16
  • Cyberdog
    #16
    A Boeing ennél jóval jobb. Felszállsz vele reggel 9-kor Londonban és nem kell aggódnod többet, hogy mikorra érsz NY-ba. Viszont Pandæmonium-ba időben fogsz érkezni. Legyen az bármikor is... :)
  • nlght
    #15
    Pedig tudtál vele időutazni. Reggel 9-kor felszállhattál vele Londonban és megérkeztél reggel 8:45-kor NY-ba.
  • Kelta
    #14
    Nem tiltották be, fél évvel a baleset után repültek, de annyira gazdaságtalan volt, hogy 2003 ban szüntették be a kereskedelmi járatait, 3 évvel a baleset után.
  • GSAgent89
    #13
    Bezzeg a Concorde -ot azonnal betiltották mert egyszer egy darab szemét volt a felszállópályán...EGYSZER :D
    Utoljára szerkesztette: GSAgent89, 2021.05.09. 19:30:03
  • Agyturbinikusz
    #12
    A királyság egyfajta diktatórizmus
  • Agyturbinikusz
    #11
    Feudalizmus csak hogy igazad legyen. :)
  • noland
    #10
    Jaja, a királyság az nem izmus. Igazad lehet...
  • Agyturbinikusz
    #9
    Ezen nem csodálkozom, sőt.
    Ahogy minden forradalom felfalja a gyermekeit, a kapitalizmus, mint minden izmus önpusztító.

    Ami a felemelkedést okozta, az okozza a pusztulást.

    Különböző országok különböző izmusok, más más fázisban.
  • Cyberdog
    #8
    Pedig, hogy hangoztatták a Boeingnél, hogy most már kiszűrtek minden hibát... hát mégsem.
  • kvp
    #7
    "Egy ponton túl már senki nem fogja teljesen megérteni, csak részeit."

    Meg jo messze vagyunk attol a ponttol, ezek meg nem is mernoki, csak sima technikusi szinten kiszurhato hibak. Egyebkent az emberek is kepesek egyutt dolgozni, tehat tobb ember kepes a tudasat es a szellemi kapacitasat egyetlen kozos feladatra forditani. A legtobb emberi rendszer olyan mint a lego, kisebb darabokbol epul fel. Ha minden darabot jol gyartanak le es a szabalyok szerint rakjak ossze oket, akkor jo lesz az eredmeny is. Itt egyszeruen szervezesi es tudas beli hibak jottek ossze. Nincs megfelelo project management (vezetes) es nincs megfelelo szaktudasu megnokgarda.

    "Nekem laikusnak egy darab szarnak néz ki továbbra is."

    Egy regi rendszerrol van szo, amit evtizedek ota foltozgatnak. A rajta dologozo mernokok kozzul senki nem veszi a faradtsagot, hogy magatol megtanulja az alapokat amik kellenenek hozza, a vezetes meg nem keri szamon. Ez van ha penzugyi okokbol leepitik a minosegbiztositast, mert az csak viszi a penzt. Az eredmeny egy szep lassu, de folyamatos minosegromlas, ami egy bizonyos ponton mar kritikus hibakat eredmenyez. Es ekkor esik le egy-egy gep vagy szakad le egy hid. En mar dologztam egyutt olyan csapatokkal, ahol mindenki azt mondta rajtam kivul, hogy nem akarjak erteni a feladatot csak azt mondjak meg nekik, hogy mit kell csinalniuk, hogy penzt kapjanak. Ha valaki nem akarja hasznalni az eszet, akkor ne is varjunk ertelmes munkat tole. (a nem ertelmes munka meg tobbnyire kis esszel teljesen automatizalhato, meg a mernoki is) Ha a tobbseg nem akar ertelmes munkat vegezni, akkor a termek se lesz jo, ha egyaltalan elkeszul.

    ps: A mexikoi metro viaduktrol ami nemreg szakadt le latszik a kepeken, hogy ugyanazt a gyenge oszlop szerkezetet hasznaltak mint ami Kobe-ban osszedolt sok-sok eve es ugyanugy egy foldrengesveszelyes helyen. Raadasul a mexikoiak mar egyszer megallapitottak, hogy gyenge az egesz es meg is serult egy nagyobb foldrenges utan, de nem akartak annyi penzt szanni ra, hogy megcsinaljak rendesen. Most hogy leszakadt valaszthatnak, hogy lezarjak orokre, elbontjak es ujjaepitik rendesen vagy megfoltozzak es akkor meg jo par evig mire ujra leszakad. Valahogy a kozepso megoldas a legkevesbe valoszinubb. Vagy megszuntetik a vonal felszin feletti szakaszat vagy idonkent amikor le-leszakad, akkor majd mindig megfoltozzak. A lenyeg, hogy nem valoszinu, hogy penzt koltenek arra, hogy biztonsagos legyen. Na ugyanezt a minel olcsobban minel tobb haszonnal eladva elvet koveti a Boeing is, amiota a penzugyi vezetes nem a hozzaerto mernokok kezeben van. (es ez mar jopar eve igy van) Lassan ott tartunk, hogy az atlag kinai minoseg is merhetoen jobb lesz mint amit a nyugati vilag kepes osszehozni.
  • lipovics
    #6
    Pedig hogy mosdatták a szakemberek a MAX-ot és a Boeinget.

    Nekem laikusnak egy darab szarnak néz ki továbbra is.
  • ostoros
    #5
    A sci-fiben úgy hívják ezt a dolgot, hogy a technika fekete dobozzá válik. Egy ponton túl már senki nem fogja teljesen megérteni, csak részeit.
    r
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2021.05.05. 19:44:09
  • kvp
    #4
    Utobbi. Valaki nezett egy foldet az egyik fem panelen es nem volt. Regen ezt nemcsak ellenoriztek a gyarban, de bele is volt tervezve mar alapbol minden panelbe, tehat eleve ha jol raktak ossze akkor jo volt. A mai fiatal mernokok mar megszoktak a duplan szigetelt muanyaghazas keszuleket, ezert amikor egybe foldelt femhazassal talalkoznak akkor van az ami most. A leirasban benne van, hogy valami ertelmes mernok kitorolte a dedikalt foldelo jumper-eket a tervbol. (gondolom nem tudta, hogy mire valok) A panelek rogzito csavarjain es porfestett fem hazain meg nem biztos, hogy atmegy a fold.

    A jo hir, hogy a kihagyott foldelo kabelek az egy konnyen kiszurhato dolog, meg egy szakkepzett villanyszerelonek is feltunik. A rossz hir, hogy egy elbaltazott szoftver mar kevesbe feltuno szabad szemmel nezve a hardvert. Ha ennyire nem ertenek hozza a mai mernokok a Boeing-nel, akkor mi lehet meg ezekben a gepekben amirol senki nem tud?
  • Sequoyah
    #3
    A kozelmult tipustortenelmet ismerve a gyarto dilettantizmusara gyanakodnek:)

    De az hogy megmondjak hogy mi a hiba (amibol a pontos megoldas egyenesen kovetkezik), es mi a hatarido a javitasra mielott megvonjak az engedelyt az egyaltalan nem egy szokatlan dolog.
  • gosub
    #2
    Ha egy felügyeleti szerv mondja meg, hogy egy gép hibáját hogyan lehet kijavítani és még javítási időt is megad rá ott vagy a szervvel van a baj (okoskodik) vagy ami a rosszabb a gyártónál óriási a dilettantizmus.
  • T_I
    #1
    Valahol máshol mintha azt olvastam volna hogy elektronikákat tartalmazó szekrényeket kell vezetékkel biztonságosan leföldelni...