Hunter
Nem léphetnek be a magyarok az X-díj versenyébe
Nem felszínesen kezelt, súlyos döntés volt, melyben az X-díj tisztviselői múlt héten kizártak egy magyar csoportot, akik megpróbálták a gravitáció erejét kihasználni az űrturizmust elősegíteni szándékozó versengésben.
Az X-díj Alapítvány hivatalosan is értesítette a budapesti Gravity Control Technologies-t, hogy a versenybe való beszállásra beadott pályázatot nem fogadták el. Az 1999-ben alapított GCT egy magánkézben levő űrrepülési kutatócég a szupravezetés és a null-pont energiamező fizika terén végez kutatásokat abban a reményben, hogy 100 százalékos hajtóanyag nélküli meghajtási technológiához jut.
Az X-díj egy 10 millió dolláros díj, mely az űrturizmus iparágát kívánja életre kelteni egy verseny keretében, a vállalkozók és a rakéta szakértők közreműködésével. Az összeget az az első magánkézben lévő csapat nyeri el, aki először juttat 3 embert 100 kilométeres magasságba és vissza, saját tervezésű, építésű és kilövésű űrjárművén, két héten belül kétszer.
A GCT célja, hogy bebizonyítsa egy rejtett energia tartalék létezését, mely az univerzum minden pontján megtalálható a kvantum fizika elvei szerint. Ez a tengernyi energia különbözik a mikrohullámú kozmikus háttérsugárzástól, általában elektromágneses kvantum-vákuumként hivatkoznak rá. Egy nullpontos energia/szupravezető alapú meghajtó rendszer alkalmazásával a GCT állítása szerint ténylegesen ki lehetne tárni az űrutazás kapuját. Az X-díj Alapítvány GCT-nek írott levelében azonban mellé beszélés nélkül megindokolja miért zárta be a kaput a magyar cég előtt.
"Az újszerű és kipróbálatlan technológia fényében, melyet önök javasolnak, a Bizottság számára kétségek merültek fel a technológia hitelességében. Az Alapítvány minden lehetséges technológia használatára buzdít a versengésben. Mindazonáltal az elmúlt években számos olyan technológiai állítással ostromoltak minket, melyek valótlannak bizonyultak" - magyarázta levelében Ken Davidian az alapítvány operációs igazgatója. "Örömmel vesszük jelentkezésük megismétlését, amint bizonyítékkal szolgálnak tervezett technológiájuk életképességéről. Szeretnénk biztatni a GCT-t kutatásaik folytatására, és kérem tájékoztassanak, amint fejlesztéseik igazolást nyernek" - folytatja a levél.
"Alapelvünk, hogy függőben lévő alkalmazásokról nem tárgyalunk, csak akkor vitatjuk meg azokat, amikor már jóváhagyásra kerültek. Nem fogadtuk el a jelentkezésüket, azonban nem zárkóztunk el a lehetőségtől, hogy a későbbiekben visszatérjünk a dologra" - nyilatkozott Gregg Maryniak, az alapítvány vezérigazgatója a SPACE.com kérdésére.
Jelenleg hét ország 24 csapata van bejegyezve a 10 millió dolláros díjért folyó versenybe. Rozsnyay Viktor, a GCT alapítója elmondta a SPACE.com-nak, hogy nem lepte meg a döntés és az, hogy visszakapta az 1000 dolláros nevezési díjat.
"Mivel a GCT a gravitáció befolyásolásával működő meghajtó rendszer kifejlesztésén dolgozik, ami a jelenleg elfogadott és életképes technikákhoz képest 180 fokos fordulatot jelent, valószínűnek tartottuk, hogy elutasítják nevezésünket. Minden más résztvevő a rakéta technológia változatait fejleszti, melyek között több rendkívül szellemes konstrukció is akad" - mondta Rozsnyay, aki hozzátette, hogy a rakéta elv már több mint fél évszázada létezik, emellett pedig kipróbált és bizonyított eljárás. "A gravitáció befolyásolás másrészről nem az, sőt a hagyományos tudomány szerint nem is létezik."
A GCT elsődleges kutatási céljai között szerepel egy működő, kereskedelmi méreteknek megfelelő űrturista jármű bevezetése. A gép több mint ezer ember szállítását teheti lehetővé 8 órás repülések keretében. Az előzetes specifikációk egy háromfedélzetes gépre utalnak, melyet az ékes angolsággal megfogalmazott "Hull Wide Propulsion Assembly" technológiával látnak el. 1004 utas, 25 utaskísérő és egy háromfős legénység számára lenne hely a fedélzeten. A megfelelő finanszírozás mellet a GCT egy kezdeti prototípus repülését 2012-re tartaná lehetségesnek.
