Ötvös Tibor

Már készülnek a következő Mass Effect játékok

A BioWare már a Mass Effect harmadik részének megjelenése előtt tudatta a rajongókkal, hogy a sorozat itt nem áll meg.

A BioWare társ-alapítója, Ray Muzyka egy mai nyílt levélben pedig azt tudatta a játékosokkal, hogy már elkezdődtek a következő Mass Effect játékok munkálatai. Ebből az következik, hogy nem egy, hanem rögtön több projekt is készül a csapat berkeiben. Az már más kérdés, hogy most ebben benne vannak a várható kiegészítők is vagy valóban egy negyedik epizód munkálatai kezdődtek el.

Közben az is kiderült, hogy a BioWare meghallgatta a rajongók kifogásait a Mass Effect 3 befejezéseivel kapcsolatban és úgy döntöttek, hogy tesznek is valamit. Elméletileg a megjelenő DLC-k magyarázatot adnak majd arra, hogy miért is csak ezen irányok állnak a rendelkezésünkre.

A Mass Effect 3 egyébként nagyon szép siker és esélyes lehet az Év játéka címre is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • makkandis #20
    Az Illusive Man Anderson felvetésemre csak annyit tudok írni, hogy az ördög a részletekben lakozik. Számomra furcsa, kicsit álomszerű ahogy hirtelen csak mindenki ott van.
  • tcpip2 #19
    Szerintem nem érted, rengeteg embernek nem az a baja hogy Shep meghal(hat). Szerintem ha a sántikálást kihagyják, a főhős megnyomja a piros gombot,
    mielőtt leül és csendben elvérzik, a varázshullám meg elpusztítja a reapereket és semmi mást nem csinál, sokkal kevesebben panaszkodtak volna.
  • makkandis #18
    Nem tudok veled egyetérteni a 6-os pont kapcsán. A több infó, szélesebb látókör a korábbi vélemény megváltoztatása, tök logikus folyamat. Csak a 3 végéről egy dolog hiányzik a több infó, mégis mivel tudunk meg többet, mint anno Sarentől...
    Természeten egyesével felsorolva minden érvemet meg lehet magyarázni én is rendelkezem annyi fantáziával, hogy kitaláljak mindegyikre egy-egy választ, csak a probléma, hogy ahogy írtam is, ez így nem áll össze egy kerek egész történetté, csak izzadságú magyarázkodássá lesz, ahol minden betömött lyuk után egy újabb nyílik.
    Ha pedig tényleg kapunk végül egy mindent megmagyarázó dlc-t akkor én lennék a legboldogabb, még akkor is ha fizetni kell érte (bár halkan megjegyezném egy játék befejezéséért külön pénzt kérni, ritka undorító dolog). Viszont olvasva a kommentedet, azt látom, hogy neked tetszett a vége, így szerintem további vitának nincs értelme, hisz innentől ez már csak mindenkinek a saját egyéni ízléséről szól.
  • lwb #17
    Azt tudod, hogy ez egy koncepció csak. A tényeken nem változtat, hogy az egész Victory fleet (ideértve a teljes Qarian fajt!!!) meghalt, mivel nem tud hazamenni és a Naprendszer egyetlen élhető bolygója is felégett.

    Nem a happy end hiányzik nekem, hanem ez a koncepciótlan, szarul vagy egyáltalán nem megmagyarázott Shakespeare-i mindenki meghal bugyutaság. Hogy akkor most a történetben a lyukakat ne is említsem.
  • Bhalage #16
    azert van benne par fasz kerdes*, de vannak benne jok** is


    * hogy jutott be illusive man, meg anderson hogy elozte be shepit - ki a faszt erdekel, beelozte bement stb, nem ez a lenyeg, hanem h ottvan :o

