az adott területen mekkora piaci részesedést kap a vásárló. Szóval ha ezeket sikerült jól lerontani, akkor un. "szarért-húgyért" odaadják egy ált. külföldi vevőnek, akinél - láss csodát - 2 éven belül visszatér a mondjuk 5 évvel a privatizáció előtti piaci részesedés és nyereség arány. Így gyakorlatilag _2-3 év alatt_ kitermeli a vételárat a cég a befektetőnek.
    Tehát kinek jó a privatizáció?
    - aki eladja (politikus, APV Rt), és megkenik
    - aki megveszi
    És kinek nem jó?
    - a maradék 9.99 millió magyarnak.
    Most én alapvetően nem volnék privatizáció ellenes, de könyörgöm: vegyük már észre, hogy ez egyszerűen legalizált rablás, semmi más. Aki korrupt, azt a tökénél fogva lógassák fel egy lámpavasra, és hagyják ott elrohadni. Amíg nincs ilyen törvény, addig ne privatizáljunk, sőt _vizsgáljuk felül_ hogy előző privatizációk így történtek-e, mert ha igen, akkor ezek _jogellenesek_ voltak, ergo érvénytelenek. Pl. DT takarodhat vissza németországba, mert lesz újra matáv, állami cég (nem lehet sz.rabb mint ami most van).
  • Kaadi
    #44
    Csak egy kis szomoritas: Romaniaban javaban folyik a vasut modernizalasa, mar a legtobb nagyvaros kozott elektromos Siemens tervezesu szerelvenyek mennek, legkondival zenevel stb. A vasuttarsasag a MAV-hoz hasonloan sajat halozatot epitett es berli netszolgaltatok es magancegek fele.

    PS: Magyarorszagon csak azert mennek lassan a vonatok hogy nagyobbnak tunjon az orszag.
    Udv Kolozsvarrol
  • pimplike
    #43
    El kell hogy szomorítsalak. A nyugati régióban sem jobb a helyzet. Ma már nem ritka a 200-300 km/h -val száguldozó zuhanyzós, internetes, seggkinyalós szupervonat. Igény van rá, és szolgáltatás is. Ja, persze nem nálunk.
    De miért is nem? Lássuk:

    1980 tájékán 4 óra volt a menetidő BP- pécs között. Ez sok. Bevezették a Mecsek Express-t. Persze többe került a jegy, merthogy helyjegyet kellett váltani, de ez 2.5 óra alatt megjárta az utat. (200 km)
    Telt múlt az idő, a Mecsek Express egyre több helyen állt meg, egyre hosszabb, már több mint 3 óra menetidővel, amikor bevezették az Intercity-t. (kb. 1996)
    Persze a helyjegy ára nőtt, de ez már 2.5 óra alatt megtette az utat.
    (most jön egy copy-paste )

    Telt múlt az idő, az InterCity egyre több helyen állt meg, egyre hosszabb, már-már 3 óra menetidővel, amikor bevezették az Intercity Rapid-ot.
    Ugye mindenkinek világos, hogy drágább a helyjegy, de ez már 2.5 óra alatt megteszi az utat.
    Ma ott tartunk, hogy aleggyorsabb Intercity Rapid 2 óra 42 perc alatt van pécsett, az Intercity 2 óra 57 perc, a személyt meg meg se nézem (>4óra)

    Ha megnézzük, akkor 1980 óta annyit fejlődtünk, hogy sikerült 3-szor emelni (az infláción felül) ugyanannak a szolgáltatásnak az árát. E mellett a WC használhatatlanul ocsmány, a hangszórókból fülsértő zaj jön, a légkondit takarékosságból nem kapcsolják be (ugye a légkondi miatt nem nyithatók az ablakok), a kalauzok (tisztelet a kivételnek) überbunkók, a pontosság nem erényük, a jegyváltás nincs megoldva....

