SG.hu

Dungeon Siege 3



Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP (SP3), Vista (SP1), Windows 7, Intel Core2 Duo 2,6 GHz vagy jobb, 2 GB RAM, 4 GB szabad tárhely, ATI Radeon X1800 vagy NVIDIA GeForce 8600
Ajánlott: Windows 7 (SP1), Windows Vista (SP1), Windows XP (SP3), Core i5 750 2,67 GHz, 2 GB RAM, 4 GB szabad tárhely, ATI Radeon HD 4870 vagy NVIDIA GTX 260
Hasonló játékok: Baldur's Gate, Dungeon Siege-sorozat
Kategória: hack'n'slash

Kilenc évvel ezelőtt debütált a Diablo-klónként emlegetett Dungeon Siege, ami a majdnem eltelt egy évtized alatt masszív rajongótábort toborzott magának. A harmadik rész azonban ennél is tovább megy, és felrúgva a sorozat ismert stílusjegyeit, egy egészen új oldaláról mutatja be a Dungeon Siege világát, ezzel kiszélesítve a rajongók körét.

Az Obsidian Entertainment neve mindenki számára ismerősen cseng(het), hiszen az elmúlt évek során nekik köszönhettük a Neverwinter Nights második részét, vagy a Fallout: New Vegas-t, illetve a saját szellemi terméküket, az Alpha Protocolt. A nevek hallatán azonban már felemás érzések támadhatnak bennünk, így a Square Enix részéről abszolút merész húzásnak tűnt, hogy egy meglehetősen nagy rajongótáborral bíró szórakoztató franchise új részét egy olyan csapatra bízza, amelynek munkái sorra hemzsegnek a bosszantó hibáktól. A Dungeon Siege 3 azonban kellemes meglepetés, nem csak azért, mert ez már nem az a Dungeon Siege, aminek alapjait 2002-ben a Gas Powered Games lefektette, hanem azért is, mert nyoma sincs annak a felületes munkának, ami egyébként évek óta jellemzi a fejlesztőcsapatot.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék története az első rész után százötven évvel később veszi fel a fonalat. A helyszín a legendás Ehb királysága, ahol a sztori a birodalmat őrző, az első rész főhőse által alapított 10. légió körül forog. Ehb uralkodója azonban nem tudott felülkerekedni saját paranoiáján, így bezáratta a légió rendházait. Nem sokkal később a bölcs királyt meggyilkolták, a helyén pedig a gyarló Jeyne Kassynder vette át a hatalmat, aki a nép akaratának engedve bűnösnek kiáltotta ki a légió tagjait, akik üldözötté váltak.

Módszeresen vadásztak rájuk, így csak maroknyian maradtak életben, akik szétszóródva a birodalomban, inkognitóban élik mindennapjaikat. A túlélők azonban még mindig hisznek a régi eszményekben, így egy bölcs öregember, Odo vezetésével célul tűzték ki, hogy felfedik magukat, és újra felépítik mindazt, amit egykoron valóban képviselt a légió. Játékosként az egyik régi tag bőrébe bújva vághatunk majd neki a kalandnak, s bár a sztori szempontjából nincs jelentősége, hogy a négy játszható hős közül melyikkel vágunk neki az útnak, tulajdonságaik alapvetően meghatározzák a későbbi játékstílust.

A négy karakter a stílus klasszikusait idézi, így Lucas Montbarron például a "tankot" képviseli, aki a közelharcokban jeleskedik, a kardforgatás igazi mestere. Anjali a női vonalat képviseli, és a mágia egyik kiváló ismerője, aki tűzlabdái mellett lándzsájával is remekül bánik. Katarina kezdetleges puskája miatt lehet hízelgő sokak számára, de ha úgy hozza a helyzet, akkor a botok forgatása is remekül megy neki. A varázsló-vonalat Reinhart Manx személyében próbálhatjuk ki, de az ő esetében sem jelenthetjük ki, hogy csakis a varázslásban jeleskedik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mind a négy karakterhez három fő képesség tartozik, amiket további három-három változatban fejleszthetünk tovább. Emellett kapunk passzív képességeket is, karakterenként tízet, amelyeket szintén elsajátíthatunk, így például fejleszthetjük a védekezésünket, a kritikus sebzést vagy a gyógyulást. Ha már a gyógyulásnál járunk, fontos megjegyezni, hogy eltűntek a klasszikus értelemben vett gyógyitalok és fókuszitalok (mana), a harmadik részben ugyanis az ellenfelekből elérhető zöld és kék gömböket kell gyűjtögetnünk.

