93
  • Gladiator
    #93
    elméletileg a térség legjobb sulija. gimnázium. kiváncsi lennék akkor máshol mi a helyzet...
  • mrgenya
    #92
    akkor köszönöm szépen a tippeket, tehát ezek szerint semmi jó nincs a bsc rendszerben számomra. igen, kb ezt is éreztem. éljen MB!
  • No1Süni
    #91
    Tudjátok én nem igazán értem meg, a kormányainknak miért kell egyfolytában lerombolni azt amit az előző kormány felépített és utánna ők is elkezdik építeni a saját "hül*eségüket" amit a következő megint szétzúz! Hol ebben a reláció.

    Ha így folytatjátok ti nagyokosok (politikusok) akkor ez az ország sajnos sehova sem fog eljutni, nem hogy még az áhított "NYUGAT" szintjére. :-(
  • Komolytalan
    #90
    Bibi az, hogy ADSLnél a felfelé sávszél karcsú, ezenkívül a több párhuzamos kérés/letöltés elég jól el tudja dugítani. Tehát 1 1 mbit/sec-es ADSL az pingileg nem lesz ugyanannyi ha 10 felé osztjuk.
  • Champ
    #89
    Lehet sebességekkel dobálózni. A tény, hogy az iskolámban azt látni, hogy egy-egy gépen néha a fél kb/s-t se éri el a sebesség. És ez nem vicc.
  • atlagember
    #88
    Valóban nagy hozzánemértésre vall, ha valaki a 25 gépre szánt 1 Mbps esetén egyszerű osztással számolja ki az egygépre jutó sávszélességet. Igen valószínűtlen, hogy mindenki egyszerre fog egy nagy sávszélességgel rendelkező forrásból batárnagy fájlokat letölteni. Internetezni nem így szokás. Azonkívül valóban van az iskolákban proxy is, úgyhogy ismerőseim tapasztalatai szerint ez olyan átlagosan 200 kbps-nek fele meg, ha minden gépen interneteznek, de ha csak egy kettőn, akkor majdnem ugyanolyan, mint a teljes sávszélesség.

