Hunter
Ízválasztó, avagy a jövő üdítős üvege
Új, programozható üdítőitalos palackot mutatott be egy amerikai innovációs cég, az Ipifini, melynek segítségével a vásárlás után is eldönthetjük milyen ízesítésű üdítőt kívánunk elfogyasztani az adott pillanatban, mindez csupán egy gombnyomás kérdése.
Az üdítőital-gyártók egyre nagyobb ízskálával támadják a piacot, azonban egy-egy ízváltozat számára külön gyártósor felállítása túl költséges, emellett a kereskedők sem feltétlenül rajonganak a túlzott változatosságért, ha ez a raktárkészlet felhalmozódását eredményezi. Ezzel szemben egy alapkiszerelés, melyet különböző választható ízekkel látnak el, jelentősen megkönnyíti a megrendelés és a raktározás dilemmáját. Ez főleg a kisebb üzletek számára lenne előnyös, vélekedik az ötlet atyja, Tod Woolf, az Ipifini alapító elnöke.
A technika megjelenhet az illatszerek, a szószok vagy akár a festékek körében is, csökkentve az előállítási költségeket és a kereskedők által egyszerre megrendelendő készleteket, megtartva az eredeti választékot.
A programozható palackhoz mindössze egy palackozósorra van szükség, ami az alapízzel tölti fel az üvegeket, majd a különböző aromákat jól szigetelt műanyag gombokba rejtik, melyek az üveg nyaka körül helyezkednek el. Ezután a vásárló ízlésének megfelelően megnyomja a kívánt gombot, ami az üvegbe fecskendezi az ízesítőszert, egyszerre akár többet is. Ugyanez az alapelv a festékek, parfümök és samponok esetében személyre szabható színeket, illatokat és kondicionáló formulákat nyújtana.
Az üveg annak ellenére, hogy csökkenti az előállítási és a terjesztési költségeket máris támadások kereszttüzébe került, mivel többek szerint nemkívánatos hatással lehet a gyerekekre. A viselkedéskutató szakértők szerint ugyanis a legtöbb kiskorú játékként fog tekinteni a gombokkal ellátott palackra, ami elősegíti a cukros és szénsavas üdítőitalok terjedését az utóbbi időben az egészségesebb italok irányába terelgetett ifjúság körében.
Az üdítőital-gyártók egyre nagyobb ízskálával támadják a piacot, azonban egy-egy ízváltozat számára külön gyártósor felállítása túl költséges, emellett a kereskedők sem feltétlenül rajonganak a túlzott változatosságért, ha ez a raktárkészlet felhalmozódását eredményezi. Ezzel szemben egy alapkiszerelés, melyet különböző választható ízekkel látnak el, jelentősen megkönnyíti a megrendelés és a raktározás dilemmáját. Ez főleg a kisebb üzletek számára lenne előnyös, vélekedik az ötlet atyja, Tod Woolf, az Ipifini alapító elnöke.
A technika megjelenhet az illatszerek, a szószok vagy akár a festékek körében is, csökkentve az előállítási költségeket és a kereskedők által egyszerre megrendelendő készleteket, megtartva az eredeti választékot.
A programozható palackhoz mindössze egy palackozósorra van szükség, ami az alapízzel tölti fel az üvegeket, majd a különböző aromákat jól szigetelt műanyag gombokba rejtik, melyek az üveg nyaka körül helyezkednek el. Ezután a vásárló ízlésének megfelelően megnyomja a kívánt gombot, ami az üvegbe fecskendezi az ízesítőszert, egyszerre akár többet is. Ugyanez az alapelv a festékek, parfümök és samponok esetében személyre szabható színeket, illatokat és kondicionáló formulákat nyújtana.
Az üveg annak ellenére, hogy csökkenti az előállítási és a terjesztési költségeket máris támadások kereszttüzébe került, mivel többek szerint nemkívánatos hatással lehet a gyerekekre. A viselkedéskutató szakértők szerint ugyanis a legtöbb kiskorú játékként fog tekinteni a gombokkal ellátott palackra, ami elősegíti a cukros és szénsavas üdítőitalok terjedését az utóbbi időben az egészségesebb italok irányába terelgetett ifjúság körében.