MTI

Tovább erősödik az online játékpiac

Folyamatosan nő a közösségi internetes játékok sikere, piaci elemzők legújabb számításai szerint a bevételek el fogják érni a 2 milliárd dollárt (445 milliárd forint) 2013-ra a játékpiac e szegmensében.

A Screen Digest cég elemzői tanulmányukban rámutattak arra, hogy a közösségi internetes játékok legtöbbje az óriási sikerük ellenére tulajdonképpen a legnépszerűbb képviselőjüket, a 11,7 milliós előfizetővel rendelkező World of Warcraftot (WoW) próbálják utánozni. Az MMOG játékok piaca az Egyesült Államokban és Európában 22 százalékkal növekedett, és tavaly 1,4 milliárd dolláros (311 milliárd forint) bevételhez jutott. Jelenleg nagyjából 220 aktív MMOG létezik, ám ezek legtöbbje a délkelet-ázsiai országokban került piacra.

A Screen Digest szakértője, Piers Harding-Rolls a BBC-nek adott nyilatkozatában aláhúzta, hogy a recesszió ellenére jelentős mértékben növekedett az MMOG-k havi előfizetőinek száma. (A jelenleg legnépszerűbb közösségi online szerepjátéka, a World of Warcraft havidíja 20 euró (6000 forint). Az ilyen játékok iránti rajongás a legtöbb előfizetőnél igazi droggá, vagy legalábbis olyan szokássá válik, mint másoknál a televíziózás. "Ha egyszer előfizető leszel, akkor nagy eséllyel az is maradsz" - húzta alá Harding-Rolls.

A "WoW" nyomában "loholó" MMOG-k sikere ugyanakkor korántsem annyira egyértelmű. A Conan, a barbár kalandjait feldolgozó Age of Conan, illetve a híres táblás stratégiai játék, a Warhammer alapján készült Warhammer Online szerverei például konganak az ürességtől, olyannyira, hogy utóbbi esetében az Egyesült Államokban leállították a szerverek háromnegyedét, és a játékosokat a megmaradt népszerűbb szerverekre szállították át. (Az MMOG játékokban ugyanis nem egyetlen "helyre", hanem több szerverre kerülnek a játékosok éppen azért, hogy ne legyen torlódás és a szervergépek, illetve a játékosok gépei is bírják az adatforgalmat.) Bár ez a két játék valószínűleg nem fog megbukni, mint ahogy azt néhány elemző gondolja, ugyanakkor az igazi sikert továbbra is 2004 végén megjelent World of Warcraft orozza el a többiek elől.

Ennek legfőbb oka, hogy az egyszerűség és komplexitás, a játékosok egymás közötti háborúja és a szörnyek elleni harc aránya, illetve a különböző foglalkozások (harcos, mágus, tolvaj) közötti játékegyensúly terén a "WoW" egyszerűen verhetetlen. Hiába újabbak, szebbek és bizonyos részeikben még jobbak is a riválisok, mégsem képesek megtörni a World of Warcraft egyeduralmát. Ez leginkább előfizetői számokban jelentkezik: a Warhammer Online például a tavaly novemberi 800 ezres induló előfizetői számról idén visszaesett 300 ezerre. Ettől függetlenül nem kell ezeket a játékokat sem temetni: a jövőben valószínűleg megerősödnek, és készülnek már az újabb MMOG-k is, amelyek hamarosan megjelennek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat 02 #6
    És a WoW-al vajon ? :D
    "különböző foglalkozások (harcos, mágus, tolvaj) " foglalkozás = növényszedés,kovács, etc nem ?
  • Shaenis #5
    szeretnék olyan cikket látni kb két év múlva itt az sg-n, hogy a wow előfizetők száma csökkent, mert sokan áttértek a megjelenő GW2-re, mivel az nagyobb játékélmény nyújt sokkal olcsóbban :)
  • RaSzTaH #4
    omg, akik ezeket a híreket kirakják/írják játszottak valaha valamelyik másik mmo-val WoW-on kívül? :) pártatlan cikkeket is lehetne írni vagy fizetnek ezekért a hírdetésekért?:)
  • Carbine #3
    igazán jó lenne már 1 hét, amikor nem kerül fel az "esgére" olyan hír, ami mindenképpen a WoW felsőbbrendűségét óhajtott bizonyítani.
    Elhiszem, hogy szép meg jó, még azt is bemesélem magamnak, hogy komplex.
    Ha valóban kell néha egy MMOG-ről szóló cikk, akkor legyen már valamelyik másikról, ha már van 220 féle-fajta.
    Valóban nem 20 € a havidíj... ezt még én is tudom.
  • Komolytalan #2
    WoW havidíja 13 euró, nem 20. Sebaj, lehet hasraütés alapon is cikket írni, sőt meg is lehet jelentetni (az sg-n).
  • radical@work #1
    Direkt van WoW goldseller reklám a cikkben?