118
  • Ni Lovag
    #118
    Sziasztok!

    Egy olyan amigas játékot keresek,aminek a következő a leírása:
    Tankokkal kell játszani (összesen 8db) egy szüke terepen, fekete háttérrel.Van benne valmi spéci fegyver Desintegrator, de van benne Machin Gun, Laser,
    Bomb1- Bomb5. A kezelő felület a képernyő tetején volt (sok kis
    négyszögletű nyomógomb). A játék elején be kell vásárolni
    fegyvereket, és ha nyersz kapsz pénzt.Az a baj nem tudom a címét tudna valaki segíteni?
  • Caine
    #117
    Batlesquadroooooon!
    Mennyit nyomtuk haverokkal cooperativeban. Folyton felvettem előkük a powerupokat és a végén már meg akartak lincselni, pedig én csak a hangulatot akartam fokozni
  • Anubys
    #116
    Persze, hogy voltam... :)
  • Aramir
    #115
    Hmm... Tényleg, újra elolvasva a cikket, az egy idézet volt, és nem a cikkíró szavai.
    Viszont akkor eléggé szomorú, hogy egy olyan ember, aki egy ilyen honlapot vezet, ilyeneket irogat, mint amit a 107-es hozzászólásodban írtál.
  • dez
    #114
    Egyébként volt itt valaki a Csokonais partin? Én pár régi haverral kimentem. Csak sajnos jópár régi Amigás ismerős pont egy bizonyos Szittyózium táborban van, így nem tudtak jelen lenni.
  • dez
    #113
    Félreértések elkerülése végett, nem a cikkiróvan vitatkozunk, ő nem tehet erről, mindenhol így jött ez le, mivel egy nyilatkozatról van szó. Azzal vitatkozunk (nem folyamatosan), aki a nyilatkozatot tette. (Mellesleg nem tudom, minek szólt bele, amikor ők a 8-bites cuccokkal foglalkoznak, nem is szerepel az Amiga a webes múzeumukban. Talán csak ingyenreklámot akart. Az igazi Amigás website-ok gondolom ugyanúgy felhívták volna a sajtó figyelmét az évfordulóra, csak nem napokkal korábban, hanem pl. aznap.)
  • Aramir
    #112
    Hát, nekem aztán mindegy, vitázzatok nyugodtan :D
    Gondolom a cikkíró nemigazán programozhatott rajta, csak valahol olvasta, hogy 16 bites a proci, mert a legtöbb helyen így emlegetik, aztán ebböl indúlt ki.
    Lehet én is vitáznék vele a helyetekben, ha megírtátok neki a tévedését, és esetleg tapló módon válaszolt, vagy nemismerné be a tévedését.
  • dez
    #111
    Hát, figyu, te - mint írtad ugye - egyszerű felhasználóként, játékosként ezt nyilván nem érzed át igazán, mi értelme erről vitázni. Aki viszont programozott rajta, az kicsit máshogy áll hozzá, nem szereti, ha valaki a diplomájára hivatkozva megmásítja, elvitatja a múltját.
  • Aramir
    #110
    Hát ja. Annó én úgy leveleztem egy sráccal, hogy 1 db floppyn volt maga a WB1.3, zenelejátszó, hozzá némi .mod, egy szövegszerkesztő (nem komoly, csak olyan notepad féle :) ), meg jópár karakterkészlet, illetve két-három heti levelezésünk elmentve.
    Ezt a kemény 1 db DD-s lemezt postázgattuk oda-vissza :)
  • Aramir
    #109
    És nemlehetne 16/32 bitesnek hívni, vagy ha más nem, megszokásból maradhatna 16 bites elnevezés, mégha nemis teljessen helytálló. Mert gondolom teljes 32 bites megnevezés sem pontos, az csak a 68020-astól volt.
    A cikkben tényleg rosszúl írták le, amit meg írt neked az is pontatlan, de most ilyenen vitázni...
  • NEXUS6
    #108
    Annakidején akitől vettem az 500-asom, adott egy csomó lemezt, újságot, és főleg doksit, programozási segédleteket stb.