    Nem tudom mikor megyünk Európába, de nem vonattal megyünk, az biztos!
  • TBali
    #42
    "Hmm, én valamiért úgy emlékszem, hogy ezt a MÁV közösen építette ki még az AHRT-vel, és nekem valamiért még a MOL neve is beugrik"

    Ez tényleg ködös emlékkép. Pantel és MÁV közösen építtetett gerinchálózatot 98-99-ben, amihez a MÁV adta a nyomvonalat. A nyomvonalért cseréba a MÁV résztulajdont kapott a Pantelban, de 2004-ben kivásárolták. A szálakon megosztoztak így jutott a MÁVnak 4 szál. Siemens csak alvállalkozó volt, aki a szerelést és az eszközöket adta. AHRT nem volt benne. MOL induláskor tulaj volt a Pantelben, de aztán nagyon hamar kiszállt.
  • TBali
    #41
    "Hát a vasút mellett futó oszlopokra itt bizony nincs szükség! Ha jól tévedek, akkor a fényvezető kábelt nem szabad légkábelként kiépíteni."

    Rosszul tudod, szabad, lehet és teszik is. Olcsóbb ugyanis mint ásni.
  • Szemi90
    #40
    ZilogR: Ehhez előbb definiálni kellene, hogy mi számít "mindjárt induló vonat"-nak.
    Szerinted az emberek többsége betartaná azt, hogy nem áll be ehhez a "gyorsan kell a jegy, mert lekésem a vonatot" ablakhoz, ha a másik ablaknál 5-10 perces sor kígyózik? Ugyanmár!
  • pemga
    #39
    Hmm, én valamiért úgy emlékszem, hogy ezt a MÁV közösen építette ki még az AHRT-vel, és nekem valamiért még a MOL neve is beugrik. Mintha a MOL ezt használná (használta) fő backupnak a földi mikrohullám helyett (ezért szállt be a telepítésbe pénzzel), de sajnos tényleg már csak ködös emlékképeim vannak, mert tényleg 10 éves a cucc :). Tehát amikor építették akkor tényleg olyan céllal csinálták, hogy másoknak eladják a sávszélt, ebben az volt a poén, hogy a MÁV adta a "telket", a többiek pedig a belevalót és az embereket. Csak aztán valahogy ez lett belőle az évek hosszú folyamán. Plz ha van valaki belsős homályosítson már fel, mert ez baromi régi történet :) és az emlékképeim megkopottak.
  • Laci73
    #38
    Még Állami Vasutak

    Petruz: A vonatok a sínek állapota miatt nem haladnak 80-100 km/h sebességnél gyorsabban.

    EvilDevil: a személyszállítás még nagyon-nagyon sokáig ilyen marad amilyen, azaz a csóró állam nyakán ragadt és ennek megfelelő "minőségű" - a magántőkét csak az érdekli amin nyereséget tud termelni, méghozzá minél gyorsabban. Az ígéretes árufuvarozást és az Informatikához hasonló alrendszereket "kiszervezik" a MÁV-ból, ami azt jelenti hogy eladják őket rövidesen. De a normál személyszállítás nem üzlet - rengeteg pénzt kellene beleölni, és ingázó diákokon, kispénzű embereken nem lehet ennek az árát haszonnal visszakeresni.

    Totya4: a privatizálás korántsem humbug (bár az lenne) hanem a legnagyobb üzlet. Olcsón megvenni, kicsit kipofozni és utána facsarni a végtelenségig - ez a forgatókönyv. A munkavállaló sorsa másodlagos.
  • ZilogR
    #37
    Azért, ha a MÁV ráfeküdne az informatikára jópár huszonöt-harminc-negyven éves "diák" foshatna utazáskor. A bliccelők kiszűrése bizonyára csökkentené a cég veszteségeit... Anno hallottam róla, hogy PSION WorkAbout-okkal szerelik fel a kalauzokat. Egy ilyen vacak, ha visz magával pár darab 4megás memókártyát, fél perc alatt kiköpi, hogy te a büdös életben nem voltál diák. És már mehet is az üzenet a következő állomásra, hogy volna egy bliccelő, kellene neki egy díszes fogadtatás. Azóta persze az informatika túllépte ezt a megoldást, de bizony már lassan öt éve bárki leellenőrízhető volt. A diákigazolványok chipjeit pedig be lehetne izzítani: Állomáson megkapod rá, hogy honnan hova milyen kedvezménnyel utazol és a kalaj ezt ellenőrzi a vonaton. Miért nem használják?