    Egyébként az is kérdés, hogy ez garantált sávszélesség-e vagy olyan mint a kábelnet és az adsl, hogy ennyi is lehet akár. Mert ha adsl-ként viselkedik, akkor 1000 kbps és 15 kbps között bármi lehet egy gépre jutóan.
  • Csiszi
    #87
    Azért az erős túlzás, hogyha van 1 mbit, akkor 25 gép esetén egyszerűen elosztod.
    Ez nem otthoni felhasználás, nem töltesz le folyamatosan.
    Nem azt mondom, hogy szárnyalás, de az tuti, hogy elég. Böngészésre, 1-2 dolog letöltésére, stb.
    Ráadásul ha feltesznek egy proxyt, akkor még gyorsabb lesz a cucc, hiszen elég nagy az átfedés a megtekintett oldalak között (pláne, ha a tanár mondja, hogy mit csináljanak...)
  • Highwayman
    #86
    Még csak annyit, hogy utólag a sz*rt is be lehet csomagolni, attól még sz*r marad... már bocsánat. Hol van figyelembe véve, hogy ha valaki jól keres, hogy hány embert tart el belőle? Sehol? Pontosan.
    Vegyünk egy becsületes állampolgárt, aki minden fillérnyi keresetét bevallja. Dolgozik mint a güzü, eltartja a gyes-en lévő feleségét, plusz szeretne mindent megadni a kislányának, ha két gyereke van pláne... nos ez az ember nem jogosult semmilyen adójóváírási támogatásra, mert az állam szerint k*rv* jól él. Az, hogy hányan vannak ki nem sz*rj* le... lényeg, hogy adózik, mint az állat és semmit nem kap cserébe. Szerintem minden családot érintő kérdés. És most le sincs tojva. No... kimérgelődtemmagam. Megyek taposni a malomba.
  • Highwayman
    #85
    Térjünk csak egy kicsit vissza az internet sávszélességre.. mi is az a szélessávú internet amiben az iskoláknak része lehetett?
    Kemény 384/96 kbps. Ami két terem 36 gépével számolva: 11/3 kbps kerekítve... ez aztán a szélessáv! Kérdem én, hogy jött ki a 40kbps???
    Arról van szó, hogy idén januárban megemelték 1024/?-re? Ez ám a nagy szó. Amikor ha valaki otthonra vezet be internetet, akkor minimum 512-vel kezd egy számítógépre és lassan az 1024kbps/1gép a minimum ... ez tényleg űber szélessáv az iskolákba... No. erről ennyit.
  • Komolytalan
    #84
    Abban teljesen igaza van a srácnak, hogy Magyarországon (papíron) rengetegen élnek minimálbérből. Meg mondjuk aki bruttó 80-at keres, szerintem 120 SZJA-t az se igen fizet évente. Úgy alapvetően más ismérvek alapján is meg lehetett volna határozni azt, hogy valaki jogosult-e támogatásra vagy sem, mondjuk rászorultság alapján. Az meg nem menti magyar bálintot, hogy a végére már egész jó sulinetet találtunk ki, mikor az első X évben csomó pénzt elcsesztek fölöslegesen. Ez olyan, mintha most mennék és felgyújtanám a parlamentet, majd elkezdeném locsolni rá a vizet vödörrel. Az hogy később megpróbálod helyrehozni a hibát, ami lehet hogy nem is hiba volt hanem szándékos korrupció, nem ment az elkövetett vétség alól.
  • Komolytalan
    #83
    Magyarországon az oktatás színvonala aránylag jó volt. Bizonyítékul szolgálhatnak diákolipmpiák, egyéb nemzetközi versenyek, meg hogy keresték a magyar munkaerőt külföldön is. Úgy alapvetően az ált. iskolai oktatás az kimagasló eredményeket produkált, a középiskolai átlagon felülit, a felsőfokú képzés, hát az elég tré volt már régebben is. Rendszerváltás után jött a rengeteg varia, NAT, Kerettanterv, mikor mi, ezzel elérték azt, hogy jóformán a tanárra van bízva, hogy mit tanít. Ezzel az a bibi, hogy a tanár ehhez nem ért. Míg a régi központi tanterveket hosszú kutatómunka meg kísérletek alapján állították össze, addig jelenleg a tanár gondol egyet, aztán holnaptól mást tanít. Úgy gondolták, hogy a tanterv strukturális hiányosságait majd a mennyiség meg a követelmények emelésével kompenzálják, ami rövid távon magoláshoz vezet, hosszú távon meg a fejek kiüresedéséhez. Szóval most elértünk oda, hogy általánostól felsőoktatásig tré a színvonal mindenhol. Most behozták a bolognai rendszert, holott a legkeresettebb szakemberek a környéken jelenleg is az oroszok, tehát inkább az ő oktatási rendszerüket kellene átvenni (ami dettó az, mint ami itt volt 20 éve). Mondjuk az tény, hogy az oktatók színvonala is csökkent, ez elsősorban annak tudható be, hogy míg 20 éve egy tanár nem számított kevesebbnek mint egy árokásó bérnigger. A tanárképzőkön képeztek jó szakembereket is (pl engem is, hehe:-), de a végzősöknek csak a legbénább + a legelkötelezettebb negyede maradt tanár már jó 5 éve is. Aki nem akart éhen halni, az ment rendes, jobban fizető munkahelyet keresni.
    Bolognai rendszer biztos jobb lenne mint a jelenlegi, csak ugye ahhoz kellenének cégek, akikhez gyakorlatra mennek a diákok. Ezt viszont a cégek vagy vállalják vagy sem, mivel nekik ez költség (munkahely kell az illetőnek, betanítás (ami munkaerőt vesz el), stb. Másik oldalról viszont nincs garantálva az, hogy az illető legalább X évet ott fog dolgozni, mivel Magyarországon nem divat határozott idejű munkaszerződést aláírni. Ergo ez a cégek számára úgy jön le, hogy ideküldenének egy pelenkást, a legjobb szakemberem állítsam mellé mentornak, vegyen el ez a munkaidejéből mondjuk napi 2 órát, és fél-1 év után, mikor a srác már mindent tud, meg csomó belső információ a birtokába került, akkor vagy elmegy (mondjuk konkurenciához az információkkal), vagy ajánljak neki horror összegű bért, hogy maradjon.
    Szóval cégemnek is felajánlottak ilyen hallgatókat, akik nem is lettek volna alapvetően bénák, de az a helyzet, hogy többe kerül a leves mint a hús. Az oktatás lehet hogy áttér a bolognai típusú képzésre, de ehhez a gazdasági szereplők közreműködése is kellene, az meg amennyire én látom mérsékelt.
  • mrgenya
    #82
    miért ne vásároltam volna be? te talán esetleg azért, mert nem érzed magad 'rászorulónak', nem is használod ki az ilyen kedvezményeket? hihető!
    nem az a bajom, h nincs megadóztatva a minimálbér, hanem hogy a sulinet olyan, h a minimálbéren élők nem vehetik igénybe! így pont a legszegényebb réteg nem veheti igénybe, márpedig arról szólt az egész, h aki eddig nem tudott gépet venni, annak most segítenek...
    szl jól félreértelmezted az egészet....
  • Caine
    #81
    Ne haragudj, de erről a Brian életéből a "Na de mit tettek értünk a Rómaiak?!" című jelenete jut eszembe. Azt hiszem nem tudnának olyat tenni ami Neked tetszik. Ha megadóztatják a minimálbért, mondjuk havi 6e forinttal, akkor az a baj, hogy évente 72 ezret kell becsngetni az államkasszába, ha meg nem, akkor az a baj, hogy nem lehet igánybe venni a sulinetet. De azért biztos ami biztos Te is jól bevásároltál, úgy látom ...
  • IStexI
    #80
    Ja és 25 óra...
  • IStexI
    #79
    Na figy! Én nem akarok most 1 "kinek a sulija jobb kvázi ki az okosabb" vitába keveredni, de... ha már 1másba k5tögetünk...

