Ötvös Tibor

Brutális akció Mortal Kombat módra

A héten bejelentett új Mortal Kombat rész visszatér a klasszikus alapokhoz: a 3D-s grafikát felváltotta a 2D, de a karakterek továbbra is a harmadik dimenzióból lettek renderelve.

Az idei E3-on is kint volt a játék és a látottak alapján a fejlesztő Netherrealm Studios nagyon kitett magáért. A klasszikus megoldások mellé ugyanis nagyon ötletes és remekül működő új rendszereket hoztak be. Ezek közül párat láthatunk a lenti trailerben is, mely azonban leginkább a kivégzésekre van kihegyezve.


Az első újítást rögtön a legnagyobb vetélytársuktól vették át. A képernyő alján látható kijelző ugyanis hasonlóan működik, mint a Street Fighter sorozatban. Ha valami extra szép vagy nagyon brutális mozdulatot viszünk sikeresen véghez, akkor a csík el kezd töltődni. Ha feltöltődött, akkor a játékos egy extra kemény mozdulatot tud előhozni. Ez egy már létező támadás felerősített változata, de a kivitelezés után le kell nyomnunk a védekezés gombot és akkor hozzuk elő az extra mozdulatot.
Melyik az igazi Mortal Kombat?
(Összesen 689 szavazat)
  • A 2D-s
    82 % (568 szavazat)
  • A 3D-s
    10 % (66 szavazat)
  • A DC Universe-kiadás
    6 % (44 szavazat)


Sub-Zero esetében például alapból egy kis területet szór be jéggel és az ellenfél azon csúszik oda hozzánk. Az extra verzióban az egész pályát lefagyasztja, így az ellenfelünk tehetetlenül csúszkál ide-oda, miközben mi lazán pofozgatjuk. Reptile savas köpése pedig egy savas "hányássá" erősödik, vagyis nagyobb sugárban erősebb mérget okád az ellenfélre.



Újabb újdonság az X-Ray Move, mely a fenti videóban is látható. Egy ilyen mozdulatsornál a kép átvált egy röntgenfelvételre, ahol láthatjuk, hogyan törik az ellenség vagy a saját csontunk egy felütésnél vagy komolyabb támadásnál. Az új Mortal Kombat sokkal brutálisabb és véresebb lesz, mint elődei voltak és életszerűbbek a sebzések is.

A mai napig összesen kilenc karakterről tudunk, akik biztosan feltűnnek majd a kilencedik részben. Scorpion, Sub-Zero, Reptile, Sektor, Nightwolf, Kung Lao, Johnny Cage és Mileena mellett Raiden is választható karakter lesz, de egy Mortal Kombat játékból nem maradhat ki Liu Kang és Shang Tsung sem, de az ő szereplésüket hivatalosan még nem erősítették meg.

A Mortal Kombat jövő tavasszal jelenik meg és az eddig látottak alapján minden adott a sikerhez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TommyGun #44
    Elszomorít hogy az a játék ami PC-n lett kult, azt ki sem adják már rá.
    És ha PC trollnak számítok akkor az vagyok, egy mai gép röhögve leszimulálna egy PS3 játékot nem értem mi a faszé nem lehet átportolni lófasz költséggel.
  • Pesta76 #43
    Nekem megvan vagy 4 része Pc, Ps2 , Ps3. A legjobban a Mortal Vs DC jön be na meg persze a Mortal Kombat Armageddon. Ami a videót illeti igen igéretesnek tűnik sok újdonsággel és számomra igen vonzó 2d-vel. Alig várom hogy tolhassam full Hd-ba.
  • Khalid #42
    Kiskoromban sokat játszottam a második, harmadik résszel, aztán a negyedik részben valahogy elveszett az, ami olyan élvezetessé tette a játékot. Ez a verzió viszont nagyon ígéretes!
  • Justil #41
    A Tekkent és a Mortalt amúgy tényleg kár összehasonlítani. Már csak azért is, mert az egyik egy japó game, a másikat meg az usákok csinálják.

    Felesleges azon is trollkodni, hogy vajon a Mortal gyors, pörgős játékmenete a jobb, vagy a Tekken kimértebb, megfontoltabb ritmusa. Egyszerűen más a kettő, de mindkettőnek megvan a maga varázsa, illetve mindkettő zseniális a maga nemében.

    Az viszont szvsz egyértelmű, hogy a Mortal a Trilogy óta gyakorlatilag folyamatosan mélyponton van, mert a 3D-re váltás egyszerűen nem jött be nekik. Nem azért, mert a 3D szar, hiszen a Tekkenben pl szuperül megoldották. Egyszerűen csak képtelenek voltak összerakni egy normális Mortal játékot. Kitaláltak megannyi új karaktert és sztorit, tettek a játékba fegyvereket, későbbi részekben új játékmódokat, stb...de szvsz színvonaltalan volt mind úgy ahogy volt.

    Most, végre felcsillant a remény :)
    Egyébként én nem vagyok egy pc-s troll, de nincs konzolom, nem is terveztem a beszerzését, mert semmi olyasmi nincs rá amire különösebben igényem lenne. De ha ezt csak fele olyan tutira is megcsinálják, mint amilyennek ígérik, akkor gondolkodós lesz a dolog...
  • Justil #40
    A Worms Armageddon (és a World Party) minden idők egyik legnagyobb játéka.
  • kanduhr #39
    Egész más idők járnak. Ha szerinted elég annyi ember, pénz és idő megcsinálni egy mai játékot, mint amennyi elég volt a mondjuk Doom 2-höz, akkor nagyon nagy tévedésben vagy. Sokkal komplexebb, bonyultabb az egész.
  • kanduhr #38
    Ezt honnan veszed? Hasra ütéssel nem szoktunk statisztikát közölni...
  • kanduhr #37
    Nem érted.
  • opeca #36
    Ach so, szóval nektek elég ez a 1v1 elleni 28. rész. Ja, akkor már értem, akkor tényleg teljesen tépem itt a számat.

    Csak hát ki játszik 1v1 elleni árkádos verekedős játékkal manapság 15 éves kor felett?

    Mert pont azoknak való.

    Emlékszem milyen jókat hülyültem anno a Street Fighter II-vel, 14-15 éves koromban.

    De hát aztán azért ahogy fejlődött a technika, a programozás, lehetővé vált a komolexebb játékmenet, azóta nem akarok Street Fighter II-vel, se 4-el játszani.

    "Egy játék 2010-ben is lehet 2D-s egy fejlett motorral megjelenítve. De ha még nem is lenne agyontűzdelve effektekkel, THX hangokkal, a játszhatóság nem ezen áll vagy bukik."

    Mondom, akkor játsszál a Pac Man-el vagy Tetris-ezzél.

    Worms, Armageddon???
    Na jó, itt fejeztem be tényleg. Azt is toltam, amikor egyetemre jártam, a punk haverral, mikor éppen nem volt sehol sem buli vagy nő...

    Na mindegy...
  • Ender Wiggin #35
    Nem kell beleölni egy játék fejlesztésébe 50 millió dollárt (a legnagyobb klasszikusokat furcsa mód kislétszámú csapatok dobták össze a régi szép időkben), és akkor biztos bejön annyi, hogy megérje PC-re is fejleszteni. Csak hát minden mondvacsinált szarra tolja a kiadó előre a lét, amit sosem lát viszont.