    Még valami: Tisztelt MÁV! Lehetne úgy jegyet kiadni, hogy a mindjárt induló vonatoknak külön ablakjuk van és ha éppen sietek nem kell végigállnom azokat akik holnaputánra vesznek jegyet tizenhét gyereknek és még számlát is kérnek róla? Aztán ha az adott pénztár vonata már elment, akkor kapja a sorban következőt. Valszeg sokkal gyorsabb lenne és nekem sem kellene a sok ráérős ember mögött toporogni...

    -=ZR=-
  • MaciBácsi
    #36
    A múltkor nagyot derültem egy cikk miatt... Amióta Szegedre ért az autópálya, a busz 10-15 perccel gyorsabban ér BP-re, mint az IC!!! :DDDD

    Amúgy a vonat sokkal kényelmesebb lenne, csakhát minden vágány BP-re megy. Én egyszer már annak örülnék, ha az mondanák, hogy abból a hihetetlen sok pénzből, amit a MÁV vezérek zsebre tesznek, építenének vonalat az országban körben is, nem csak sugárirányban.

    Az egyik volt kollégám ott dolgozott a máv informatikánál, és azt mondta, hogy a kollégái nem értettek semmihez, mindent ő csinált. Aztán kiderült mellettem, ő sem ért semmihez. :D
    Laza, akkor mit tudhatnak a többiek?

    HOTSPOTOT minden Bakternak!!! :D hogy a csövesek ne csak aludni tudjanak az állomásokon ... ;D
  • htmm
    #35
    Elhangzott itt sok erdekes dolog. Teny, hogy sokmindent nagyon dragan szamlaznak. Egy dzsunka soros eger 4-5 ezer penz. Vegul vittunk egyet ajandekba.
    Viszont a e legtobb dolog szerintem kicsit santit. Fejetol buzlik a hal, es ez itt hatvanyozottan igaz szerintem. Hallottam vasuton dolgozo titkarnoket haborogni, hogy csak 200ezer forint karacsonyi jutalmat kaptak. Pedig ok nem csinalnak semmit. Aki dolgozik, annak ez haromhavi fizetese, ha szerencseje van. Ha rajtuk mulna, jol mukodne a MAV. A problema inkabb pl a vezetok korlatlan (!!!) szemelyauto-hasznalataval, es hasonlo pazarlasokkal van.
    Meg valami: figyeljetek meg, a szerelvenyek tisztasaga fugg attol, hogy melyik vonalon jarnak. A BP-i vegallomasu kocsik a legdzsuvasabbak... Ellenben pl a Szolnok-Szentes vonal egeszen tiszta, de emlegethetnem a Fehervarrol indulo BZket is, vagy akar a Sarbogard-Baja vonatokat is. Es errol mi, utasok tehetunk...
  • RpPRO
    #34
    A fo gondolat, nekem ennyi eleg is, no comment:

    "a lényeg,hogy a MÁV nem profitorientált vállalat, hanem közszolgálatot lát el, ezért nem figyel arra, hogy bevételt szerezzen ilyen tevékenységekből."
  • Garrett27
    #33
    Kedves Dojcsák Dániel!

    Arra még ugye nem tetszett rájönni, hogy miért nem műxik egy állami cég?....Talán mert el akarják hitetni az emberekkel, hogy el kell ezt is adni...de ez is csak politika, kérem, mellőzze saját véleményét és inkább csak közöljön a néppel olyan információt, ami nélkülözi belső érzéseit a cikkel kapcsolatban...
  • asysoft
    #32
    Azért egy optikai kábelt "megcsapolni" nem olyan egyszerű, kell hozzá néhány nem túl olcsó eszköz, a csillapítás nő, valamint több lesz a hibalehetőség, ugyebár...
  • #31
    Egy kis érdekesség:

    A legjobb időt gyüjtöttem ki!

