Ötvös Tibor

Metal Gear Rising: Revengeance

A Metal Gear sorozat a Konami egyik legrégebbi szériája, mely sajnos elég régen látott PC-s portot. Most, a Rising alcímet kapott epizód azonban végre számítógépre is ellátogat.

A történet szerint 4 év telt el a Metal Gear Solid negyedik része, a Guns of the Patriots eseményei és az árnyékban megbúvó rendszer összeomlása óta. A Hazafi uralom megszűnése után a kiborg-technológia szabad utat talált magának a PMC-csapatokhoz (Magánhadseregek), melyek több részre szakadtak.

A harcoktól már visszavonult Raiden a Maverick Security Consulting tagja, aki egy rutin küldetés során mégis kimegy a terepre. Egy fejlődő afrikai ország miniszterelnöke mellé rendelték ki Raident és csapatát testőrnek, ám egy konkurens PCM, a Desperado Enforcement lecsap a karavánra és megölik az ügyfelet. Raiden bal szeme és jobb karja is áldozata lesz a merényletnek, de végül sikerült elmenekülnie.

Hetekkel a történtek után Raiden kideríti, hogy Abkhaziában vert tanyát a Desperado Enforcement és felújított és fejlesztett kiborg-testével útra kell, hogy egyszer és mindenkorra felszámolja a konkurenciát.



A Metal Gear Rising: Revengeance alaposan változtat a sorozatban eddig megszokott játékmeneten. Míg Solid Snake a csendes harcok és a lőfegyverek híve volt, addig Raiden inkább Kratos módjára zúzza le az ellenfeleket. Alapfegyverünk a kardunk, mely mindent képes átvágni (a tartópilléreket is, mindent) de a lábunkba is be van építve egy penge, mellyel szintén gyorsan pusztíthatunk.

Az ellenfeleink többnyire különböző kiborgok lesznek, akik különböző fegyverekkel törnek az életünkre - tegyük hozzá, elég okos módon. Nem rohannak be fejetlenül a kardcsapásainkba és folyamatosan használják az összes létező fegyverüket. Ráadásul utunkba kerülnek majd hatalmas robotok is, akik azért szintén megkeserítik az életünket.



Grafikailag a Revengeance a maximumot hozza. A környezet nagyon szépen fest, az ellenfelek is szépen vannak kidolgozva, az átvezető jelenetek pedig remekművek megvalósításukban. Sajnos azonban a korábbi lopakodásra és csendes gyilkolásra építő játékmenet helyét átvevő hack'n'slash nem fogja mindenki tetszését elnyerni.

Épp ezen nagy váltás miatt ajánlom mindenki számára a demó kipróbálását, melyben az első küldetést játszhatjuk végig. Itt bepillantást nyerhetnek a rajongók, hogy mekkora a váltás és eldönthetik, megéri-e nekik befektetni a 22-én megjelenő Metal Gear Rising: Revengeance-be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #7
    ezek a zsánerváltó mellékszálak is teljesen értelmetlenek (mi jöhet még? forduló alapú stratégiai Unreal Tournament mellékszál?), de legalább így nem csorbul az eredeti játék.
  • zagrosz22 #6
    Tudtommal pont azért nem MGS, hanem Metal Gear Rising, mert szakít az eredeti játékmenettel, egy oldalszál. Metal Gear Solid: Ground Zeroes néven készül egy másik, MGS epizód is.
  • Cumshot #5
    Deus Ex biztos lesz, meg Thief 4 is. Mondjuk ha en lennek errefele a shot caller, akkor kiirtanam az osszes korcs fattyu elhubaszosodott koronitaba jaro 2 neuronnal rendelkezo divatfaszfejet, akik miatt a Splinter Cellbol es a Dead Spacebol is kommon akciojatek lett.
  • Ender Wiggin #4
    csak remélni tudom, hogy ha lesz új dishonored és deus ex, akkor azok továbbra is jatszhatók maradnak lopakodva is.
  • Ender Wiggin #3
    a splinter cell is szakított a lopakodós hagyományokkal. úgy látszik, ahogy hülyül a társadalom, úgy nő az igény az igénytelenségre.
  • zola2000 #2
    Ez csak egy kísérletező mellékszál, remélem megbukik és nem jár úgy mint a resi.
  • Mr. Perfect #1
    Hát ez gát.. úgy látszik a jó öreg MGS típusú lopakodós játékoknak leáldozott. Legalább is Kojima san szerint.