pimplike#43
El kell hogy szomorítsalak. A nyugati régióban sem jobb a helyzet. Ma már nem ritka a 200-300 km/h -val száguldozó zuhanyzós, internetes, seggkinyalós szupervonat. Igény van rá, és szolgáltatás is. Ja, persze nem nálunk.
De miért is nem? Lássuk:
1980 tájékán 4 óra volt a menetidő BP- pécs között. Ez sok. Bevezették a Mecsek Express-t. Persze többe került a jegy, merthogy helyjegyet kellett váltani, de ez 2.5 óra alatt megjárta az utat. (200 km)
Telt múlt az idő, a Mecsek Express egyre több helyen állt meg, egyre hosszabb, már több mint 3 óra menetidővel, amikor bevezették az Intercity-t. (kb. 1996)
Persze a helyjegy ára nőtt, de ez már 2.5 óra alatt megtette az utat.
(most jön egy copy-paste )
Telt múlt az idő, az InterCity egyre több helyen állt meg, egyre hosszabb, már-már 3 óra menetidővel, amikor bevezették az Intercity Rapid-ot.
Ugye mindenkinek világos, hogy drágább a helyjegy, de ez már 2.5 óra alatt megteszi az utat.
Ma ott tartunk, hogy aleggyorsabb Intercity Rapid 2 óra 42 perc alatt van pécsett, az Intercity 2 óra 57 perc, a személyt meg meg se nézem (>4óra)
Ha megnézzük, akkor 1980 óta annyit fejlődtünk, hogy sikerült 3-szor emelni (az infláción felül) ugyanannak a szolgáltatásnak az árát. E mellett a WC használhatatlanul ocsmány, a hangszórókból fülsértő zaj jön, a légkondit takarékosságból nem kapcsolják be (ugye a légkondi miatt nem nyithatók az ablakok), a kalauzok (tisztelet a kivételnek) überbunkók, a pontosság nem erényük, a jegyváltás nincs megoldva....
Nem tudom mikor megyünk Európába, de nem vonattal megyünk, az biztos!