    Bp.-Debrecen: 221 km utazási idő: 2:35
    Debrecen-Mátészalka: 78 km 1:35
    +_____
    4:10 ic

    Gyorsvonattal u.e. össz. : 5:30

    Amint látszik Debrecen után 78 km-t több mint másfél óra alatt tesz meg ez kb. 44 km/h átlagsebesség, vannak helyek ahol egész jól haladunk (60-70km/h) máshol még 20-al se megyünk...

    Na jó tegyük fel,h. leértünk Mátészalkára és tovább akar utazni egy kis községbe. Ehhez már csak azt füzném hozzá,h. a sinekre átlagba 1900-as gyártási év van írva, innen már ellehet képzelni mennyivel halad egy személyvonat...
    Hm.. Végülis UNIOS ország vagyunk...
  • totya4
    #30
    A privatizálás csak egy humbug.

    Ha megnézed a rendszerváltáskori cégek privatizálását, a lényeg csak az volt, hogy ne az állam tegyen egyszerre mindenkit munkanélkülivé.
    Egy esetleges privatizálás esetén ugyanaz történne, mint a többi cégnél; az emberek jó része el lesz küldve (ez részben indokolt), az összes eladható cucc el lesz lopva a cégvagyonból, a marketing az egekbe szökik de a kocsik piszkosabbak lesznek mint valaha, a jegyárak az egekig emelkednek, a végén pedig a tulaj meglép.
  • lck
    #29
    Nemtudom tudjákok e, de a világ össze "állami" vasútja veszteséges, és komoly milliárdokat húznak ki a költségvetésekből. Stratégiai és környezetvédelmi okokból tartják fenn öket. Persze a támogatás mértéke nem mindegy.
  • PetruZ
    #28
    Most belegondolva elszámoltam kicsit, kb. fél órával több. Úgy emlékszem, 2:20 volt a Nyugati - Nyháza, és még 30 perc Kisvárda, így volt 2:50. Azért számoltam el, mert akkoriban csak egy IC járt felénk (hajnalban fel, este vissza), és sokszor csak Nyházáig tudtam elmenni IC-vel, utána maradt vmi személy vagy gyors, amit meg kellett várnom. :)
  • EvilDevil
    #27
    Egyértelmű a megoldás, a MÁV-ot privatizálni kell. Persze olyan feltételekkel ami az államnak is jó...

    Folyamatosan veszteséget termel, ha bevonnák a magántőkét, akkor ki lehetne építeni egy európai színvonalú vasuthálózatot és nyereseégessé lehetne tenni, nem az állam pénzét enné... Ez a dolog informatikai részét is megoldaná.

    jó lenne ha a politikusok egymás szapulása helyett cselekednének, minnél hamarabb!
  • [HUN]PAStheLoD
    #26
    Pff .. kíváncsi vagyok, vajon hány kisfalun megy át az üveg, úgy, hogy közben a falvakban még kábelTV meg adsl sincs ..

    lehetne net a pályaudvarokon. hotspotok azt hello.

    megújítani a kocsikat .. hm igen, talán ideje lenne. elvégre mikor is lettek ezek a szép kékek beszerezve 10-20 éve? :0

    mért van az, hogy csak a magyar vasút ráz / csattog úgy, mintha mingyjárt kisiklana a vonat? :)

    rentegeg vasúti átkelőt "szétlopnak" mért nem aknázzák alá? :D

    btw, az egy dolog, hogy a MÁV nem profitorientált , de nem is veszteségorientált bazmeg .
  • roliika
    #25
    És azt sem értem mi a bánatért nem lehet gázzal vagy biodízellel hajtani ezeket a dögöket mikor ezek tényleg zabálják az üzemanyagot,igaz szép a teljesítményük is.
  • roliika
    #24
    Egyébként ahogy nézegettem itt/felh név akármi, jelszó :platz/ a mi vasútjainknál csak az ukránoké és románoké rosszabb, és ez nem vicc tessék+nézni. Kétségbeejtő.
  • BaliBoy
    #23

