Ötvös Tibor
Sacred Citadel
A Sacred sorozat eddig csak az akció-RPG rajongóknak okozott kellemes perceket, ám a fejlesztők úgy döntöttek, hogy egy másik réteget is megpróbálnak megszólítani.
A Sacred Citadel bejelentése sokakat meglepett, ám most, hogy látjuk a végeredményt megnyugodhatunk: a játék jó lett. A program olyan kultikus alkotások nyomába próbál lépni, mint a Golden Axe vagy a Final Fight. A játékmenet is ennek megfelelően alakul - legalábbis alapjaiban.
A pályákon balról jobbra haladhatunk és csak akkor mehetünk tovább a következő területre, ha az adott részen minden ellenfelet kicsináltunk. Ez annyira nem lesz nagy kihívás, hiszen az életünkre törő szörnyek nem az eszükről híresek. Többnyire csak állnak és várják, hogy megüssük őket. Azonban elég sokan jönnek egyszerre, ám a kihívás még így is alacsony.
Ez azonban szinte az egyetlen negatívum a Citadel kapcsán. A történet a megszokott alaphelyzetet tárja elénk. Adott egy nagyon gonosz illető, aki szeretne két misztikus tárgyat megszerezni. Ezért csapataival lerohanja a világot. Balszerencséjére az egyik faluban épp négy, a legújabb kalandjukból hazatérő hős iszogat, akiknek nem tetszik, ha megzavarják őket szórakozásuk közben, így eldöntik, hogy felszámolják a támadók seregeit.
A hőseink a megszokott kasztokat képviselik. Kapunk egy Harcost, aki a közelharcok mestere és két kardjával írtja az ellent, másodlagos támadásként pedig kalapácsával csap oda párat. A Mágus természetesen a varázslatot hozza be, ahogy a Sámán is. A Kósza (vagy Vándor) pedig íjával osztja az áldást.
Mindenkinek van egy szuper-támadása is, mellyel elég nagy pusztítást végezhet. Ez három részre van osztva és minden sikeres támadással tölthetjük ezt a csíkot. Minél több rész van feltöltve, annál nagyobb és pusztítóbb lesz a támadás.
Itt azonban nem áll meg a dolog. A Sacred sorozat RPG elemei is felbukkannak a játékmenetben, mivel harcosaink fejlődnek és új mozdulatokat tanulhatnak. A pályák végén pedig lehetőséget kapunk arra, hogy ellátogassunk a Városba, ahol javítgathatjuk a fegyvereinket, különböző kiegészítőket vásárolhatunk és szerencsejátékot is űzhetünk.
Nem esett még szó a hatalmas főellenfelekről, akik a "talpas katonák" után valódi kihívást jelentenek. A trendeknek megfelelően hatalmasak és stratégia kell a legyőzésükhöz. A Citadel szólóban is kellemes élmény, ám az oroszlánkörmeit akkor mutatja ki, ha két társunkkal hármasban vágunk bele a kalandba.
A grafika hangulatos, a hangok is a helyükön vannak, szóval aki szereti a műfajt, annak mindenképpen érdemes tenni vele egy kört.
A Sacred Citadel bejelentése sokakat meglepett, ám most, hogy látjuk a végeredményt megnyugodhatunk: a játék jó lett. A program olyan kultikus alkotások nyomába próbál lépni, mint a Golden Axe vagy a Final Fight. A játékmenet is ennek megfelelően alakul - legalábbis alapjaiban.
A pályákon balról jobbra haladhatunk és csak akkor mehetünk tovább a következő területre, ha az adott részen minden ellenfelet kicsináltunk. Ez annyira nem lesz nagy kihívás, hiszen az életünkre törő szörnyek nem az eszükről híresek. Többnyire csak állnak és várják, hogy megüssük őket. Azonban elég sokan jönnek egyszerre, ám a kihívás még így is alacsony.
Ez azonban szinte az egyetlen negatívum a Citadel kapcsán. A történet a megszokott alaphelyzetet tárja elénk. Adott egy nagyon gonosz illető, aki szeretne két misztikus tárgyat megszerezni. Ezért csapataival lerohanja a világot. Balszerencséjére az egyik faluban épp négy, a legújabb kalandjukból hazatérő hős iszogat, akiknek nem tetszik, ha megzavarják őket szórakozásuk közben, így eldöntik, hogy felszámolják a támadók seregeit.
A hőseink a megszokott kasztokat képviselik. Kapunk egy Harcost, aki a közelharcok mestere és két kardjával írtja az ellent, másodlagos támadásként pedig kalapácsával csap oda párat. A Mágus természetesen a varázslatot hozza be, ahogy a Sámán is. A Kósza (vagy Vándor) pedig íjával osztja az áldást.
Mindenkinek van egy szuper-támadása is, mellyel elég nagy pusztítást végezhet. Ez három részre van osztva és minden sikeres támadással tölthetjük ezt a csíkot. Minél több rész van feltöltve, annál nagyobb és pusztítóbb lesz a támadás.
Itt azonban nem áll meg a dolog. A Sacred sorozat RPG elemei is felbukkannak a játékmenetben, mivel harcosaink fejlődnek és új mozdulatokat tanulhatnak. A pályák végén pedig lehetőséget kapunk arra, hogy ellátogassunk a Városba, ahol javítgathatjuk a fegyvereinket, különböző kiegészítőket vásárolhatunk és szerencsejátékot is űzhetünk.
Nem esett még szó a hatalmas főellenfelekről, akik a "talpas katonák" után valódi kihívást jelentenek. A trendeknek megfelelően hatalmasak és stratégia kell a legyőzésükhöz. A Citadel szólóban is kellemes élmény, ám az oroszlánkörmeit akkor mutatja ki, ha két társunkkal hármasban vágunk bele a kalandba.
A grafika hangulatos, a hangok is a helyükön vannak, szóval aki szereti a műfajt, annak mindenképpen érdemes tenni vele egy kört.