32
-
Yetike #32 Én is láttam egy ilyen transrapid vonatot asszem a Technika Krónikája c. könyvben.
A sín és a vonat együttesen gyorsítják fel fel a vonatot, mégpedig úgy, hogy a vonat alján és a sínen a pólusok felváltva vannak elhelyezve, és amikor halad, a vonat és a sín pólusai taszítják egymást a következő pólus viszont ellentétes, tehát előre halad, viszont mielött odaérne megfordítják a polusokat, és így elsiklik afelett a következő felé. Kicsit hülyén írtam le, képpel egyszerűbb lenne:) -
#27 egyebkent a kinaiak csak akkor lesznek gazdasagi nagyhatalom, ha 1:atomot nyomnak izraelre/vagy 2: legalizaljak a zsido vallast kinaban, igy aztan a toke bearamolhat az orszagba -
#26 40-45?!! allat gyors!:)) a tiszaloki villam, az az igazi! debrecen tiszalok masfel ora:)) -
#24 En meg felulok a jo oreg Diesel mozdony altal huzott szerelvenyre es 3,5 ora latt, mar BP-n is vagyok, pedig kozuton is csupan 150 KM a tavolsag. Igy ez elkepeszto 40-45 km/h atlagsebbesseggel repeszt...
Kinaban mar 10x-esenel tartank, meghogy kina van elmaradva??? Lehet, de akkor mi sajnos sokkal jobban. :( -
#23 Transport Tycon Rulla :))) -
#22 azaz, jól mondod, TTDLX :)) -
#20 Ha érdekel valakit a dolog, itt olvashat róla, igaz, hogy angolul... -
Borg #13 TTDLX:) -
#12 Már évtizedek óta foglalkoznak a mágneses lebegtetéssel/gyorsítással, úgy látszik a technológia most lett kiforrott/kifizetődő. (Már éppen ideje volt.)
És pont kínában? Nagyon hamar ők lesznek a vezető gazdasági és politikai hatalom a Földön, az usa meg európa mehet kérni és jelenteni hozzájuk... -
#8 nem csak az építés költsége... az egész technológia, a tesztek, a járművek.... -
corleone #5 Szivesen letesztlném :o) -
#4 le van az árnyékolva :)) ekkora mágnesek a fogtömést kiszedik belőled ha közvetlen megkapod :)))) -
#3 ez a nem egyszerü... -
#2 Na, ezen vidd a reptérről az üzleti negyedbe a floppyd... :) -
#1 rulez :) de én úgy tudtam, hogy kis távolságon Japánban már működik egy ideje MagLev... valamelyik repülőtér és a város között... (vagy az monorail? )