SG.hu

Lego Batman 2: DC Super Heroes



Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Traveller's Tales
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium 4 2,4 GHz vagy Athlon XP 2100+ processzor, 1 GB RAM, GeForce 205 vagy Radeon HD 6250 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6320 1,86 GHz vagy Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ processzor, 2 GB RAM, GeForce GT 430 vagy Radeon X850 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Lego Batman, Lego-sorozat
Kategória: akció-kaland

A Traveller's Tales neve a múltban teljes egészében összeforrott a különféle Lego-játékokkal, hiszen bár a csapat már két évtizede a pályán van - készítettek Sonic- és Crash-epizódokat is a múltban -, a nem várt sikert egyértelműen a népszerű franchise-ok legósított adaptálása hozta meg számukra. Az egész őrület egészen pontosan 2005-ben kezdődött el, amikor a LucasArts megbízásából összeházasították a Csillagok Háborúja univerzumát a népszerű építőjáték koncepciójával, majd az eltelt hét év alatt - minden mellékszállal együtt - összesen 14 alkotás látta meg a napvilágot a Lego cégérével ellátva.

Amikor 2008-ban a boltokba került a Lego Batman, sokan azonnal egy folytatást reméltek hozzá, hiszen nem egy filmekkel vagy könyvekkel kötött sorozat kezdő darabját látták benne, hanem a megfelelő szabadság miatt egy, a készítők által szabadon formálható sztorit. Habár négy évet kellett várni rá, a Lego Batman mégis megkapta második epizódját, méghozzá Lego Batman 2: DC Super Heroes címmel, amely egy igencsak nagyszerű folytatás, illetve egyben a sorozat kiemelkedő darabja is lett.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel tulajdonképpen a közvetlen elődnek sem volt összefüggő története, ezért talán senkit sem ér meglepetésként, hogy a második Lego Batman egy teljesen önálló sztorit mesél el, amiben vannak ugyan kikacsintások, utalások - természetesen az elődre -, de összességében inkább önmagában értelmezendő. Az újfent Gotham City - még legósítva is - sötét világába kalauzoló alkotás első pillanataiban az "Év embere" díjátadóba nyerhetünk bepillantást, ahol Lex Luthor mellett képviselteti magát Bruce Wayne, avagy ismertebb nevén Batman is.

A rangos elismerést természetesen újfent a civilben mutatkozó Denevérember kapja meg, aki nem örülhet túl sokáig a díjnak, amint ugyanis belekezdene köszönőbeszédébe, a semmiből előkerül Joker, hogy megzavarja a ceremóniát. A botrányba fulladó rendezvényen azonnal kitör a káosz, majd megkezdődik a hajsza a morbid humoráról híres gonosztevő, valamint a köré csoportosuló bűnbanda után. Ennek köszönhetően már az első pályán találkozhatunk Rébusszal, Pingvinnel és természetesen Két-Arccal is, akiket nagy nehézségek árán, de leleményességünket felhasználva visszazárunk a Gotham Elmegyógyintézet falai közé.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Akkor még nem tudjuk, hogy amit az imént átéltünk, csak a bemelegítő pálya volt, az "Év embere" díj elvesztésén kesergő Luthor ugyanis úgy határoz, hogy egy kriptonitból készült csodafegyverrel kiszabadítja Jokert, akit a pusztító eszköz átnyújtása közben arra biztat, hogy eressze ki gonosztevő társait, majd csináljanak akkora felfordulást Gotham Cityben, amekkorát csak tudnak. Természetesen a mi feladatunk lesz, hogy a fegyver elpusztítása mellett ismét hűvösre tegyük a kisebb hadseregnyi gonosztevőt, és visszaszerezzük Batman jó hírét. A kampány során egészen pontosan 50 karakter tűnik majd fel, körülbelül fele-fele arányban a jó és a rossz oldalon. A fentebb említett Rébusz, Pingvin, Két-Arc és Joker mellett így a DC univerzum olyan sztárbűnözői is szerepet kapnak majd, mint a Madárijesztő, Gyilkos Krok vagy Harley Quinn, de azért a jó oldalon sem lesz szegényes a felhozatal. Batman mellett ugyanis állandó segítőként ott lesz Robin, Superman, Flash, a Zöld Lámpás, a Marsbéli Vadász, valamint a Csodanő is, hogy csak a legismertebbeket említsük. A játékban mindenkinek nagy szerep jut, de különösen az anti-hősöknek, akik megjelenésükkel minden esetben borsot törnek majd az orrunk alá, és újabb kihívások elé állítják a Denevérembert.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék továbbra is megmaradt azon a kitaposott ösvényen, amelyen a korábbi Lego-epizódok jártak, így tehát egy változó, de többnyire döntött külső- és felsőnézetet alkalmazó, a fejtörőkre és a harcokra kiélezett akciójáték lett a végeredmény. A pályák továbbra is hatalmasnak tekinthetők, már-már a nyitott világ illúzióját keltik, magán a játék menetén belül pedig mintha még nagyobb hangsúlyt kaptak volna a logikai feladványok, ami nem jelent problémát, hiszen a végeredmény így is gyors és pergős lett, teljes egészében visszaidézve előttünk például az első Lego Batman hangulatát.

