Ötvös Tibor
Metal Gear Rising: Revengeance
A Metal Gear sorozat a Konami egyik legrégebbi szériája, mely sajnos elég régen látott PC-s portot. Most, a Rising alcímet kapott epizód azonban végre számítógépre is ellátogat.
A történet szerint 4 év telt el a Metal Gear Solid negyedik része, a Guns of the Patriots eseményei és az árnyékban megbúvó rendszer összeomlása óta. A Hazafi uralom megszűnése után a kiborg-technológia szabad utat talált magának a PMC-csapatokhoz (Magánhadseregek), melyek több részre szakadtak.
A harcoktól már visszavonult Raiden a Maverick Security Consulting tagja, aki egy rutin küldetés során mégis kimegy a terepre. Egy fejlődő afrikai ország miniszterelnöke mellé rendelték ki Raident és csapatát testőrnek, ám egy konkurens PCM, a Desperado Enforcement lecsap a karavánra és megölik az ügyfelet. Raiden bal szeme és jobb karja is áldozata lesz a merényletnek, de végül sikerült elmenekülnie.
Hetekkel a történtek után Raiden kideríti, hogy Abkhaziában vert tanyát a Desperado Enforcement és felújított és fejlesztett kiborg-testével útra kell, hogy egyszer és mindenkorra felszámolja a konkurenciát.
A Metal Gear Rising: Revengeance alaposan változtat a sorozatban eddig megszokott játékmeneten. Míg Solid Snake a csendes harcok és a lőfegyverek híve volt, addig Raiden inkább Kratos módjára zúzza le az ellenfeleket. Alapfegyverünk a kardunk, mely mindent képes átvágni (a tartópilléreket is, mindent) de a lábunkba is be van építve egy penge, mellyel szintén gyorsan pusztíthatunk.
Az ellenfeleink többnyire különböző kiborgok lesznek, akik különböző fegyverekkel törnek az életünkre - tegyük hozzá, elég okos módon. Nem rohannak be fejetlenül a kardcsapásainkba és folyamatosan használják az összes létező fegyverüket. Ráadásul utunkba kerülnek majd hatalmas robotok is, akik azért szintén megkeserítik az életünket.
Grafikailag a Revengeance a maximumot hozza. A környezet nagyon szépen fest, az ellenfelek is szépen vannak kidolgozva, az átvezető jelenetek pedig remekművek megvalósításukban. Sajnos azonban a korábbi lopakodásra és csendes gyilkolásra építő játékmenet helyét átvevő hack'n'slash nem fogja mindenki tetszését elnyerni.
Épp ezen nagy váltás miatt ajánlom mindenki számára a demó kipróbálását, melyben az első küldetést játszhatjuk végig. Itt bepillantást nyerhetnek a rajongók, hogy mekkora a váltás és eldönthetik, megéri-e nekik befektetni a 22-én megjelenő Metal Gear Rising: Revengeance-be.
A történet szerint 4 év telt el a Metal Gear Solid negyedik része, a Guns of the Patriots eseményei és az árnyékban megbúvó rendszer összeomlása óta. A Hazafi uralom megszűnése után a kiborg-technológia szabad utat talált magának a PMC-csapatokhoz (Magánhadseregek), melyek több részre szakadtak.
A harcoktól már visszavonult Raiden a Maverick Security Consulting tagja, aki egy rutin küldetés során mégis kimegy a terepre. Egy fejlődő afrikai ország miniszterelnöke mellé rendelték ki Raident és csapatát testőrnek, ám egy konkurens PCM, a Desperado Enforcement lecsap a karavánra és megölik az ügyfelet. Raiden bal szeme és jobb karja is áldozata lesz a merényletnek, de végül sikerült elmenekülnie.
Hetekkel a történtek után Raiden kideríti, hogy Abkhaziában vert tanyát a Desperado Enforcement és felújított és fejlesztett kiborg-testével útra kell, hogy egyszer és mindenkorra felszámolja a konkurenciát.
A Metal Gear Rising: Revengeance alaposan változtat a sorozatban eddig megszokott játékmeneten. Míg Solid Snake a csendes harcok és a lőfegyverek híve volt, addig Raiden inkább Kratos módjára zúzza le az ellenfeleket. Alapfegyverünk a kardunk, mely mindent képes átvágni (a tartópilléreket is, mindent) de a lábunkba is be van építve egy penge, mellyel szintén gyorsan pusztíthatunk.
Az ellenfeleink többnyire különböző kiborgok lesznek, akik különböző fegyverekkel törnek az életünkre - tegyük hozzá, elég okos módon. Nem rohannak be fejetlenül a kardcsapásainkba és folyamatosan használják az összes létező fegyverüket. Ráadásul utunkba kerülnek majd hatalmas robotok is, akik azért szintén megkeserítik az életünket.
Grafikailag a Revengeance a maximumot hozza. A környezet nagyon szépen fest, az ellenfelek is szépen vannak kidolgozva, az átvezető jelenetek pedig remekművek megvalósításukban. Sajnos azonban a korábbi lopakodásra és csendes gyilkolásra építő játékmenet helyét átvevő hack'n'slash nem fogja mindenki tetszését elnyerni.
Épp ezen nagy váltás miatt ajánlom mindenki számára a demó kipróbálását, melyben az első küldetést játszhatjuk végig. Itt bepillantást nyerhetnek a rajongók, hogy mekkora a váltás és eldönthetik, megéri-e nekik befektetni a 22-én megjelenő Metal Gear Rising: Revengeance-be.