Ötvös Tibor
Így készült: FarmVille
Valószínű ma már nem létezik olyan ember, aki ne ismerné a Zynga nevét, hiszen a csapat ma már többet ér, mint az egyik legnagyobb kiadó, az Electronic Arts.
A GDC-n kint volt Mark Skaggs, a csapat vezetője és egy hosszabb beszédében felvázolta, hogy hogyan is jutottak el idáig. Mint a legtöbb közösségi játékokat fejlesztő ember, így Skaggs is a valós idejű stratégiák világából érkezett. Korábban olyan klasszikusokon dolgozott, mint a Red Alert 2, a Command & Conquer: Generals vagy a szerinte "mindmáig legjobb stratégiai játékon", a Lord of the Rings: Battle for Middle Earthön.
"Számomra nem ismeretlenek a nehéz és elsőre lehetetlennek tűnő feladatok. 1993-ban, a Red Alert folytatásán szinte csak olyan munkatársam volt, akiknek ez volt az első játékuk. Ráadásul a kiadó is mindössze 9 hónapot adott nekünk, de végül megoldottuk a dolgot. A C&C Generals csapata pedig még tapasztalatlanabb volt." Ennek ellenére a Red Alert 2 3 millió, a C&C Generals 7 millió példányban talált gazdára.
A FarmVille előtt a Zynga alig pár száz főt alkalmazott és ekkoriban a legsikeresebb játékuk a Mafia Wars volt, mely napi 1 milliós táborral rendelkezett. "És ez akkoriban hatalmas eredmény volt" - teszi hozzá Skaggs. Ezen kívül még két program állt a Zynga neve mellett: a YoVille és a Zynga Poker. Ekkoriban merült fel Skaggsben az ötlet, hogy készítene egy középkori témájú RTS-t a Facebookra.
Sajnos azonban a Flash fejlesztői készletek nagyon kis mozgásszabadságot engedélyeztek, így ezt nem tudták megvalósítani. És ekkor jött az egykori Electronic Arts alkalmazott Bing Gordon és dobta be a farmjáték ötletét. Mindenkinek tetszett, hiszen ez tulajdonképpen egy RTS, ahol a nyersanyagot kell kitermelni.
"Nem sokat teketóriáztunk és elhatároztuk, hogy csak minimális design lesz és nem bonyolítjuk túl a dolgot. Minél előbb piacra akartuk dobni a játékot. Első célunk az volt, hogy a megjelenést követő 5 napban legyen meg 400 ezer regisztrált játékos. Ez akkoriban elég vad tervnek tűnt, hiszen az egy éve piacon lévő Mafia Wars is csak 1 milliónál tartott." Végül azonban a kitűzött határidőre már 1 millió feletti játékossal rendelkeztek.
A következő célnak pedig a 32,5 milliós tábort tűzték ki, ami azonban mostanáig nem valósult meg. Közben azonban megjelent a CityVille is, mely minden eddigi elképzelésüket túlszárnyalta: mindössze hat hét alatt 100 millió regisztrált játékosa lett a városépítő programnak. Ezzel a CityVille lett minden idők legsikeresebb Facebook játéka.
Szóval a Zynga egyre csak növekszik és sokan már most várják, hogy mivel rukkolnak elő a legközelebb. "Ne próbáljátok megváltoztatni a közösségi játékok világát" - zárta le a beszélgetést Skaggs. "Fókuszáljatok inkább a valóságra és próbáljátok meg azt lemásolni. Az működni fog."
A GDC-n kint volt Mark Skaggs, a csapat vezetője és egy hosszabb beszédében felvázolta, hogy hogyan is jutottak el idáig. Mint a legtöbb közösségi játékokat fejlesztő ember, így Skaggs is a valós idejű stratégiák világából érkezett. Korábban olyan klasszikusokon dolgozott, mint a Red Alert 2, a Command & Conquer: Generals vagy a szerinte "mindmáig legjobb stratégiai játékon", a Lord of the Rings: Battle for Middle Earthön.
"Számomra nem ismeretlenek a nehéz és elsőre lehetetlennek tűnő feladatok. 1993-ban, a Red Alert folytatásán szinte csak olyan munkatársam volt, akiknek ez volt az első játékuk. Ráadásul a kiadó is mindössze 9 hónapot adott nekünk, de végül megoldottuk a dolgot. A C&C Generals csapata pedig még tapasztalatlanabb volt." Ennek ellenére a Red Alert 2 3 millió, a C&C Generals 7 millió példányban talált gazdára.
A FarmVille előtt a Zynga alig pár száz főt alkalmazott és ekkoriban a legsikeresebb játékuk a Mafia Wars volt, mely napi 1 milliós táborral rendelkezett. "És ez akkoriban hatalmas eredmény volt" - teszi hozzá Skaggs. Ezen kívül még két program állt a Zynga neve mellett: a YoVille és a Zynga Poker. Ekkoriban merült fel Skaggsben az ötlet, hogy készítene egy középkori témájú RTS-t a Facebookra.
Sajnos azonban a Flash fejlesztői készletek nagyon kis mozgásszabadságot engedélyeztek, így ezt nem tudták megvalósítani. És ekkor jött az egykori Electronic Arts alkalmazott Bing Gordon és dobta be a farmjáték ötletét. Mindenkinek tetszett, hiszen ez tulajdonképpen egy RTS, ahol a nyersanyagot kell kitermelni.
"Nem sokat teketóriáztunk és elhatároztuk, hogy csak minimális design lesz és nem bonyolítjuk túl a dolgot. Minél előbb piacra akartuk dobni a játékot. Első célunk az volt, hogy a megjelenést követő 5 napban legyen meg 400 ezer regisztrált játékos. Ez akkoriban elég vad tervnek tűnt, hiszen az egy éve piacon lévő Mafia Wars is csak 1 milliónál tartott." Végül azonban a kitűzött határidőre már 1 millió feletti játékossal rendelkeztek.
A következő célnak pedig a 32,5 milliós tábort tűzték ki, ami azonban mostanáig nem valósult meg. Közben azonban megjelent a CityVille is, mely minden eddigi elképzelésüket túlszárnyalta: mindössze hat hét alatt 100 millió regisztrált játékosa lett a városépítő programnak. Ezzel a CityVille lett minden idők legsikeresebb Facebook játéka.
Szóval a Zynga egyre csak növekszik és sokan már most várják, hogy mivel rukkolnak elő a legközelebb. "Ne próbáljátok megváltoztatni a közösségi játékok világát" - zárta le a beszélgetést Skaggs. "Fókuszáljatok inkább a valóságra és próbáljátok meg azt lemásolni. Az működni fog."