Ötvös Tibor

Nascar '15 - idén is maradunk a Forma 1-nél

A Nascar továbbra is csak egy szűk réteget tud hazánkban megfogni és ezért nem számíthat nagy sikerre az idei kiadás sem.

A Nascar mint sport valójában csak és kizárólag Észak-Amerikában népszerű, de ott nagyon. Éppen ezért nem meglepő, hogy az Activision továbbra is szeretné kiaknázni a franchise-ban rejlő anyagi lehetőségeket és idén is megjelent egy Nascar-verseny. Sajnos azonban maga a játék nem csupán azért kap negatív kritikát, mert nálunk nem népszerű a sport.

A Nascar '15 ugyanis egyszerűen rosszul sikerült. Ha nagyon gonosz szeretnék lenni, akkor azt mondanám, hogy a 2011-es fejezet óta nem is fejlesztettek semmit a programon, csak frissítik a pilótákat és átírják az évszámot a címben. A program a megszokott lehetőségeket nyújtja, így indíthatunk egyszerű szóló vagy online versenyt és persze a Karrier-móddal is megpróbálkozhatunk.



Utóbbi esetben egy csapat kezdő pilótájaként kezdjük el Nascar pályafutásunkat, majd természetesen az egyre javuló teljesítményünkkel szerezhetünk szponzorokat és haladhatunk felfele a ranglétrán. A versenyek azonban borzalmasan vannak megcsinálva. Az autók kezelése botrány, a pályák nagyon egyformák (ez nem a készítők hibája) és a Mesterséges Intelligencia szinte nem is létezik.

Így a játékélmény a béka feneke alatt van és feltehetően csak a nagyon megszállott Nascar rajongók tesznek majd pár körnél többet az alkotással. Tudom, hogy nem a mi piacunkra szánja a játékot a kiadó, de mivel itt is elérhető, így kénytelenek vagyunk foglalkozni vele. És ha már foglalkozunk vele, akkor véleményt nyilvánítunk róla. Ez a vélemény pedig negatív... nagyon negatív. Nem ajánlom senkinek, maximum ha nem kapott más programot a konzoljához.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • aru #8
    Megérdemli aki a F1 2015-nél marad!
    https://www.youtube.com/watch?t=211&v=UQRVQANhbh8
  • Ender Wiggin #7
    Az oválpályák annyival izgalmasabbak, hogy csak négy kanyar van, nem 14, ergó elég nehéz nagy előnyt autózni. Másrészt az autók asszimetrikusak (nehezek és magasan van a tömegközppontjuk), minden nüansz elállítódást jelent, ami azonnal vezethetetlenné reszi őket ezért folyamatosan állítgatják menet közben (panhard-rúd, rugóút, guminyomás). Az F1-es autóba meg csak beül a pilóta, aztán vagy jó vagy nem, de mindenképpen könnyebb dolga van vele a pilótának vagy a csapatnak. És egy futam nem másfél órás sprint maximum két kiállással, hanem 4-5 órás, több, minnt kétszer akkora távval (a múlt heti Coca Cola 600 éppen háromszor akkora táv volt, mint az F1-esek általában), mint az F1-ben, sokszor 10-szer is kimennek a pitbe. És minden balesetnél teljes pályás sárga és felvezető autó, ami mindig beleszól a sorrendbe. Nincsenek olyan lefutott erőviszonyok, mint az F1-ben megszoktuk 30 éve már, sosem lehet megtippelni, hogy ki lesz a győztes. És nem is függ annyira az autótól, mint az F1-ben. Minden évben van minimum 10-15 győztes, és futamonként ennyien esélyesek is a 43-ból. Viszont az F1-hez képest az élcsapatok és a sereghajtók között sokkal nagyobb a különbség...
  • Ender Wiggin #6
    Ja, hát mert a cikk írója szeint minden ovál ugyaolyan, még nem jelenti azt, hogy így is van. Meg elfejeltette, hogy van két kanyargós pálya is az évadban. Való igaz, hogy az Eutechnyx egy rakás szart csinált, de az idei az utolsó az ő motorjukkal, jövőre teljesen új játék jön. Minden hibája ellenére azért el lehet játszani vele, sajnos más NASCAR játék nincs, csak a régiek. Online szót sem érdemel, abban az iRace a király, és ott a NASCAR hivatalos játéka, a bajnok 10 ezer dollárt kap minden évben.
    Offline a legnagyobb baj az AI. Félrelöki az embert, a restart kriminális, a pit automatikus (csak a bemeneti sebesség miatt lehet fekete zászlót kapni, a szektorokban már nem). Az autók festése cseppet sem friss, és gyakorlatilag semmit sem lehet rajta változtatni - van egy használhatatlan editor a szponzor logók elhelyezésére aztán ennyi. De a többi autót pl. nem tudom változtatni, anno a Papyrus-félében ez volt az egyik varázs, hogy a valdi festéseket vagy sajátot simán lehetett importálni.
    Az irányítás nem rossz, és elég szimulátoros az állítgatás, ég és föld a köridő az alap setuphoz képest, ha az ember eltalálja. Sajnos az aszfalt hőmérséklete, a napszakváltozás nem befolyásolja direktben a guminyomást, mint a valódi autóknál, de ez már amúgy is túl sok lenne a jóból.

    UI: azért van ám Mo-n elég sok NASCAR-rajongó. És mindig az F1-gyel hasonlítják, hát az igazság az, hogy többen nézik a helyszínen a NASCAR-t, mint az F1-et. Más kérdés, hogy a tévében mindkét széria mélyrepülésben a nézettség tekintetében, köszönhetően a hasonlóan dilettáns vezetésnek, szabályhozatalnak már évek óta.
  • aru #4
    Melyikről kívánsz hallani?
  • aru #5
    duplán rakta be
    Utoljára szerkesztette: aru, 2015.05.27. 13:25:00
  • bakkerman #3
    Ennek azért fuss neki még egyszer :D
  • Honda F1 #2
    Mesélj többet arról mennyivel izgalmasabbak és változatosabbak az ovál pályák mint egy Spa. Hallgatunk. :D
  • aru #1
    " a pályák nagyon egyformák (ez nem a készítők hibája)"
    What?! A D ovál, az ovál, az F1 pályák, a U ovál, a háromszög alakú pályák, a 10°-os, a 40°-os dőlésű miért egyformák a cikk írójának? Pont a formula 1 az egyhangú és silány!
    Utoljára szerkesztette: aru, 2015.05.26. 22:49:14