Ötvös Tibor

Független akció-RPG-városmenedzser lesz a Bastion

Érdekes újítással kíván számos rajongót szerezni magának a Bastion néven megjelenő akció-RPG-kaland játék, mely ráadásul nem egy nagy csapat, hanem egy független kis brigád készít.

Az újítás lényege a korai SNES-játékokat idéző grafika mellett az egyedi megoldásokban nyilvánul meg. Az első, hogy a Bastionban ugyanis nincsenek átvezető jelenetek, de még csak menü sincs. Ahogy a lenti videón is látszik (melyen a játék első 5 percét nézhetjük végig) azonnal megkapjuk a karakterünk irányítását és máris kezdhetjük is a kalandot.


Hogy kik vagyunk, mely világban élünk és mi a feladatunk? Azt majd csak a sztori előrehaladtával tudhatjuk meg és akkor is csak a Narrátortól. És itt jön a második újdonság, a narráció. A Ron Perlman (Hellboy, Penge 2) hangján megszólaló "társunk" helyettesíti ugyanis az átvezető videókat, a háttértörténetet és a tutorialt is. Miután megkaptuk az irányítást, máris hallhatjuk, hogy mi a következő teendőnk (például megmutatja a fegyvert, mielőtt meglátnánk).

Tetszenek a független játékok?
(Összesen 82 szavazat)
  • Az ötletesek igen
    68 % (56 szavazat)
  • Jobban, mint a nagyok
    9 % (7 szavazat)
  • Nem
    10 % (8 szavazat)
De nem fog folyamatosan szövegelni. A kreatív direktor, Greg Kasavin elmondása szerint a Narrátor nem szólal meg minden ajtónyitásnál vagy harcnál, hanem csak a fontosabb eseményeket kommentálja. Ráadásul a történet során egyszer "személyesen" is összefutunk vele, de erről Kasavin nem árult el többet.

A Bastion első ránézésre egy szimpla Diablo klónnak tűnik, de ez egyáltalán nem fedi a valóságot. Kasavin elárulta, hogy az egész csapat imádta a SNES korszak RPG-it és szinte mindent abból az időszakból vettek át. De természetesen a játékmeneten fejlesztettek. A Kölyök néven futó hős például képes elgurulni a támadások elől és azonnal visszatámadni. Ráadásul a főellenségek sem csak állnak a sarokban egy helyben várva, hogy lemészároljuk őket, hanem folyamatos mozgásban lesznek és alaposan megizzasztnak majd minket.



Ráadásul a nagyobb ellenfelek képesek az előttünk összeálló világot elpuszíttani is és ilyenkor egy másik utat kell keresnünk, amin eljuthatunk a célunkig. A Kölyök számos fegyverrel indulhat csatába (bárdok, lőfegyverek, nyílpuskák stb) és természetesen fejlődhet is. Erre szüksége is lesz, hiszen a játék előrehaladtával egyre nehezebb és keményebb ellenségekkel akadunk össze.

És végül jöjjön a harmadik újítás. A Kölyök építkezni is tud majd, hiszen Bastion tulajdonképpen egy frissen megalapult városka, melyben különböző, a stratégiai játékokból megismert épületeket húzhatunk fel. Ezekhez mindössze - úgynevezett - alapokat kell begyűjtenünk, melyeket a dungeonokban találhatunk. Így felhúzhatunk egy Kovácsműhelyt, ahol fejleszthetjük és megjavíthatjuk a fegyvereinket.

A Bastion csak jövő nyáron jelenik meg és Kasavin szerint valamilyen ko-op mód is lesz benne. Mindenesetre a Limbo után ez egy újabb olyan független alkotás, melyet érdemes lesz figyelemmel követni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Megtörhetetlen #6
    Hát nem tudom ki hogy van vele de ez nem is szép, nem is tul eredeti és valóban hihetetlen idegesítő hogy ott előtted épül a pálya, meg ez hogy szétverik az utat előtted ettől is tuti kiborulnék, utálom ha egy játék szándékos szivatja az embert és ez határozottan olyannak tűnik, ráadásul olyan mint egy anime, egy kis cartonnal összekeverve, sosem szerettem ez ta stílust, meg alapból brrrr van ennél sokkal jobb is, inkább a Fable 3 jönne már ki ;)
  • narumon #5
    Azért hosszútávon rohadt idegesítő már a videoban is a mindig lefele eső épületek. Játék közben tuti felbaszna idegileg.
  • archelf #4
    "Ráadásul a nagyobb ellenfelek képesek az előttünk összeálló világot elpuszíttani is és ilyenkor egy másik utat kell keresnünk, amin eljuthatunk a célunkig."
    Jó kis szkriptelt hídleomlások, barlangbeszakadások, meg elhagyhatatlan sceen-ek, míg a főellen meg nem firkant - imho... :D

    AE
  • fergusonpapa #3
    nekm bejön =)
  • Solmenir #2
    Érdekesnek tűnik, biztos kipróbálom majd.
  • Tetsuo #1
    Cartoon Diablo, 2011 kozepen..