Berta Sándor
Ismét biztonságos a Boeing 737 MAX?
Nagyon úgy tűnik, hogy rövid időn belül ismét forgalomba állhat a típus.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) úgy döntött, hogy a Boeing 737 MAX akár már a közeljövőben megkaphatja a repülési engedélyét, a hatóság ugyanis elégedett volt a gyártó által az elmúlt hónapokban elvégzett módosításokkal. Az EASA jelezte, hogy már csupán néhány dokumentumot néz át, ezután pedig külső szakértőket kér fel egy átfogó vizsgálatra és ha ők is mindent rendben találnak, akkor az összes akadály elgördül a típus ismételt üzembe állítása elől. Minderről a Bloomberg számolt be Patrick Ky EASA-vezető egyik interjújára hivatkozva.
A gazdasági hírügynökség által idézett menedzser többek között elmondta, hogy szeptemberben számos tesztrepülésre került sor a Boeing 737 MAX repülőgépekkel és mindegyik esemény pozitív eredményekkel zárult. Ky hangsúlyozta, hogy az elemzéseik azt mutatták, hogy a típus biztonságos és az elért biztonsági szint elég magas az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség számára.
A hatóság ugyanakkor egy konkrét követelményt is támasztott a Boeinggel szemben: a gyártó köteles egy további szenzort kifejleszteni. A folyamat körülbelül 20-24 hónapot vehet igénybe. Az érzékelő megalkotása és tökéletes integrálása a feltétele annak, hogy a Boeing 737 MAX 10 változat repülési engedélyt kapjon 2022-ben. A konszern a korábbi változatokba szintén köteles lesz beszerelni a szenzort.
Október elején Steve Dickson, az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) vezetője tesztrepülést hajtott végre a Boeing 737 MAX repülőgéppel. A szakember kijelentette, hogy a típus működési engedélyének újbóli kiadása a célegyenesben van. Az FAA első embere ugyanakkor hozzátette, hogy még számos további fontos lépés kell ahhoz, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét közlekedhessenek.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) úgy döntött, hogy a Boeing 737 MAX akár már a közeljövőben megkaphatja a repülési engedélyét, a hatóság ugyanis elégedett volt a gyártó által az elmúlt hónapokban elvégzett módosításokkal. Az EASA jelezte, hogy már csupán néhány dokumentumot néz át, ezután pedig külső szakértőket kér fel egy átfogó vizsgálatra és ha ők is mindent rendben találnak, akkor az összes akadály elgördül a típus ismételt üzembe állítása elől. Minderről a Bloomberg számolt be Patrick Ky EASA-vezető egyik interjújára hivatkozva.
A gazdasági hírügynökség által idézett menedzser többek között elmondta, hogy szeptemberben számos tesztrepülésre került sor a Boeing 737 MAX repülőgépekkel és mindegyik esemény pozitív eredményekkel zárult. Ky hangsúlyozta, hogy az elemzéseik azt mutatták, hogy a típus biztonságos és az elért biztonsági szint elég magas az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség számára.
A hatóság ugyanakkor egy konkrét követelményt is támasztott a Boeinggel szemben: a gyártó köteles egy további szenzort kifejleszteni. A folyamat körülbelül 20-24 hónapot vehet igénybe. Az érzékelő megalkotása és tökéletes integrálása a feltétele annak, hogy a Boeing 737 MAX 10 változat repülési engedélyt kapjon 2022-ben. A konszern a korábbi változatokba szintén köteles lesz beszerelni a szenzort.
Október elején Steve Dickson, az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) vezetője tesztrepülést hajtott végre a Boeing 737 MAX repülőgéppel. A szakember kijelentette, hogy a típus működési engedélyének újbóli kiadása a célegyenesben van. Az FAA első embere ugyanakkor hozzátette, hogy még számos további fontos lépés kell ahhoz, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét közlekedhessenek.