Berta Sándor

Közel a Boeing 737 MAX visszatérése

Biztató tesztrepülésre került sor.
* Steve Dickson, az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) vezetője tesztrepülést hajtott végre a Boeing 737 MAX repülőgéppel. A szakember kijelentette, hogy a típus működési engedélyének újbóli kiadása a célegyenesben van. Pilótaként a számára fontos volt, hogy személyesen győződjön meg a repülőgép biztonságos működéséről. Az FAA első embere hozzátette, hogy a működési engedély újbóli kiadásával kapcsolatos folyamat még nem zárult le és számos további fontos lépés kell ahhoz, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét közlekedhessenek.

Dickson tesztrepülése mindenekelőtt szimbolikus jelentőségű volt, ezzel együtt viszont egy fontos leküzdendő akadályt jelentett a gyártónak ahhoz, hogy a típus újra repülési engedélyt kapjon. A szakember korábban többek között a Delta Air Lines pilótájaként is dolgozott és előre jelezte, hogy a Boeing 737 MAX addig egészen biztosan nem kap zöld utat, ameddig ő nem repült a típussal. A pilóta végül mind a valódi tesztrepüléssel, mind a szimulátoros próbákkal elégedett volt és hangsúlyozta is, hogy tetszett neki, amit látott.

Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ne lenne még elvégzendő munka. Konkrét időbeli ütemterv azonban nem létezik és csak akkor szállhatnak fel újra a repülőgépek, ha sikerült minden biztonsági problémát és aggályt megoldani. Dickson egyébként tavaly augusztus óta tölti be a pozícióját.

Az Amerikai Egyesült Államok Képviselőházának Szállítási és Infrastruktúra Bizottsága a múlt hónapban hozta nyilvánosságra a Boeing 737 MAX-szal kapcsolatos jelentését. A testület kiemelte, hogy a Boeing gyakorlatilag az "eltitkolás kultúráját" valósította meg, ehhez társultak még a komoly műszaki hibák. A dokumentum készítői a Boeinggel és az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalával (FAA) szemben súlyos vádakat fogalmaztak meg, többek között hanyagságot és az ellenőrzés hiányát vetették a két fél szemére. A repülőgépek lezuhanásai nem egyedi kudarcokra, műszaki hibákra vagy rosszul kezelt eseményekre vezethetők vissza, hanem a szörnyű csúcspontját jelentették a Boeing mérnökeinek számos helytelen műszaki feltételezésének, a vezetés részéről az átláthatóság hiányának és annak, hogy az FAA nem gyakorolt érdemi felügyeletet a konszern felett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #8
    Korrupció mindenütt. A nagykutyák tartják kézben a világot. "Demokrácia" a [email protected].
  • cateran #7
    A portas gondolom..esetleg valamelyik takarito is...
  • VolJin #6
    Kapott valaki letöltendőt?
  • kvp #5
    A max tipusok sem lennenek olyan veszesek, ha rendesen meg lenne csinalva a szabalyzorendszer. Igazabol mar az eleg lenne ha megcsinalnak a redundanciat az eredeti 2x2-es elrendezesre (2 szenzor, 2 vezerlo), hozzaadnak az egyensulypont kijelzest a kepernyore, kikapcsolhatova tennek az automatikat es ami szertem ezek melle fontos, hozzaadnanak egy mechanikus trim motor kapcsolot, ami kikapcsolt automatika eseten is mukodik es a mukodtetese mindig felulirja a szoftveres parancsot. A utobbi lehetove tenne, hogy a trim tarcsak kezierovel tekerese nelkul vizszintbe hozza a pilota a gepet a szoftertol fuggetlenul. (bizonyos sebesseg es dolesszog folott erre mar emberi erovel nincs mod) Ha ez utobbi meglenne, akkor a szoftvert akar el is hagyhatjak, mert a pilota barmikor kezzel utanna tudna allitani a trim-nek. Meglatjuk a fenti listabol mit sikerult belerakni a javitasba.
  • lipovics #4
    Csak ezek a Max típusok átvannak alakítva teljesen, ez is okozta a vesztüket.
    Sok szakfórumon ki van fejtve, mit rontottak el, én nem szeretnék tesztutas lenni.
    Ha látok ilyen gépet (gyakran repülök) valamikor az utam során, én átfoglalom majd a jegyet.
    Utoljára szerkesztette: lipovics, 2020.10.12. 19:58:01
  • xrt #3
    "... A szakember korábban többek között a Delta Air Lines pilótájaként is dolgozott és előre jelezte, hogy a Boeing 737 MAX addig egészen biztosan nem kap zöld utat, ameddig ő nem repült a típussal. ..."

    WOW! Micsoda ego. Vajha a primitív 65xx-es vezérlő chipnek is van ilyen? No az ilyeneket nem engedném nemhogy repülők, de még elektromos rollerek közelébe sem...
  • NEXUS6 #2
    Ugyan már! A B737 a világ legnépszerűbb ilyen kategóriájú gépe, eladtak belőle összesen vagy 10 000 db-ot, mondjuk 214 össze is tört, 5500 ember halálát okozva. Nem olyan rossz statisztika. ;)
  • lipovics #1
    Soha nem ülök fel ilyen gépre.