Ötvös Tibor
PC-re is jön az Epic Mickey 2
Warren Spector pár klasszikus alkotás után a könnyedebb műfaj irányába indult el, mikor megalkotta a kizárólag konzolokra megjelent Epic Mickey címet viselő alkotását.
A játék a mozgásérzékelős irányításra volt kihegyezve és ebben hősünkkel kellett megrajzolni magunk előtt a pályákat. A dolog nem volt túl nagy újdonság, hiszen előtte a kultikus Okami című programban már tapasztalhattunk ehhez hasonló játékmenetet. Ennek ellenére a játék elfogadható eladásokat produkált, de elég sok negatív visszajelzés érkezett a rajongóktól.
Ez főleg a kamerakezelést érintette, de a frissen bejelentett folytatásban (mely PC-re is megjelenik) ez változni fog. "Az Epic Mickey játékmenetében a játékos eldönthtte, hogy platformként vagy akciójátékként viszi végig a történetet" - árulta el Spector. "Sajnos azonban eme két stílus teljesen eltérő kamerakezelést kíván meg. Már a megjelenés után egy külön csapat kezdet el dolgozni az új kamerarendszeren és közel ezer változtatást eszközöltünk rajta. Azt akartuk elérni, hogy a fő sztorivonal közben egyszer se kelljen a kamerához nyúlni a játékosnak."
Míg az első részben egyik szereplő sem szólalt meg, addig a folytatásban mind Miki egér, mind pedig Oswald, a szerencsés nyúl saját hangot kap. A zene is fontos szerepet kap majd a programban. Mivel a Disney mesékben elég sokszor fakadnak dalra a szereplők néha egész lehetetlen helyzetekben is, így ezt az Epic Mickey folytatásából sem hagyhatták ki a készítők.
Az Epic Mickey 2: The Power of Two-ban lehetőség lesz két fős ko-op módra is, mely az úgynevezett "drop-in drop-out" rendszert használja. Ez annyit jelent, hogy bármikor beszállhat mellénk egy barátunk és ugyanígy ki is léphet. Oswald karakterét egyébként a gép irányítja és a jelek szerint az MI egész jól fog működni.
Miki egér képes lesz ecsetével építeni illetve rombolni, míg Oswald a magasabb helyekre tud feljutni fülei segítségével illetve különböző gépeket tud működésbe hozni. Ebből kiderülhet, hogy a csapatmunka alap feltétel a programban. A Wii-verzió továbbra is a mozgásérzékelős irányításra épít, de a konzolos és PC-s változatokban a megszokott irányítási metódust is alkalmazhatjuk.
Az Epic Mickey 2: The Power of Two számítógépes megjelenése mindenképpen örömhír és reméljük jól sikerül a konverzió. És érdeklődve várjuk Spector korábban kipletykált projektjét, mely a népszerű Kacsamesék sorozatra épül.
A játék a mozgásérzékelős irányításra volt kihegyezve és ebben hősünkkel kellett megrajzolni magunk előtt a pályákat. A dolog nem volt túl nagy újdonság, hiszen előtte a kultikus Okami című programban már tapasztalhattunk ehhez hasonló játékmenetet. Ennek ellenére a játék elfogadható eladásokat produkált, de elég sok negatív visszajelzés érkezett a rajongóktól.
Ez főleg a kamerakezelést érintette, de a frissen bejelentett folytatásban (mely PC-re is megjelenik) ez változni fog. "Az Epic Mickey játékmenetében a játékos eldönthtte, hogy platformként vagy akciójátékként viszi végig a történetet" - árulta el Spector. "Sajnos azonban eme két stílus teljesen eltérő kamerakezelést kíván meg. Már a megjelenés után egy külön csapat kezdet el dolgozni az új kamerarendszeren és közel ezer változtatást eszközöltünk rajta. Azt akartuk elérni, hogy a fő sztorivonal közben egyszer se kelljen a kamerához nyúlni a játékosnak."
Míg az első részben egyik szereplő sem szólalt meg, addig a folytatásban mind Miki egér, mind pedig Oswald, a szerencsés nyúl saját hangot kap. A zene is fontos szerepet kap majd a programban. Mivel a Disney mesékben elég sokszor fakadnak dalra a szereplők néha egész lehetetlen helyzetekben is, így ezt az Epic Mickey folytatásából sem hagyhatták ki a készítők.
Az Epic Mickey 2: The Power of Two-ban lehetőség lesz két fős ko-op módra is, mely az úgynevezett "drop-in drop-out" rendszert használja. Ez annyit jelent, hogy bármikor beszállhat mellénk egy barátunk és ugyanígy ki is léphet. Oswald karakterét egyébként a gép irányítja és a jelek szerint az MI egész jól fog működni.
Miki egér képes lesz ecsetével építeni illetve rombolni, míg Oswald a magasabb helyekre tud feljutni fülei segítségével illetve különböző gépeket tud működésbe hozni. Ebből kiderülhet, hogy a csapatmunka alap feltétel a programban. A Wii-verzió továbbra is a mozgásérzékelős irányításra épít, de a konzolos és PC-s változatokban a megszokott irányítási metódust is alkalmazhatjuk.
Az Epic Mickey 2: The Power of Two számítógépes megjelenése mindenképpen örömhír és reméljük jól sikerül a konverzió. És érdeklődve várjuk Spector korábban kipletykált projektjét, mely a népszerű Kacsamesék sorozatra épül.