    ** normandy mi a faszt keres ftl utazasban- baszott jo kerdes :o
  • Bhalage #15
    a mass relay-ek felrobbantasa nem ugyanaz mint a ME2 arrivalban, hanem egy iranyitott kikapcsolos robbantas. sztem azoktol senkinek nem lett semmi baja
  • yesname #14
    Elvielg meg fogják magyarázni. Arra azért kíváncsi leszek.
    Mondjuk a 6-os pont kifogásolása (is) marhaság. Veled még nem fordult elő ugye, hogy jóval később több infó stb. bortokában jött a felismerés, hogy de mégis.
    A vége pedig szerintem rendben van, ha megmagyarázzák a dolgokat DLC-ben és csinálnak nekik külön animációkat, nem csak átszínezett fénynyalábot. A legtöbb dolog amit kifogásolnak amúgy magyarázható így-úgy.
    A sok hülye amerika meg nem képes elfogadni, hogy nem csak happy end van. Ilyen az élet. Bioware nagyon jól tette, hogy ilyen befejezéseket csinált, a baj mint mondtam, az hogy tulajdonképpen ugyanaz mindegyik csak más színnel és eredménnyel.
  • lwb #13
    Vannak nyakatekert magyarázatok, amelyeknek pont annyi létjogosultságuk van, mint az indoctrination theory-nak: spkulációk.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    A mass relay-k felrobbanása meg felveti a kérdést: most épp kiírtottam a galaxis lakott részét? Mivel az ME2 Arrival DLC-ben a mass relay felrobbanása az egész szektort kiírtja, ezért jogos a kérdés. Válasz persze nincs. Addik ok, hogy nyitva hagyunk pár dolgot szabad értelmezésre, de hogy konkrétan megöltem-e mindenkit vagy sem, az azért nem ilyesmi. Akkor már kisebb pusztítás lett volna, ha hagyjuk a Reapereket befejezni a munkájukat.
  • makkandis #12
    Normális befejezés az lett volna, ha megmagyarázzák, hogy mit látunk végén, mert ha elvetjük az Indoctrination Theory-t (amitől a Bioware a fórumján és a blogján is eléggé elhatárolódik), akkor nem egy két kisebb hiba van, hanem gyakorlatilag az egész befejezés értelmetlen:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    1. Miért vonulnak vissza a csapatok, mikor Harbinger őrizetlenül, hagyta az utat a Citadellához, miért nem látja senki Shepardot, mert a rádibóban az hallani, hogy az egész támadó csapatot kiirtották. Érdekes, hogy ezután Anderson mégis azt mondja, hogy Shepard után ment, és Hackett is tudja, hogy Shepard bejutott a Citadellába.
    2. Hogy jutott be Anderson? A terembe ahol a konzol van, csak egy út vezet, ha utánunk jött, akkor csak arról jöhetett, amerről mi is, még is már ott vár minket, és megint csak ismétlem teljes visszavonulást rendeltek el mielőtt mi bejutottunk.
    3. Hogy jutott be Illusive Man? (Bár erre még rá lehet fogni, hogy a Reaperek mutattak neki egy titkos utat.)
    4. Miért nem tudunk normálisan beszélni a Catalyst-tal, miért nem tudunk tőle kérdezni?
    5. Miért van az, hogy az irányítás (Illusive Man terve) a kék színű (paragon) és a pusztítás (Anderson és egészen eddig Shepard terve) a piros (renegade), ja és Illusive Man lelövése miért renegade tett, hisz Andersont és magunkat mentjük meg vele? Mint ha hirtelen megfordult volna a jó és a rossz fogalma.
    6. Nem érdekes, hogy a Synthesis, ami tökéletes befejezésként van beharangozva, az teljesen megegyezik azzal, amit Saren akart az első részben? Ő is pont ezt mondja, hogy ő maga a jövő, amit a reaperek akarnak, az élő és a szintetikus egyesítése, és ő igazából milliárdokat fog megmenteni, mert beteljesíti ezt az egyesülést.
    7. Váltás, hova igyekszik a végén a Normandy, az összes csapattársunk eddig úgy beszélt, mint aki haláláig fog küzdeni, mégis a csata kellős közepén ők éppen valahova nagyon igyekeznek el. Külön érdekes, hogy a két velünk lévő csapattársunk is hirtelen a fedélzeten terem.
    8. Ha a pusztítást választjuk, akkor ki a végén a földön fekvő ember, aki fellélegzik, mert eléggé Shepardra hajaz, ha ő, akkor mégis hogy került oda a felrobbanó Citadelláról, ha nem ő, akkor mi értelme van ennek a jelenetnek, hisz előtte már mutatták a túlélő földi seregeket. Bár megjegyezném, hogy nem hiszem, hogy túl sok N7-es katona rohangál a világban.

    Számomra ez a befejezés érthetetlen, viszont ha bárki meg tudja magyarázni (úgy hogy egy koherens egész véget kapjunk), hogy mi, miért, hogyan történt, akkor annak nagyon örülnék, mert így számomra most iszonyatosan nagy csalódás a játék.
  • lwb #11
    Ja, egészen pontosan három apró hibája volt a befejezésnek: a piros, a kék és a zöld. :D