    Nem azt montam, hogy "vegyész" hanem, hogy a vegyészen milyen fajta. A kettő között pontosan az a különbség amit írtál.

    "BME VEK-re járok, és volt balszerencsém látni a Bsc tantervet is. Nekem csak a szerves labor 7" A te szerves laborod szerinted melyik sulira utal? Most mond azt, hogy nem a bme-es vagyészt hasonlítottad a vek-es bsc infóhoz...
  • reechike
    #78
    Nekem ennyi erővel meg olyan matekom van (3 féle, heti 12 órában) hogy össze szarnád magad. Ne aggódj pontosan tudom a Bme-s matekok skálázását mielőtt bevakítanál azzal, hogy nálatok a bme-n a nagy vegyész szakon milyen faja matekot tanultok...

    Bocs, feltételeztem, h ebből kifolyólag tudod a következőket:
    mat 3/ valszám --->VEK kötelező
    mat b3 --->KSK,GEK,VIK, szal csak innen vehettem fel
    wacelet --->TTK
    lin. alg. --->VEK (opc.)

    Tehát nem a "nagy vegyész szakon" tanulom a matekot, hanem másik karokról vettem fel, mivel keveselltem azt, amit egyébként tanulnánk. Ennyit a vakításról.

    Figyelmedbe ajánlom továbbá azt az apróságot, h nem a vegyészt hasonlítottam össze az infoval, hanem az VEK-en a bsc-s tantervet a régivel, ahol rém kevés a heti 22 óra.
  • mrgenya
    #77
    najó, de a többségnek sztem van elképzelés arról, h milyen szintű képzés után szeretne diplomát, és ezt már felvételikor tudja. így aki nem akar annyit tanulni, az fősulira megy.
  • IStexI
    #76
    Az 1ik alapvető előnye, hogy 3,5 év után eldöntheted, hogy továbbtanulsz-e vagy sem... Ha közben megunod akkor is kapsz diplomát vagy eleve csak bsc szintre pályázol de attól is elálhacc és dönthecc a továbbtanulás mellett.
  • IStexI
    #75
    + a fél országnak onnan van fényképezője:)
  • mrgenya
    #74
    a sulinetről: oké, köszi, jópár cuccot vettem sulinet keretein belül a géphez, meg még egy iPodra is futotta. de azt ne mondja, h a szegényeknek a legjobb ez a rendszer! ők tették a minimálbért adómentessé, tehát aki minimálbérért dolgozik, az igénybe sem veheti a sulinetet, miven nincs adója, amiből visszaigénylehetné a pénzt. erről ennyit....
  • mrgenya
    #73
    énis a bme-re járok, és mivel felvettek még a 'klasszikus' rendszerbe, de én technikusi miatt halasztottam 2 félévet, egyszer csak levélben kaptam, h bsc-s leszek. akkor még azt sem tudtam, h mit jelentenek ezek a betűk, mostanra viszont egész sok információt szedtem össze erről a képzésről, amiben tanulok. az egyik alaptárgy, a matek, a korábbi egyetemi (B) szintről átkerült a főiskolai (A) szintre, bár állítólag inkább a két szint között áll meg az egész, a könyebb felé hajolva. a tantervet nézegetve és összehasonlítva a korábbi rendszerrel, érdekes dolgok derülnek ki. lesz olyan tantárgy, h dinamika. ennek az alapja a kinematika, melyet haverom 3. félévben a 'klasszikus' képzésben tanult, és keményen megszenvedett vele. bsc-nél a kinematika kimarad, csak dinamika. ha a kinematika elég nehéz, akkor az alapok nélkül a dinamikát hogyan fogjuk megérteni? korábban csak egy félév mikroökonómia volt a tantervben, most egy féléven belül mikro- és makroökonómia, amivel szenvedni kell.

