MTI
Már letöltés közben elindíthatjuk a játékot
Az Awomo nevű brit cég újfajta módszert kínál a játékok internetes vásárlására: miközben letöltjük a játékot, már játszhatunk is vele, tehát nem kell kivárni amíg befejeződik a letöltés. Ha már a játék 10%-a lejött a netről, már bele is kezdhetünk.
Mindenki utálja, ha feleslegesen sokáig kell várni valamire, legyen szó akár sorban állásról, a tömegközlekedésben eltöltött várakozásról, vagy jelen esetben arról, ha egy játék internetes vásárlása közben azt kell figyelnünk, hogy mikor éri már el a letöltés a 100%-ot. Éppen ezért az Awomo olyan technológiát eszelt ki, amelynek segítségével akár 10%-os letöltési állapotnál elkezdhetünk játszani. "Ez szupergyors módja a játékok disztribúciójának. Most először olyan rendszert dolgoztunk ki, amelynek segítségével pontosan ugyanazt tesszük, mint az iTunes a zenével" - állítja büszkén Roger Walkdon, az Awomo főnöke.
Az interneten való vásárlás egyik úttörője a Valve cég Steamje. A 2003-ban beindított szolgáltatás több mint 600 játékot kínál árusításra az interneten keresztül, és 20 milliós előfizetői bázisa van. Ugyanakkor a Steamről és a hozzá hasonló elven működő Direct2Drive-ról letöltött játékokat csak úgy indíthatjuk el, ha már a teljes játék lejött. Mivel ezek a programok több gigabájtos méretűek, ezért előfordul, hogy a letöltés akár napokat is igénybe vesz - különösen gyenge sávszélességnél.
Miközben a zene digitális disztribúciója már megszokott a médiapiacon, addig a legális videojáték-letöltés még annyira nincs benne a köztudatban, és ez az új módszer elősegítheti elterjedését. Az Awomo rendszere úgy működik, hogy először letölti a játék legfontosabb alap fájlrendszerét, amellyel már elindíthatjuk, a maradékot pedig a háttérben töltögeti, miközben mi már a főhőst irányítjuk.
Mindenki utálja, ha feleslegesen sokáig kell várni valamire, legyen szó akár sorban állásról, a tömegközlekedésben eltöltött várakozásról, vagy jelen esetben arról, ha egy játék internetes vásárlása közben azt kell figyelnünk, hogy mikor éri már el a letöltés a 100%-ot. Éppen ezért az Awomo olyan technológiát eszelt ki, amelynek segítségével akár 10%-os letöltési állapotnál elkezdhetünk játszani. "Ez szupergyors módja a játékok disztribúciójának. Most először olyan rendszert dolgoztunk ki, amelynek segítségével pontosan ugyanazt tesszük, mint az iTunes a zenével" - állítja büszkén Roger Walkdon, az Awomo főnöke.
Az interneten való vásárlás egyik úttörője a Valve cég Steamje. A 2003-ban beindított szolgáltatás több mint 600 játékot kínál árusításra az interneten keresztül, és 20 milliós előfizetői bázisa van. Ugyanakkor a Steamről és a hozzá hasonló elven működő Direct2Drive-ról letöltött játékokat csak úgy indíthatjuk el, ha már a teljes játék lejött. Mivel ezek a programok több gigabájtos méretűek, ezért előfordul, hogy a letöltés akár napokat is igénybe vesz - különösen gyenge sávszélességnél.
Miközben a zene digitális disztribúciója már megszokott a médiapiacon, addig a legális videojáték-letöltés még annyira nincs benne a köztudatban, és ez az új módszer elősegítheti elterjedését. Az Awomo rendszere úgy működik, hogy először letölti a játék legfontosabb alap fájlrendszerét, amellyel már elindíthatjuk, a maradékot pedig a háttérben töltögeti, miközben mi már a főhőst irányítjuk.