Ötvös Tibor

Az Electronic Arts jó időszakot zárt, de így is veszteséges

Az Electronic Arts nyilvánosságra hozta a harmadik negyedéves üzleti jelentését, melyből kiderült, hogy bár szinte minden alkotásuk sikeres lett, összességében veszteséggel zárták az adott időszakot.

A közlemény szerint 922 millió dolláros bevételt ért el a kiadó, mely azonban 42 millió dolláros veszteséget jelent az egyenlegben. Tavaly ilyenkor 1.06 milliárdos volt a bevétel, viszont ehhez 205 milliós veszteség is járt. Így valószínű az idei eredménynek kifejezetten örülnek a cégnél.

A veszteséget egyébként a Medal of Honor: Warfighter átlagon aluli szereplésének tulajdonítják, mely egyáltalán nem érte el azt a bevételt, amit a kiadó várt tőle. Épp ezért a szériát jegelik és "majd egyszer" visszatér a köztudatba. A mobil piacon azonban jól teljesített a kiadó, a tavalyi 70 millióhoz képest idén 86 milliós bevételt produkáltak.



De természetesen vannak elképesztő sikereik is. A legnagyobb természetesen a Fifa '13, mely 12 milliós eladásoknál jár, a digitális letöltésekből pedig már 100 millió jött be. Ez 98 százalékkal jobb, mint a Fifa '12 esetében. Érdekesség, hogy a Madden sorozat összeladása hamarosan eléri a 100 milliós határt, a széria következő része pedig Madden NFL 25 címmel jelenik meg a 25. évforduló emlékére.

A Battlefield 3 Premium 108 milliós bevételt termelt és jelen pillanatban 2.9 millió előfizetővel bírnak. Az EA szerint a Fifa mellett a Battlefield lett a legfontosabb franchise a cégnél. A The Simpsons: Tapped Out volt az időszak iOS sikere, 23 milliós bevétellel. Az Origin már 39 millió felhasználóval rendelkezik, melyből 17 millió mobilos.

Az utolsó negyedév is jól fest a kiadó számára. A Dead Space 3 előrendelései már túlszárnyalták az előző részre leadott rendeléseket és a Crysis 3 is 40 százalékkal túlszárnyalta elődjét. És akkor még ott van a Sim City, mely valószínű szintén sikerrel tér vissza.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gseldon #15
    Na igen, csak amíg a népeknek ( = divatmajmoknak) elég minden egyes évben ugyanaz a CoD (lásd az eladási statisztikákat), addig mit is várunk?
    A Battlefield lesz a következő. Ugye van a gamer divatmajom, aki CoD-os, van a CoD-ot divatból gyűlölő Battlefield-es, de igazából egykutya, azok is csak divatból gyűlölködnek, divat alter gamerek :D
    Aztán vannak azok, akik az igényes játékokat szeretnék, de sajnos az ő vásárlóerejük kicsi, illetve előre megbecsülhetetlen. Ha egy kiadó lennél, te sem hoznál meg úgy ez üzleti döntést, hogy a várható célközönségről és eladási darabszámokról fingod sincsen. Sajnos a "nem"-divat réteg eléggé halk és láthatatlan, előre nem becsülhető vásárlóközönséget jelent.
  • garadas20 #14
    +1 A lényeg kb ez.
  • Jakuza001 #13
    +1
  • Szefmester #12
    Az egyszeri kóderek és grafikusok csak a kőművesek az építkezésben. A tervezőmérnök álmodhat akármilyen fantasztikus épületet ha statikailag összeomlásra van ítélve már építés közben. Sok olyan projectet adtak már ki amik csak a címük miatt lettek kiadva, "Nyúzzuk a frencsájzt hogy dőljön a lé!" szlogennel.

    Persze hiába egy zseniális ötlet ha béna a kóder, és tehetségtelen a grafikus/animátor, mert a végtermék csak hígf*s lesz.
    Nade! Hiába a legtehetségesebb kóder és grafikus/animátor ha a vezetőségben született ötleteket egy átlagos játékos körberöhögi! Amikor elővesznek egy régi nagy címet, és a szélesebb közönséghez úgy akarják eljuttatni hogy gyakorlatilag kiherélik, és annyira leegyszerűsítik hogy csak a "játszd végig helyettem" gomb hiányzik! Ez már nagyon nem a kóderek és a sima "trógerek" hibája. Mert ők szólnak bele a legkevésbé egy komolyabb stúdióban a projectbe.