Ennek megfelelően a játékmenet fő pillére, a harc hamisítatlan akció-RPG, némi komplexitást felmutatva. A Dungeon Siege 3-ban ugyanis már a játékosnak is aktívan ki kell vennie a részét a védekezésből. Ennek kulcsszerepe lesz a játék során, ugyanis rendre túlerőben kell majd helyt állnunk. A stílusra jellemző lootolás (gyűjtögetés), a környezettel történő interakció ezúttal is fontos szerephez jut, a játék azonban sokkal dinamikusabb, lendületesebb, mint elődei. Ez akár remekül is működhetne, ha a PC-s változat irányítása nem lenne úgy elrontva, ahogy azt az Obsidian összehozta. Nagyon érezni, hogy a fejlesztők kifejezetten mostohagyerekként kezelték az asztali gépes verziót, és a fő platform egyértelműen a konzol volt, kontrollert használva ugyanis nagyon élvezetes a harc. Ugyan a játék története a szokásos sallangokat puffogtatja el, a hack'n'slash stílustól nem megszokott módon rengeteg utalást, érdekes olvasnivalót, és sok-sok párbeszédet tolnak az arcunkba a készítők, így az előző részek sötét foltjaiból többre is fény derül. A kampány mindezek ellenére nem túl hosszú, 9-10 óra alatt teljesíthető, a változatos karakterek azonban lehetőséget biztosítanak rá, hogy újrajátsszuk a játékot, mert bár a történet végkimenetele szempontjából sok újat nem kapunk, az eltérő tulajdonságok miatt szórakoztató tud lenni a kalandozás.

Szintén a szavatosságot igyekszik fokozni a kizárólag online játszható kooperatív mód, amelyben érdekes módon az összegyűjthető tárgyakat, egyéb cuccokat csak az kapja meg, aki hosztolja a játékot, így a mellénk szegődött társunk csakis üres kézzel térhet haza. Az élményt azonban fokozza, hogy lootoláskor minden karakter csak a neki megfelelő dolgokat harácsolhatja össze, így többedmagunkkal játszva fontos szerephez jut a játék közbeni taktikázás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékhoz egy régóta készülő, házon belül fejlesztett motor szolgáltatta a "talpalávalót", s az Onyx méltón megállja a helyét. A bejárható világok részletgazdagok és változatosak, azonban túlságosan lineárisak a meglátogatható arénák. A karaktermodellek átlagosak, az animációk folytonosak és dinamikusak, a különböző effektek pedig igazán szemet gyönyörködtető hatást keltenek.

A Square Enix remekül döntött, amikor az Obsidian kezébe adta a Dungeon Siege 3 fejlesztését, s bár ez a Dungeon Siege csak nyomokban hasonlít az elődökre, az újfajta játékélménnyel biztosan sikerül új és régi rajongókat egyaránt megfogni.

Grafika: A játékhoz készített Onxy motor kitűnően teszi a dolgát, stabil képkockaszámot, látványos helyszíneket és effekteket kapunk. Egyedül talán a karakterábrázolás nem mutat többet az átlagosnál, de az összképen ez sem ront.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Ugyan PC-s változat alapján készült a teszt, a konzolos változat nyüstölése mellett nyugodtan kijelenthetjük, hogy az asztali gépes irányítás nem lett túlságosan jó, így csak remélni tudjuk, hogy az Obsidian hamarosan orvosolja ezt a problémát.

Játszhatóság: A négy különböző képességű karakternek és az online kooperatív módnak köszönhetően a rövid játékidő ugyan hamar elszalad, mégis szórakoztató tud lenni a kaland. A történet nem sok vizet zavar, de egy hack'n'slash címhez képest mégis rengeteg utalással találkozunk majd, így ezek olvasgatásával, felkutatásával is sok időt el lehet pepecselni.

Intelligencia, nehézség: A játék során társakat is kapunk, ezek nagy segítségünkre lesznek, mert a játék nehézsége meglehetősen magas fordulatszámon pörög, de ezt egy percig se bánjátok. A varázslatok és támadások kombinálásával nagyon látványos és szórakoztató összecsapásokban lesz részetek.

Hangok, zene: Passzol a stílushoz, a Dungeon Siege 3 hangulatához, de igazából semmi kiemelkedőt nem mutat.

Összefoglalás: Az akciódúsabb megközelítés nagyon jót tett a Dungeon Siege-sorozatnak, amelyre valóban ráfért már a vérfrissítés. Az Obsidian pedig ügyesen adagolja a játékban felbukkanó stílusjegyeket, így ha dinamikusabb is lett az új rész, a régi epizódokat idéző elemekben is bővelkedik a Dungeon Siege 3, ami mindenképpen csak erényévé vált a játéknak.

