Ötvös Tibor
Független akció-RPG-városmenedzser lesz a Bastion
Érdekes újítással kíván számos rajongót szerezni magának a Bastion néven megjelenő akció-RPG-kaland játék, mely ráadásul nem egy nagy csapat, hanem egy független kis brigád készít.
Az újítás lényege a korai SNES-játékokat idéző grafika mellett az egyedi megoldásokban nyilvánul meg. Az első, hogy a Bastionban ugyanis nincsenek átvezető jelenetek, de még csak menü sincs. Ahogy a lenti videón is látszik (melyen a játék első 5 percét nézhetjük végig) azonnal megkapjuk a karakterünk irányítását és máris kezdhetjük is a kalandot.
Hogy kik vagyunk, mely világban élünk és mi a feladatunk? Azt majd csak a sztori előrehaladtával tudhatjuk meg és akkor is csak a Narrátortól. És itt jön a második újdonság, a narráció. A Ron Perlman (Hellboy, Penge 2) hangján megszólaló "társunk" helyettesíti ugyanis az átvezető videókat, a háttértörténetet és a tutorialt is. Miután megkaptuk az irányítást, máris hallhatjuk, hogy mi a következő teendőnk (például megmutatja a fegyvert, mielőtt meglátnánk).
Tetszenek a független játékok?
(Összesen 82 szavazat)
De nem fog folyamatosan szövegelni. A kreatív direktor, Greg Kasavin elmondása szerint a Narrátor nem szólal meg minden ajtónyitásnál vagy harcnál, hanem csak a fontosabb eseményeket kommentálja. Ráadásul a történet során egyszer "személyesen" is összefutunk vele, de erről Kasavin nem árult el többet.
A Bastion első ránézésre egy szimpla Diablo klónnak tűnik, de ez egyáltalán nem fedi a valóságot. Kasavin elárulta, hogy az egész csapat imádta a SNES korszak RPG-it és szinte mindent abból az időszakból vettek át. De természetesen a játékmeneten fejlesztettek. A Kölyök néven futó hős például képes elgurulni a támadások elől és azonnal visszatámadni. Ráadásul a főellenségek sem csak állnak a sarokban egy helyben várva, hogy lemészároljuk őket, hanem folyamatos mozgásban lesznek és alaposan megizzasztnak majd minket.
Ráadásul a nagyobb ellenfelek képesek az előttünk összeálló világot elpuszíttani is és ilyenkor egy másik utat kell keresnünk, amin eljuthatunk a célunkig. A Kölyök számos fegyverrel indulhat csatába (bárdok, lőfegyverek, nyílpuskák stb) és természetesen fejlődhet is. Erre szüksége is lesz, hiszen a játék előrehaladtával egyre nehezebb és keményebb ellenségekkel akadunk össze.
És végül jöjjön a harmadik újítás. A Kölyök építkezni is tud majd, hiszen Bastion tulajdonképpen egy frissen megalapult városka, melyben különböző, a stratégiai játékokból megismert épületeket húzhatunk fel. Ezekhez mindössze - úgynevezett - alapokat kell begyűjtenünk, melyeket a dungeonokban találhatunk. Így felhúzhatunk egy Kovácsműhelyt, ahol fejleszthetjük és megjavíthatjuk a fegyvereinket.
A Bastion csak jövő nyáron jelenik meg és Kasavin szerint valamilyen ko-op mód is lesz benne. Mindenesetre a Limbo után ez egy újabb olyan független alkotás, melyet érdemes lesz figyelemmel követni.
Az újítás lényege a korai SNES-játékokat idéző grafika mellett az egyedi megoldásokban nyilvánul meg. Az első, hogy a Bastionban ugyanis nincsenek átvezető jelenetek, de még csak menü sincs. Ahogy a lenti videón is látszik (melyen a játék első 5 percét nézhetjük végig) azonnal megkapjuk a karakterünk irányítását és máris kezdhetjük is a kalandot.
Hogy kik vagyunk, mely világban élünk és mi a feladatunk? Azt majd csak a sztori előrehaladtával tudhatjuk meg és akkor is csak a Narrátortól. És itt jön a második újdonság, a narráció. A Ron Perlman (Hellboy, Penge 2) hangján megszólaló "társunk" helyettesíti ugyanis az átvezető videókat, a háttértörténetet és a tutorialt is. Miután megkaptuk az irányítást, máris hallhatjuk, hogy mi a következő teendőnk (például megmutatja a fegyvert, mielőtt meglátnánk).
(Összesen 82 szavazat)
-
Az ötletesek igen
68 % (56 szavazat) -
Jobban, mint a nagyok
9 % (7 szavazat) -
Nem
10 % (8 szavazat)
A Bastion első ránézésre egy szimpla Diablo klónnak tűnik, de ez egyáltalán nem fedi a valóságot. Kasavin elárulta, hogy az egész csapat imádta a SNES korszak RPG-it és szinte mindent abból az időszakból vettek át. De természetesen a játékmeneten fejlesztettek. A Kölyök néven futó hős például képes elgurulni a támadások elől és azonnal visszatámadni. Ráadásul a főellenségek sem csak állnak a sarokban egy helyben várva, hogy lemészároljuk őket, hanem folyamatos mozgásban lesznek és alaposan megizzasztnak majd minket.
Ráadásul a nagyobb ellenfelek képesek az előttünk összeálló világot elpuszíttani is és ilyenkor egy másik utat kell keresnünk, amin eljuthatunk a célunkig. A Kölyök számos fegyverrel indulhat csatába (bárdok, lőfegyverek, nyílpuskák stb) és természetesen fejlődhet is. Erre szüksége is lesz, hiszen a játék előrehaladtával egyre nehezebb és keményebb ellenségekkel akadunk össze.
És végül jöjjön a harmadik újítás. A Kölyök építkezni is tud majd, hiszen Bastion tulajdonképpen egy frissen megalapult városka, melyben különböző, a stratégiai játékokból megismert épületeket húzhatunk fel. Ezekhez mindössze - úgynevezett - alapokat kell begyűjtenünk, melyeket a dungeonokban találhatunk. Így felhúzhatunk egy Kovácsműhelyt, ahol fejleszthetjük és megjavíthatjuk a fegyvereinket.
A Bastion csak jövő nyáron jelenik meg és Kasavin szerint valamilyen ko-op mód is lesz benne. Mindenesetre a Limbo után ez egy újabb olyan független alkotás, melyet érdemes lesz figyelemmel követni.