    mellesleg bármilyen hivatalos diagramot, v leírást nézünk, azt láthatjuk, h a bsc képzés végén a bsc diploma a 'klasszikus' főiskolai diploma szintjénél valamivem magasabban van, mégiscsak fél évvel tovább kell szenvedni vele.

    a kreditrendszerben korábban az állam 40-50 kreditet szponzorált pluszba, ezt most lecsökkentette 20-ra. nincs pénz erre sem, vagy mindenkit, akinek kevés a pénze, rá akarnak kényszeríteni a tanulásra?

    azért is jelöltem meg a bme-t, mert jó, neves iskola, melynek diplomája talán többet ér, mint jónéhány másik egyetemé, valamint a rengeteg szakosodási lehetőség miatt. erre azt kaptam, h körülbelül harmadára csökkentették a szakosodási lehetőségek számát, valamint 3 és fél éves képzés után, ha lediplomáztam, felvételizhetek az msc képzésre, és ha nem kerülök be a keretbe, akkor meg fizethetem az egyetemi tanulmányaimat!

    nos, köszönöm, ebből nem kérek, de tudom, már nincs visszaút. ha valakinek van vmi tippe azzal kapcsolatban, hogy én mit nyertem a bsc bevezetésével, kérem ossza meg velem!
  • Alexease
    #72
    Uhh basszus, itt paran nem tudnak olvasni, vagy szerintem vegig sem olvastak a riportot, nem tudnak szoveget ertelmezni vagy csak egyszeruen es elvakultan belekotnek minden sz*rba, gondolkodas es logika nelkul:(

    Sajnos sokmindenre igaz manapsag, hogy "egy hulye szazat csinal", senki sem gondolkodik onalloan, csak fujja a masik hulyeseget:( Mindenki csak a hibat a rosszat keresi, hogy eszrevegye a minimali s jot is, vagy esetleg tegyen is erte valamit, az mar nem:/

    Mondjuk, azert a "riporter" is "kotekedos" kedveben volt neha, veletlenul vagy szandekosan - szamitva az elobbi "fajta" azonnali kiszamithato reagalasara - igen ertelmetlenseggel hozakodott elo...
  • IStexI
    #71
    Mégis bervakított...

    "És most nem jövök azzal, h míg" akkor mér jössz?

