Gyurkity Péter
Regisztrálniuk kell nevüket a kínai MMO-játékosoknak
Az előfizetéses MMO-játékok esetében megszokhattuk, hogy teljes nevünkre is kíváncsiak a készítők (ez a fizetési kötelezettség miatt érhető), ám Kínában a kormányzat kötelezi a játékosokat nevük regisztrálására.
A távol-keleti országban még bejelentették, hogy a népszerű internetes játékokat használók kötelesek teljes nevüket megadni a kormányzati adatbázisban, amely ily módon bizonyos értelemben nyomon követi őket. Bár korábban az elképzelés nyilvánosságra kerülését éles kritika fogadta, a jelek szerint ez nem hatotta meg a törvényhozók szívét, akik főleg a függőség ellen szeretnének küzdeni a megoldással.
A rendelkezés értelmében bárki, aki MMO-játékokban akar részt venni az országban, köteles teljes nevét megadni a kormányzat által működtetett központi adatbázisban. A játékokat üzemeltető cégek szintén lépni kényszerülnek, adatbázisaikat ugyanis meg kell nyitniuk ugyanezen rendszer előtt, hogy a meglévő, korábban regisztrált játékosok se maradjanak ki a szórásból. Ennek elmaradása komoly következményekkel járhat - a kormányzat illetékesei nem mulasztották el megjegyezni, hogy az elmúlt hónapokban 4 cég volt kénytelen véget vetni működésének az ellenkezés miatt.
A megoldás egyáltalán nem számít újnak Kínában, hiszen hasonló program már létezik a blogok, az online zenei, illetve a mobiltelefonos rendszerek esetében - nyilván éppen ezért is váltott ki ellenkezést a felhasználók részéről, különösen a felnőttek körében, akik az ellen tiltakoztak, hogy ily módon összemossák őket a függőségre sokkal inkább hajlamos tinikkel. A törvényjavaslat azonban ellenállás és komoly változtatás nélkül átment, mindössze annak nevét módosították, hogy jobban elkülönítsék a nem túl népszerű hasonló megoldásoktól.
Jól példázza a kínai szigorúságot az online függőséggel kapcsolatban, hogy 2007 során az országban több egyetem megtiltotta elsőéves diákjai számára saját számítógépek alkalmazását az intézmény területén belül. Az illetékesek azzal érveltek, hogy a fiatalok sok esetben nem tudják kontrollálni magukat.
A távol-keleti országban még bejelentették, hogy a népszerű internetes játékokat használók kötelesek teljes nevüket megadni a kormányzati adatbázisban, amely ily módon bizonyos értelemben nyomon követi őket. Bár korábban az elképzelés nyilvánosságra kerülését éles kritika fogadta, a jelek szerint ez nem hatotta meg a törvényhozók szívét, akik főleg a függőség ellen szeretnének küzdeni a megoldással.
A rendelkezés értelmében bárki, aki MMO-játékokban akar részt venni az országban, köteles teljes nevét megadni a kormányzat által működtetett központi adatbázisban. A játékokat üzemeltető cégek szintén lépni kényszerülnek, adatbázisaikat ugyanis meg kell nyitniuk ugyanezen rendszer előtt, hogy a meglévő, korábban regisztrált játékosok se maradjanak ki a szórásból. Ennek elmaradása komoly következményekkel járhat - a kormányzat illetékesei nem mulasztották el megjegyezni, hogy az elmúlt hónapokban 4 cég volt kénytelen véget vetni működésének az ellenkezés miatt.
A megoldás egyáltalán nem számít újnak Kínában, hiszen hasonló program már létezik a blogok, az online zenei, illetve a mobiltelefonos rendszerek esetében - nyilván éppen ezért is váltott ki ellenkezést a felhasználók részéről, különösen a felnőttek körében, akik az ellen tiltakoztak, hogy ily módon összemossák őket a függőségre sokkal inkább hajlamos tinikkel. A törvényjavaslat azonban ellenállás és komoly változtatás nélkül átment, mindössze annak nevét módosították, hogy jobban elkülönítsék a nem túl népszerű hasonló megoldásoktól.
Jól példázza a kínai szigorúságot az online függőséggel kapcsolatban, hogy 2007 során az országban több egyetem megtiltotta elsőéves diákjai számára saját számítógépek alkalmazását az intézmény területén belül. Az illetékesek azzal érveltek, hogy a fiatalok sok esetben nem tudják kontrollálni magukat.