Természetesen a fejlesztők gondoskodtak azért friss tartalomról is, így bár rájuk fogható, hogy ugyanabból a koncepcióból élnek immáron évek óta, azzal nem vádolhatók, hogy nem próbálkoznának újdonságokkal. A sok-sok ötletes fejtörő, elérhető eredmények és építőkockák mellett ugyanis az új Lego Batmanben például lényegesen nagyobb szerepet kaptak a járművek, és immáron nem csak a Denevérember földi és légi járgányaiba pattanhatunk majd bele, hanem más szuperhősök speciálisan kialakított gépeibe is.

A legnagyobb előrelépés ugyanakkor a fejtörők esetében érhető tetten, szemben ugyanis a korábbi epizódok ismétlődéseivel, ezúttal jól felépített és kitalált feladványokkal fogunk találkozni, amelyekben nagy hangsúly helyeződött a folyamatos változatosságra. A pályákon - egy speciális szerkezet előhívását követően - képesek leszünk átöltöztetni hőseinket, az újabb maskarák pedig természetesen újabb lehetőségeket fognak rejteni, így például Batman esetében képesek leszünk láthatatlanná válni, vagy egy különös szerkezet segítségével falakat bontani. Nyilván a főhősünk oldalán szolgáló Robin sem maradt ki a jóból, sőt, számára talán még érdekesebb ruhakölteményeket álmodtak meg a készítők, hiszen képes tűzoltó módjára vizet spriccelni, vagy egy különleges szerkezet segítségével mozgatni, esetleg hatástalanítani az elektromos árammal feltöltött objektumokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az újítás kétségkívül feldobja a játékmenetet, annak ellenére is, hogy emellett összességében túl sok reformértékű elemet nem fogunk majd találni benne, csak apróságokat, netán finomhangolásokat. A Lego Batman 2 esetében ugyanakkor még mindig rendkívül fontos kitérni a kooperatív módra, hiszen bár egyedül is játszhatunk, felváltva irányítva a karaktereket, de az igazán nagy móka minden Lego-játék esetében az, ha egy barátunk oldalán vágunk neki a nagy kalandnak, így az egyik karaktert mi, a másikat pedig cimboránk fogja irányítani. Az alkotást szemlélve - kinek sajnos, kinek szerencsére - kijelenthető, hogy a fejlesztők még nagyobb hangsúlyt fektettek a kooperatív mókára, ami egyrészt pozitívum azoknak, akik szeretik ezt a lehetőséget, másrészt pedig negatívum, mert így megnehezítették azoknak a dolgát, akik inkább magányosan élnék át a történetet. Nyilván utóbbi sem lehetetlen feladat, de az öltözék-specifikus fejtörők miatt gyakrabban kell váltogatnunk a karakterek között, és sokszor kell alkalmaznunk a ruhaváltást is, ami egy idő után könnyen frusztrálóvá válhat. Grafika: Ha valami, akkor a Lego Batman 2 esetében a grafika a lehető legmásodlagosabb tényező, amit a végleges értékelésnél figyelembe kell vennünk, ugyanakkor a tény attól még tény marad, a játéknak már vannak hiányosságai ezen a téren. Az immáron évek óta toldozgatott és foltozgatott grafikus motor ugyanis ismét szebb lett egy kicsit, helyenként már olyan ábrázolásra is képes - például a víztől csillogó talaj esetében -, ami mindenképpen pozitívumnak tekinthető, de összességében a küllemnek már vannak súlyos lemaradásai. Ennek természetesen jó oldala is van, az optimalizáltságra ugyanis egy percig sem panaszkodhatunk, még egy középkategóriás gépen is könnyedén elfut a játék, akár a legjobb beállításokat alkalmazva.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Habár az utóbbi időben végre letisztult a Lego-játékok kezelőfelülete, a legósított Denevérember második nagy kalandja esetében valami továbbra sem változott, ez pedig az irányítás, ami billentyűzettel továbbra is borzasztónak tekinthető. Mivel a gombkombinációk és a hibák is ugyanazok, mint amelyek már évekkel korábban tapasztalhatók voltak a franchise életében, ezért kijelenthető, hogy a fejlesztők nem is törik magukat azért, hogy változtassanak ezen. Túl sok pontot azonban ezért nem vonhatunk le a játéktól, hiszen mindenre van megoldás, esetünkben vagy a teljes egészében személyre szabható billentyűkiosztás, vagy, ami még ennél is hasznosabb, egy kontroller képében.