Az X-díj Alapítvány hivatalosan is értesítette a budapesti Gravity Control Technologies-t, hogy a versenybe való beszállásra beadott pályázatot nem fogadták el. Az 1999-ben alapított GCT egy magánkézben levő űrrepülési kutatócég a szupravezetés és a null-pont energiamező fizika terén végez kutatásokat abban a reményben, hogy 100 százalékos hajtóanyag nélküli meghajtási technológiához jut.
Az X-díj egy 10 millió dolláros díj, mely az űrturizmus iparágát kívánja életre kelteni egy verseny keretében, a vállalkozók és a rakéta szakértők közreműködésével. Az összeget az az első magánkézben lévő csapat nyeri el, aki először juttat 3 embert 100 kilométeres magasságba és vissza, saját tervezésű, építésű és kilövésű űrjárművén, két héten belül kétszer.
A GCT célja, hogy bebizonyítsa egy rejtett energia tartalék létezését, mely az univerzum minden pontján megtalálható a kvantum fizika elvei szerint. Ez a tengernyi energia különbözik a mikrohullámú kozmikus háttérsugárzástól, általában elektromágneses kvantum-vákuumként hivatkoznak rá. Egy nullpontos energia/szupravezető alapú meghajtó rendszer alkalmazásával a GCT állítása szerint ténylegesen ki lehetne tárni az űrutazás kapuját. Az X-díj Alapítvány GCT-nek írott levelében azonban mellé beszélés nélkül megindokolja miért zárta be a kaput a magyar cég előtt.
"Az újszerű és kipróbálatlan technológia fényében, melyet önök javasolnak, a Bizottság számára kétségek merültek fel a technológia hitelességében. Az Alapítvány minden lehetséges technológia használatára buzdít a versengésben. Mindazonáltal az elmúlt években számos olyan technológiai állítással ostromoltak minket, melyek valótlannak bizonyultak" - magyarázta levelében Ken Davidian az alapítvány operációs igazgatója. "Örömmel vesszük jelentkezésük megismétlését, amint bizonyítékkal szolgálnak tervezett technológiájuk életképességéről. Szeretnénk biztatni a GCT-t kutatásaik folytatására, és kérem tájékoztassanak, amint fejlesztéseik igazolást nyernek" - folytatja a levél.
"Alapelvünk, hogy függőben lévő alkalmazásokról nem tárgyalunk, csak akkor vitatjuk meg azokat, amikor már jóváhagyásra kerültek. Nem fogadtuk el a jelentkezésüket, azonban nem zárkóztunk el a lehetőségtől, hogy a későbbiekben visszatérjünk a dologra" - nyilatkozott Gregg Maryniak, az alapítvány vezérigazgatója a SPACE.com kérdésére.
Jelenleg hét ország 24 csapata van bejegyezve a 10 millió dolláros díjért folyó versenybe. Rozsnyay Viktor, a GCT alapítója elmondta a SPACE.com-nak, hogy nem lepte meg a döntés és az, hogy visszakapta az 1000 dolláros nevezési díjat.
"Mivel a GCT a gravitáció befolyásolásával működő meghajtó rendszer kifejlesztésén dolgozik, ami a jelenleg elfogadott és életképes technikákhoz képest 180 fokos fordulatot jelent, valószínűnek tartottuk, hogy elutasítják nevezésünket. Minden más résztvevő a rakéta technológia változatait fejleszti, melyek között több rendkívül szellemes konstrukció is akad" - mondta Rozsnyay, aki hozzátette, hogy a rakéta elv már több mint fél évszázada létezik, emellett pedig kipróbált és bizonyított eljárás. "A gravitáció befolyásolás másrészről nem az, sőt a hagyományos tudomány szerint nem is létezik."
A GCT elsődleges kutatási céljai között szerepel egy működő, kereskedelmi méreteknek megfelelő űrturista jármű bevezetése. A gép több mint ezer ember szállítását teheti lehetővé 8 órás repülések keretében. Az előzetes specifikációk egy háromfedélzetes gépre utalnak, melyet az ékes angolsággal megfogalmazott "Hull Wide Propulsion Assembly" technológiával látnak el. 1004 utas, 25 utaskísérő és egy háromfős legénység számára lenne hely a fedélzeten. A megfelelő finanszírozás mellet a GCT egy kezdeti prototípus repülését 2012-re tartaná lehetségesnek.