Gyurkity Péter
Nem csökkenti a PS3 árát a Sony
Eddig többnyire csak pletykák láttak napvilágot a cég terveiről, most azonban elárulták, hogy az árcsökkentés mellett az ingyenes játékok mellékelése sincs a lehetőségek között.
A Sony részéről Peter Dille, az amerikai részleg marketingért felelős alelnöke nyilatkozott a Gamasutra weboldalnak, megosztva a cég filozófiáját a közönséggel. Ebből megtudhattuk, hogy továbbra is a profitot tartják elsődleges célnak, pontosabban annak megőrzését, így nem várhatunk árcsökkentést a Sony részéről. Az akciós ajánlatok lehetőségét is kizárják.
A gondot valószínűleg az jelenti, hogy a konzol előállítása még mindig túl sokba kerül. Tavaly decemberben piaci források 450 dollárra becsülték egy-egy példány gyártási összköltségét, ami azt jelenti, hogy nem közelíthetik meg a riválisok által alkalmazott árszintet. Bár ez az adat sokkal jobb az eredeti 2006-os mutatóknál (akkor még 800 dollárnál is többe került egy-egy konzol legyártása), még mindig nem jutottak el oda, hogy komoly nyereséget hajtsanak a hardvereladásokból. Ehhez azonban érdemes hozzátenni, hogy ez eddig egyedül a Nintendónak sikerült, amely szintén nem akarja csökkenteni konzolja jelenlegi piaci árát.
Azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a PS3 továbbra is a leglassabban terjedő konzol, a Sonynak tehát valamilyen megoldást kell találnia ennek felgyorsítására. Amennyiben pedig az elődhöz hasonlóan 10 éves életciklust szeretnének kicsiholni a fejlesztésből, rengeteg érdekes és izgalmas játékra, vagyis erős szoftveres háttérre van szükségük, ez pedig jelenleg szintén nem éri el a kívánt szintet. Ebben nyilván nem segít, hogy az árcsökkentés mellett most azt is kizárják, hogy akár 5 ingyenes játékot mellékeljenek a konzolhoz.
A konzolokhoz kapcsolódó hír, hogy a Nintendo éppen 20 évvel ezelőtt, 1989-ben dobta piacra az eredeti Game Boy-t. A mai áron 80 dollárba kerülő készüléket akkor úgy reklámozták, hogy 35 órán keresztül élvezhetjük a játékokat, mindössze 4 elemmel a zsebünkben.
A Sony részéről Peter Dille, az amerikai részleg marketingért felelős alelnöke nyilatkozott a Gamasutra weboldalnak, megosztva a cég filozófiáját a közönséggel. Ebből megtudhattuk, hogy továbbra is a profitot tartják elsődleges célnak, pontosabban annak megőrzését, így nem várhatunk árcsökkentést a Sony részéről. Az akciós ajánlatok lehetőségét is kizárják.
A gondot valószínűleg az jelenti, hogy a konzol előállítása még mindig túl sokba kerül. Tavaly decemberben piaci források 450 dollárra becsülték egy-egy példány gyártási összköltségét, ami azt jelenti, hogy nem közelíthetik meg a riválisok által alkalmazott árszintet. Bár ez az adat sokkal jobb az eredeti 2006-os mutatóknál (akkor még 800 dollárnál is többe került egy-egy konzol legyártása), még mindig nem jutottak el oda, hogy komoly nyereséget hajtsanak a hardvereladásokból. Ehhez azonban érdemes hozzátenni, hogy ez eddig egyedül a Nintendónak sikerült, amely szintén nem akarja csökkenteni konzolja jelenlegi piaci árát.
Azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a PS3 továbbra is a leglassabban terjedő konzol, a Sonynak tehát valamilyen megoldást kell találnia ennek felgyorsítására. Amennyiben pedig az elődhöz hasonlóan 10 éves életciklust szeretnének kicsiholni a fejlesztésből, rengeteg érdekes és izgalmas játékra, vagyis erős szoftveres háttérre van szükségük, ez pedig jelenleg szintén nem éri el a kívánt szintet. Ebben nyilván nem segít, hogy az árcsökkentés mellett most azt is kizárják, hogy akár 5 ingyenes játékot mellékeljenek a konzolhoz.
A konzolokhoz kapcsolódó hír, hogy a Nintendo éppen 20 évvel ezelőtt, 1989-ben dobta piacra az eredeti Game Boy-t. A mai áron 80 dollárba kerülő készüléket akkor úgy reklámozták, hogy 35 órán keresztül élvezhetjük a játékokat, mindössze 4 elemmel a zsebünkben.