    1ébként nemtom mér akarod még mindig összhasonlítani a vagyész az infóssal. Lehet nektek sokat kell kotyvasztani ehhez nagy óraszám kell... Most összeszámoltam nekem 25 órám van 1 héten. A többi bsc-s szakot nem ismerem annyira, de mintha rémlene, hogy 1 bsc-s vegyész (vagy gazdinfós) sírt volna, hogy mennyi órája van... Na persze ezt nem azért írtam, hogy csak azért is cáfoljak, de erre elméxem... 1ébként mielőtt felbasztam voln az idegrencerem azt akartam írni, hogy a bsc rencer szintje is függ attól, hogy hol tanulod de könnyebb mint itt vagy a bme-n az egyetemi szintű az tény (infó persze) De szvsz ez már nem az a kategória amit ha elvégzel nem tudsz semmit...
  • Zoliz
    #70
    Ez az ürge mosolyog és azt hiszi jót tesz.
    Nézze már meg a fejeket! Melyik diák lát reálisan optimista jövőt a szakmájával? Mennyi kell még, hogy végre családot alapíthasson?
    10-12 óra munka mellett tudásalapú társadalom kéne mi? Előbb magyarul tanuljanak meg a diákok és aztán kezdjék Amerikát majmolni jó? Ez az ország sohasem lesz önálló? Kicsi ország ez ahhoz hogy elpazarolják a "kiöregedő mérnököket". Én még nem vagyok az, de leszek egyszer. És én sem látom tisztán mit akar EZ a JÓEMBER.
  • Esrohnoil
    #69
    Az vajon miért van h. ma magyarországon a tizenévesek kb. FELE funkcionális analfabéta? :D
  • stain
    #67
    Ennek még hisz valaki?
  • bertino
    #66
    Magyar Bálint, cöh :D
    az érettségi papirok kitudódását se tudta megakadályozni, bizony mekkora szerencsénk is volt :D én még most se várok tőle többet :DDD
  • ddfg
    #64
    Nagyon nem szimpatikus, hogy a magyar oktatast az amerikaihoz hasonlova teszik. Nem a magolas a lenyeg felkialtassal eljutunk oda, hogy itt is csak tesztekben lehet szamonkerni? Vagy mi a cel? Leszogezem, utalok magolni, mindig is rossz voltam human targyakbol (nem vagyok ra buszke) de minden tudomanyban szukseg van targyi tudasra! Az az alapja mindennek, ha nem tudsz semmit, nincs min gondolkodni...
    Mas: diakkal kapcsolatban: "az ELTE-n mindenki a chip segítségével azonosíthatja magát az elektronikus tanulmányi rendszerben." ezt kitol, es hol latta? A nyakunkbasoztak az ETR nevezetu szornyeteget, de semmi koze a diakon talalhato csiphez! Egyetemista eveim alatt (ez a 4.) egyetlen egyszer hasznaltak a rajta levo csipet, eletem elso beiratkozasan raktak be egy kartya olvasoba/iroba nemtom, azota SOHA SEHOL SENKI nem csinalt vele semmit, es NEM IS VOLT SZUKSEG a hasznalatara. Ezek utan, igen, elegedetlen vagyok az oktatas jelenlegi helyzetevel, politikatol fuggetlenul.
  • reechike
    #63
    Jah, plusz tdk-t nyomok áramlástanból.
  • reechike
    #62
    1, 4 féle matekot vettem fel köv félévben (valszám, b3, lineáris algebra, wavelet analízis), szintén 12 órában, 15 kredit, tehát elképzelhető, hogy nem szarnám össze magam.

    2. Kettőnk között az a különbség, h míg én pontosan ismerem mindkét tantervet, és tudom, h miért van szükség hét órára, mert mennyi időbe telik megcsinálni pl. egy Grignard-t, addig neked erről fogalmad sincsen, tehát jobb lenne, ha inkább szerényen hallgatnál.

    És igen, akinek több órája van, az feltehetőleg többet tud.

    És most nem jövök azzal, h míg én szeretem és megértem a matekot is, addig te a kémiához segghülye vagy.
  • IStexI
    #61
    Jah infós vagyok ha ez még nem derült volna ki:)
  • IStexI
    #60
    amit írtál azt át is irányít6tod reechike-nek... Én ugyan is jártam a bme-re és most veszprémbe szal ezt a 2őt ismerem, a sze-t meg talán még ezeknél is jobban ismerem annak ellenére, hogy 1 percet sem jártam oda és épp ezért példálóztam vele, ugyanis eredendően győri vagyok (20 évet húztam le ott:), ismerek több tanárt (nem a suliból hanem személyesen) és kb 30 diákot aki szifes (nekem má csak szif marad) többek között a barátnőm és 1ik legjobb barátom (nem folytatom a sort) ott végzett... szal qrvára képbe vagyok...

    reechike: általában a felvételi ponthatárral, az átlaggal meg az óraszámmal szoktak példálózni. 1 dologban 1etértek és ezen én is meglepődtem: kevés óránk van, mármint nem vagyunk minden nap egész nap a suliban de azért ez nem minden.... Pl.: egyetemihez viszonyítva nem tanulunk annyi faszságot sokkal "gyakorlatiasabb" a szak... Faszság alatt nem az alaptárgyak megtépázását értem hanem azt, hogy nem kell kémiát és filozófiát tanulnunk helyettük viszont kb 1.5x annyi matek és prog. van....