    Nem divatból szidják az emberek a kiadói vezetőséget. Mert ők azok akik csupán marketinggel akarnak eladni szar játékokat, amikor csökkentett marketing költséggel, -amit a project tesztelésébe ölnének- sokkal minőségibb produktumot tudnának előállítani, amit a vírusmarketing, a szájhagyomány, és a -nem pénzért- jó tesztekkel lehet reklámozni. Csak hát amíg a divatmajmoknak elég a marketing a nulla tartalom mellett, addig bizony ezek a nagy kiadók lazán megélnek a hülyékből.
  • Ender Wiggin #11
    A Consumerist szavazásán az EA lett 2012 legszarabb vállalata. Megelőzték a Bank of America-t a döntőben 64/36% arányban. :-)
    Az tény, hogy az EA termékek színvonala nagyon szar (mintha a célcsoport az ostoba 14-16 évesek lennének). Reklámmal (mint a veszteségből kiderül) és megvásárolt újságírói véleményekkel nem lehet ellensúlyozni a minőséget, bár kétségtelen, hogy a hype el tud adni olyan szarokat is, mint pl. az NFS vagy a lóbőr Crysis/FIFA, csilliomodik Sims stb.
    Ami számomra ijesztő, hogy az Ubisoft egy része is az ő kezükben van és a Popcap-et is megvették. Előbbi azért gáz, mert egy erős független, rivális kiadóval lehet kevesebb, utóbbi pedig azért, mert lehet, hogy EA-asítik (hiperszuper grafika, semmi tartalom) az elmúlt évtized egyik legzseniálisabb játékát.

  • Jakuza001 #10
    Nagy iranyt valtott az EA ja, lattuk a Dragon Age folytatasanal. :D
  • a_n_d_r_e_w #9
    Jesszus ember, kezeltesd magad. Eszem agaban nem volt leoltani, csak mondom kicsit megprobalok ertelmes vitat folytatni, de latom rossz embert valasztottam.
    My bad
  • Loverman #8
    Juj de leoltottál, brühühü. Ezek a cégek 20 éves sztorik. És az történt velük hogy nem hagyták egyben a csapatot hanem szétszedték és a különböző (egyébként tehetséges) embereket más más csoportokba rakták dolgozni. ("Franchise-t ellopni" LOL ) A Bioware-es arcok még mindig EGYÜTT dolgoznak. Ez a legnagyobb különbség. És mint mindig, divat fikázni a kiadókat és a managereket és megvédeni szegény kis fejlesztőket, anélkül hogy bárki látta volna belülről ezeket a dolgokat. Akkor írj legközelebb amikor észből tudsz és nem az EA elleni gyűlöletből.
  • a_n_d_r_e_w #7
    Elhiszed-e nekem, hogy a fejleszto tehet arrol a legkevesbe, ha egy jatek rosszul sikerul? Ellentetben az emberek (khmmm managerek) akiket kineveznek egy-egy studio fejeve vagy kreativ igazgatojava annal inkabb. Es azt bizony a felso vezetes teszi. Westwood, bullfrog, mondanak ezek a nevek valamit? Bekebelezni, franchiset ellopni, kiherelni, kifacsarni es aztan sirankozni. Ki lesz a kovetkezo? Bioware, ugyanazt az utat jarja be szepen.
    Szoval milyen iranyt is valtott? Semmilyet. Szoval iagazad van, nem kell annyira okosnak lenni.
  • Vol Jin #6
    Tényleg röhej, hogy egy programra sok tízmilliós költséget számolnak el. Kell egy motor, ami pár mega kód, kellenek pályaszerkesztők, pár kreatív emberke és kész. Ennyi a termék. Néhány tucat fő meg elviszi a számlázást és az értékesítést. Ehhez képest többen dolgoznak, mint a MÁV-nál. Így nem csoda, hogy sok a költségük.