    Nekem ez volt az első élményem amikor egy számítógépes rendszerrel mélyebben megismerkedtem (a magam szintjéhez képest mélyebben persze).

    Hihetetlen volt átélni, hogy ehhez a rendszerhez képest a vezetőnek kikiáltott otthoni számítógépes rendszernél (PC ugye) még 5-10 évbe tellt amíg eljött a valódi 32bites korszak, meg szert tett olyan képességekre(pl multimedia, grafikus OS stb) amihez már egyszer hozzászoktam.

    Annak idején mint juzer feleannyit sem, értetem a számítógéphez mint most, mert nem is kellett. Néhányan újjonganak, hogy milyen jó kis OS az XP mert már egy éve nem kellett újratelepítenie. Ehhez képest egy Amigástól elkérni a WB lemezeket az általában megmosolyogtató volt, mert ha valaki felrakta a vinyóra a WB-t akkor azt lépésról lépésre soha nem kellett felépítenie többet. Ha pl csak sima másolatot csinált magának belőle egy CD-n egy könyvtárba, akkor azt valami winyóhiba esetén bármikor visszalehetett kopizni, nem kellettek ilyen Ghost meg hasonló segédprogik.

    Mindíg azt kérdem, hol itt a fejlődés?
  • dez
    #107
    Na, mielőtt még ezt túl komolyan veszi valaki, vagy ilyesmi, leírom, hogy nem akarunk, akartunk ennek túl nagy feneket keríteni, nem a nagy nyilvánosság elé akartuk tárni, csak pár az Amigával és/vagy a 68k-val korábban behatóbban foglalkozó többi emberke elé, hogy ha egy személy nem elég a meggyőzéshez, többen talán elérhetjük, "revideálja" az illető az álláspontját. Szal valahogy azt nem érti, hogy a 68000 multiplexelve használta azt a 16 adat-vonalat, így egy program 32-bites memória-hozzáféréseit maga a memória-interfész bontotta 2 egymás utáni 16-bites hozzáféréssé. A műveletek nagy részét ettől még 32 bitesen végezte, 32 bites kód futott rajta, az AmigaOS eleve 32 bites volt, stb. (Végülis én úgy készültem, hogy privátban próbálom ezt - és még 1-2 dolgot - elmagyarázni neki, de elmeséltem 1-2 ismerősnek - azzal együtt, hogy szerinte az nonszensz, hogy az AmigaOS eleve 32 bites kódú volt, amikor "egy 16 bites CPU-n nem futhat 32 bites kód", vagy hogy a végső érve az volt, hogy neki kompjutertudományi diplomája van, így nyilván jobban tudja - és ez kinyitott egy icipici kis bicskát a zsebükben, így jöbb a nyilt válasz ötlete.)
  • Aramir
    #106
    Én meg az 1200-asra :) Aztán mégis pc lett belőle :/ Mármint amire lecseréltem az 500-ast.
  • Aramir
    #105
    Na jó, én csak abból indúltam ki, hogy hány Amiga lehetett az országban? Pár tízezer? Pár ezer? Passz. De ennyi kóder-zenész-grafikus nemhinném, hogy volt. Az, meg, hogy rajzolgattam, kb azt jelentette, hogy 1%-nyit rajzolgattam, a magam szórakoztatására, 99%-ban játszottam :)
    Sajnos azok az idők elmúltak. Sokkal hangulatossabb volt akkoriban. Komputer Karácsony, parádi Guru tábor, stb :)
  • Aramir
    #104
    Nemnem, Battle Squadron a király :D
  • NEXUS6
    #103
    Amúgy szerintem tök jó emu a winUAE 1.0 verziója.
    Még a lemezkattogást is leemulálja amikor olvassa az adf fájlokat;))))

    Szinte minden elfut rajta, egész jó sebességgel, most nyomom rajta az Amigás Doomot. Állati gyors.