Játszhatóság: A Lego Batman 2 sem rövidebb, sem hosszabb nem lett a korábbi Lego-epizódokhoz képest, így továbbra is egy nagyjából 8-10 órányi elfoglaltság vár ránk a kampány alatt, ez azonban könnyedén megtöbbszörözhető abban az esetben, ha van egy játékos kedvű családtagunk vagy barátunk, akivel kooperatív módban is átélhetjük újra és újra az egész mókát.

Intelligencia, nehézség: Szintén a Lego-játékok úgynevezett kötelező betegsége volt az évek folyamán, hogy a mesterséges intelligencia inkább mesterséges butaság maradt. Ez észrevételeim szerint a Lego Batman 2-ben csak tovább romlott, köszönhetően a kooperatív mód előtérbe helyezésének, ami miatt egyedül játszva csapattársunk még annyit sem csinál, mint eddig. A korábbi részekben emlékeim szerint utánunk ugrándozva megpróbáltak legalább egy kicsit illeszkedni az adott helyzethez, de a friss részben többször is előfordult, hogy arra lettem figyelmes, társamat agyba-főbe veri az ellenfél, védekezés helyett pedig inkább tűri, amíg apró darabokra nem hullik szét.

Nehézségről a játékban nem nagyon beszélhetünk, habár van kihívás, de az általánosra szabott szint miatt ez nem a harcokban keresendő, sokkal inkább ügyességünkben és reflexeinkben.

Hangok, zene: A Lego Batman 2 egyik legnagyobb újdonsága közé tartozik, hogy a korábbi némaság helyett ezúttal a szereplők végre megszólalnak a képernyőn. Ettől ugyan egy kicsit elveszett az egész koncepció gyermeki bája, a butuska hangeffektekből származó poénok, de legalább a karakterek végre képesek lesznek elmesélni nekünk a vicceket, nem csak az animációra és az ábrázolásmódra alapoznak mindent, ami sokak véleménye szerint csak korlátozta a sorozatot. A rajongóknak feltehetően nehezen fog ráállni a fülük a szinkronhangokra, de mivel kiváló színészek adták hangjukat a karaktereknek, legalább a minőségre nem lehet panasz. Amire viszont egy kicsit igen, hogy talán éppen a fentiek miatt, de a zenék egy kicsit háttérbe kerültek a játékban.

Összegzés: Amennyiben összességében tekintünk a Lego Batman 2: DC Super Heroes-ra, akkor kijelenthetjük, hogy a Traveller's Tales ugyan igyekezett némi újdonsággal szolgálni a rajongók számára, de végeredményben mégiscsak megmaradtak a járt úton, amit eszük ágában sem volt elhagyni. Éppen emiatt azok a rajongók, akik kivétel nélkül az összes korábbi Lego-játékot megkedvelték, biztosan szeretni fogják a legújabb epizódot is, hiszen az alapokat tekintve minden téren az elődökből építkezik. Hogy ez pozitívum vagy negatívum, azt ebből már mindenki el tudja dönteni saját maga.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • N Alexander #7
    Sziasztok!

    Remélem,még olvassátok a fórum ezen részét.Olyan problémám van a játék Wii változatával,hogy nem tudok kilépni a batcave-ből.Tudnátok segíteni?Hogyan lehet?
  • visszalépés #6
    jó ez szép ez csak ne lenne állandóan éjszaka.Nekem is a Karib tenger a favorit.Amúgy én a fiammal játszom vele.Neki tökéletes.Amúgy is szerintem inkább a gyerekeknek készülnek.Grafikailag meg szerintem nem kell túlspirázni.A legó az legó.
  • szurka #5
    szerintem a lego harry potter 1-2 meg a lego karib tenger kalózai sokkal jobbak lettek. Max grafikán, kontrollerrel garantált játékélmény
  • Botond #4
    A lego sorozatból csak a harry potter 1-4 évad van meg, az is iphonera. Na erre az érintőképernyős platformra való ez, ott vmi szuper, teljesen más játékélmény, mint PC-n.
  • vmiki88 #3
    Nagyon jó kis játék, de tényleg kontroller érdemes irányítani, pc-n mindig is gond volt a billentyűvel, ha ketten játszottak vele.
  • Zombee #2
    Egy LEGO játéknak m ióta kell valósághű grafika? Ebből a szempontból épp az Star Wars-ok voltak remekek, abszolút építőkocka feeling volt. Semmi szükség valósághű vízre.
  • MinimumGame #1