    10 éve Kisvárdától 2:30 volt az út????? Most Db-től 2:35 (most emelték 2:32-ről).
    Egyébként nem véletlen, hogy a Cegléd felé menő vonal jobb, hiszen egy pár éve újjították fel! Egyből át is tették az IC-ket a keletibe.
    Nehogy már jó legyen nekünk.
  • PetruZ
    #22
    Én sok százszor utaztam középsulis koromban a Debrecen - Kisvárda viszonylaton: 100km, az IC egy óra alatt "zavarja" le (csak Nyházán áll meg), a gyorsvonat (még 3-4 megálló) kb. 5-10 perccel tovább, a személy (mindenhol megáll) kb. egy órával tovább tart. Kb. 10 évvel ezelőtt az IC Kisvárdáról Budapestre (350 km-es jegy) kb. 2 óra 20-30 perc alatt ért fel (H.szoboszló után sehol sem állt meg), most ez bő 3 óra 30 perc körüli (és csak két új megállót iktattak közbe)...
    Bpest és Szolnok között azért lassú, mert a használt újszászi vonal meg sem közelíti a ceglédi vonal terhelhetőségét (régen az IC-k a Nyugatiból indultak, szűk egy óra alatt Szolnokon voltak, most jó másfél óra). A Bpest - Záhony vonal egyébként nemzetközi fővonal, akár 160-nal is mehetnének... ha mernének. Mondjuk Nyháza után az IC-k, gyorsvonatok már tolják, mert arrafelé ritkábban járnak a vonatok, szinte nyílegyenes a pálya. :)
  • PetruZ
    #21
    Az MVM egy deka állami támogatást sem kap, sőt, évente súlyos tíz-százmilliárdokat fizet a kasszába különféle adók és illetékek formájában. A termelőktől (jórészt hazai erőművek, kis mértékben külföldi erőművek) ő veszi meg az áramot és adja tovább egy másik (cégcsoporton belüli) társaságnak (OVIT), ami a tényleges terítést, szétosztást végzi a nagyfogyasztók felé (leegyszerűsítve kb. így működik). Másrészt a rajtunk átmenő, főleg az únióba irányuló áramszállításokat is ők koordinálják. És ez nem csak kapcsolók kattingatásából áll, baromi komoly technika van mögöttük.
    Egyébként a cikkhez kapcsolódva: a napokban kezdődött az MVM-es (nem csak a budapesti, hanem országos szinten) informatikai részleg kiszervezése önálló ZRt-be, egy hónap múlva már a cégcsoporti infósok nagy része oda fog tartozni. Nekem is döntenem kell, hova tovább... :)
  • BaliBoy
    #20
    Engem ez a cikk már meg sem lep, mert már egy idelye tudok erről! Viszont ami irtózatosan felb@sz az az, hogy már megint csak a nyugati régión történik a vasuti fejlesztés! Az senkit nem érdekel, hogy Db-Bp viszonylatban az IC néhol olyan káprázatos sebességgel megy, hogy bicajjal is vígan le lehetne hagyni. És ez főleg a Szolnok-Bp. vonalon van mert azt a Bp-i székhley 'tartja karban'. Habár - én nem tudom mert csak Debrecenig szoktam utazni - azt mondják, hogy Db. után is csiga sebességgel megy a vonat. Persze a jegy árat min. fél évente emelik! MÁV
  • Szemi90
    #19
    Hát a vasút mellett futó oszlopokra itt bizony nincs szükség! Ha jól tévedek, akkor a fényvezető kábelt nem szabad légkábelként kiépíteni. (persze az hogy "nem szabad" az nem jelenti azt, hogy nem is teszik meg)