Elindult az Amazon MMO-ja

A rajt nem zökkenőmentes, a játékosok jó része nem is tud még mindig belépni.

Az Amazon Games kapcsán már korábban beszámoltunk a házon belül fejlesztett MMO, a New World, fejlesztéséről, legutóbb azonban egy meglehetősen negatív fejleményről adtunk hírt, a játék ugyanis nemcsak komoly kihívást jelentett egyes csúcskategóriás grafikus kártyák számára, azok egy részét tönkre is tette. Később kiderült, hogy az EVGA gyártási folyamata során akadtak problémák, az érintettek azóta megkapták a cserepéldányokat, most azonban maga játék is elrajtolt.

A cég hivatalos bejelentésében azt harangozták be, hogy a debütálás kedden esedékes, erre a terveknek megfelelően sor is került. A problémák szinte azonnal jelentkeztek, az érdeklődés ugyanis óriási volt, a közép-európai idő szerint reggel 8-kor végrehajtott start pedig zűrösre sikerült. Széles tömegek nem tudtak bejutni a szerverekre, amelyeket egyes hírek szerint 2000 főben maximalizáltak. Ennek megfelelően sokan hosszú órákat voltak kénytelenek várni a belépésre, mások a főmenün sem jutottak túl. A gondok méretét jól jelzi, hogy az első napon nagyjából 600 ezren próbáltak egymást félretolva csatlakozni valamelyik szerverre – ez a tömeg a Steam saját adatai szerint végül 700 ezer főre duzzadt.

Akiknek sikerült a bejelentkezés, azok szinte azonnal több problémáról számoltak be. A jelek szerint egyes esetekben a játék egyszerűen nem vesz tudomást a lépéseinkről, a kattintások egy része ugyanis semmilyen tevékenységet, manővert nem eredményezett. Ez valószínűleg szintén a túlterheltség jele, erre pedig egyelőre még maga az Amazon sem reagált, vagyis a debütálásra váró türelmetlen felhasználók egyelőre frusztráltan áhítoznak valamilyen válaszlépésre – ez különösen irritáló lehet annak tudatában, hogy korábban több csúszásra került sor, ezt követően pedig maga a béta is alaposan elhúzódott.

A New World eredetileg tavaly májusban jelent volna meg, ez többek között a pandémia miatt csúszott először idén augusztusra, majd pedig szeptember végére. A hivatalos ár 40 dollár, a deluxe-változat azonban 50 dollárért beszerezhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #9
    Jesszus...sok kozod nincs az mmokhoz, hmm?
    "Mert ha mondjuk azt szeretnék, hogy egy tárgy csak a játékosok legelkötelezettebb 5%-ának legyen meg, akkor a dropratet is a játékosok számához kell igazítani, mert ami 4000 játékosnál 1:200-hoz esély, 40000-nél már 1:2000-hez lesz."
    Ez nem igy mukodik, leven nem lathatod elore, hogy a jatekosok hany szazalekanak lesz ESELYE, hogy egyaltalan hozza kerulhessen X targy. Ezert a droprate fix ertek, jatekosszamtol fuggetlenul (azaz X targynak Z% eselye van, hogy essen Y helyrol)
    Ezert aztan "Ezeket nagyon nehéz dinamikusan kezelni, mert az egyén szintjén úgy jelenik meg, hogy random változnak a játékszabályok és mire leöl 200 db. vaddiszót, hogy megszerezze a gyémánt agyarat, addigra kiderül, hogy jah de közben még beloggoltak tízezren és a szint 800-al emelkedett. Más meg ott rohangászik ugyanazzal a cuccal, mert neki még elég volt a 20." nincs ilyen....Vagy, ha megis, az eleve bukasra itelt eszmeletlen design flaw
    "mert mondjuk egy erdőbe vagy barlangba nem rakhatnak be több tízezer játékost, míg mondjuk az űrbe igen."
    Aztan mert ugyan miert is nem? Segitek: 1 egesz bolygo egybefuggo erdoseg....Az egesz populacio az egesz bolygot behalozo foldalatti barlangrendszerben el, mert a felszin lakhatatlan....Se fantazia, se ismeret az mmokrol...le a kalappal...
    Utoljára szerkesztette: cateran, 2021.10.11. 17:33:57
  • asgh #8
    Ez nem oldható meg cloud alapon és nem hardver erőforrás kérdése.