    A deluxe galaga gyorsabb emun, mint a melóhelyen a P4-esen a warblade!!!!
    De azért Projekt-X a király!
  • NEXUS6
    #102
    Anyám, de irígykedtem a Falconra amikor megjelent!
  • NEXUS6
    #101
    Egy kicsit talán erősen fogalmaztam, de ahogy írtad te sem csak játékra használtad a gépet, mint ahogy azok sem akiket én is ismertem.

    Az Amigában rengeteg lehetőség volt, van aki ezt kihasználta és van aki nem annyira, mint ahogy manapság a pécét is.

    A különbség az, hogy a mai pécés felhasználói társadalom krémje nem egy egységes nonprofit kreatív közösséget alkot, hanem ezzel egy totál ellentéteset. Ez kihat azokra a felhasználókra is akik jobbára csak játszanak. Mint ahogy az Amigás időkben is kihatott az emberekre egy egy demo megnézése. Láttak benne valamit és sokszor azt gondolták, ez nagyon jó, ezt én is meg akarom/tudom csinálni!

    Manapság jobbára csak professzionális progikkal találkozik az ember. A jó kóderről/grafikusról nem egy elismert demó, esetleg egy fiatalok által összedobott új stilusú, forradalmi játék jut az emberek eszébe, hanem Carmac Ferrárija, meg egy ismert játék 6. folytatása, amit 50 ember készített 20 milkó $-ért, 3 év alatt.

    Nincs a kreativitás számára lelombozóbb, csak ha bármilyen eredményt egyedül évek megfeszített munkájával tudsz elérni.
    Ezért manapság már nem ciki totálisan passzív felhasználónak lenni.

    Ennek a szitunak a negatív hatását már BilliBarátunk is észrevette -lásd egy másik SG cikk. Csak azt nem hogy az egésznek az az übermensch szerű látszólagos professzonalitás az oka, amit a PC platform sugároz magából.
    Az Amiga sokkal barátságosabb valami volt.
  • Aramir
    #100
    Hát, azért mert te olyan körökben mozogtál, még nem jelenti, azt, hogy ez így is volt.
    Vajon hány Amiga tulaj lehetett az országban? Nemond, hogy hogy mind kóder, grafikus, zenész stb lett volna.
    Az utolsó mondatodra meg nemtudok mit mondani, talán ezért nem ismertél olyanokat, akik csak játékra használták a gépet.
  • NEXUS6
    #99
    Én ezzel vitatkoznék, akkoriban szinte lehetetlenség volt, hogy valaki ne kerüljön kapcsolatba a scenevel, és mindenkinek volt is valami hobbija a játékon kívül. Persze nem mindenki vállata a megmérettetést pl a partykon, mert szerencsére elég magas volt a színvonal. De ez azt is jelentette, hogy volt miért és volt kitől tanulni.

    Na ez most totál hiányzik. Mint ahogy az már egy másik cikkben is szóbakerült.

    Az Amigás társadalom marhára kinézte maga közül azt aki csak játszott, szal az ember csak becsületből is összeszedte magát.
  • Aramir
    #98
    Na ja, de nem ez volt a többség :)
    Rajzolgatni hobbiból én is rajzolgattam (Deluxe Paint rulz :P ), de persze inkább játszottam.
  • dez
    #97
    Hát, azért akkoriban is voltak, akik nem csak játszottak... (Otthon.) Sokan kódolgattak, akár komolyan is. Vagy rajzolgattak, raytraceltek, stb.
  • dez
    #96
    Ja, a "nem lehetett megoldani"-t úgy értettem, hogy nem lehetett megoldani. ;)
    Én annak idején kb. 30-ért vettem (kint), vezérlő + már nem tudom, mekkora, de akkoriban nem kicsinek számító IDE-s vinyó. De úgy emlékszem, idehaza is gyártott valaki ilyesmit, és elég jó áron adta, bár ahhoz nem volt doboz, csak nyák.
  • Aramir
    #95
    Arról nemis beszélve, hogy minek kellett egy A500-ba wincsi egy otthoni felhasználónak, amikor szinte csak játékra használta, és a játékok többsége nem támogatta a wincsire telepítést.
  • Aramir
    #94
    Nem azt mondtam, hogy nem volt, hanem, hogy drága volt, épp ezért nemsok embernek volt, nemhiába kerül kisebb vagyonba pl az eBayen egy ilyen cucc.
    Amit meg írtam, arra gondoltam, hogy a 3,5-es wincsit nemlehet csak úgy rádugni egy 500-as gépre, mert kellett hozzá hdd-vezérlő, nemúgy mint az 1200-asnál, ahhol már az alaplapon ott van.

