15
-
gseldon #15 Na igen, csak amíg a népeknek ( = divatmajmoknak) elég minden egyes évben ugyanaz a CoD (lásd az eladási statisztikákat), addig mit is várunk?
A Battlefield lesz a következő. Ugye van a gamer divatmajom, aki CoD-os, van a CoD-ot divatból gyűlölő Battlefield-es, de igazából egykutya, azok is csak divatból gyűlölködnek, divat alter gamerek :D
Aztán vannak azok, akik az igényes játékokat szeretnék, de sajnos az ő vásárlóerejük kicsi, illetve előre megbecsülhetetlen. Ha egy kiadó lennél, te sem hoznál meg úgy ez üzleti döntést, hogy a várható célközönségről és eladási darabszámokról fingod sincsen. Sajnos a "nem"-divat réteg eléggé halk és láthatatlan, előre nem becsülhető vásárlóközönséget jelent. -
garadas20 #14 +1 A lényeg kb ez. -
#13 +1 -
Szefmester #12 Az egyszeri kóderek és grafikusok csak a kőművesek az építkezésben. A tervezőmérnök álmodhat akármilyen fantasztikus épületet ha statikailag összeomlásra van ítélve már építés közben. Sok olyan projectet adtak már ki amik csak a címük miatt lettek kiadva, "Nyúzzuk a frencsájzt hogy dőljön a lé!" szlogennel.
Persze hiába egy zseniális ötlet ha béna a kóder, és tehetségtelen a grafikus/animátor, mert a végtermék csak hígf*s lesz.
Nade! Hiába a legtehetségesebb kóder és grafikus/animátor ha a vezetőségben született ötleteket egy átlagos játékos körberöhögi! Amikor elővesznek egy régi nagy címet, és a szélesebb közönséghez úgy akarják eljuttatni hogy gyakorlatilag kiherélik, és annyira leegyszerűsítik hogy csak a "játszd végig helyettem" gomb hiányzik! Ez már nagyon nem a kóderek és a sima "trógerek" hibája. Mert ők szólnak bele a legkevésbé egy komolyabb stúdióban a projectbe.
Nem divatból szidják az emberek a kiadói vezetőséget. Mert ők azok akik csupán marketinggel akarnak eladni szar játékokat, amikor csökkentett marketing költséggel, -amit a project tesztelésébe ölnének- sokkal minőségibb produktumot tudnának előállítani, amit a vírusmarketing, a szájhagyomány, és a -nem pénzért- jó tesztekkel lehet reklámozni. Csak hát amíg a divatmajmoknak elég a marketing a nulla tartalom mellett, addig bizony ezek a nagy kiadók lazán megélnek a hülyékből.
-
Ender Wiggin #11 A Consumerist szavazásán az EA lett 2012 legszarabb vállalata. Megelőzték a Bank of America-t a döntőben 64/36% arányban. :-)
Az tény, hogy az EA termékek színvonala nagyon szar (mintha a célcsoport az ostoba 14-16 évesek lennének). Reklámmal (mint a veszteségből kiderül) és megvásárolt újságírói véleményekkel nem lehet ellensúlyozni a minőséget, bár kétségtelen, hogy a hype el tud adni olyan szarokat is, mint pl. az NFS vagy a lóbőr Crysis/FIFA, csilliomodik Sims stb.
Ami számomra ijesztő, hogy az Ubisoft egy része is az ő kezükben van és a Popcap-et is megvették. Előbbi azért gáz, mert egy erős független, rivális kiadóval lehet kevesebb, utóbbi pedig azért, mert lehet, hogy EA-asítik (hiperszuper grafika, semmi tartalom) az elmúlt évtized egyik legzseniálisabb játékát.
-
#10 Nagy iranyt valtott az EA ja, lattuk a Dragon Age folytatasanal. :D -
#9 Jesszus ember, kezeltesd magad. Eszem agaban nem volt leoltani, csak mondom kicsit megprobalok ertelmes vitat folytatni, de latom rossz embert valasztottam.
My bad -
Loverman #8 Juj de leoltottál, brühühü. Ezek a cégek 20 éves sztorik. És az történt velük hogy nem hagyták egyben a csapatot hanem szétszedték és a különböző (egyébként tehetséges) embereket más más csoportokba rakták dolgozni. ("Franchise-t ellopni" LOL ) A Bioware-es arcok még mindig EGYÜTT dolgoznak. Ez a legnagyobb különbség. És mint mindig, divat fikázni a kiadókat és a managereket és megvédeni szegény kis fejlesztőket, anélkül hogy bárki látta volna belülről ezeket a dolgokat. Akkor írj legközelebb amikor észből tudsz és nem az EA elleni gyűlöletből. -
#7 Elhiszed-e nekem, hogy a fejleszto tehet arrol a legkevesbe, ha egy jatek rosszul sikerul? Ellentetben az emberek (khmmm managerek) akiket kineveznek egy-egy studio fejeve vagy kreativ igazgatojava annal inkabb. Es azt bizony a felso vezetes teszi. Westwood, bullfrog, mondanak ezek a nevek valamit? Bekebelezni, franchiset ellopni, kiherelni, kifacsarni es aztan sirankozni. Ki lesz a kovetkezo? Bioware, ugyanazt az utat jarja be szepen.
Szoval milyen iranyt is valtott? Semmilyet. Szoval iagazad van, nem kell annyira okosnak lenni. -
Vol Jin #6 Tényleg röhej, hogy egy programra sok tízmilliós költséget számolnak el. Kell egy motor, ami pár mega kód, kellenek pályaszerkesztők, pár kreatív emberke és kész. Ennyi a termék. Néhány tucat fő meg elviszi a számlázást és az értékesítést. Ehhez képest többen dolgoznak, mint a MÁV-nál. Így nem csoda, hogy sok a költségük. -
Loverman #5 ja, kár hogy már kb 10 éve megy a szekér :D A COD is mióta siker? Mikor is volt az első rész? Nem kell ennyire okosnak lenni. Az EA pedig már régóta irányt váltott, ennek köszönhetünk olyan játékokat mint a Dead Space, Mirror's Edge, stb. Egy kiadó annyiban tehet arról hogy rossz egy játék hogy fenntartja a rossz stúdiókat és nem állít le egy 80%-os játékot ha rossznak ígérkezik. De akik a rossz játékot előállítják azok mégiscsak a fejlesztők, csak rájuk nem divatos köpködni. -
#4 Az a baj, hogy ha szert tesznek egy jo franchisera, azt tehetsegtelen senkihazik kezebe adjak, teljesen tonkreteszik, aztan meg sirnak, hogy nem jon a vart bevetel. Lehet van olyan kiado, akinek a sokadik rokabor is bejon, de ha nekik nem (marpedig nem) akkor ideje lenne iranyt valtani, es vegre minosegi termekeket produkalni. Most a BF lett a huzonev? Akkor adok neki max 2 evet mig az EA azt is teljesen tonkreteszi... -
wednes #3 Ezt akartam én is mondani. Túl nagyok már ezek a mamut kiadók. ActiBlizzard is szokott összehozni veszteséges negyedéveket (egy COD és egy WOW mellett). -
Loverman #2 Egyrészt betett a MOH (nyilván COD-szintű sikerekre számítottak), másrészt túl nagy a cég, sok a bürokrácia -
#1 Túl sok helyen zárták be a képviseletüket és tudnék kapásból mondani pár címet, ami már nem kapható, noha lenne rá igény.
Ettől függetlenül laikusként csodálkozom azon, hogy veszteséges a cég.