    Egy MMO-ban jellemzően "realmok" vannak, amik nem csak x játékos technikai lekezeléséről szól, hanem közösség építésről, gazdaságról, stb.
    Ha egy játékot belőnek mondjuk 3-4000 fős realmokra, akkor a pénz ki- és beáramlása, a grindelhető cuccok értéke is arra van belőve.
    Mert ha mondjuk azt szeretnék, hogy egy tárgy csak a játékosok legelkötelezettebb 5%-ának legyen meg, akkor a dropratet is a játékosok számához kell igazítani, mert ami 4000 játékosnál 1:200-hoz esély, 40000-nél már 1:2000-hez lesz.
    Ezeket nagyon nehéz dinamikusan kezelni, mert az egyén szintjén úgy jelenik meg, hogy random változnak a játékszabályok és mire leöl 200 db. vaddiszót, hogy megszerezze a gyémánt agyarat, addigra kiderül, hogy jah de közben még beloggoltak tízezren és a szint 800-al emelkedett. Más meg ott rohangászik ugyanazzal a cuccal, mert neki még elég volt a 20.

    Na most ha elindulsz sok ezer realmmal, aztán a kezdő játékosok 70%-a lelép, akkor az a maradék 30% szét lesz szórva egy csomó "halott" realmban, ami öngerjesztő folyamatot indít el: minél többen hagyják el a játékot, annál jobban romlik a maradók játékélménye, ezért közülük is többen lépnek le, és így tovább. Ezért nem lehet csak úgy nekiindulni több realmmal, amikor nagy a kezdeti lelkesedés.

    Persze létezik olyan MMO is, amiben egyetlen realm van, pl. az EVE-Online, de azt a kezdetektől úgy kell megtervezni és a középkori fantasy stílusú játékokat elég nehéz ilyen módon kezelni, mert mondjuk egy erdőbe vagy barlangba nem rakhatnak be több tízezer játékost, míg mondjuk az űrbe igen.
  • lammaer #7
    Simán nem cloudban gondolkodsz...
  • cateran #6
    A skalazhatosag melyik reszet nem erted?
    "In 2006, Amazon Web Services (AWS) began offering IT infrastructure services to businesses in the form of web services -- now commonly known as cloud computing. One of the key benefits of cloud computing is the opportunity to replace up-front capital infrastructure expenses with low variable costs that scale with your business. With the Cloud, businesses no longer need to plan for and procure servers and other IT infrastructure weeks or months in advance. Instead, they can instantly spin up hundreds or thousands of servers in minutes and deliver results faster.
    ...
    AWS provides a massive global cloud infrastructure that allows you to quickly innovate, experiment and iterate. Instead of waiting weeks or months for hardware, you can instantly deploy new applications, instantly scale up as your workload grows, and instantly scale down based on demand."
    https://aws.amazon.com/about-aws/
  • asgh #5
    Nem arról van szó, hogy ne tudnának hirtelenjében még háromezer szervert üzembe helyezni, hanem hogy pár hónapon belül a játékosok nagy része általában lelép az MMO-kból, így ott állna háromezer elnéptelenedett szerver és akkor azon menne a sírás, hogy a maradók túlságosan szétszóródtak és ilyen alacsony populációval játszhatatlan a játék.
    Ezen kívül lehet azt csinálni, mint a Blizzard a WoW shardinggal, hogy gyakorlatilag több szervert összevon és zónánként random keveri a játékosokat, ami meg n+1 exploitra ad lehetőséget és ellehetetleníti a közösségek kialakulását.
    Végeredményében tehát jobb, ha valahogy túlélik a kezdeti hullámhegyet, hogy amikor lelépnek a "turisták" egy működőképes játékot hagyjanak maguk után.
  • bunny #4
    Hát igen, űber blama. Amikor kijött az FS2020 mindenki azt hitte, tuti nem lesz semmi cloud gond, hiszen mögötte a MS az Azure meg minden, kánaán. Hááát ... nem. Gyanítom amazon is úgy volt vele mint ők, az a rendes fizetős ügyfeleknek van, nem a 40-50 dolláros gémerek kiszolgálására.
  • lammaer #3
    Azért valahol az vicces hogy az amazonb az élharcosa és fáklyavivője a cloud architektúrának (AWS), ami PONTOSAN arról szól hogy bárki bármikor minimális ráfordítással olyan skálázható rendszert építsen ami alkalmazkodik az aktuális terheléshez.

    Szóval pont tőlük lett volna a minimum elvárható hogy ezt kezelni tudják - aminek a marketing értéke se lett volna elhanyagolható...

    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.09.30. 19:19:46
  • Botond #2
    Minden mmo rajt ilyen. Teljesen felesleges 7-800 ezer emberre méretezni a szervereket, ha a kezdeti lelkesedés után soha többet nem fog az egyszerre online játékosok száma 300 ezer fölé menni.
    Ez random szám, de nyilván felmérték mi a realitás, azt plusz 10%-ot belőttek és csá.
  • YaniMan #1
    Hát nincs elég szerverük?