    Persze azóta szereztem wincsit 500-as géphez, de amióta gyüjtöm az ilyen cuccokat (3-4 éve), azóta sem fogtam a kezemben hasonlót, ráadásúl ez is csak valami utángyártott mfm-es csoda :D
  • dez
    #93
    És mondjuk ne feledkezzünk meg a Pegasos-vonalról sem (saját hasonló alaplap, + saját AmigaOS-klón), amit meg az a cég csinál, amelyik korábban a legtöbb bővítőkártyát, és talán az egyedüli elkészült PPC-kártyát csinálták (mondjuk, mindegyiknek jól megkérték az árát).
  • dez
    #92
    (Később persze, amikor jobban bejöttek a 24-bites grafkártyák, már ezek is kezdtek bejönni.)
  • dez
    #91
    Ja, a Commodore-ra a legnagyobb csapást egy manager jelentette (neve már kitörlődött a fejelmből), aki egy nagyon buta lépéssel (a PC-s részlegükön...) nagy adósságba sodorta a céget. Mondjuk ez végülis csak az utolsó csepp volt a pohárban. Egyszerűen hülyék voltak.

    Egyébként először az Atari akarta megvenni az Amiga Inc.-et még a legelején, de valamilyen oknál fogva végül a Commodore-é lett. Akkor örültem, később rájöttem, jobb lett volna az Atati, ők komolyabban gondolták az egészet, nem csak egy játékgépnek kellett volna nekik.
  • dez
    #90
    Engem is, és pár ismerősömet is zavarta ez a 16 bit dolog, ezért írtam az illetőnek. A buta válaszait és a nyílt leveles válaszomat a holnapi party-n ismertetjük, és majd ki is tesszük egy oldalra. Majd belinkelem... Akit érdekel, hozzáfűzheti a véleményét...
  • dez
    #89
    Nah, ne hülyéskedj... Az csak kooperatív multitask volt, de annak is gyenge, értelmesen csak egy programot lehetett használni egyszerre, mert totál belassították egymást, és ha az egyik fagyott, akkor vége volt az egésznek. És egyéb szempontból is sokkal primitívebb volt, mint az AmigaOS.
  • dez
    #88
    Igaz, PC-szerű alaplap, de ma nincs más alternatíva.

    De ha úgy vesszük, a nagyobb dobozos Amigák is PC-szerűek, mert bár ott volt az alaplapon az alap chipset, de ugyanúgy beléjük lehetett tenni 24-bites grafkártyát, hangkártyát, procikártyát... Most annyi a különbség, hogy nem Zorro1-2-3 (ami egyébként eléggé hasonlított a későbbi PCI buszra...) busz van, hanem PCI, AGP, és nincs ott a ma már amúgy is alig használt alap chipset.

    A lényeg, hogy elég jól fut rajta az AmigaOS (újabb kiadás, nevezetesen 4-es), és a megszokott programok, plusz az újabbak, 24 bites képernyőn, stb.
  • dez
    #87
    Igen, sajnos az Amiga alap bitplane-szervezésű grafikája nem igazán volt alkalmas ilyen Doom-féle játékokra.
  • dez
    #86
    Dede, már úgy 14 éve is volt vinyóbővítés A500-hoz is. (Minden gond nélkül bele lett illesztve a rendszerbe.)
  • vax
    #85
    Most mit vitatkoztok hogy melyik volt a jobb a pc xt, at, 286, 386 vagy az amiga 500,,1000, 2000, 4000. Az én Atari Falconom volt a legjobb és kész. :)
  • valamit
    #84
    A 68040-es 1990-ben, vagy 1989-ben jött ki, kb. az Amiga 3000-es idején... az 68050-es az tényleg kimaradt a Motorolának. A 60-as meg már egy minden mindegy időpontban jött ki, sajnos.