    A bme-t + példának hoztam fel nemtom mér kellett letámadnod, hogy faszláma vidéki bsc-s vagyok... Mellesleg kapásból fasság az összehasonlításod a 7 laboroddal... Ezexerint akinek több órája van az többet tud? Nekem ennyi erővel meg olyan matekom van (3 féle, heti 12 órában) hogy össze szarnád magad. Ne aggódj pontosan tudom a Bme-s matekok skálázását mielőtt bevakítanál azzal, hogy nálatok a bme-n a nagy vegyész szakon milyen faja matekot tanultok...
  • Dj Faustus #59
    Bár lehet, hogy a diákoknak egyszerűbb lesz a helyzetük a BA szinten (könyebben átjárható), de a Bsc képzés végén kapott "papírral" nem biztos, hogy mindenki el tud helyezkedni (szakképzettség hiánya).

    "tanárként 3év után"
    Mennyit időt fog akkor eltölteni gyerekek között (ez fontos a tanárképzés terén) egy Bsc képzésben részesűlt hallgató (normál tanárképzésben 2 év volt, itt lesz 1 év? - az bizony kevés!)?
  • reechike
    #58
    Döbbenetesek az észérveid.
  • reechike
    #57
    Nos, eddig is nemcsak, h felvehető, hanem kötelező volt némi számtech, meg vállalkozásgazdaságtan, meg némi közgazdaság, meg egyebek, de hála a csökkentett óraszámnak, ha ezeket továbbra is beleteszik a tantervbe, akkor csak ahhoz nem fogsz érteni, amit elvileg tabulsz.

    Az átjárhatóság roppant fontos. A BME 17ezer hallgatója között talán ha 100 külföldi van, azok is Izraelből meg az USÁból. De igazad van.
  • IStexI
    #56
    Hát akkor télleg szar nektek:)
  • echo
    #55
    egyébként, a harmadik oldal elejéről lemaradt a kérdés.
  • QuippeR
    #54
    egyrészt nem biztos, hogy olyan intézményekkel kéne példálózni, amit nem ismersz. másrészt tényleg jelentős mennyiségű diplomás kerül ki, akiknek egy jelentős része nem ért a szakmájához, de ez a szakok számával és milyenségével van összefüggésben. egyébként pedig a szakok színvonala meglepően változó, a végzettek szaktudásával egyetemben.
  • echo
    #53
    Első mondat helyesen: , hogy valaki NE szálljonki a BA szinten. Imádom, hogy nincs szerkesztés....
  • echo
    #52
    OK. De elvi akadája nicsen, hogy valaki kiszálljon a BA szinten, ha az adott területen nem éri meg akkor gondolom senki sem fog. De pl egy csomó helyen jó lehet, pl, aki matematikusnak indul, de rájön, hogy kevés hozzá vagy épp már neki nem kell ez, akkor simán elhelyeszkedhet tanárként 3év után. Meg nyugaton asszem ez úgy is van, hogy az alapképzében felvehető némi számtech, meg ilyen vállalkozási, meg gazdasági alap is, ami szintén megkönnyíti.

    De nem mondom azt egyébként hogy ezzel nem lesznek gondok, mert fogalmam sincs. De vannak benne lehetőségek imo. Ráadásul muszály volt megcsinálni, hogy átjárhatók legyenek az egyetemeink és az EU-sak.

    DjFaustus: "A magyar munkaerőpiac nem fogja nagyon tolerálni a szakképzetlen munkaerőt."
    nem látom ettől miért lesz rosszabb a helyzet mint eddig. Szerintem ez egy rugalmasabb rendszer, könnyebb szakot váltani, ami diákoknak akik nem tudják pontosan mit akarnak még az elején biztosan jó (na meg sokkal könnyben lehet elmenni külföldre tanulni pár félévre). Nekem szimnpatikusabb mint az eddigi, az alapján amennyit hallottam róla.