Nem földi eredetű a DNS előfutára

Több jel is arra utal, hogy az élet alapvető építőelemei, a nukleinbázisok nagy valószínűséggel földön kívüli eredetűek.

A pánspermia az egyik legtöbb vitát kiváltó elmélet az asztrobiológusok körében. A teória szerint az élet magjai univerzum szerte jelen vannak, és a földi élet is ilyen magokból fejlődött ki, ami meteoriton érkezett bolygónkra. Egy új felfedezés most megtámogatta a teóriát. Brit és amerikai tudósok azt állítják, hogy a DNS-t és RNS-t felépítő molekulák előfutárai, az uracil és xantin nukleinbázisok megtalálhatók az Ausztráliában 1969-ben becsapódó Murchinson meteoritban, ami pedig ennél is lényegesebb, szinte teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy szóban forgó elemek nem földi eredetűek.

Az Earth and Planetary Science Letters szakfolyóiratban megjelent tanulmányban a tudósok leírják hogyan tesztelték a meteorit töredékeit, annak érdekében, hogy megállapítsák, vajon a molekulák valóban a Naprendszerből érkeztek, vagy landoláskor összeszedett szennyeződés eredményei? Elemzésük kimutatta, hogy a nukleinbázisok rendelkeznek a szén egy árulkodó nehéz formájával, ami csak a világűrben alakulhat ki, a Földön kialakult anyagok a szén egy könnyebb válfajából állnak.

A tanulmány vezetője, dr. Zita Martins, a londoni Imperial College kutatója összegzése szerint 4 milliárd évvel ezelőtt, amikor az első primitív élet kezdett kifejlődni, igen nagy számban záporoztak a Murchinson meteorithoz hasonló űrkőzetek a Földre. "Meggyőződésünk, hogy a korai élet felhasználta a meteorit töredékekben a bolygóra érkezett nukleinbázisokat a genetikai kódoláshoz, ami képessé tette őket sikeres jegyeik átörökítésére a következő generációikra" - magyarázta Martins.

A tanulmány társszerzője, Mark Sephton professzor szerint a kutatás rendkívül fontos lépcsőfok a korai élet fejlődési menetének megismerésében. "Mivel a meteoritok a Naprendszer kialakulásában szerepet játszó anyagok maradványait tömörítik, az élet kulcsfontosságú összetevői, köztük a nukleinbázisok, igen elterjedtek lehetnek a kozmoszban. Ahogy az élet egyre több nyersanyagát fedezzük fel az űrben, úgy nő az élet valószínűségének az esélye azokon a helyeken, ahol jelen van a fennmaradáshoz megfelelő kémiai közeg" - tette hozzá Sephton professzor.

Az Inkvizíció legtöbbször a társadalom számára tényleg káros embereket fogott perbe: gyilkosokat, rablókat, csalókat, szélhámosokat.
    Egy jó példa erre Cagliostro, egy máltai zsidó szélhámos, aki az egész korabeli Európában hírhedt volt okirathamisításairól, csodaamulettjeiről stb.

Szerepe volt a Mária Antónia idejében nagy nyilvánosságot kapott [URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Affair_of_the_Diamond_Necklace#The_Affair]"gyémánt nyakék botrányban" is,[/URL] bár speciel ebben felmentették, de az Inkvizíció később elkapta, és halálra ítélték, de a pápa megkegyelmezett neki, és életfogytig tömlöcbe zárták.
  • JeffeS #164
    Hát igen, csak még arra nem jöttek rá, hogy a nukleinbázisok a Tekothoszi nevű bolygóról, a csermes dimenzióból származnak (túl a negyedik dimenzión), ami közvetlenül a hapik bolygótól délre, közvetlenül oda-vissza északi irányban fekszik, Pécstől negyven fénymérföldre, a Jangce folyó átellenében a shekotokik lakta területen amott.