    Vers: a Ham 4096 szint tudott, ráadásul megkötéssel, hasonló módon a Ham8 is úgy cirka 262k-t. Mondjuk a maga korábban mind a kettő bámulni való volt. (Ezen most pár fiatal PCs valszeg jókat röhög:) )

    Anubys-nak sajnos abban igaza van, hogy a fejlesztők sokáig az A500-ast vették a programfejlesztés alapjául, majd később - már kevesebben - az A1200-est, amit jópár ponton elszúrt a C=, PCMCIA, 16 bites ram, óra nuku, 2,5" HDD, DDs drive...:(

    C= Amiga
    1985-1994
    Nyugalmát senki ne zavarja!
    :)
  • TryMan
    #83
    A 68k motorola procinak van azert utoelete, nekem most a szamologepemben (TI-89) az van, eleg komoly scene is kialakult, mindenfele josagokat gyartanak hozza, akit erdekel: http://www.ticalc.org/

    regards
    TryMan
  • Emmegki
    #82
    85-ben PC-re is megjelent a multitasking, valami Windows 1.0... (igaz azt nem lehetett megjátszani benne, hogy két alkalmazás takarja egymást, meg 6 flopin tehénkedett) A Windows is idén 20 éves, nem tud vki pontos dátumot? (Ez egy kicsit off lett)
  • Anubys
    #81
    Attól a +15 sortól pedig nem lesz rondább, egyszerűen annyit lehetett volna megcsinálni, hogy akinek lassú a gépe (020,030), az lebutítja a grafikát, akinek gyors (040,060), az meg felrakja 1*1-es pixelméretbe. Az első Alien Breed 3D 3*3-as (!) pixelméreten volt, és nem tudtad állítani, igaz, ment mint a golyó egy full alap 020-ason, de egy 030-as már elbírt volna 2*1 vagy legrosszabb esetben 2*2-es felbontást (Nálam a Testament 1*1-en megy azon a 030-on majdnem teljes sebességben). Az AB 3D 2 pedig 1*1-ben ment (asszem 2*1-ig le tudtad butítani), nem volt optimalizálva és az effektek nagy részét sem tudtad kikapcsolni, még egy 060-as is elég lassan vitte.
    A Doom kijött úgy tudom később hivatalosan is, de miután az engine ingyenes lett, jött egy csomó free port. Nekem az Doom Attack egy sima 020-on, 4 mega fast rammal 2*1-ben ment majdnem full képernyőn teljesen élvezhető sebességgel. Sajnos ez a bitplane-ek hátránya. 2D-ben nagyon brutál a cucc, de 3D-ben kissé gáz, mivel 8x számol minden képet. Hiába a C2P converter...
    De volt Quake, Quake 2, Heretic 2, Hexen 2, Shogo, etc...
  • Aramir
    #80
    Nincsmit, használd egészséggel :)
    De hiába írták volna bele azt a plusz 15 sort, ha egyszer vagy tök lassú lett volna, vagy tök ocsmány lett volna.
    Azért ilyen játékok, hogy Ultima Underworld 1-2, Lands of Lore, X-Wing, Wing Commander 2, Doom, stb sajna nemjött ki Amigára, pedig ezek eléggé húzónevek voltak :(
    Wincsi ügyben meg igazad van, ez nemjutott eszembe, pedig volt már nálam ilyen gép, amiben így volt a wincsi, de A500-ra még ezt sem lehetett megoldani.
  • Anubys
    #79
    Ja, még valami, a Monkey Island-ek, mint az összes többi Lucas Arts játék HDD-re másolható volt (na jó, a Maniac Mansion-ről nem tudok nyilatkozni, az nem volt meg Amigán).
    Amúgy '97-től egész jó móka volt a WHDLoad / JST (a mai napig fejlesztik), kissé szánalmas, hogy az installereket egy fanatikus játékmániás írta még a friss cuccok nagyrészéhez is.