Kedvcsináló videó

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Artak #23
    A második rész szerintem elég színvonalasra sikerült.
    Ezt a harmadik részt pedig az olvasottak alapján biztos hogy hanyagolni fogom.
  • Nandor88 #22
    Nos ennyit a játékról. Aki gyorsan akar haladni és gyakni annak ajánlom. Nekem tetszik, de sok mindent hiányolok belőle.
    Nem tudsz pontokat leosztani a statjairad.
    Nincsenek set tárgyak.
    Rövid játék idő.
    NPC nél csak random tulajdonságú tárgyak vannak.
    Nincs benne kihívás szinte mindenkit meglehet ölni elsőre.Talán még hardon is.
  • Nandor88 #21
    Én játszottam mind 3 mal.Az irányítást meglehet szokni a jobb egér gombot használom össz vissz, mivel bárhova ütök/lővök úgy is ellent talál, mivel annyira szűk a pályának a 70%. A többi 30%a a pályának pedig általában nagyobb területű. pl (Rajani) Nagy bossoknál ,de ott is szinte mindig eltalálom forgatás nélkül ,de ha nagy gond van ,akkor is megtudom oldani h elforgassam.

    Normalon kezdtem ott kb 15óra a játékélmény és nem volt vmi nagy kunszt.(esetleg ha elbaszod a karinak a leosztásait ,de akkor is végig lehet tolni.)
    Hardon ,azért már vannak akadályok. Itt a játék idő több.

    Szerény véleményem az ,hogy 5 abilityt lehet kihúzni (1 magától húzódik ez a jobb felső saroki mindegyik karakternél. Passz ,hogy miért)

    6képességet lehet max ra húzni ebből adódóan mind a 4 embernél jobb ha 1 fajtára fejlődünk. Az a tapasztalatom ,hogy mind a 4 karakternél bárhogy húzzuk az egyik ág mindig gyengébb és ,ha arra fejlődünk akkor szenvedés lehet vele menni. Másik ág viszont brutális sebzéseket add be de ettől még végig lehet vinni. Hardra meg úgy is kitapasztaljuk melyik ág az.

    Abilyitynél meg azt figyeltem meg ,hogy minden esetben a jobb alsó 3 abilytit adja be 10szint körül(bal oldaliakat később). Ezzel csak egy bajom van ,hogy ezek mind 1 ágat erősítenek és ha te éppen a másik ágra gyúrtál ,akkor nem biztos h pont azt az ágat fogják erősíteni.

    Pl Anjelinénél a jobb oldali abilityk általában a tűzvarázslatait erősítik. Ha speares akarsz lenni nem biztos ,hogy kapsz rájuk bónuszt az elején.

  • kozi001 #20
    Ja egyébként én is csatlakoznék az 1. hozzászólóhoz! Bejött az első kettő ! A ds1-el nagyon sokat játszottam, a ds2-t is végigtoltam! Ezt is végig fogom, de az is igaz h a mágiarendszer az előzőekbe jobb volt!
  • kozi001 #19
    9-10 óra? Casual-an toljátok?
  • lauda85 #18
    Nem rossz játék. Én az előző két részt is kijátszottam.

    De szerintem a harmadik rész kicsit rövidre sikerült, vagy a többivel bajlódtam el több időt de végigvittem a harmadik részét kb: 12 óra alatt ami négy napot jelent nekem.

    Szerintem rövid a játékmenet, a grafika jó, az irányíthatóság elég korlátozott, illetve a camera kép is.

    Aki szerette az előző két részt ajánlani tudom.
  • senki687 #17
    A grafika szerintem nagyon jól sikerült. Sokszor leálltam gyönyörködni a részletességében, a tájak szépségében. Engem inkább a kamera kötöttségei zavartak. Nem lehet felfele nézni, illetve sokszor a táj doborzatából adódóan nem látszik az ellenfél olyankor, amikor egyébként látszania kellene, mert egyszerűen nem lehet a megfelelő irányba nézni.

    Az irányítást nem vészes. Először rossznak tűnt, de pár perc alatt megszoktam.

    A hangulat viszont hiányzott a játékból.

    A zene nem feltünő, de nem is hiányzik, éppen jó.

    Azoknak, akik szeretik ezt a játéktípust, szerintem nem ez lesz a kedvence, de még az a kategória, amit 2-szer is végig lehet játszani.
  • Kovász #16
    Az első (már amennyire emléxem) egy gagyi diablo klón volt, a 2 viszont simán hozta a szükséges szintet, azzal elég sokat toltam anno. Ez a 3 meg... na majd talán akkor a 4:)
  • Molnibalage #15
    Kicsit pontatlan voltam. Az első rész negatív tapasztalata után a többit ki sem próbáltam. A DS 2 demó úgy kb. 5 percet futott a gépemen.
  • Loverman #14
    tudod divat szapulni a wowot. mondjuk a dragon age, witcher, és mass effect játékokon én valahogy pont nem azt érzem hogy "elwowosítják" a single player játékokat. Annyi köze lehet ehhez a wownak hogy az is végülis egy hack'n'slash, meg a fenti játék is. Viszont egy mondatban kijelenteni azt hogy elwowosították, meg azt hogy konzolos, "kicsit merész"...