Shepton professzort ki kellene lőni az űrbe...
    A kutatás eredményeit szemlélve, nem tartom kizártnak, hogy csak az oroszok szórakoznak:"Hüjje amerikaik, amerikai hüjjék!".
  • Ghoosty #163
    Csak a pontosítás kedvéért. Megtudtam, hogy az a dogma amire emlékeztem az az 'ex cathedra' kijelentés amit Kaoszapetik is említett.
  • Ghoosty #162
    FYI
    Az ószövetségben benne van, hogy kövezzék halálra azt aki más istenben hisz.
    Van valami olyasmi dogma, hogy amit a pápa mond, az úgy van, mintha Isten mondaná. Ezt arra találták ki, hogy ha valami újat találnak fel/ki akkor születhessen rá isteni állásfoglalás.
  • Kaoszapetik #161
    "A probléma inkább az, hogy vallás miatt meghalt emberek számának 0 azaz NULLÁNAK kellene lennie. Ha ennél több akkor nyilvánvalóan maga a vallás [aki ebben az esetben még sajnos buzdította is a gyilkosságra a híveit] is hibás."

A Róm. Kat. Egyház olyan kijelentésekre épül, amelyek kimondják ezeknek a cselekedeteknek a 'szükségességét'. Vagyis mintegy igazolja az erkölcsi világképének helyességét. Értsd jól: csak Jézus volt teljesen bűn nélkül, ő tartotta be maradéktalanul az erkölcsi szabályokat; mindenki más képtelen rá, de ez nem jelenti a szabályok hibás voltát.
    Fontos: a dogmákat értem az erkölcsi világkép alatt, és minden attól különböző egyházi megnyilatkozás tévedhet (és itt kell a józan paraszti ész is). Ezt az egyik dogma ki is jelenti! Szóval, a pápai buzdítás messze áll az 'ex cathedra' kijelentéstől - erről persze a 'hívők' megfeledkeznek, de ez más téma.

• narumon #160
    JPÉ = Jippijééé csak kimaradt pár betü
  • narumon #159
    "A pápa nem tud senkire sem rákényszeríteni semmit, nem lévén hadserege, verőlegénye, űrhajója."

Már hogyne lenne. Külön vatikáni kommandó is van.
  • narumon #158
    "De a franc se akarja védeni az inkvizíciót, csak minden barom vallásellenes fontosnak tartja azonnal felhánytorgatni, mintha minden vallásos legalábbis tömeggyilkos lenne. Holott ha a hullahalmokat akarjuk méricskélni, igencsak kispályások."

Természetesen nem is erről van szó. A probléma inkább az, hogy vallás miatt meghalt emberek számának 0 azaz NULLÁNAK kellene lennie. Ha ennél több akkor nyilvánvalóan maga a vallás [aki ebben az esetben még sajnos buzdította is a gyilkosságra a híveit] is hibás. Ha meg hullahalmokról beszélgetünk akkor az inkvizició mellé nyugodtan vedd oda a vallásháborúkat vagy a keresztény helytartó [papa] nagyszerű ötletét (küldjünk gyerekeket a "szentföldre"). Hogy ne menjünk messzire azért itt van még magyarországon István megkoronázása előtti vérengzés, a táltosok kiirtása, a javasasszonyok üldözése, az összes ősi magyar könyv / tekercs elégetése. Ennek köszönhetően sajnos igen keveset tudunk az őseink történelméről, köszönhetően egy vallásnak amely isten nevében cselekedett. Gondolom isten meg tépte a haját rendesen, de hát ez már csak ilyen :(
  • narumon #157
    # Pierre Dominique szerint ("L'Inquisition" Paris, Ed. Perrin, 1969) a spanyol inkvizíció 178 382 embert ítélt el, és közülük 16 376-ot égettek el élve.
    # Canon Juan Antonio Llorente ("A Critical History of the Inquisition of Spain") szerint 1808-ig a spanyol inkvizíció 31 912 embert égettetett el 17 659 embert életfogytiglani börtön után égettetett el holtan, összesen 341 021 áldozat volt.
    # Ellen Rice szerint ("The Myth of the Spanish Inquisition" [1]) 3000-5000 halálos ítélet volt a spanyol inkvizíció évszázadaiban, ellenben 150 000 boszorkányégetés egész Európában.
    # Henry Kamen szerint ("Histoire de l'Inquisition espagnole", Paris, Éd. Albin Michel, 1966) 341 021 elítélt, és 31 912 máglyahalál a Spanyol inkvizíció mérlege
  • narumon #156
    "Akkor vizsgáljuk meg azt is, hogy a bankok, sőt, a Világbank, hány embert irtottak ki csak az utóbbi 18 évben Magyarországon."

Ez nekem új. Felvilágosíthatnál....